مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

شرط معدل برای رشته های بدون آزمون دانشگاه های دولتی | پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

معدل لازم برای رشته های بدون کنکور سراسری

قصد بسیاری از دانش آموزان انتخاب رشته بدون آزمون در رشته های بدون آزمون دانشگاه های دولتی یا آزاد است، معمولا برای ثبت نام در دانشگاه های سراسری و دولتی بدون آزمون هیچ گونه شرط معدلی در نظر گرفته نمی شود اما با توجه به فرآیند پذیرش که طبق سوابق تحصیلی انجام می شود، متقاضیان باید معدل مورد نیاز برای دانشگاه ها و رشته محل های بدون آزمونِ مورد تمایل خود را دارا باشند تا بتوانند از بین متقاضیانی که آن رشته محل ها را انتخاب کرده اند، قبول شوند.

در رشته محل های بدون آزمون در مقاطع

  • کاردانی
  • کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه های دولتی
  • غیرانتفاعی
  • پیام نور
  • پردیس های خودگردان
  • واحدهای مجازی
  • دانشگاه فنی حرفه ای
  • دانشگاه علمی کاربردی

طبق سوابق تحصیلی پذیرش انجام می شود.

ملاک های پذیرش بر اساس معدل

با توجه به ملاک هایی مانند نوع مدرک دیپلم و سال فارغ التحصیلی و همچنین مقطع انتخابی، معدلِ در نظر گرفته شده ممکن است متفاوت باشد، به طور مثال برای یک رشته و مقطع، شرط معدل کل دیپلم باشد ولی برای یک مقطع و رشته ی دیگر شرط معدل کتبی دیپلم باشد.

همچنین داوطلبان در زمان ثبت نام در هر کدام از رشته محل ها و دانشگاه های دولتی بدون آزمون، باید معدل مورد نیاز را داشته باشند تا پذیرش نهایی انجام شود.

برای آگاهی داوطلبان از معدل مورد نیاز برای رشته های بدون آزمون دانشگاه های دولتی و ایضا حساسیت موضوع برای وارد کردن صحیح معدل در زمان ثبت نام، در ادامه این مقاله جزئیات معدل مورد نیاز برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه های دولتی را در جدولی در اختیار شما قرار داده ایم.

همانطور که پیش تر ذکر شد، با پذیرش دانشجو بدون آزمون در تقریبا ۸۵ درصد از رشته محل های دانشگاه های دولتی کشور که با هدف حذف آزمون سراسری انجام شده، هر یک از دانشگاه ها در مقاطع مختلف بدون آزمون دانشجو می پذیرند.

هر دانشگاه با در نظر گرفتنِ مقطع مورد پذیرش یعنی مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، شرطی برای معدل متقاضیان قرار داده اند.

در جدول زیر فهرست دانشگاه ها به همراه مقاطع مورد پذیرش و همچنین شرط معدل در پذیرش، طبق سوابق تحصیلی و بدون آزمون را در اختیار شما قرار داده ایم.

ملاک معدل در ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور
دانشگاه پذیرنده مقاطع مورد پذیرش ملاک معدل
دانشگاه سراسری و پردیس های خودگردان کاردانی ناپیوسته معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم رشته های نظری سال 84 به بعد و معدل کل دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قبل سال 84 و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش
کارشناسی پیوسته
دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد کاردانی ناپیوسته معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم رشته های نظری سال 84 به بعد و معدل کل دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قبل سال 84 و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
کاردانی پیوسته معدل کل دیپلم نظری یا فنی
دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای کاردانی پیوسته معدل کل دیپلم نظری یا فنی
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
دانشگاه پیام نور کارشناسی پیوسته معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم رشته های نظری سال 84 به بعد و معدل کل دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قبل سال 84 و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش

در این جدول به این موضوع اشاره شده، وقتی داوطلبی برای یک رشته ای در مقطعی از یک دانشگاه ثبت نام می کند، معیار برای سنجش داوطلب معدل مورد نیاز آن مقطع دانشگاهی است، یعنی به این صورت که داوطلب با آن معدل با سایر متقاضیان آن رشته محل سنجیده می شود.

توجه داشته باشید که دانش آموزان و فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش برای انتخاب مقطع تحصیلی و رشته دانشگاهی بدون آزمون با مشکلات و محدودیت هایی رو به رو می باشند.

شرط معدل برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون

یکی از دغدغه های مهمی که داوطلبان ثبت نام در رشته های بدون آزمون سراسری دارند، این است که شرط معدلِ در نظر گرفته شده برای پذیرش بدون آزمون در رشته مورد تمایل خود و یا دانشگاه انتخابی خود را نداشته باشند و نتوانند در ثبت نام و پذیرش نهایی شرکت کنند.

توجه داشته باشید که منظور از شرط معدل برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون این است که یک حداقل معدلی برای داوطلبان در نظر گرفته شود و اگر داوطلبان معدلی پایین تر از حد در نظر گرفته شده را دارا باشند مجاز به ثبت نام در آن رشته نباشند.

شرط معدل برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه های دولتی تعیین نشده است.

به این معنی که داوطلبان با هر معدلی دارند می توانند برای پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری ثبت نام کنند و هیچ مانعی برای فرد تعیین نشده است.

تذکر: توجه کنید که این دو جمله ” شرط معدل برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری ” و ” معدل لازم برای قبولی در رشته های بدون آزمون ” با هم متفاوت هستند.

منظور از شرط معدل در رشته های بدون آزمون این است که حداقل معدل برای ثبت نام این در رشته ها چیست؟ ولی زمانی که از معدل لازم برای قبول شدن در رشته های بدون آزمون صحبت می کنیم معنای متفاوتی دارد.

معدل لازم برای قبولی در رشته های بدون آزمون حداقل یا حداکثری ندارد و بستگی به معدل سایر متقاضیان دارد.

این فرآیند برای پذیرش در تمامی دانشگاه ها مانند دانشگاه پیام نور، آزاد و … صادق است.

داوطلبان توجه داشته باشید که یک رشته محل فقط ۵۰ نفر ظرفیت دارد، بنابراین پس از اتمام ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون، داوطلبانی به عنوان پذیرفته شده نهایی آن رشته اعلام می شوند که نسبت به بقیه داوطلبانِ آن رشته محل معدل بالاتری دارا باشند.

همچنین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرند.

شرط معدل برای رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد

با توجه به معدل سایر متقاضیان هر رشته محل، حداقل معدل مورد نیاز برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تعیین می شود.

یعنی به این صورت که شرط معدل خاصی برای قبولی بر طبق سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در نظر گرفته نشده است و معدل هر داوطلب در مقایسه با معدل سایر داوطلبان سنجیده می شود.

توجه داشته باشید که ملاک گزینش داوطلبان معدل کتبی یا معدل کل دیپلم داوطلبان (بر اساس سال فارغ التحصیل شدن و رشته تحصیلی) در پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد است، بنابراین داوطلبانی که تصمیم به ثبت نام در رشته های بدون آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی را دارند، در مورد داشتن معدل لازم برای پذیرش در رشته تحصیلی مورد نظر و همچنین شانس قبولی خود دچار تردید می شوند.

در ادامه این مقاله برای پاسخگویی به سوالات پرتکرار داوطلبان در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش بدون آزمون دانشگاه های آزاد و همچنین نحوه محاسبه حداقل معدل مورد نیاز برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای شما توضیحاتی ارائه نموده ایم.

حداقل معدل برای رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

همان طور که می دانید دانشگاه های آزاد هر ساله برای دو نوبت ورودی مهر و بهمن ماه، طبق سوابق تحصیلی و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد نیم‌سال اول و دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته انجام می شود، در ادامه معیار معدل و حداقل معدل برای رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را به تفکیک برای شما ارائه کرده ایم:

  • کاردانی پیوسته: برای دارندگان دیپلم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش
  • کاردانی ناپیوسته: برای دارندگان پیش دانشگاهی رشته های نظری یا دیپلم نظام آموزشی ۶.۳.۳ رشته های نظری و فنی حرفه ای
  • کارشناسی پیوسته: برای دارندگان پیش دانشگاهی رشته های نظری یا دیپلم آموزشی ۶.۳.۳ رشته های نظری و فنی حرفه ای
  • کارشناسی ناپیوسته: برای دارندگان مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته

داوطلبانی که متقاضی پذیرش در این مقاطع تحصیلی بدون آزمون هستند، می توانند اقدام به تکمیل فرآیند انتخاب رشته بدون آزمون سال ۱۴۰۲ کنند و باید تا زمان اعلام شدن نتایج نهایی منتظر باشند.

تذکر: توجه داشته باشید که گزینش داوطلبان در این مقاطع، بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل مقطع قبلی صورت می گیرد.

از دغدغه های بزرگ متقاضیان رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۲، دارا بودن حداقل معدل مورد نیاز برای پذیرش می باشد.

تعدادی متقاضیان به دلیل دارا بودن معدل پایین دیپلم یا کاردانی خود فکر می کنند که ثبت نام یا قبولی در این رشته ها برای آنان مقدور نیست، چرا که بر این باورند شرط معدل مورد نیاز برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را کسب نکرده اند.

در جواب دغدغه های این دسته از متقاضیان باید بگوییم که هیچ شرط معدلی برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تعیین نشده است، بنابراین متقاضیان با هر معدلی که دارند، می توانند در پذیرش رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.

همانطور که ذکر شد شرط معدل برای رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲​، در نظر گرفته نشده است و داوطلبان با هر معدلی می توانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد سال ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

تاثیر معدل برای ورود به رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

همانطور که پیش تر توضیح دادیم، ثبت نام بدون آزمون در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد، صرفا طبق سوابق تحصیلی یا همان معدل دیپلم متقاضیان می باشد، بنابراین توجه داشته باشید که هیچ گونه آزمون کتبی یا شفاهی داخلی و دانشگاهی یا مصاحبه ای برای پذیرش دانشجو در این مقاطع و رشته ها برگزار نخواهد شد، اما قطعا معیار سنجش متقاضیان در مقاطع مختلف با دیگر مقاطع متفاوت است و تاثیر معدل نیز برای ورود به رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ هر مقطع با مقاطع دیگری تفاوت دارد.

معیار سنجش معدل برای متقاضیان مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته

  • دارندگان دیپلم نظام قدیم رشته های نظری، کاردانش، فنی حرفه ای و هنرستان: معدل کل دیپلم
  • دارندگان پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و نظام جدید ۶.۳.۳ رشته های نظری: معدل کتبی دیپلم
  • دارندگان دیپلم سالی واحدی یا ترمی واحدی و نظام جدید ۶.۳.۳ رشته های کاردانش و فنی حرفه ای: معدل کل دیپلم

نکته مهم: متقاضیان در این دو مقطع به این بحث دقت داشته باشید که ضریب تاثیرگذاری معدل در پذیرش بدون آزمون بستگی به هماهنگی بین رشته تحصیلی و رشته انتخابی داوطلبان دارد و در صورتی که این دو رشته متفاوت باشند ضریب تاثیرگذاری معدل داوطلب بر اساس جدول درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد لحاظ می شود.

معیار سنجش معدل برای متقاضیان مقطع کاردانی پیوسته

  • داوطلبانی که دارای دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید۶.۳.۳ رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش می باشند: معدل کل دیپلم

معیار سنجش معدل برای متقاضیان مقطع کارشناسی ناپیوسته

  • داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت می باشند: معدل کل کاردانی

برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

متقاضیانی که می خواهند در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه های آزاد ۱۴۰۲ ثبت نام کنند، باید برای ثبت نام اینترنتی و ثبت نام حضوری، اقدام به بارگذاری اطلاعات و مدارک خود نمایند.

تذکر: داوطلبانی که دارای شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۲ می باشند و همچنین متقاضی نوبت مهر یا بهمن مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته هستند، می بایست در زمان در نظر گرفته شده، ثبت نام خود را بصورت کامل انجام دهند و انتخاب رشته کنند تا پس از پایان زمان ثبت نام فرم انتخاب رشته همراه با فرم سایر داوطلبان مورد بررسی قرار گیرد و طبق معدل داوطلبان اسامی پذیرفته شدگان این دوره اعلام خواهد شد.

ظرفیت پذیرش رشته محل ها و همچنین معدل سایر داوطلبان تاثیر مستقیمی بر قبولی هر داوطلب دارد، به این صورت که معدل هر داوطلب با سایر متقاضیان در آن رشته محل سنجیده می شود، بنابراین در صورت بالا بودن نمره سایر متقاضیان شانس پذیرش برای دیگر داوطلبان کم تر می شود، اما در صورت کم بودن معدل سایر داوطلبان شانس قبولی هر داوطلب افزایش خواهد یافت.

همچنین باید داوطلبان علاوه بر در نظر گیری معدل خود و ظرفیت رشته مورد پذیرش به سایر فاکتورهای موثر مانند علاقه، بازار کار، شهریه دانشگاه، مسافت و اعتبار دانشگاه نیز توجه کنند و انتخاب رشته خود را طبق آن شرایط انجام دهند.

یکی دیگر از شرایط موثر در قبولی داوطلبان داشتن سهمیه رزمندگان یا ایثارگری می باشد.

توجه داشته باشید که پس از قبولی در این دانشگاه باید از طریق سایت آموزشیار اقدامات لازم برای گرفتن شماره دانشجویی را انجام دهید.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

61 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    ببخشید یک که خرداد یه درسی پاس نشده و شهریور و دی نرفته دنبالش برای خرداد میتونه هم درسی که پاس نشده رو امتحان بده هم ترمیم معدل بقیه درسهارو شرکت کنه؟ ممنون

    1. سلام
      خیر ؛ چون فارغ التحصیل نشده نمیتونه خرداد ترمیم کنه . فقط درس پاس نشده اش باید بخوانه خرداد و امتحان بده

      1. استاد ببخشید با دیپلم مجدد چطور؟ میشه یه دیپلم دیگه بگیرم که نمره های کمم جبران بشه هم درس پاس کنم؟

        1. سلام
          دیپلم مجدد بگیری معدل کل و کتبی تغییر میکنه وللی باهاش باید کنکور همین دیپپلم مجددی که گررفتی رو بدی
          مثلا تجربی اگر داری و بری مجدد ریاضی هم بگیری دیگه نمرات و سوابق ریاضی فقط برای کنکور ریاضی به دردت میخوره

          1. ممنون استاد
            این خبر رو امروز دیدم به نظرتون درسته؟
            «توی یکی از بخش های اطلاعیه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش نوشته شده
            بچه هایی که دیپلمشون ناقصه ( تجدید دارن ) میتونن ترمیم معدل انجام بدن»

          2. سلام
            ترمیم نمره فقط برای فارغ التحصیلان هست و نه سایر کسانی که درس افتاده دارند
            مگر قاننون امسال عوض کنند … مثلا بکن هم میتونی ترمیم نمره کنی و هم میتونی درس های افتاده خودت برسونی

      2. سلام وقتتون بخیر وشادی بخشید زمان ثبت رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور ورودی بهمن ماه کی هست

        1. سلام
          احتمالا آخر دی سایت سنجش و دانشگاه آزاد باز بشه برای ورود از نیمسال دوم

  2. سلام وقتتون بخیر

    لیست رشته های بدون ازمون کاردانی رو میشه لطف کنید بزارید و توضیح بدین پر مورد رشته ها ؟

  3. سلام وقت بخیر من دیپلم نظام قدیم کاردانش دارم ومدرک کاردانی پیوسته دارم میتونم برم کارشناسی پیوسته میکروبیولوژی؟

    1. سلام
      بله میتونی
      با آزمون بخوای باید کنکور بدی تجربی و سابقه تحصیلی تجربی هم بسازی
      اگر بدون آزمون بخوای مشکلی نیست

  4. منی که هم دیپلم دارم هم کاردانی تاثیرکدوم معدلم توثبت نام سوابق تحصیلی داره دانشگاه آزاد معددیپلم کاردانش نظام‌قدیم دارم یامعدل کاردانی؟کدوم تاثیرداره؟

  5. سلام وقت بخیر تکمیل ظرفیت ترم بهمن دانشگاه فنی برای کاردانی براساس سوابق تحصیلی گفتن تا اواسط دی ماه میاد هنوز نیومده امکان داره نیاد؟؟

    1. هر سال که رشته های بدون آزمون دیماه انتخاب رشته داشتند شاید با تغییر ریاست سازمان سنجش مسائلی پشت پرده داره اتفاق میفته که ما ازش بی خبریم

  6. ببخشید من دیپلم نظام قدیم کاردانش دارم وکاردانی هم دارم میتونم برم کارشناسی پیوسته میکروبیولوژی؟

    1. سلام
      بدون آزمون که بخوای بری بله حتما و اگر با آزمون بخوای باید سوابق تجربی بسازی و بعد کنکور بدی

  7. سلام وقت بخیر
    لطفا لیست رشته های بدون کنکور کاردانی در شهر هارو میشه بگید بهمون ؟

    1. دفترچه که بیاد میتونی چک کنید . اگرچه اغلب کارشناسی هستند

  8. سلام وقتتون بخیر من ۲۲ سالمه تابستون امسال لیسانس حقوق از دانشگاه دولتی گرفتم و فارغ‌التحصیل شدم میتونم ثبت نام کنم؟!اگه میشه کجا باید برای ثبت نام اقدام کنم؟!

      1. منظورم اینه که شامل من که چند ماه پیش فارغ‌التحصیل شدم از دانشگاه دولتی هم میشه؟!

  9. سلام وقت بخیر سوالی داشتم من دی 1401 ترمیم کردم، نصف نمره هام افزایش داشت نصف دیگشون نه، ان شاءالله خرداد امسال میخوام اون نصف دیگرو ترمیم کنم، حالا سوالم اینه نمره‌های بیشتر دی پارسال و خرداد امسال رو همرو برام حساب میکنن، یا نه، خرداد امسال نمره‌های بیشتر و به جای دی پارسال نمره‌های سال خودمو برام میزارن؟ بعد کد سوابق جدیدم میدن؟
    منظورم اینه اگه دوباره ترمیم کنم نمره های ترمیم قبلیم حسابه یا نمره هام نسبت به سال اول خودم در نظر گرفته میشه؟ زیاد توضیح دادم که منظورو برسونم.

    1. سلام
      دی و شهریور برای پاس کردن درس هست و بجاش امتحان خرداد فقط برای ساختن سابقه و ترمیم نمره

      1. منظورم دی سال قبل هستش که ترمیم کردم، حالا میگم اگه دوباره خرداد امسال ترمیم کنم، نمرهای ترمیمی دی پارسال هم برام در نظر میگیرن یا نه؟

          1. با دی پارسال؟ مثلا من پارسال شیمی نمرم بالا شد امسال دیگه نمیخوام ترمیم کنم شیمیو، تکلیف اون چی میشه؟؟

  10. سلام وقت بخیر من دیپلم نظام قدیم کاردانش دارم ومدرک کاردانی پیوسته دارم میتونم برم کارشناسی پیوسته میکروبیولوژی بدون آزمون دانشگاه آزادمیتونم برم یاغیرانتفاعی؟

  11. باعرض خسته نباشید یک سوال دارم من دیپلم انسانی دارم ولی میخوام هم ترمیم معدل انسانی بدم هم سوابق دیپلم تجربی ایجادکنم و دیپلم تجربی بگیرم برای شرکت کنکورتجربی رشته پزشکی انشالله .میخوام بدونم میتونم هردوکنکوررودرتیرماه شرکت کنم .وایا بامعدل پیش دانشگاهی ۱۳و نیم شانسی درقبولی روانشناسی دانشگاهای مرکزشهرتهران دارم آزادبدون کنکور؟تشکر

    1. سلام
      خیر نمیتونی هر دوتا کنکور همزمان شرکت کنی
      قبول روانشناسی از رشته تجربی ساده تر از انسانی هست

  12. سلام وقت بخیر ببخشید سوالی داشتم من دیپلمم رو سال ۱۴۰۰گرفتم میخام دانشگاه دولتی بدون آزمون شرکت کنم نمیدونم معدل کل دیپلمم تاثییر داره یا معدل کتبی نهایی

    1. سلام ببخشید لطفا راهنمایمون کنید🙏🏼من معدل کتبیم پایینه نمی دونم میشه دوباره امتحان نهایی داد نمره کتبیم بره بالا دانشگاه دولتی بدون آزمون قبول بشم.

      1. سلام
        بدون آزمون ها با معدل کتبی هستند که با ترمیم نمره بهتر نمیشه
        ترمیم نمره فقط شرایط برای قبولی رشته های با آزمون بهتر میکنه

  13. سلام وقتتون بخیر و شادی
    بنده کاردانی رشته برق از دانشگاه ازاد تهران مرکز و معدل ۱۳/۵۹ دارم و میخواستم برای کارشناسی ناپیوسته رشته حسابداری بدون ازمون ازاد الکترونیکی ثبت نام کنم ، میخواستم بدونم این امکان وجود داره ک هم ازاد الکترونیکی ثبت نام کنم و هم علمی کاربردی که درصورت قبول نشدن در ازاد الکترونیکی حداقل علمی کاربردی قبول بشم در این رشته ؟ چند تا انتخاب داریم برای اینکار ؟

    1. سلام
      نمیتونی همرننان دوجا دانشچو باشی / حتی اگر سیسنتم اموزش متفاوت باشه

      1. خیر عرض بنده این نبود ک همزمان در دو دانشگاه تحصیل کنم بنده عرض کردم چون ازاد الکترونیک مشخص نیست که من رو با این معدل بپذیره حداقل من ترم بهمن ماه رو از دست ندم و برای علمی کاربردی هم ثبت نام کنم که اگر دانشگاه ازاد الکترونیک قبول نشدم بتونم علمی کاربردی ثبت نام کنم اگر ازاد الکترونیک قبول بشم که میرم همون ازاد الکترونیک

        1. خب پس مشکلی نیست
          فقط یادت باشه برای نظام وظیفه فقط یکبار بهت فرصت انصراف و مرخصی مجدد خواهند داد و نشه ۲ تا انصراف از دانشگاه که درجا مشمولی

  14. سلام وقت بخیر میخاستم بدونم بدون کنکور هم میشه دانشگاه بدون شهریه پرداز یعنی دولتی هم رفت از رشته تجربی
    اگه میشه بگید چ رشته های رو میشه انتحاب کرد؟

    1. سلام
      مرداد دفنرچه ها اومد چک کن
      از تجربی رشته های جذابی بدون آزمون نیست
      مگر کاردانی تعهدی برخی دانشگاه ها که دنگ و فنگ کم نداره

  15. سلام بادیپلم نظام قدیم حسابداری معدل کل۱۳/۷۱وکاردانی پیوسته حسابداری دارم بامعد۱۷/۴۰چقدراحتمال قبولی من برای کارشناسی پیوسته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد شیراز دارم؟

    1. میکرو ظرفیت بالایی داره و اگر در دانشگاهی بدون آزمون باشه احتمال زیادی داری قبول بشی

  16. سلام ببخشید من معدل کتبیم پایینه نمی دونم چیکار کنم ک دانشگاه دولتی بدون آزمون قبول بشم راهنمایی میکنید

  17. سلام وقت بخیر
    ببخشید من میخام دانشگاه دولتی بدون آزمون قبول بشم ولی معدل کتبیم پایینه چیکار باید کنم ؟
    میشه دوباره امتحان نهایی بدم معدلم میره بالا ؟

    1. تغییر دیپلم بده و با تغییر دیپلم شرکت کن . نیاز داری مجدد دیپلم رشته دیگه ای بگیری تا بهت معدل کتبی جدید بدهند

  18. سلام من دیپلم نظام قدیم حسابداری کاردانش بامعدل۱۳.۷۱ومدرک کاردانی دارم بامعدل۱۷.۴۰من میتونم برم دانشگاه باسابقه رشته میکروبیولوژی چون ترم مهردانشگاه غیرانتفاعی قبول نشدم میتونم شانس قبولی من برای دانشگاه آزادبیشتراست یاپیام نور؟

      1. ولی من ترم مهرقبول نشدم بخاطرمعدلم بوده یعنی ؟من مدرک کاردانش نظام قدیم دارم ومدرک کاردانی دارم

      2. ولی من ترم مهردانشگاه غیرانتفاعی قبول نشدم بخاطرمعدلم بوده یعنی ؟من مدرک کاردانش نظام قدیم دارم ومدرک کاردانی دارم

        1. کارشناسی پیوسته میخوای بدون آزمون قبول بشی باید دیپلم نظری داشته باشی

          1. بامدرک کاردانی نمیشه؟کارشناسی پیوسته جای پیش دانشگاهی

    1. میشه رفت ولی بدون ازمون
      با ازمون رشته خوب میخوای باید دیپلم نظری بگیری اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا