مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشیانتخاب رشته

نحوه ی انتخاب رشته ی پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد سال 1401

چگونگی انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای پزشکی در سال ۱۴۰۱

بعد از مدتها کش و قوس برای نوع و چگونگی برگزاری کنکور سال 1401، بالاخره پاسخنامه ی اولیه آن منتشر گردید. از آنجا که از سال 99 انتخاب رشته دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد برای چهار رشته ی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی در هم ادغام گردیده، لذا تمامی انتخاب رشته ها در شاخه های نامبرده به یک صورت انجام خواهد گرفت.

زمان برگزاری انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنکور 1401

طبق اعلام سایت سنجش،  مهلت انتخاب رشته کنکور از روز چهارشنبه، چهاردهم مرداد ماه شروع، لغایت دوشنبه شنبه، هجدهم مرداد ماه انجام خواهد پذیرفت. لذا داوطلبان میبایست با توجه به انتخاب کد رشته های مورد نظر که طبق اطلاعیه سایت سازمان سنجش به تاریخ سی و یکم شهریور ماه اعلام گردیده، اقدام کرده و آنها را با توجه به اولویت های مورد نظر خود در قسمت تعریف شده وارد نمایند. شایان ذکر است که انتخاب رشته در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد به یک طریق و در فرمی واحد انجام خواهد پذیرفت.

نحوه ی انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان باید در زمان اعلام شده وارد سایت سنجش شده و پس از ورود به لینک انتخاب رشته و کد رشته ها را  که طبق اطلاعیه سی و یکم شهریور و از دفترچه ی انتخاب رشته گروه آزمایشی خود استخراج گردیده و با توجه به علاقه ی خود فرم انتخاب رشته را پر کرده و در نهایت کد رهگیری خود را دریافت نمایند.

دلیل ادغام انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری

در سال های گذشته ممکن بود داوطلبی در رشته ی پزشکی دو دانشگاه پذیرفته گردد،یک دانشگاه آزاد و یک دانشگاه دولتی و به علت مسافت به دانشگاه آزاد برود در این صورت از آنجایی که دانشگاه دولتی تکمیل ظرفیت ندارد ظرفیت پزشکی دانشگاه مورد نظر تکمیل نمیگردد.

اهمیت انتخاب رشته مناسب دانشگاه آزاد

انتخاب رشته شاید مهمترین بخش از فرآیند کنکور باشد. انتخاب رشته ی مناسب و خوب شانس قبولی شما را در رشته مورد علاقه ی خود را افزایش میدهد و همانگونه انتخاب رشته نامناسب باعث نزول و هدر رفتن تمامی تلاش داوطلب خواهد بود.

با توجه به تعداد زیاد علاقمندان به 4 رشته ی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ممکن است انتخاب های داطلبان حتی بیشتر از 150 مورد شود برای همین انتخاب رشته از سال های گذشته اهمیت بیشتری دارد و باید با کد رشته هایی پر شود که شانس قبولی بیشتری وجود دارد.

اگر در چینش این لیست به مشکل خوردید و نتوانستید با فیلم های رایگان مشکل خود را حل کنید بهتر است در انتخاب رشته کنکور علیرضا افشار شرکت کنید که در این انتخاب رشته تضمین میشود بهترین قبولی با توجه به کارنامه ی شما حاصل گردد.

نحوه ی انتخاب دانشگاه مناسب

بعد از انتخاب رشته مناسب مهمترین بخش انتخاب دانشگاه مناسب و متناسب با داوطلب است که شما باید برای انتخاب هر چه بهتر باید رتبه و تراز کارنامه، نوع و نحوه برگزاری دانشگاه، هزینه و شهریه ی مورد نیاز آن را در نظر گرفته و سپس اقدام به انتخاب آن نمایند.

برای انتخاب رشته غالبا پیشنهاد میشود فرد ابتدا دانشگاههای ایده آل را که شانس کمی در آن دارد را وارد نموده و بعد از آن به ترتیب ابتدا دانشگاههایی که گمان میبرد امکان قبولی متوسطی با توجه به قبولی رتبه مشابه در آن دانشگاه در سال گذشته و سپس دانشگاههایی که شانس قبولی در آن نسبت به باقی بیشتر است را وارد نمایید این موارد به طول کامل در مطلب آموزش انتخاب رشته بررسی شده است.

همچنان پیشنهاد میشود برای انتخاب رشته، خاصه در دانشگاه آزاد تا حدالامکان بر مبنای محل زندگی و تراز دانشگاه اقدام نمایید.

همچنان باید توجه داشت که حتما انتخاب رشته را در زمان مقرر و با توجه به نکات بالا انجام داد تا بتوان به بهترین نتیجه دست یافت.



نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. سلام .ببخشید الان بین ازاد و پردیس و ازادِمازاد اولویتمون کدوم باشه؟ و اینکع کارنامه سبز که بیاد برای ازاد هم میاد؟ و اینکع اینجوری شانس قبولی کم نمیشه؟

  2. سلام استاد افشار
    دیگه امروز به این نتیجه رسیدم که با هاتون درمیون بزارم .
    من از اول میخواستم باهاتون مشاوره انتخاب رشته بردارم در طول سال هم از کانال پرسش و پاسختون استفاده کردم .تا الان هم هر مطلبی درباره انتخاب رشته گذاشتید چه تو سایت چه کانال همایش چه کانال پرسش و پاسخ هر مطلبی ازتون دیدم رو استفاده کردم مثلا گفتید به شهر و رشته امتیاز بدید و…
    ولی نتونستم پول رو کامل جور کنم پولم کمتره و همه تلاشم رو کردم .چیکار کنم

  3. دفترچه انتخاب رشته رشته های دانشگاه ازاد برای رشته هوی پیراپزشکی باکنکور کی اعلام میشه؟

  4. استاد، دانشگاهای شهریه پرداز با پردیس ها چه تفاوتی دارن؟ اگه بریم از کنکور 1400 محروم میشیم؟

  5. سلام استاد خسته نباشید
    استاد ب نظر شما میتونم در کنار رشته روانشناسی غیر انتفاعی برای سراسری بخونم و برای سراسری بتونم رتبه خیلی خوبیو بیارم؟؟
    اینک روانشناسی بخونم امکان داره خیلی وقت گیر باشه و مانع سراسریم بشه؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا