مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

عواقب غیبت کردن در امتحان ترمیم معدل

در صورت حضور نداشتن در امتحان ترمیم معدل چه می شود؟

این سوالی است که توسط دانش آموزان و داوطلبان زیادی پرسیده می شود، در جواب این عزیزان باید بگوییم که، به طور کلی چنانچه داوطلبی در امتحان ترمیم معدل به هر دلیلی حاضر نباشد، دیگر فرصتی برای شرکت دوباره در امتحان ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره در درس مورد نظر خود را تا خرداد سال آینده نخواهد داشت.

البته طبق اعلام آموزش پرورش و ساز مان سنجش این قانون برای داوطلبان کنکور 1403 صدق نمکیند، بنابراین داوطلبان کنکور 1403 که قبلا در امتحانات ترمیم معدل شرکت کرده اند و یا غیبت داشتند می توانند مجدد در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند.

در صورتی که دانش آموزان و فارغ التحصیلان یا داوطلبان آزاد در درسی نمره خوبی کسب نکرده باشند، ترمیم معدل روشی می باشد که آنان می توانند برای بهبود سوابق تحصیلی خود در امتحانات دروس نهایی شرکت کنند و اگر در آن امتحان ترمیم معدل، نمره بالاتری نسبت به نمره قبلی به دست بیاورند، به عنوان نمره جدید در سوابق تحصیلی و همچنین تاثیر در نتایج کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال خواهد شد.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش امکان شرکت مجدد در ترمیم معدل فقط برای سال 1403 میباشد و از سالهای آتی تنها یکبار میتوان در ترمیم نمره شرکت کرد.

زمانی که داوطلب در ترمیم نمره شرکت کرده باشد، بیشترین نمره تراز هر درس برای به دست آوردنِ نمره کل سابقه تحصیلی در نظر گرفته می شود، بنابراین فارغ التحصیلان باید به شیوه داوطلبان آزاد در مدارس بزرگسالان دولتی ثبت نام نمایند و در امتحان ترمیم معدل شرکت کنند.

به دلیل اهمیت موضوعِ ترمیم نمره به منظور تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، سعی کرده ایم در این مقاله به بررسی و توضیح در مورد وضعیت داوطلبان غایب در امتحان ترمیم معدل، شرایط غیبت موجه و غیر موجه ترمیم معدل و همچنین شرایط برگزاری مجدد امتحان ترمیم معدل برای غایبان بپردازیم.

در صورت ثبت نام نکردن یا غیبت در امتحان ترمیم معدل چه می شود؟

در صورتی که داوطلبان در امتحان ترمیم معدل ثبت نام کرده باشند، باید در جلسه امتحان حاضر شوند، اما چالشی که برای داوطلبان پس از ثبت نام در امتحان ترمیم معدل وجود دارد، این است که اگر در امتحان به هر دلیلی غیبت کنیم چه می شود؟

چنانچه دانش آموزان یا داوطلبان آزاد در برخی از دروس امتحان نهایی، نمرات پایین تری را به دست آورده باشند،ترمیم معدل به عنوان روشی می باشد که دوباره بتوانند در امتحان نهایی در دوره های مختلف شرکت کنند و اگر نمره جدید از نمره قبلی بهتر باشد به سازمان سنجش برای تاثیر در کنکور سراسری ارسال می شود.

فرصت ترمیم نمره برای تاثیر در نتایج کنکور سراسری صرفا یک بار و آن هم در امتحانات خرداد ماه میسر می باشد و چنانچه داوطلبی در امتحان ترمیم ثبت نام نکند و یا در امتحانات خرداد ماه غیبت موجه داشته باشد،باید منتظر برگزاری آزمون ترمیم نمره تا خرداد سال آینده بماند.

با توجه به آخرین بخشنامه منتشر شده، ترمیم معدل برای داوطلبانی که در امتحانات ترمیم خرداد ۱۴۰۲ یا پیش از آن، نتوانستند نمره قبولی کسب کنند و یا اینکه دروس مدنظر خود را انتخاب واحد نکرده اند برگزار می شود.

در واقع برگزاری امتحانات شهریور و یا امتحانات دی ماه صرفا برای شرکت کردنِ افرادی است که در امتحانات مردود شده اند و می توانند با حضور در این امتحانات نمره قبولی کسب کنند و فرصتی برای ترمیم معدل برای داوطلبان در نظر گرفته نشده است و در سوابق تحصیلی به عنوان ترمیم نمره تاثیر گذار نمی باشد و در نتیجه صرفا باید داوطلبان در امتحانات ترمیم معدل در نوبت خرداد ماه شرکت نمایند.

شرایط غیبت موجه و غیر موجه در امتحان ترمیم معدل

برای شرکت در امتحانات ترمیم معدل، ابتدا باید داوطلبان براساس برنامه زمانی دروس مدنظرشان به صورت هماهنگ کشوری در امتحان شرکت می کنند و چنانچه نمره بالاتری کسب کنند، آن نمره جدید جایگزین نمره قبلی می شود و به سازمان سنجش ارسال می گردد تا در سوابق تحصیلی کنکور سراسری تاثیر گذار باشد.

لذا داوطلبانی که به دلیل حضور نداشتن در امتحان، مشمول غیبت می شوند و با توجه به غیبت موجه و غیر موجه در امتحان ترمیم معدل، شرایط خاصی وجود دارد که در ادامه مقاله در مورد آن توضیحاتی ارائه شده است.

همانطور که مطلع هستید سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر گذار می باشد و در صورتی که داوطلبان، برای غیبت خود مدارکی داشته باشند که دلیل بر غیبت موجه می باشد را می توانند به کمیسیون آموزش و پرورش ارائه کنند، تا غیبت برای داوطلبان در آزمون در نظر گرفته نشود.

به این نکته مهم دقت داشته باشید که غیبت در امتحان ترمیم معدل به شکل غیر موجه باعث در نظر گرفتن نمره صفر در درس مربوطه خواهد شد.

اگر داوطلبان در امتحان ترمیم نمره خرداد ماه غیبت موجه داشته باشند، در کارنامه آنان عنوان غایب موجه ثبت می شود و این داوطلبان مجددا می توانند در امتحان ترمیم سال بعد برای قبولی و تاثیر در کنکور سراسری از آن استفاده نمایند. اما در صورتی که غیبت داوطلبان برای امتحان ترمیم معدل غیر موجه باشد، باید برای امتحان ترمیم در سال بعد ثبت نام کنند تا بتوانند با کسب نمره بهتر، برای قبولی در کنکور سراسری اقدام کنند.

نکته مهم: چنانچه که داوطلبی قصد شرکت در امتحان ترمیم معدل را داشته باشد ولی در امتحان آن حضور نداشته باشد، باید به صورت کتبی درخواست خود را برای حذف درس مد نظر از سامانه به مدیر مدرسه ارائه کند و در صورت موافقت، مجددا می تواند در امتحان ترمیم شرکت کند.

امتحان ترمیم معدل برای غایبان و رفتن به دانشگاه

بعد از پاسخ به سوال اینکه در امتحان ترمیم معدل اگر غیبت کنیم چه میشود؟ خاطر نشان می شود داوطلبانی که در امتحان ترمیم معدل غیبت داشته اند، باید برای شرکت دوباره در امتحان ترمیم معدل در خرداد ماه سال بعد اقدام کنند.

همان طور که پیش تر گفتیم نمرات ترمیم صرفا در نوبت خرداد ماه در سوابق تحصیلی تاثیر گذار می باشد و برای سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می گردد و در نوبت های دیگر فقط برای پاس شدن می توانید امتحان بدهید.

توجه داشته باشید که داوطلبانی که در آزمون ترمیم معدل ثبت نام کرده اند و در جلسه امتحان غیبت داشته اند، باید برای شرکت مجدد در امتحان ترمیم معدل ویژه غایبان، به مدیر مدرسه مدنظر درخواست خود را ارائه کنند.

نکته مهم دیگر این که چنین داوطلبانی باید مدارک مورد نیاز به همراه هزینه های محاسبه شده را به مدرسه پرداخت کنند تا مجوز شرکت در امتحان ترمیم صادر شود.

دقت کنید که چنانچه داوطلبانی در دانشگاه پذیرفته شده باشند و همچنین برای ترمیم معدل نیز ثبت نام کرده باشند تا زمان تعیین تکلیف نهایی نمرات ترمیم نمی توانند وارد دانشگاه شوند و لازم است براساس نمراتی که کسب کرده اند مدارک لازم را به دانشگاه تحویل داده تا پروسه ثبت نام صورت گیرد.

جمع بندی پایانی در مورد غیبت در امتحانات ترمیم معدل

حتما از ماه های قبل از امتحانات نهایی برنامه ریزی درستی داشته باشید و حل سوالات نهایی سال دوازدهم آماده ی امتحان شوید، زیرا در صورت غیبت برای موجه کردن آن دچار استرس میشوید و ممکن است بخاطر واحد نبود سیستم ثبت غیبت در سراسر کشور با رفتار های سلیقه ای در شهر خود مواجه شوید، و فرصت قبولی در دانشگاه و شرکت مجدد در ترمیم معدل را از دست دهید.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

101 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    سوالم این بود من پارسال (دی ۱۴۰۱) ترمیم معدل کردم ،آیا خرداد امسال هم میتونم ترمیم معدل کنم ؟؟

      1. سلام. من دوتا دیپلم دارم یعنی برای هر درس عمومی مثل زبان دو نمره دارم . یکی در رشته ریاضی و یکی در رشته تجربی . با توجه به اینکه پارسال تراز معدل من به نمره های رشته ریاضی من نزدیک تر بود تا معدل تجری
        و گروه آزمایشی تجربی بودم .
        سوالم این هست ک وقتی برای هر درس 2نمره وجود دارد. کدام یک برای گروه آزمایش من(تجربی ) تاثیر داده میشود ؟؟؟

        1. همان نمرات تجربی رو برات حساب می کنند و کاری با دیپلم دوم ندارند .
          سابه تحصیلی متناسب با رشته ای که در آن کنکور میدی محاسبه خواهد شد

          1. سلام من سوال کردم ازتون ک دارای چند دیپلم ریاضی و تجربی و گروه آزمایش تجربی شرکت کردم . فرمودین فقط نمرات گروه آموزشی تجربی در کنکورتون موثر هست اما با توجه به جدولی ک سازمان در مورد نظام قدیم ها ارائه کرده و خودتون در سایت قرار دادید. نوشته دروس را یا تطبیق یا ترمیم کنید . پس با توجه به این توضیح میشه گفت تمام نمرات مشترک تراز میشه و نمره بالاتر لحاظ میشه.؟؟؟

          2. هر کنکوری بدی دیپلم همان کنکور برات حساب خواهند کرد

      2. سلام من در امتحان ریاضی دوازدهم تجربی خرداد ۱۴۰۲ افتادم ، شهریور و دی هم قبول نشدم
        خرداد امسال هم قبول نشدم
        میتونم شهریور دوباره امتحان بدم یا دیگه بهم دیپلم نمی‌دن ؟

  2. سلام
    وقتتون بخیر
    من پارسال ۴تا درس رو ترمیم کردم بقیه درس ها هم غیبت کردم ، الان دانشجوام
    خواستم ۴۰۴ کنکور بدم
    میتونم همون سال بعد معدلمو باز ترمیم کنم ؟
    یا این فرصت فقط برای ۴۰۳
    اون ۴ تا درسی که امتحان دادم میشه ۴۰۴ترمیم کنم مجدد؟

      1. سلام بنده فارغ‌التحصیل نظام سال ۱۳۹۵ یازدهم رو ایجاد و دیپلم رو ترمیم زدم. برای این که بتونم با غیبت ، در امتحانات دیپلم سال بعد شرکت کنم باید همه دروس رو ( یازدهم و دیپلم ) غیبت کنم یا این که میتونم یازدهم رو امسال شرکت کنم.

        1. برای بچه های سالی واحدی مثل شما هنوز شفاف قانون بیان نکرده که چیکار باید کارد
          شما کل سوم و ۴ درس از پیش دانشگاهی نهایی داشتید

  3. سلام من ۱۴۰۲ چند درسو برای ترمیم غیبت موجه کردم میتونم از فرصتم که حفظ شده ۴۰۴ استفاده کنم؟
    یا نه فقط برای ۴۰۳ هس که میگن فرصت باقی مونده

    1. سلام
      من واسه ترمیم معدلثبت نام کردم ولی نمرم خوبه اگه الان توی امتحان ترمیم معدل شرکت نکنم چی میشه

        1. سلام من در امتحان ترمیم معدل عربی در روز یکشنبه شرکت کردم و نمرم افتضاح میشه یعنی فکر کنم نمرم زیر ده بشه آیا همین نمره افتضاح رو برام مینویسن یا نمره سال ۱۴۰۱ ک ازش فارغ التحصیل شدمو

    2. سلام ببخشید من پارسال ترمیم داشتم امساا هم دارم چنانچه غیبت کنم برای یک امتحان میتونم شهریور دوباره اون امتحان رو بدم؟ برای کنکور 1403میگم

  4. سلام.ببخشید من عربی دوازدهم خردادسال ۱۴۰۱ ۱۸.۵ شدم و پارسال ترمیم نوشتم  ولی ترمیم عربی رو شرکت نکردم الان تو سوابق نوشته غیبت غیرموجه
    اگه امسال هم ترمیم عربی رو شرکت نکنم نمره دوازدهم برام محاسبه میشه یا صفر غیبت ترمیم پارسال؟؟؟؟

  5. سلام وقت بخیر
    من خرداد ۴۰۱ تمامی امتحانام رو بودم و هیچکدوم رو تجدید نشدم و شهریور همون سال چندتا درس رو انتخاب کردم برای ترمیم معدل. سه تا رو حاضر بودم اما دو تا رو غیبت داشتم میخواستم بپرسم اونایی که غیبت داشتم تاثیر منفی میذاره تو ریز نمراتم؟

    1. سلام
      غیبت یعنی صفر و اگر در امتحان ترمیم غیبت کنید برات همان نمره قبلی لحاظ می کنند

      1. سلام آقای افشار عزیز من بدون اطلاع از قوانین ترمیم ثبت نام کردم. سامانه ویرایش هم که افتضاح بود . رفتم اداره میگم درس هام رو حذف کنید میگن ما نمیتونیم‌. پس ما برای حذف درس کجا باید بریم ؟!!

        1. سر جلسه نرو . امکان حذف دستی و سیستمی ندارند الان . این بنده خداها حتی نتونستن کارت ورود به جلسه به موقع به شما تحویل بدن

    2. سلام آقای افشار امیدوارم متن مرا بخوانید.
      بنده فارغ التحصیل سال ۹۵ در رشته تجربی هستم ۴ سال هست که بعد از کار مدام درس می‌خونم قصد داشتم برای ترمیم معدل دیپلم در سال بعد ثبت نام کنم اما چون نمی‌دانستم که ثبت نام فقط یک بار مهلت دارد امسال را آزمایشی ثبت نام کردم بعد از فهمیدن موضوع از زمان ویرایش مطلع شدم اما هرچه گزینه حذف را می‌زدم سامانه قبول نمی‌کرد به خاطر همین یکی از درس‌ها را به طور آزمایشی اضافه کردم تا ببینم مشکل از سامانه می‌باشد یا خیر . بعد از اینکه گزینه اضافه را زدم وارد درگاه شدم و همان موقع دکمه انصراف را فشردم اما همان برای من ویرایش حساب شد و دیگر نوبت ویرایش نداشتم.
      انگار دنیا روی سرم خراب شده و ۴ سال از عمرم دارد به هدر می‌رود می‌خواستم بدونم که چطور می‌تونم کپنم رو برای سال بعد حفظ کنم ببخشید که مطالبم طولانی شد ولی امیدوارم یک راهی پیدا کنم. 🥺🥺

      1. سلام
        برای همه همین جور بوده . ییستم باگ زیاد داره . اگر سر جلسه نری و غیبت کنی سال دیگه مجدد میتونی هزینه اش بدی و بری

  6. سلام وقتتون بخیر
    من در تمام درسام نمره دارم و امسال ترمیم معدل میکنم ،حالا اگه در اون ترمیم غیبت کنم نمره صفر میذارند؟

    1. برای ترمیم اگر غیب کنی نمره قبلی شما لحاظ میشه که اونم با شرایط جدید امسال تراز خواهد شد

      1. سلام من امروز میخواستم واسه فارسی ترمیم کنم ولی چون دیر رسیدم منو به امتحان راه ندادن و خیلی واسم مهم بود میتونم همین امتحان فارسی رو امسال شهریور بدم ؟؟؟

  7. سلام . بنده هزینه چند تا از دروسی که برای ترمیم معدل ثبت نام کردم را واریز نکردم ، آیا باز هم آزمون ها برایم فعال خواهد شد؟

  8. سلام من ترمیم معدل ثبت نام کردم ولی نمی‌خوام شرکت کنم ، این فرصت ترمیم برای سال بعد برام حفظ میشه ؟!
    و دیگه لازم نیست براش کاری انجام بدم ؟ مثلا حذف یا موجه کردن غیبت و …
    اگه فقط شرکت نکنم ، فرصت ترمیمم میمونه برام ؟!

  9. سلام وقت بخیر
    من خرداد ۱۴۰۲ دیپلمم رو گرفتم
    دروس بیشتری رو ترمیم زدم
    حالا اگه من واسه ترمیم یک درس و دو درس نرم
    سوابقم همون نمره قبلیم میشه یا صفر لحاظ میشه
    میشه لطفا بگین

    1. سر جلسه نری برای ترمیم همان نمره قبلی شما رو تراز می کنند و در کنکورت تاثیر می دهند . صفر نمیشه

  10. سلام من پارسال ترمیم ثبت نام کردم اما اونا رو حذف کردم و شرکت نکردم امسال هم ثبت نام کردم و الان پشیمون شدم خیلی استرس دارم اگر همه رو غیبت کنم میتونم برای ۴۰۴ ترمیم شرکت کنم یا اگر امسالو شکرت نکنم و غایب کنم برام صفر رد میکنن ؟

  11. سلام وقتتون بخیر
    من ترمیم معدل ثبت نام کردم ولی نمیخوام شرکت کنم و غیبتم میشه غیر موجه
    ترمیم سال 1404از دست میدم
    یا میتونم شرکت کنم؟

  12. سلام من فارغ التحصیلم و سال ۴۰۱ ترمیم کردم
    امسالم دوباره چنتا درسو برا ترمیم ثبتنام کردم
    اگه سره جلسه نرم با غیبت غیر موجه برام صفر میزارن و فرصت ترمیمو ازم میگیرن یا نه میتونم برا سال بعد دوباره شرکت کنم؟

  13. سلام وقت بخیر

    خرداد ۴۰۲ ترمیم فیزیک رو شرکت کردم اما نمره خوبی بدست نیاوردم

    امکان ترمیم مجدد فیزیک در ۴۰۴ هست ؟

  14. درود بر شما من فارغ 402 هستم توی ریاضی فیزیک 19.5 گرفتم اما ثبت نام ترمیم کردم
    حالا میخوام ندم امتحانو اگه غیبت کنم ایا نمره صفر کلا برام رد میشه یا اون 19.5 هام قبوله؟؟ مرسی اگه جواب بدین

  15. سلام جناب دکتر وقتتون بخیر . بنده فارق التحصیل ۴۰۰ هستم دینی سال خودم ۱۸.۷۵ شدم و امسال یعنی ۴۰۳ برای ترمیم ثبت نام کردم میخواستم ازتون بپرسم اگ سر جلسه امتحان غیبت کنم تاثیر منفی روی تراز کنکورم میزاره یا نه و ایا همون ۱۸.۷۵ مد نظر هست واسه تراز دینی
    لطفاً راهنمایی بفرمائید

  16. باسلام خسته نباشید
    امسال من چند تا درس رو ترمیم زدم و الان نمی خوام به چندتاشون برم و سرجلسه حاضر بشم در این صورت در نمره امتحان مورد نظر صفر لحاظ میشه؟

    1. سلام
      هیچ اشکال نداره . خیر صفر لحاظ نمیشه
      نمره قبلی تون براتون میذارند

  17. سلام من ازمون ترمیم معدل عربی را ثبت نام کردم ولی خودم را واسه این امتحان اماده نمیبینم ولی متاسفانه خانوادم این را درک نمیکند.من اگر در ازمون غیبت کنم آیا به خانواده اطلاع زنگ میزنن یا خیر؟ممنون میشم جواب بدید

    1. اگر نمره قبلی افتضاح نیست غیبت کن
      اگر نمره قبلی هم خرابه بری بهتره برات

      1. دکتر جان سوال بنده خدا این بود که غیبت کنه به باباش زنگ میزنن که بچتون نیومده ازمون یا نه؟

    2. سلام من نمرات دیبپلم را کامل دارم
      یک درس رو پارسال ترمیم کردم و نرفتم
      امسال همون درس رو ترمیم زدم ولی شرایط شرکت در آزمون رو ندارم
      میخواستم ببینم تکلیف چیه همون نمره دیپلم برام لحاظ میشه!؟

  18. سلام
    اگر امسال ترمیم معدل کنیم
    ولی بعدش بریم سربازی و بعد یک سال و نیم دانشگاه بریم بازم نمره ترمیم برامون ثبته یا همون نمره دیپلم لحاظ میشه؟

  19. سلام
    من ترمیم امسال رو ثبت نام کردم اما امتحان نمیخوام بدم که غیبتم غیر موجه میشه
    در ترمیم سال های اینده میتونم شرکت کنم؟

      1. سلام دکتر خسته نباشید
        من پارسال ترمیم ثبت نام کردم اما همه رو غیبت کردم امسال نمره عربی و اصلا خوب ندادم و آماده نیستم اگه همه رو غیبت کنم
        میتونم سال دیگه ترمیم کنم

  20. سلام وقت بخير من سال ٩٥ ديپلم گرفتم و الان دانشجو هستم و ترم اخرمم هست ولي براي ترميم معدل و سابقه تحصيلي امسال ثبت نام كردم و الان متاسفانه نميتونم يكي از امتحانات رو حاضر بشم سر جلسه و مجبورم غيبت كنم اگر غيبت كنم ميتونم سال بعد دوباره اون درسي رو كه غيبت داشتم ثبت نام كنم براي ترميم يا فرصتم ميسوزه ؟

  21. سلام
    من ترمیم معدل ثبت نام کردم اما میخوام شرکت نکنم ایا نیازه ک برم اموزش پرورش غیبتم رو موجه کنم یا حذف کنم ؟ اگه نرم سال بعد در ثبت نام ب مشکل برمیخورم؟

    1. آموزش و پروش گفته موجه کردن غیبت فقط برای دانش آموز داره نه فارغ عا

  22. سلام اگه من امتحان ترمیم معدل شیمی فردا رو غیبت کنم و غیبتم هم غیر موجه باشه و نرم اداره آموزش پرورش ک موجه اش کنن ایا صفر میشه نمرم؟خیلی استرس دارم فکر میکنم صفر میزان برام

  23. سلام ببخشید من اگه امتحان ترمیم معدل شیمی ۱۴۰۳ فردا رو شرکت نکنم ایا صفر میزارن استرس دارم فکر میکنم اگه نمرم صفر برام لحاظ میشه؟

    1. خیر چیزی به اسم صفر ترمیمی نداریم / نمره قبلی خودت تراز می کنند برای شیمی

  24. سلام من میخواستم چند تا درسی که برای ترمیم ثبت نام کردم را غیبت کنم در این صورت فرصتم برای سال آینده حفظ میشه؟
    اینی که گفتن باید غیبت را موجه کنید تا حذف بشه برای فارغ التحصیلان هم هست؟
    ما چطوری باید این کارو انجام بدیم؟

    1. سلام بله برای سال بعد میتونی امتحان بدی
      گواهی پزشک ببرید آموزش و پرورش ببینید قبول می کنند یا خیر
      خیلی جاها از فارغ ها گواهی قبول نمی کنند ولی اگر دانش آموز غیبت موجه داشته باشه و دو قبضه تایید کنه پزشک با مدارک ازش امتحان جبرانی در تیر گرفته میشه احتمالا و کارش نمیرسه به شهریور

      1. سلام خسته نباشید من فارغ‌التحصیل سال۹۵هستم و به من گفتن تمام دروس رو ترمیم بزنم ولی متاسفانه بیماریم عود کرده و عمل جراحی انجام داد درصورت غیبت در امتحانات مجدد چه زمانی میتونم شرکت کنم و چه عواقبی داره برام صفر در نظر گرفته میشه یا نمرات قبلی ثبت میشه ممنون میشم توضیح بدید بهم

  25. سلام ببخشید من اینو میدونم برای ترمیم اگه امتحانی رو شرکت نکنیم نمره ی قبلی لحاظ میشود، میخواستم بپرسم تراز نمره ی قبلی نسبت به سال فارغ تحصیلی حساب می‌شود یا سال ۱۴۰۳؟ خواهش میکنم لطفا جواب بدید😔❤️

    1. سلام ودرود ببخشید میشه سوال منم جواب بدین:اگه ترمیم غیبت غیر موجه کنیم نمرمون برای کنکور امسال صفر یا غایب لحاظ میشه یا همان نمره قبلی رو میزارن؟

  26. سلام خسته نباشید من دانشجوی پزشکی هستم و ورودی سال 402؛امسال دوباره تصمیم به کنکور دادن گرفتم و غیر از دو درس بقیه رو هم برای ترمیم ثبت نام کردم،حالا اگر در امتحان ریاضی شرکت نکنم با وجود اینکه ثبت نام کردم مشکلی برام پیش میاد یا همون نمره 18.5سال قبل برام توی سوابق ثبت میشه؟
    در صورت غیبت با مشکل مواجه میشم یا نه؟در واقع با غیبت نمره و تراز سال قبلم حفظ میشه دیگه؟چون راهی برای حذف درس ثبت نامی فکر نکنم الان باشه دیگه
    ممنون

    1. هر درسی غیبت کنید برای ترمیم ، همان نمره سال قبل حساب میشه بطوریکه مجددا تراز خواهد شد

          1. سلام آقای افشار.من توی درس ریاضی 9/5گرفتم والان برای ترمیمش شرکت کردم اما متاسفانه بخاطر مریضی نتونستم براش بخونم و فک کنم اگر امتحان بدم نمرم بدترهم میشه..امسالم بخاطر کنکور فرهنگیان دارم ترمیم میکنم و سال بعدی قصد کنکور دادن ندارم…بنظرتون شرکت کنم یا غیبت؟؟؟

  27. سلام من پارسال ترمیم معدل ثبت نام کردم
    امسالم ثبت نام کردم
    میخواستم بدونم اگه چنتا درسو غیبت غیرموجه کنم میتونم سال دیگه همون درسارو واسه ترمیم معدل بنویسم؟
    یا باید کلا غیبت کنم همه درسارو رو یا اصلا راهی نداره که سال دیگه بتونم ترمیم معدل کنم؟

    1. غیب های امتحان ترمیم سال های قبل تونستن سال بعد بدون دردسر امتحان بدن و فرصت شون نسوخته

  28. سلام وقتتون بخیر اگه اطلاع دقیق و معتبری دارین ممکنه منو راهنمایی کنین خیلی نگرانم و واقعا نمیدونم از کیو کجا باید پیگیر باشم اموزشو پرورش تماس گرفتم اصلا تلفنو ج ندادن نت زدم سایت شما رو بالا اورد من خرداد 402 زیستو ترمیم کردم امسالم ثبت نام کردم ولی چون امادگی صد در صدی ندارم نمیخوام ریسک کنم.. اگه گواهی پزشکی بگیرم تحویل حوزه بدم و غیبت موجه برام ثبت کنن میتونم خرداد 404 زیستمو دوباره ترمیم کنم؟

    1. سلام
      حضوری به والدین بگو برن ببین امسال امتحان جبرانی برگزار می کنند یا خیر
      البته که میگن برو شهریور بیا امتحان تجدیدی

  29. سلام. من قبلا ترمیم معدل کردم. امسال دوباره ترمیم میکنم. ولی خوب نخوندم و امتحان غیبت کردم. دیگه سال بعد فرصت ترمیم ندارم؟ نمیشه فرصت ترمیم برای سال بعد حفظ بشه؟

    1. سال های قبل برای بچه های غایب حق استفاده از فرصت یکباره ترمیم بوده

  30. سلام آقای افشار.من توی درس ریاضی 9/5 گرفتم و امسال توی ترمیم ثبت نام کردم ولی نتونستم بخونم بخاطر مریضی و اگه امتحان بدم فک کنم نمره من حتی کمتر بشه..امسال هم بخاطر کنکور فرهنگیان شرکت کردم و سال دیگه قصد کنکور دادن ندارم بنظر شما شرکت کنم یا غیبت؟؟

  31. سلام وقت بخیر
    من فارغ التحصیل سال ۹۳ هستم. امسال میخواستم مجدد کنکور بدم برای ترمیم معدل ثبت نام کردم. اما فقط امتحان ریاضی رو نمیخوام شرکت کنم.
    با غیبت تو امتحان ریاضی چی میشه؟
    ینی معدلم و به تبع رتبه کنکورم بخاطر این غیبت، پایین میاد؟
    یا اصلا اگر قبول بشم دانشگاه میتونم برم؟
    آیا امکان جبرانش(دوباره امتحان دادنش) همین امسال هست یا باید سال دیگه امتحانشو بدم؟
    و سوال آخر اینکه باید غیبتم رو موجه کنم یا نه؟
    ببخشید خیلی سوال پرسیدم
    خیلی ممنون میشم اگر جواب سوال هام رو بدید
    ممنون از وقتی که برای پاسخگویی میذارید

    1. سلام
      وقتی در ترمیم غیبت کنی نمره قبلی داری و همان نمره برات لحاظ خواهند کرد

  32. سلام من امتحان ریاضی دوازدهمو ترمیم زدم اما نرفتم شرکت کنم آیا باید بامدیر حوزه امتحانی مون هماهنگ کنم ؟

    1. سلام . گواهی معتبر داری ببر آموزش و پرورش شاد امتحان جبرانی برگزار کنند و برای کنکور امسالت هم تاثیر داشته باشه

  33. سلام استاد وقت بخیر ، 401فارغ التحصیل شدم و
    402 ترمیم دادم و درس های ریاضی و زیست غیبت غیر موجه کردم، امسال هم 403 هم یه درس ها رو ترمیم ثبت نام کردم ولی 6 درس غیبت غیر موجه میکنم که از این 6تا بازم درس های ریاضی و زیست غیبت میکنم ، با این شرایط میتونم خرداد404 درس های غیبتی رو ترمیم بدم مخصوصا درس های زیست و ریاضی که 2سال پشت سره هم غیبت کردم؟

  34. سلام اقای افشار . نمیدونم چیکار کنم کلافه شدم از دست آموزش و پرورش که جواب نمیده هر کی یچیزی میگه .من ۱۴۰۱ ترمیم معدل انجام دادم شیش تا از درس هامو .الان امسال اشاره کردن که فقط امسال حق دارن ترمیم مجددیا شرکت کنن . منم با عجله از سر ترس شرکت کردم اما وقت کافی نداشتم . من نمیخوام شرکت کنم اما نمرات نهاییم خیلی بده . نمیدونم ما که ترمیم مجددی هستیم غیبت کنیم میسوزه یا نه فرصتمون مثل بقیه بچه هاست

  35. سلام ،سوالم این بود که من فارغ تحصیلم و ترمیم ثبت نام کردم ،حالا میخوام شرکت نکنم ،ایا میتونم سال بعد برا همون درس که غیبت کردم ترمیم کنم ،و داستان این غیبت موجه و غیر موجه برای من صدق میکنه ؟؟

  36. سلام وقتتون بخیر ببخشید من امسال دومین سالیه که امتحان ترمیم معدل شرکت کردم پارسال یبار ترمیم زدم الان چندتا درس رو نمی‌خوام شرکت کنم اگه غیبت بزنم فرصتم برای سال بعد میمونه یا نه دیگه کلا از بین می‌ره ؟؟

  37. سلام وقتتون بخیر
    من برا امتحان ترمیم معدل فارسی شرکت کردم ولی مریض شدم
    امکانش هست گواهی پزشکی ببرم،بعد یه مدتی مشخص مجددا ازم امتحان بگیرن؟
    امسال چون از طریق مدرسه بزرگسال خاصی ثبت نام نکردم که شرایط رو بدونم،نمیدونم چیکار کنم یا کجا مراجعه کنم؟

  38. سلام.آقای افشارمن ترمیم مجددی هستم.پارسال همه ترمیماروشرکت کردم ولی امسال ثبت نام کردم اماشرکت نکردم این فرصت برای سال دیگه میمونه یانه؟

  39. سلام من امتحان خرداد رو به دلایل موجهی شرکت نکردم . امکان ترمیم وجود دارد؟ و ترمیم رو کنکور تأثیر میزاره؟

  40. سلام من در ترمیم معدل هر ۱۰ درس رشته تجربی ثبت نام کردم ولی دوتا درسو نتونستم بخونم برا همون تو آزمونشون شرکت نکردم الان بخاطر غیبتم نمره صفر در کارنامه نهایی میزارن یا نمرات سال قبل رو که بهتر بود؟

  41. سلام. من برای امتحان سلامت و بهداشت که سال قبل 13 شدم امسال ترمیم ثبت نام کردم اما غیبت کردم، الان برای تراز امتحان نهاییم همون نمره ی قبلی محاسبه میشه درسته؟ و اینکه چون ضریب خیلی کمی داره کلا نمیخوام دوباره امتحان بدم، میشه با احتساب همون نمره ی قبلی دانشگاه قبول بشم و برم؟ یا اگه بخوام سال بعد کنکور بدم حتما باید ثبت نام کنم؟ نمیشه نکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا