مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲منتشر شد با یک تفاوت مهم

توضیحات کامل در مورد کارنامه سبز و اطلاعات، کدها، نحوه اعتراض و ...

کارنامه سبز یا همان کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲، در مهرماه پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲، در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org منتشر شده است.

این کارنامه حاوی تمام جزئیات مربوط به انتخاب رشته رتبه داوطلبان، همچنین رتبه آخرین نفر قبولی در کد رشته محل های انتخابی می باشد.

کارنامه سبز که تحت عناوین کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه نیز نام برده می شود، چند روز پس از اعلام نتایج نهایی کنکور در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر می گردد.

لینک دریافت کارنامه سبز

در کارنامه سبز تمامی کد رشته محل هایی که داوطلبان در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اند، یادداشت شده است. برای هر کد رشته محل و هر انتخاب، در کارنامه سبز کنکور سراسری رتبه داوطلب در آن کد رشته محل و رتبه آخرین نفر قبولی در آن انتخاب مشخص شده است.

داوطلبان می توانند با دریافت کارنامه سبز کنکور خود از سایت سنجش یک سری اقداماتی انجام دهند، از جمله آن اقدامات می توان به تغییر رشته در دانشگاه دیگر اشاره نمود.

در صورتی که داوطلبی تصمیم بگیرد در کنکور سال آینده نیز شرکت نماید، با مشاهده کارنامه سبز متوجه می شود که به جز رشته محل پذیرش خود، در چه رشته محل هایی می توانست پذیرفته شود.

در ادامه مقاله سعی می کنیم به دلیل حائز اهمیت بودن کارنامه سبز کنکور، به تحلیل و بررسی جزئیاتی همانند زمان و نحوه دریافت کارنامه نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۲ بپردازیم.

زمان دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲

طبق آنچه قبلا ذکر شد، انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری چند روز پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر می باشد.

سال ۱۴۰۱ کارنامه نهایی کنکور سراسری در روز شنبه دهم مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار گرفت.

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲ در روز ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ بوده است.

داوطلبانی که از رشته محل پذیرش خود ناراضی هستند، می توانند برای بررسی سایر اولویت های انتخاب خود به کارنامه نهایی خود مراجعه کنند.

در سال های اخیر آن دسته از داوطلبانی که از رشته قبولی خود رضایت نداشتند، پس از مشاهده کارنامه سبز خود یک هفته تا ۱۰ روز فرصت داشتند اقدام به ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و همچنین بررسی اولویت بعدی نمایند.

اما در کنکور ۱۴۰۲ این مورد توسط سازمان سنجش لغو شد و تغییر رشته به صورت درون دانشگاهی انجام می شود.

نحوه اخذ کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

کارنامه سبز کنکور به شکل اینترنتی در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کرده اند، می توانند از طریق نکاتی که در زیر شرح داده شده است، کارنامه سبز کنکور سراسری خود را دریافت کنند.

۱. سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org در مرورگر خود جستجو نمایید.

۲. گزینه سراسری را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

۳. لینک ( کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ) را انتخاب کنید.

۴. اطلاعات درخواست شده را وارد کنید.

روش اول: جستجو طبق شماره پرونده و مشخصات فردی

روش دوم: جستجو طبق شماره داوطلبی و مشخصات فردی

۵. و در آخر می توانید کارنامه سبز خود را مشاهده و دریافت کنید.

در صورتی که داوطلبان اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند، می توانند برای بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ از سامانه پاسخگویی سازمان سنجش اقدام نمایند.

شرح کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲

برای توضیح در مورد کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲ می توان گفت، کارنامه سبز آزمون سراسری در حقیقت همان فرم انتخاب رشته داوطلب می باشد که به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته و رتبه داوطلب با رتبه آخرین نفر قبولی مقایسه شده است، کارنامه نهایی دارای ۵ ستون است.

ستون ترتیب علاقه: در ستون ترتیب علاقه، رشته محل های انتخابی داوطلب که در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری درج نموده، نشان داده شده است.

ستون کد رشته انتخابی: در این ستون کد رشته محل های انتخابی داوطلبان نشان داده شده است.

ستون رتبه داوطلب: نشان دهنده آن است که خود داوطلب نفر چندم در بین تمام کسانی است که کد رشته مورد نظر را انتخاب کرده اند.

ستون آخرین رتبه قبولی: این ستون نشان دهنده آخرین فرد پذیرفته شده در بین همه داوطلبانی است که در یکی از انتخاب های خود کد رشته محل مورد نظر را انتخاب کرده اند.

ستون نتیجه: در این ستون انتخاب های شما به ترتیب علاقه مورد بررسی قرار می گیرد. چنانچه در رشته محلی رتبه شما پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد آن رشته محل به عنوان محل قبولی شما اعلام می شود و با علامت ستاره در این ستون نمایش داده می شود. اگر که در این ستون عددی درج شده باشد مفهوم آن در انتهای کارنامه سبز شما ارائه خواهد شد

همه کد های کارنامه سبز کنکور 1402

نماد ستاره *: نشان‌دهنده قبولی شما در کد رشته‌ی موردنظر است.

عدد ۱: این نشانگر این است که شما رشته‌ای با شرایط خاص را انتخاب کرده اید (مثلا تكرار كد رشته انتخابی، عدم رعايت جنسيت پذيرش، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرايط خاص برای رشته مذكور و…)

عدد ۲: نمایانگر ورود و معرفی شما به مرحله مصاحبه در یکی از دانشگاه‌ها در زمان اعلام نتایج نهایی است.

عدد ۳: عدد سه نمایانگر وضعیتی است که نشان‌دهنده پذیرش داوطلب در سهمیه‌ای جز سهمیه نهایی به علت داشتن نمره در رشته انتخابی است. همچنین، برای کارمندانی که از طریق سهمیه کارمندی پذیرفته شده‌اند، نیز عدد 3 درج می‌شود.

عدد ۴: وضعیت شما در حال بررسی توسط سازمان آموزش و پرورش است، از لحاظ عمومی و علمی.

عدد ۵: به معتی قبول نشدن شما در دانشگاه فرهنگیان است و زمان برای ارسال مجدد پرونده تا اواسط آبان میباشد.

عدد ۷: عدم کسب نمره کافی در مصاحبه تخصصی يا عدم احراز شرايط (معدل، سن، ويژگی های جسمانی، … و غيبت در مصاحبه).

عدد ۸: یعنی قبولی در رشته های چند گروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان ازاد که داوطلب دارای نمره کل بیشتری بوده با اینکه ضوابط انتخاب اون رشته رو نداشته

عدد ۹: وضعیت عمومیی و علمی شما در حال بررسی ایت برای یکی از دانشگاه های زیر:

  • دکتری پیوسته بیوتکنولوژی
  • شاهد
  • علوم قضایی
  • علوم پزشکی بقیه الله (عج)
  • شهید مطهری
  • صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
  • غیرانتفاعی امام رضا (ع)
  • علوم پزشکی ارتش
  • دانشکده غیرانتفاعی رفاه
  • یکی از رشته‌های مدیریت بیمه اکو
  • کاردانی فوریت‌های پزشکی
  • تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه
  • موسیقی نظامی

اعتراض به کد خوردن 5و 7 در کانامه سبز

براساس اطلاعیه منتشر شده در سایت دانشگاه فرهنگیان، آن دسته از داوطلبانی که در کارنامه کنکور سراسری آن ها کد هفت درج شده و به نتایج خود اعتراض دارند می توانند درخواست اعتراض به نتیجه اعلامی را مکتوب نموده و کارنامه خود را پیوست درخواست نمایند و جهت ثبت اعتراض، با در دست داشتن مدارک مذکور به حوزه منابع انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استان خود مراجعه نمایند.

اگر کد 5 مشاهده کردید ⬅️ به گزینش اداره کل استان مراجعه کنید

اگر کد 7 خوردید ⬅️ به آموزش و پرورش استان مراجعه کنید

تفاوت کارنامه سبز ۱۴۰۲ با سال های قبل

کارنامه سبز امسال متفاوت هست و فقط اولویت قبول شده رو نشان میدهد و رشته محل های بعد از پذیرش نهایی رو نشان نمیدهد.

یه طور کلی در کنکور ۱۴۰۲  تغییر رشته به صورت درون دانشگاهی انجام می شود و بعد از ثبت نام در دانشگاه میتوانید اقدام به تغییر رشته کنید.

لینک دریافت کارنامه سبز

نتیجه گیری در مورد کارنامه سبر کنکور ۱۴۰۲

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ اطلاعات مهمی را درباره انتخاب رشته و رتبه داوطلبان ارائه می‌دهد. این کارنامه حاوی جزئیاتی مانند ترتیب علاقه داوطلبان، کد رشته‌های انتخابی، رتبه داوطلب در هر کد رشته محل و رتبه آخرین نفر قبولی در هر انتخاب است.

توسط دریافت کارنامه سبز، داوطلبان می‌توانند تغییر رشته در دانشگاه دیگر یا دریافت اطلاعات در مورد رشته‌های جایگزین خود را انجام دهند. این کارنامه همچنین مشخص می‌کند که در صورت عدم قبولی در رشته موردنظر، در چه رشته‌های دیگری ممکن است قبول شوید. از طرف دیگر، مقاله از وبسایت علیرضا افشار توضیح داده شد که چگونه کارنامه سبز کنکور را دریافت کنیم و نکاتی برای افرادی که از رشته قبولی خود راضی نیستند نیز بیان شد.

همچنین افرادی که اعتراض به نتایج دارند، می‌توانند از این کارنامه برای انجام اقدامات لازم استفاده کنند. در کنار این موارد، تغییرات مهم در کارنامه سبز ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد که تغییر رشته به صورت درون دانشگاهی امکان‌پذیر است. این نوع تغییرات نشان‌دهنده اهمیت کارنامه سبز در مسیر تحصیلی داوطلبان و تأثیر آن در تصمیم‌گیری‌های آینده آن‌ها می‌باشد.


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

35 دیدگاه

  1. وقتتون بخیر
    اگر دانشگاه ازاد ثبت نام کنیم و ترم بعد یا سال بعد روزانه قبول بشیم، برای ثبت نام دانشگاه روزانه، باید به دانشگاه ازاد جریمه پرداخت کنیم یا نه؟؟

    1. سللام
      در سال اول فقط اندازه شهریه ای که دادی + نصف متغیر کفایت میکنه

      1. سلام وقتتون بخیر
        آیا تکمیل ظرفیت برای رشته پزشکی تعهدی امسال برگزار می شود ؟ اگر بله زمانش کی هست و به صورت سراسری هست یا باید دانشگاه به دانشگاه مراجعه کنیم؟
        کارنامه سبز که اومد به خاطر ۶ نفر پزشکی تعهدی قبول نشدم آیا امکانش هست تکمیل ظرفیت برگزار بشه و قبول شم ؟
        ممنونم ازتون

  2. سلام
    من موقع انتخاب رشته بدون ازمون دانشگاه ازاد، اشتباها به جای کاردانی اموزش و پرورش، کارشناسیشو ثبت نام کردم و خب تو نتیجه قبول شده بودم، سوالم اینه الان که فرصت انتخاب رشته نیست، میتونم با این نتیجه به جای کارشناسی،کاردانی ثبت نام کنم؟؟ چون مدرکم دیپلمه..یا نه ربطی نداره و دیگه نمیتونم؟؟
    ممنون ازتون

  3. سلام
    در مورد اینکه گفتین امکان تغییر رشته درون دانشگاهی وجود داره، من گرافیک فتی حرفه ای قبول شدم میتونم با معماری عوض کنم؟ یا برم غیر انتفاعی بهتره؟

    1. سلام
      درخواست یده به خوده دانشگاه
      اگر این رشته داشته باشند اونجا و رتبه خودت بخوره قبول می کنند

  4. سلام وقت بخیر طبق سالای گذشته کد ۵ برای دانشگاه فرهنگیان چقدر احتمال قبولی هست؟

  5. سلام میشه در مورد تغییر رشته درون دانشگاهی بیشتر توضیح بدین.من مامایی شهریه پرداز دانشگاه تهران قبول شدم .میخوام بدونم کدوم رشته های بعد اون میتونستم همین دانشگاه قبول بشم و اگه بشه تغییر رشته بدم.از چه طریقی باید اقدام کنم.ممنون

    1. سلام
      اگر رشته ای که بخپای دانشگاه ظرفیت داشت و موافق تغییر بود استعلام میگیره از سنجش که رتبه ات به نفر آخر قبولی میرسه یا نه
      پس فکر رفتن به رشته های بالاتر نباشید

  6. سلام وقت خوش
    استاد شما تو اینستا استوری کردید
    کنکوری ۱۴۰۳ نباید دانشجوی روزانه باشه ؟
    مگه محدودیت ها ش برداشته نشده بود؟
    اگر بخوایم ۱۴۰۳ قطعی شرکت کنیم و دانشجو روزانه باشیم باید چکار کنیم ؟
    چطور اخبار این قضیه رو بگیریم ؟ تو دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳؟ کی منتشر میشه؟

    1. اشتباه استوری شده
      هیچ مشکل و محدودیتی نداره
      میتونی روزانه باشی و کنارش کنکور بدی

  7. سلام
    اگر واسه مصاحبه کاردانی فوریت بریم وبعد قبولیشیم ولی دانشگاه نریم محرومیت داره؟
    وایمکس من جلوی کارشناسی فوریت شهرکرد برام کد ۹خورده وجلوی همه کاردانی ها کد ۲ باتوجه به اینکه کارشناسی روقبل کاردانی زدم درصورت رفتن به مصاحبه کدوم روقبول میشم؟

    1. یر محرومیت نداره و مشکلی نیست
      خودشان بهت میگن کدامش
      احتمالا کاردانی هست

  8. سلام استاد من هزیته شرکت تو کلاس مشاوره رو ندارم از وقتی شرو شده سعی کردم شرکت کنم اما نشد ختی خاستم چن نفر پیدا کنم با هم ثبت نام کنیم اما کسی نخاست ثبت نام کنه میشه منو عضو منین لطفا ب برنامش احتیاج دارم

  9. سلام وتشکر بابت وقتی میزارید
    با تراز ۵۰۰۰ معدل آیا شانسی برای رتبه سه رقمی هست

  10. با سلام، میخواستم بدونم با کد 7 چقدر احتمال قبولی در دانشگاه فرهنگیان هست.؟

  11. سلام استاد امسال منطقه سه پزشکی تعهدی با چ‌ رتبه ای و چ معدلی قبول شدن حدودی

  12. سلام استاد وقت بخیر . فارغ التحصیل نظام قدیم تجربی هستم و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی پیام نور دارم و الان در حین خدمت سربازی هستم و دارم برای کنکور ۱۴۰۳ تجربی مطالعه می‌کنم اما معدل من خیلی پایین هست و مجبورم ترمیم بزنم . سوال من اینه که آیا یک سرباز می‌تونه در امتحانات نهایی شرکت کنه؟

  13. سلام
    ببخشید من کد ۲۹ تو کارنامه م برام خورده بود واسه کارشناسی فوریت
    مصاحبه ش هم که ۲ام بودرفتم
    خواستم بپرسم جوابش کی میاد واز چه طریقی اعلام میشه?
    سنجش خودش نتایج رو میزاره?

  14. واگرثبت نام دانشگاه (روزانه کاردانی فوریت)روانجام بدیم ولی نریم
    محرومیت داره?
    باتشکر

  15. سلام استاد
    ببخشید من ۳۰ ام رفتیم واسه مصاحبه فوریت
    گفتم ۲۰ام جوابش میاد ولی نیومده
    از چه طریقی بهمون اطلاع میدم
    سنجش اطلاعیه میزراه?

  16. سلام .من پسرم نیمسال اول ۱۴۰۲ پزشکی اصفهان قبول شده و مشغول تحصیله .در انتخاب رشته نیمسال دوم مشهد رو بعد از اصفهان زده الان میتونه با استفاده از کارنامه سبز محرمانه به مشهد منتقل بشه وهمون رشته رو بخونه یا نه ؟ ممنون از،لطف شما

    1. سلام
      درخواست بدید اگر نمره اش داشتی شاید جابجا کنند
      البته احتمالش کمه

  17. سلام. من ترم اول مهندسی صنایع دانشگاه یزد هستم وروردی 1402.
    می‌خوام برای ترم دوم هم تغییر رشته بدم و هم انتقالی بگیرم به شهر خودم سیرجان. تو اولویت هایم سیرجان زده ام و به نظرم حتما قبول شدم
    باید چکار کنم؟

    1. سلام
      با سیستم پاسخگویی اینترنتی سنجش در ارتباط باش
      تغییر رشته و انتقالی همزمان نمیتونه براحتی همزمان اتفاق بیقته

  18. سلام. امسال حتی اگه خودمون به سازمان سنجش درخواست بدیم کارنامه سبزی شبیه سالهای قبل واسمون ارسال نمیشه؟کارنامه ای که تغییر رشته با اون امکان پذیر باشه؟و اون بخشی که گفتین امکان تغییر رشته درون دانشگاه هست این چیزی متفاوت با معدل الف شدن و درخواست واسه تغییر رشته دادنه؟یعنی واسه این مورد کارنامه سبز کمک کنندس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا