مشاوره خصوصی علیرضا افشار
جزوه و تست دین و زندگی کنکورجزوه و نمونه سوال تستی کنکوری

جزوه دینی دوازدهم برای امتحان نهایی دوازدهم برای تجربی، ریاضی و انسانی

جزوه کامل ولی خلاصه دین و زندگی مناسب موفقیت در امتحانات نهایی

درس دین و زندگی یکی از دروس عمومی بین تمام رشته ها می باشد که داوطلبان میتوانند با مطالعه صحیح این درس برای امتحانات نهایی سال ۱۴۰۲ به کسب نمره خوب در آن امیدوار باشند.

همان طور که میدانید درسِ دین و زندگی ترکیبی از متن دروس و آیات و روایات میباشد. در این پست چند جزوه از درس دین و زندگی به صورت خلاصه و کامل برای دانش آموزان آماده و تنظیم شده است.

برای دانلود جزوه های درس دین و زندگی به باکس دانلود در انتهای مطلب مراجعه نمایید.

لازم به ذکر می باشد دانش آموزان در عین اینکه میتوانند از درس دین و زندگی نمره بالایی کسب کنند اما نباید سوالات امتحان نهایی را دست کم بگیرند، در سال های اخیر طراحان سوال به سمت سوالات مفهومی و پیچیده تر تمایل بیشتری نشان داده اند.

برای کسب نمره بالا در درس دین و زندگی ابتدا کتاب درسی را به عنوان منبع اصلی سوالات امتحان نهایی به طور دقیق و کامل مطالعه کنید.

خلاصه نویسی و مرور خلاصه دین و زندگی و همچنین حل نمونه سوالات این درس به شما بسیار کمک میکند تا به تسلط و آمادگی کامل در این درس برسید.

نکات مهم در خلاصه نویسی و مرور درس دینی دوازدهم برای امتحان نهایی

برای خلاصه نویسی درس دین و زندگی این موارد را در نظر بگیرید و از 2 روش طلایی برای خلاصه نویسی این درس استفاده نمایید.

روش اول خلاصه نویسی درس دین و زندگی:

خلاصه نویسی با روش درختی، در این روش عنوان اصلی درس را در برگه ای یادداشت کنید و در جلوی آن تیترهای مهم کتاب را بنویسید و با خط به عناوین دروس متصل کنید، در آخر هم نکات مهم هر مبحث را به تیترهای مربوطه متصل کنید.

روش دوم خلاصه نویسی درس دین و زندگی:

خلاصه نویسی با روش رمزگذاری در این روش سعی کنید که برای هر آیه چند کلمه را به صورت کلیدی حفظ نمایید و سپس از آن ها یک رمز یا داستان مرتبط با هدف آیه بسازید .

روش رمزگذاری به خلاقیت دانش آموز بستگی دارد، سپس این رمزها را در گوشه کتاب یادداشت کنید تا در زمان خواندن بتوانید راحت به آن دسترسی داشته باشید.

در این جزوه های آموزشی مذکور، نکات مهم و کاربردی از کتاب درسی برای یادگیری بهتر کتاب دین و زندگی گردآوری شده است.

روش های آماده شدن و 20 گرفتن در درس دین و زندگی امتحانات

درس دین و زندگی یکی از دروس مهم سطح دبیرستان است چه در سال های گذشته که در کنکور میامد و چه امسال که فقط برای امتحان نهایی و تاثیر مستقیم در کنکور اهمیت دارد، امتحان نهایی این درس بسیار مهم و حیاتی است که باید به بهترین شکل ممکن برای آن آماده شد.

برای آماده شدن برای امتحان نهایی دین و زندگی، بهترین راهکار این است که یک جزوه مناسب برای مطالعه تهیه کنید. جزوه‌ای که شامل تمامی مباحث درس باشد و به شما کمک کند تا بهترین نمره ممکن را در امتحان کسب کنید.

جزوه‌ای که برای امتحان نهایی درس دین و زندگی مناسب است، باید شامل تمامی مباحث اصلی درس باشد. بهترین راه برای تهیه جزوه، مرور تمامی درس‌های این سال تحصیلی است. برای هر بخش از درس، باید مفاهیم اصلی را در نظر داشته باشید و آن‌ها را به شکلی ساده و قابل درک در جزوه خود ثبت کنید.

همچنین، برای تهیه جزوه مناسب برای امتحان نهایی درس دین و زندگی، می‌توانید به منابع جمع بندی کنکور و منابع دیگری که برای امتحان نهایی وجود دارند، مراجعه کنید. با مطالعه این منابع، می‌توانید به مفاهیم و اطلاعات بیشتری در این زمینه دست پیدا کنید و جزوه خود را بهبود بخشید.

در نهایت، برای آماده شدن بهتر برای امتحان نهایی درس دین و زندگی، باید به مرور جزوه‌ی تهیه شده بپردازید و مطالب را با دقت و تمرکز بیشتری مطالعه کنید. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند تکرار مطالب، حل تست‌ های گذشته و استفاده از منابع تکمیلی مانند جزوه‌های خلاصه و کتاب‌های تکمیلی استفاده کنید.

همچنین، برای آمادگی بهتر در امتحان نهایی، می‌توانید با همکلاسی‌های خود در جلسات گروهی برای بررسی مطالب درس و حل تمرین‌های مختلف شرکت کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا مفاهیم درسی را بهتر درک کنید و با تجربه دیگران، به نکاتی دسترسی پیدا کنید که بهترین روش پاسخ به سوالات را به شما نشان می‌دهند.

بنابراین، نتیجه گیری خوب در امتخانات نهایی علاوه بر تهیه یک جزوه مناسب برای امتحان نهایی درس دین و زندگی و مرور منظم و دقیق آن، باید برنامه‌ریزی مناسبی طبق برنامه امتحان نهایی برای مطالعه این درس نیز داشته باشید تا بهترین نتیجه را در امتحان نهایی خود کسب کنید.

جزوه های خلاصه و دست نویس کتاب دین و زندگی دوازدهم انسانی | تجربی و ریاضی

به همه دانش آموزانِ عزیز توصیه میکنم حتما از این جزوات برای جلوگیری از اتلاف وقت و یادگیری بهتر استفاده کنند. سعی کنید خلاصه دروس را بلافاصله بعد از مطالعه کتاب درسی بخوانید و اجازه ندهید تایم زیادی از زمان یادگیری شما بگذرد.

چون مطالب بعد از مطالعه در حافظه کوتاه مدت ذخیره میشود و اگر مرور انجام نشود باعث فراموشی میشود . به این نکته توجه داشته باشید که مطالعه باید به صورت پیوسته و مداوم باشد ، مثلا به این شکل که ۱۵ دقیقه مطالعه و ۵ دقیقه استراحت کنید.

با مطالعه این جزوه های آموزشی که شامل خلاصه دروس و نکات مهم دین و زندگی و همچنین نمونه سوالات امتحانات نهایی سالهای پیش میباشد، میتوانید در زمان کوتاه به جمع بندی و تسلط کامل در درس دین و زندگی برسید.

این جزوه به صورت رایگان در اختیار شما داوطلبان و دانش اموزان قرار گرفته ، به هیچ عنوان به سایتهایی که بابت دانلود این جزوه از شما پول دریافت میکنند اعتماد نکنید.

باکس دانلود خلاصه دین و زندگی رشته ریاضی و تجربی

مؤلف: آقای علی نوروزی
پایه تحصیلی : سال دوازدهم
تعداد صفحه : 37
حجم کل :  1MB
توضیحات: جزوه خلاصه سال دوازدهم

دانلود جزوه

مؤلف: –
پایه تحصیلی : سال دوازدهم
تعداد صفحه : 33
حجم کل :  12MB
توضیحات: جزوه دستنویس خلاصه

دانلود جزوه

مؤلف: خانم منیر سادات میرحسینی
پایه تحصیلی : سال دوازدهم
تعداد صفحه : 55
حجم کل :  7MB
توضیحات: جزوه خلاصه کامل

دانلود جزوه

مؤلف: –
پایه تحصیلی : سال دوازدهم
تعداد صفحه : 23
حجم کل :  4MB
توضیحات: جزوه خلاصه  و فشرده

دانلود جزوه

مؤلف: دکتر کریمی
پایه تحصیلی : سال دهم و یازدهم و دوازدهم
تعداد صفحه : 126
حجم کل :  7MB
توضیحات: جزوه آیات و نکات آن

دانلود جزوه

باکس دانلود خلاصه دین و زندگی رشته انسانی

مؤلف: آقای حسین عیسی پره
پایه تحصیلی : سال دوازدهم
تعداد صفحه : 144
حجم کل :  41MB
توضیحات: خلاصه سال دوازدهم انسانی

دانلود جزوه

مؤلف: آقای محسنی کبیر
پایه تحصیلی : سال دهم و یازدهم و دوازدهم
تعداد صفحه : 70
حجم کل :  2MB
توضیحات: خلاصه سال دهم و یازدهم و دوازدهم انسانی

دانلود جزوه
در صورت هرگونه نارضایتی یا مشکل میتوانید به بات poshtiban_sitebot در تلگرام پیام دهید.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام استاد.وقت بخیر.نمره ی دینی سوم 19 و نمره ی پیش دانشگاهی 20.نمره ی عربی 19/25.استاد رشتم تجربیه.به نظرتون ترمیم کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا