مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

تاثیر مثبت معدل در کنکور ۱۴۰۳ و بازگشت دروس عمومی

مصوبه کنکوری مجلس برای کنکور های 1403, 1404 و 1405

بروزرسانی 28 شهریور ماه 1403

پس از بررسی و اظهار نظر از سوی شورای محترم نگهبان که در نتیجه آن تغییرات پیشنهادی در تبصره ۵ ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور توسط مجلس محترم شورای اسلامی رد شده است، آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از نظر تاثیر معدل قطعی و حذف دروس عمومی همچنان مانند سال ۱۴۰۲ برگزار میشود، و تنها در جزئیات تغییراتی دارد که مطلب جداگانه ای  به بررسی جزئیات کامل برگزاری کنکور ۱۴۰۳ پرداخته ایم.

اطلاعیه رسمی سازمان سنجش

بازگشت به کنکور ۱۴۰۱ و ماقبل آن

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، کلیات مصوبه مجلس درباره کنکور را تشریح نمود. در تاریخ ۲۸ شهریور نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که کنکور در سال های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال سال ۱۴۰۱ و قبل از آن برگزار گردد.

طبق این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد تمام زیر ساخت های لازم برای اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۶ و پس از آن را فراهم نماید و تا زمان تعیین شده کنکورهای ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به همان شیوه سال ۱۴۰۱ و قبل ان برگزار شود.

در صورت تایید شورای نگهبان این مصوبه اجرایی خواهد شد. زاهدی در ادامه مصاحبه خود گفت: مسئله حذف کنکور از سال ۱۳۸۷ در مجلس مطرح بوده است و برای آن قانون در نظر گرفته شده بود، قرار بود که در طول پنج سال کنکور به طور کلی حذف شود که نشد، لذا در مجلس نهم در سال ۱۳۹۲مجددا قانون تصویب شد که کنکور ظرف پنج سال حذف شود و بر این مسئله تاکید شد که ۸۵ درصد از ورودی های دانشگاه ها باید صرفا با آزمون استاندارد پذیرش شوند که آن آزمون استاندارد نیز تعریف شد.

تاثیر معدل قطعی نیست و مثبت میشود

فقط برای ورودی های ۹۵ تاثیر معدل مثبت و برای سال های پس از آن تاثیر قطعی باشد. به گفته نماینده ورزشی: برخی افراد فضایی ایجاد کردند که انگار امسال اولین بار است که تاثیر معدل قطعی شده است. برخی داوطلبان به صورت افراطی عمل کردند به طوریکه امسال اولین بار است آزمون استاندارد برگزار شده است و حتی عده ای با فضاسازی مدعی شدند که برخی مدارس به دانش آموزان نمره می دهند و این موضوع باعث می شود که دانش آموزان مناطق محروم و یا دانش آموزان مدارس دولتی متضرر شوند.

در صورتی که هیچ کدام از این اطلاعات و خبرها درست نبود و در آزمون استاندارد هیچ معلم و مسئول مدرسه ای در آزمون استاندارد نفوذ ندارد که نمره ای کم یا زیاد شود. حتی هیچ شخصی نمیتواند پولی بدهد و نمره بخرد، بنابراین این نوع فضاسازی ها از اساس شایعه و دروغ است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه از سال ۸۷ طبق قانون برقراری عدالت آموزشی و اینکه فهم کتاب، تفکر و خلاقیت جایگزین تست زنی شود بحث حذف کنکور مطرح شد، گفت: مسئله حذف کنکور سراسری از سال ۱۳۸۷ برای اجرای عدالت آموزشی مطرح بود و موضوع دوم این بود که روی توان فکری، خلاقیت و نوآوری دانش آموزان تمرکز کنند نه اینکه تست زنی را به عنوان یک مهارت به جوانان یاد بدهیم و متاسفانه به اندازه ای آش شور شد که حتی تست زنی به عنوان ورودی دیگر موسسات هم استفاده شد، همچنین برای مدارس تیزهوشان نیز استفاده می شد، به عبارتی کاری کردند که به جای فعالیت بچه ها روی مهارت، خلاقیت و نوآوری روی تست زنی کار کنند و اکنون می بینید که گرایش به رشته ریاضی کم و گرایش به رشته تجربی به طور وحشتناک زیاد شده است.

بازگشت دروس عمومی به کنکور سراسری

زاهدی در ادامه بیان کرد: دروس عمومی نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت تشریحی در آزمون های استاندارد بررسی و ارزیابی می شود، به عبارتی دانش آموزان مجبورند دقیق مطالعه کنند و مطالب را مفهومی یاد بگیرند نه به صورت تست زنی، این کار خوبی بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داد زیرا دانش آموزان به دروس عمومی بهایی نمی دادند و فقط کتاب های تست خریداری و مطالعه میکردند یا به کلاس کنکور می رفتند، در کلاس های درس حضور نداشتند که معلم به صورت محتوایی با آن ها کار کند.

زاهدی افزود: ممکن است سوال مهم در این زمینه مطرح شود که مگر معلمانی شبیه به معلمان شهرهای بزرگ در مناطق محروم نیستند، یا کارایی معلمی که معمولا تجربه کمی دارند و در مناطق محروم و دور افتاده تدریس می کند به اندازه معلمان شهرهای بزرگ است؟

چنین سوالی دقیق است و بر این اساس منطقه بندی شد که در کنکور سراسری هم مناطق یک و دو و سه وجود داشت و قرار بود که تراز بندی هم شود.

زاهدی گفت، ترازبندی یعنی اثرگذاری در اعلام نتایج نهایی طبق نواحی مختلف کشور و براساس تراز منطقه ای انجام گیرد، امکان دارد امسال در عمل دقیقا اینکار انجام نشده باشد و سیستم اجرایی اشکال داشته باشد اما اصلِ تفکر خوب بود.

زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه ۲۸ شهریور مجلس بیان کرد: مجلس به دلیل اینکه آمادگی برگزاری آزمون استاندارد در آموزش و پرورش فراهم نیست تصویب کرد که اجرای برنامه ها تا زمان فراهم شدن تمهیدات کار به تاخیر بی افتد و باید ببینم که نتیجه کار چه می شود و شورای نگهبان چه خواهد گفت.

مافیای کنکور یا معدل!

اما این مصوبه از همان ابتدا مخالفان خود را داشت، همان‌طورکه موافقان مدعی بودند که این مصوبه دست مافیای کنکور را از سرنوشت داوطلبان قطع می‌کند، مخالفان ادعا داشتند که پای مافیای معدل و مدارس غیرانتفاعی به سرنوشت دانش‌اموزان باز می‌شود. خیلی‌ها هم معتقد بودند اگر در روش قبلی دانش‌آموزان یک سال استرس کنکور را تحمل می‌کردند اما الان با تاثیرقطعی معدل آن‌ها دو سه سال گرفتار استرس و نگرانی‌های کسب نمره در آزمون مدارس و آزمون سراسری می‌شوند، در این میان دیده‌بان شفافیت و عدالت به‌عنوان یکی از مخالفان با انتشار اطلاعیه‌ای ایرادات ۱۱ گانه به این مصوبه گرفت، از این‌که «این مصوبه مایه تشدید فشار مالی بر خانواده‌هاست و افزایش گردش مالی سودجویان حوزه آموزش را تضمین می‌کند.» تا «حذف تدریجی داوطلبان مناطق محروم در دانشگاه‌های دولتی از پیامدهای این مصوبه است.» در ایرادات ۱۱ گانه دیده‌بان شفافیت به‌چشم می‌خورد، آن‌ها معتقدند تشکیل مافیای معدل و دریافت شهریه های صد میلیونی و بیشتر در برخی مدارس خاص وذاز آثار مخرب این مصوبه است.

سردرگمی میان داوطلبان

قانون مصوبه مجلس آمده که «وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال‌های قبل از سال‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.»

اما ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفته که: « آنچه در مجلس در خصوص نحوه پذیرش دانشجو به تصویب رسید، خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و شورای نگهبان می‌تواند به دلیل این مغایرت، مصوبه مجلس را تایید نکرده و رد کند.»

به علاوه اقدام مجلسی‌ها درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی بی‌جواب نماند و حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «مصوبه مجلس درباره کنکور که مجتبی ذوالنوری مدیریتش کرد، نه تنها مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، با مصوبه خودشان مبنی بر تصمیم‌گیری درباره کنکور توسط شورای سنجش و پذیرش و تبعیت از تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، مخالفت دارد، چگونه نمایندگان متوجه این تناقض نشدند.»

تغییر پیایی قوانین کنکور به‌طور قطع استرس، نگرانی و سردرگمی بیشتری را متوجه داوطلبان می‌کند، و حالا شرایط طوری رقم خورده که قوانین کنکور چند مدعی و متولی دارد و هر کدام جدا از یکدیگر بر آن تغییر و تحولی اعمال می‌کنند، با این وجود به‌نظر می‌رسد مصوبه جدید مجلس حداقل برای سال آینده اجرایی نشود، چراکه چیزی به پایان شهریور نمانده و طبق قانون همه تغییرات مربوط به آزمون سراسری آینده باید تا قبل از پایان ماه شهریور تصویب نهایی و اعلام شده باشد .

جمع بندی نهایی علیرضا افشار در مورد اخبار تاثیر معدل و برگشت عمومی ها به کنکور

طبق مصوبه ۲۸ شهریور مجلس عمومی ها به کنکور سراسری برگشت و تاثیر معدل نیز مثبت خواهد شد، نه قطعی اما دقت کنید که هنوز این مصوبه توسط شورای نگهبان تایید نشده است، بنابراین برای خرید کتاب های دروس عمومی عجله نکنید.

تا اخر شهریور دنبال برنامه درسی قبلی خودتان ادامه دهید و بگذارید بحث های مسئولین امر، تمام شود و هر چیزی که بخواهد اجرایی شود در سایت سنجش اعلام می شود.


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

63 دیدگاه

    1. سلام
      درآمدزایی که برای تاثیر قطعی سوابق هست برای تاثیر مثبت نیست
      شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به صراط مستقیم نمیاد
      احتمالا تلاش دوستان نماینده ملغی میشه
      اگرچه از صمیم قلب آرزو میکنم که من اشتباه کرده باشم

      1. از اول هم نباید عمومی ها حذف میشدن چون باعث شد اومایی ک تغییر رشته دادن یا فارغ تحصلی یکی دوسال پیش هستن ضرر کن مجبور شدن از اول امتحانات اون دروس رو بدن و حتی ترمیم هم نداشت و یبار هستش و این باعث شد تراز نهایی باعث افت نراز کنکور بشه ۱۵درصد عمومی بزنیم خیلی جلو هستیم تا بریم دوباره امتحانات نهایی ترمیم کنیم بخونیم بعد ترازیو ک حقمون نیست بدن و اخرش باز بمونیم

        1. برات مهم نیست که بدن میاد یا نه ولی تویی که از پس چند تا امتحان نهایی بر نمیای چطور میخوای زبان کنکور رو خط بزنی اگه همشون رو هم بیست بزنی بازم نمیتونی قبول بشی میشی ۴۰ هزار و غیر مجاز میشی امید واهی به خودت نده 🙏🏻😉

    2. اصلا کنکور رو حذف کنید چیه واقعا همه برن دانشگاه اون درس و رشته ای که دوست دارن تحصیل کنن

      1. اگر به قدر کافی ظرفیت در رشته های پزر متقاضی وجود داشت
        اونوقت میشد اینکارها کرد

  1. سلام استاد روز و روزگارتون خوش…در مورد شرط سنی دانشگاه فرهنگیان بحث نشد؟ کی مشخص میشه چه سنی پذیرش میکنن؟

    1. سلام
      باید منتظر باشی
      شاید ۴۰ سال دیوان عدالت به کرسی بشینه و شاید ۲۴ سال سابق فرهنگیان

  2. سلام‌آقای افشاری من سال اولی بود که کنکور تجربی دادم ، مدرسه نمونه درس خوندم بچه با استعدادی هستم ولی تلاش نکردم و هیچی درس نخوندم رتبم ۲۷۰۰۰ شد، هدفم هم روانشناسی یا فرهنگیانه ، با توجه به اینکه حفظیاتم خوبه و با دروس انسانی ارتباط خوبی میگیرم به نظر شما با توجه به اینکه عمومی ها بر میگرده(حالا یا بر نگشت) کنکور انسانی بدم به نفعمه؟؟؟

    1. بله به نفع شماست
      نگران نباش
      بازگشت عمومی چون با بازگشت تاثیر مثبت معدل همراه هست پس چیز خوبیه

      1. بازگشت عمومی برای پشت کنکوری هایی که هیچ چی،از اختصاصی نمی دونند خوبه .سطح دانشگاه ها برای کسانی که می‌خواهد پزشکی و دندون و دارو بخونن باید بالا باشه . وگرنه عمومی تو نهایی کافیه .برگشت ش به کنکور اصلا جز استرس و هزینه کتاب تست فایده دیگه ای نداره .سه ساله بچه های ۱۳۸۵ تست عمومی نزدند یعنی چی برگرده خواهشا یکم فکر کنین.

  3. اخبار از کجا پیگیری کنیم که هر تغییری رو سریع متوجه شیم الا من چند تا سایت قبل شما دیدم براساس تاریخشان با اینکه یکی بود یکی نوشته بود عمومی نیستن یکی نوشته بود هستن همینجور تا اینجا

  4. سلام ظاهرا این قانون لغو شده و گفتن برای کنکور ۱۴۰۳ اجرا نمیشه! درسته؟

  5. خدا کنه که عمومی ها برای ۱۴۰۳ برگرده چون تاثیر قطعی معدل و ترمیم معدل و دوبار کنکور در سال فقط میره تو جیب رئیس سازمان سنجش و عدالت این هستش که مناطق محروم که از دبیر های خوب برخوردار نیستند بتونند تراز خوبی در کنکور بگیرند با برگشت عمومی ها

    1. خوب مناطق محروم سهمیه مناطق دارند و همچنین بیشتر پذیرش ها به صورت بومی صورت می گیره ،یعنی بچه های مناطق محروم در مناطق خودشون پذیرفته می شوند و امسال تو رتبه های یک تا ده کنکور تجربی از مناطق محروم هم رتبه داشتم

    2. ۹ ماه دیگه تا کنکور ۱۴۰۳ مونده کی وقت میکنیم ۱۲ تا عمومی جمع کنیم عمومیا خواست برگرده برای ۱۴۰۴ به بعد باید برگرده اینگار دیوونه اید شماها ..تاثیر معدل خیلیم بهتره چون کسی که تو طول سال هم با کلاس جلو رفته به حقش میرسه نه اینکه کسی سرکلاس نرفته و نشسته خونه

    3. اقا چی عمومی برگرده به نفعه من خودم منطقه محرومم ن معلم درست حسابی ن چیزی تست زنی هیچی بارم نی دلم خوشه رفتم مدرسه نمونه حداقل این عمومی برنگرده تشریحی خوب میتونم جواب بدم امتحان نهایی‌هارو اونا رو هم ی کاریشون میکنم
      برا مناطق محروم ک معلم خوب ندارن بیشتر امید همین تاثیر معدله

  6. سلام، در مورد امتحانات یازدهم و دهم به چه شکل خواهد بود؟ نهایی خواهد بود یا امتحانات نهایی هم در یازدهم و دهم حذف میشه؟

  7. همیشه بچه هاشون سن سربازی میرسن خ ید خدمت میارن بعد لغو . میخوان برن دانشگاه نمره مدرسه مشکل بچه که حل شد بعد لغو گور ..هرکس که اسیب میبینه ….

  8. سلام وقت بخیر
    من امسال احتمال زیاد بهداشت قبول بشم اما بازم می خوام سال بعد کنکور بدم
    جایی شنیدم تا قبل از اعلام نتایج انتخاب رشته انصراف بدم مشکلی برای ورود به دانشگاه ندارم ؟
    درسته ؟
    اگر خیر ، چه زمانی باید از دانشگاه انصراف بدم ؟

  9. مجلس شورش رو در آورده ،تو هر کاری که کلی کارشناس ماهها براش وقت گذاشتن میاد گند می زنه و می‌ره ،اتفاقا اگه بچه ها بیشتر با نمره دبیرستان برن دانشگاه ،بیستر بچه های که زحمت می کشند نتیجه می گیرند و امتحانات نهایی مثل کنکور نیست که جواب سوال رو با یک روش تستی خلاصه که هیچ یاد گیری پستش نیست بدی ،و کار دست معلمان آموزش و پرورش میفته ،و اثر مؤسسات کنکور کمتر میشه ،و به مرور امکان حذف کنکور برای بیشتر رشته فراهم میشه ،هر چند که هر طرحی ممکنه ابتدا نواقصی داشته باشه که در طی زمان برطرف میشه

  10. سلام دروس عمومی حذف بشه به نفع پشت کنکوری های چن سال قبل هستش بعدشم اینجوری آدم تمرکزش میذاره رو درس های تخصصی و تایم بیشتری برا مطالعه و جمع بندی داره بهتره حذف بشن عمومی ها خدایی ۱۰۰ تا تست تو ۷۵ دقیقه جواب دادن انصاف نیست ولی دروس اختصاصی واجبه و یادگیریش و ارزشیابیش لازمه کار هست اشتباه نکنین بگین حذف نشه بهتره

  11. سلام اقای افشار تو رو خدا جواب بدید
    شورای نگهبان کی تایید میکنه اینو؟مردم از استرس
    خبر نهایی کی میاد؟تا کی باید از استرس دق مرگ بشیم اخه
    تو روخدا جواب بدید.

  12. سلام یه سوال داشتم من که فارغ التحصیل ۹۴ هستم برای شرکت در کنکور، لازمه که دوباره امتحان نهایی بدم؟
    اگه اصلا امتحان ندم معدل سابقم حساب نمیشه؟یا اینکه اصلا نمیشه در کنکور شرکت کنم؟

  13. به نظر من عمومی ها نباید بیان!!!! اصلا نباید بیان!!! اسمش روشه دیگه عمومی !!! تخصصی ها باشه در کنکور ولی عمومی ها نباشه ؛ چون در این سه سال همین یک دانش آموز بتونه تخصصی ها را بخونه!!! مگه چقدر ما زمان داریم؟؟ جمعا سه سال !!! ولی باید تاثیر معدل سه سال حذف بشه!!!
    ولی خیلی خیلی خیلی بده که عمومی ها بیان !!! به جای اینکه یک دانش آموز وقتش را بذاره روی دروس عمومی که تقریبا میشه گفت در شغلش به هیچ دردی نمی خوره( در مقایسه با تخصصی ها ) بیشتر تر روی دروس تخصصی تمرکز می‌کنه!!!
    اصلا نباید دروس عمومی بیان!!!

  14. مطمئن باشید سه سال دیگه سهل است سی سال دیگر هم مافیا کنکور دست بردار نیست باید کنکور با همین شیوه اجرا بشه
    ولی عزیزان کاش می دانستید این دانش آموزان با ارزشیابی توصیفی از ابتدایی ارزیابی شدن به همون کسی که شب وروز را می چرخاند کنکور گرفتن وآزمون چهارجوابی گرفتن از این بچه ها ظلمی بزرگ به این بچه است
    آقایان به خاطر خدا هم شده از سر آموزش وپرورش خصوصا قسمت آموزش دست بردارید.

  15. سلام صبحتون بخیر
    استاد اگه کسی انتخاب رشته دانشگاه دولتی برسونه اما نرود چی میشه؟ باید مبلغی پرداخت کنه بابت معافیت و 2سال از کنکور محروم میشه؟ درسته؟

    1. سلام
      هیچ مشکلی نیست
      نیاز به پرداخت هزینه هم نداره و هم محرومیتی هم نخواهی داشت

      1. سلام وقتتون بخیر
        من معدل دیپلم زیر ۱۴شده میتونم ترمیم کنم نمراتم رو، بد در کنکور دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

  16. یه عده گاو که با روح و روان دانش آموزان و والدین بازی می کنند ،آخه این چه وقت تصویب قانون جدیده؟!!! در این بازه اندک زمانی تا کنکور تمرکز بچه ها را به هم زدند و از نظر روحی روانی پریشان و آشفته خاطر کردند.

  17. قبولی در رشته های خوب کنکور و استخدام مشاغل دولتی به صورت انحصاری در دست عده ی خاصی از افراد ریاکار و دزد و جنایتکار است، توصیه می کنم پول و عمر خودتون رو برای کنکور هدر ندید

  18. اول گفتن شرط سن دانشگاه فرهنگیان لغو شده و تا ۴۰ سال می تونن در این کنکور شرکت کنن من ۲۶ ساله و کارشناسی ارشد دارم با شور و شوق و امید زیاد ۸ میلیون به حساب ماز ریختم تا در کنکور دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم ولی بعد اعلام کردن شرط سن ورود به دانشگاه همون ۲۲ ساله خواهش می کنم شما دیگه فریب این کلاهبردارها رو نخورید و عمر و پولتون رو مثل من هدر ندید آموزشگاهها، مشاوران تحصیلی، سازمان سنجش در این مافیا شریک هستن

  19. سلام . ببخشید میشه یه مشاوره ای هم درباره کنکور هترستان بدید ؟ من یازدهم شبکه هستم و اصلا نمیدونم شرایط کنکور ما چجوری هست و اینا .! عمومیا هست یا نیست و معدل تاثیر داره یا نه و …

    1. سلام
      فقط من کنکور رشته های نظری مشاوره میدم و از هنرستان اطلاع کافی ندارم

  20. سلام استاد من الان میخوام شروع کنم به درس خوندن منتظر بمونم چند روز تا مشخص بشه عمومی هال برمیگردن یا نه .ویا بشینم برنامه ریزی بکنم بخونم؟

  21. سلام استاد من الان میخوام شروع کنم به درس خوندن منتظر بمونم چند روز تا مشخص بشه عمومی ها برمیگردن یا نه . یا نه شروع کنم بشینم برنامه ریزی بکنم و درس بخونم ؟

    1. آموزش و پرورش موافق اصلی تاثیر قطعی معدل هست چون به واسطه اون میتونه بودجه های خوبی برای برگزاری انتحانات نهایی بگیره

  22. مثلا اگر سر جلسه یک معلم بخواد به دانش آموز خاصی کمک کنه تا سوالات ریاضی یا…. جواب بده کی میفهمه؟

    1. این موضوعات مباحث مشاوره ای نیستند
      طرح شون اینجا درست نیست

  23. استاد تو مصوبه مجلس اعتبار تراز کنکور تا ۲ سال هم لغو شده ؟ چون من روش شدیداً حساب کرده بودم بخاطر خدمت سربازی

  24. سلام دیپلمه سال 90 هستم امسال نمراتم رو ترمیم کنم ترازی که بهم تعلق میگیره با جامعه اماری سال اخذ دیپلم مقایسه میش یا با سال ترمیم نمره؟

    1. گفتند هر کس در جامعه آماری خودش مقایسه میشه البته من که باور ندارم و فکر کنم امسال فقط به دوازدهمی ها تراز بیشتر دادند بخاطر سختی نهایی ها

  25. سلام استاد وقتتون بخیر
    فارسی و زبانم رو خرداد 1402 نوزده گرفتم می ترسم امسال به اینا هم تراز کم بدن. ( چون پشت موندم ) میدونم قطعی نمیشه گفت اما به نظرتون بالای 19 ها رو هم ترمیم بزنیم؟
    مرسی

  26. سلام وقتتون بخیر
    من معدل دیپلم زیر ۱۴شده میتونم ترمیم کنم نمراتم رو، بد در کنکور دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      معدل کل ملاک هست و نه کتبی
      اگر کل خراب شده نمیشه کاری کرد

  27. سلام استاد درسته جواب قطعی اومد ؟ امسال فقط تخصصی هان با تاثیر قطعی معدل؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا