مشاوره خصوصی علیرضا افشار
تست زنی و دورهتست زنی و دورهتست زنی و دورهدوران جمع بندیدوران جمع بندیدوران جمع بندیمقالاتویدیو

نکات مهم جمع بندی شیمی کنکور در دو ماه

نکته و تست شیمی کنکور و جمع بندی در دو ماه کنکور 99

در این مطلب قصد داریم مباحث پر اهمیت شیمی در کنکور ۱۳۹۹ در دوران جمع بندی را مورد بررسی قرار دهیم.

مباحث مهم شیمی کنکور نظام قدیم و جدید

بهترین فصل های شیمی در نظام قدیم

شیمی سال دوم:در سال دوم‌ دبیرستان ۵ فصل داریم که به غیر از فصل چهارم بقیه ی فصول روان هستند و ارزش قرارگیری در برنامه ی مطالعاتی جمع بندی را دارند.

شیمی سال سوم: با تسلط بر روی مباحثی مانند موازنه، معادله نویسی و واکنش نویسی که در اوایل فصل اسکتوکیومتری مطرح شده است می توانیم به سراغ فصل ترمودینامیک برویم که پیشنهاد می شود به طور کامل مطالعه گردد.

شیمی سال پیش دانشگاهی:بعد از ترمودینامیک فصل های سینتیک و تعادل بررسی شود.می توانیم فقط به مطالعه ی مباحث ذکر شده تا به اینجای مقاله اکتفا کنیم اما اگر وقت داشتید حفظیات فصل های اسید و باز و الکتروشیمی نیست راحت و مناسب هستند.

بهترین فصل های شیمی در نظام جدید کنکور ۹۹

شیمی سال دهم: سال دهم شامل ۳ فصل است که تمامی فصول مناسب تمرین و بررسی در وقت باقیمانده می باشد.می توانید فصل دو از سر اثر گلخانه ای به بعد و از فصل ۳ بخش انحلال را نیز حذف کرد.

شیمی سال یازدهم: فصل یک تا اخر بازده درصدی پر اهمیت و روان است و می توانید هیدروکربن ها را حذف کنید.فصل دوم بسیار مهم و مناسب است که مبحث ترمودینامیک در آن مورد بررسی قرار می گیرد و کامل مطالعه شود.فصل ۳ نسبتا دشوارتر است و بهتر است در صورت سطح ضعیف و عقب افتادگی از برنامه مباحث استریل شدن و پلی استر ها را حذف کنیم.

شیمی سال دوازدهم: به دلیل امتحانات نهایی در سال دوازدهم امکان حذف کامل فصول نیست پس باید حداقل هایی از فصل اول و دوم که دشوار تر هستند نیز داشته باشیم.اما در حالت کلی پیشنهاد ما مطالعه ی فصل ۱ تا ابتدای پاک کننده های جدید و فصل ۲ نیز تا ابتدای فلز لیتیوم است.فصل سوم نیاز به حذفیات ندارد و فصل چهارم نیز تا اخر فناوری در شیمی بررسی شود.

پیشنهاد برای سال دوازدهمی ها

با توجه به امتحانات نهایی بهتر است در ایام امتحانات حداقل  فصل ۳ و ۴ شیمی سال دوازدهم را با تست جمع بندی کنید اگر توانایی بیشتری داشتید برای هر ۴ فصل اینکار را انجام دهید.داوطلبان قوی نیز در حالت ایده آل می توانند تمام شیمی کنکور را با تست جمع بندی کنند.

احتمالا در شیمی کنکور نظام جدید از مسائل سوال خاصی مطرح نمی شود اما به این معنا نیست که سوالات درصد خلوص مطرح نمی شود بلکه منظور مسائل ترکیبی بین فصل های مختلف است.اما انتظار می رود از بخش های جزئی فصل های ۲ و ۳ شیمی سال دهم همچنین فصل ۲ سال یازدهم و فصل های ۳ و ۴ سال دوازدهم سوالاتی طرح شود.

بهترین منابع جمع بندی شیمی

برای بخش حفظیات شیمی کتاب مهر و ماه انتخاب بسیار مناسبی است،برای بخش مسائل شیمی نیز جلد دوم خط ویژه ی گاج پیشنهاد می شود.البته کتاب فیل شیمی انتشارات مبتکران هم کتاب خوبی است.

مشاوره کنکور مرتبط : آموزش جمع بندی کنکور99

مشاوره تحصیلی دوران جمعبندی : منابع جمعبندی کنکور۹۹

مشاوره کنکور دوران جمع بندی : بهترین روش مدیریت زمان در آزمون

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد نکات طلایی جمع بندی شیمی ویژه دوران جمع بندی کنکور۹۹

 

 

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام استاد.میخواستم بپرسم برای شیمی ترتیب خوندن مبحث وجود داره یا باید به ترتیب فصل های کتاب خوند؟
    اگه مبحثی هست میشه ترتیبش رو بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا