مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

نتایج اولیه و کارنامه نهایی کنکور دی ماه ۱۴۰۱ + راهنمای سایت سنجش اعلام نتایج کنکور

دریافت کارنامه کنکور ۱۴۰۲ نوبت اول (دی ماه)

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ بسیار گسترده بود. به غیر از حذف دروس عمومی و زیرگروه‌ها، معدل داوطلبان در نتیجه کنکور نیز تأثیر مستقیم دارد. داوطلبانی که در آزمون کنکور دی ماه سال ۱۴۰۱ شرکت کرده و قصد دارند در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود قبول شوند، با کارنامه‌ی جدیدی مواجه می‌شوند که اطلاعات دقیقی درباره‌ی آن در دسترس نیست.

داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۲ با مشکلات زیادی در خصوص تغییرات کنکور روبرو شده‌اند. به همین دلیل، این مقاله نوشته شده است تا به سوالات داوطلبان درباره‌ی کارنامه‌ی کنکور دی ماه پاسخ داده شود. اطلاعاتی از جمله زمان انتشار کارنامه، سایت‌های قابل دسترسی، تحلیل کارنامه و راهنمای دریافت کارنامه برای داوطلبان در این مقاله قرار داده شده است.

لینک مشاهده نتایج اولیه کنکور دی ماه

کارنامه نوبت اول (دی ماه) کنکور ۱۴۰۲

هر سال، افراد بسیاری که به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی علاقه‌مند هستند، با شرکت در آزمون کنکور سراسری و انتخاب اولویت‌های خود، به دانشگاه وارد می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مراحل این فرآیند، تحلیل اصولی کارنامه کنکور داوطلب و انتخاب رشته کنکور براساس رتبه و تراز کسب شده ایشان است.

در ابتدا، باید درباره تغییراتی که در آزمون کنکور سراسری اعمال شده، توضیح داده شود. براساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سال 1402، تغییراتی در آزمون کنکور سراسری صورت گرفت و سازمان سنجش به عنوان مجری این آزمون، موظف به اجرایی کردن این تغییرات شد.

از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری، حذف دروس عمومی و حذف زیرگروه‌ها در کلیه گروه‌های آزمایشی، تأثیر معدل در کنکور به طور مستقیم، تغییر سوالات و مدت زمان پاسخ‌دهی و … است. تمامی این نکات، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، در کارنامه آزمون کنکور دی ماه سال 1401، تأثیر خواهند داشت.

حال باید معنای تاثیر تغییرات در کارنامه کنکور دی ماه را بررسی کنیم. در گذشته، تمام رشته های موجود در هر گروه آزمایشی، در زیرگروه های مختلفی قرار می گرفتند. داوطلبانی که در یک زیرگروه رتبه بهتری بدست می آوردند، فرصت بیشتری برای قبولی در رشته های مربوط به آن زیرگروه داشتند. در کارنامه ای که از سوی سازمان سنجش صادر می شد، رتبه و تراز هر داوطلب در هر زیرگروه مشخص می شد.

بهترین راه برای تحلیل تاثیر تغییرات در کارنامه کنکور دی ماه 1401، این است که با توجه به زیر گروه هایی که در سال های گذشته وجود داشتند، تفاوت های موجود را با کارنامه فعلی مقایسه کنیم. در این سال، دسته بندی های زیرگروهی برای رشته های آزمون وجود ندارد و تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان به طور مستقیم در نمره کنکور لحاظ می شود. بنابراین، داوطلبان با معدل بالا، رتبه بهتری کسب می کنند و برعکس، نمرات پایین متقاضیان، تاثیر منفی در رتبه و تراز آزمون خواهد داشت. لذا نکته مهمی که در تحلیل کنکور دی ماه 1401 باید مد نظر قرار داد، تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی داوطلبان در نمره کنکور است.

با توجه به اینکه سوابق تحصیلی داوطلبان پس از امتحانات نهایی خرداد ماه قطعی می‌شود، مشخص نیست که آیا تاثیر این سوابق در تراز آزمون با احتساب آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد یا خیر. به همین دلیل، برای دانستن نحوه دریافت و تحلیل کارنامه کنکور، توصیه می‌شود مقاله زیر را مطالعه کنید.

لینک مشاهده نتایج اولیه کنکور دی ماه

زمان انتشار کارنامه کنکور دی ماه ۱۴۰۱

نتایج قبولی داوطلبان کنکور دی ماه ۱۴۰۱، پس از انجام دو مرحله آزمون اولیه و نهایی، برای داوطلبان قابل دسترسی قرار می‌گیرد. نتایج اولیه به عنوان کارنامه اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش برای همه داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، ارائه می‌شود. داوطلبان می‌توانند با داشتن اطلاعات و مدارک ثبت‌نامی مانند شماره پرونده و شماره داوطلبی، برای دریافت کارنامه اولیه خود اقدام کنند.

نتایج قبولی داوطلبان آزمون کنکور دی ماه ۱۴۰۱ در دو مرحله اولیه و نهایی برای آن‌ها قابل دسترسی خواهد بود. نتایج اولیه به عنوان کارنامه اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش برای تمام داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، صادر خواهد شد. داوطلبان می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات و مدارک هنگام ثبت نام مانند شماره پرونده و شماره داوطلبی، به دریافت کارنامه کنکور دی ماه خود اقدام کنند.

لینک مشاهده نتایج اولیه کنکور دی ماه

انتشار نتایج اولیه کنکور نوبت اول دی ماه

در نیمه اول اسفند ماه سال ۱۴۰۱، نتایج اولیه شرکت‌کنندگان آزمون کنکور دی ماه با عنوان کارنامه شامل نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی، برای داوطلبان اعلام می‌شود. با مشاهده کارنامه اولیه، متقاضیان می‌توانند درصد پاسخ دهی خود به دروس و رتبه خود در آزمون را مشاهده کنند.

انتشار کارنامه نهایی کنکور نوبت اول دی ماه

معمولاً حدود یک ماه پس از فرایند انتخاب رشته، کارنامه نهایی داوطلبان هر ساله صادر می شود. در نظر داشته باشید که انتخاب رشته برای دو دسته شرکت کننده در کنکور دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه ۱۴۰۲ به صورت همزمان در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. پیش بینی می شود که نتایج نهایی داوطلبان نیز در نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش منتشر شود.

داوطلبانی که در دو نوبت کنکور سراسری شرکت کرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و غیرروزانه هستند، باید در مهلت زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲، کد رشته‌های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات زمانی انتخاب رشته، توصیه می‌شود مقاله زیر را مطالعه کنید.

لینک مشاهده نتایج اولیه کنکور دی ماه

از چه طریقی میتوان نتایج و کارنامه نوبت اول دی ماه را مشاهده کرد؟

مجری تمامی مراحل پذیرش دانشجویان، شامل ثبت نام در کنکور سراسری، دریافت کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته، دریافت کارنامه اولیه و …، سازمان سنجش کشور است. داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت‌نامی خود، از طریق سایت این سازمان، جهت دریافت کارنامه اولیه و نهایی کنکور دی ماه ۱۴۰۱ اقدام کنند.

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری، پس از برگزاری آزمون، به بررسی پاسخنامه داوطلبان می‌پردازد و هر دو نتیجه اولیه و نهایی شرکت‌کنندگان کنکور را از طریق سایت خود در قالب کارنامه اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲، به تمامی داوطلبانی که در کنکور دی ماه ثبت‌نام کرده‌اند، اعلام می‌کند.

مراحل دریافت کارنامه کنکور 1402 نوبت اول دی ماه

1) وارد سایت Sanjesh.org شوید.

2) روی کارنامه اعلام نتايج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 کلیک کنید.

3) به یکی از سه طریق مشخص شده اطلاعات را تکمیل کنید و کارنامه خود را مشاهده کنید.

این پست و اطلاعات آن مداوم بروز خواهد شد و تمامی اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

  1. سلام منکه از کارنامه دی هیچی سر در نیاوردم،نه رتبه ای نه ترازی نه مجاز غیر مجازی هیچی نداره .با این کارنامه عملا هیچکار نمیشه کرد حتی نمیدونم منی که دیپلمم رو 81 گرفتم الان باید ترمیم شرکت کنم یا کنکور تیر؟درسهام حساب شده یا نه،احساس میکنم بیخود وقت و انرژیم رو برای کنکور دی گذاشتم و هزینه کردم

    1. قبلا که گفته بودم
      تا کنکور تیر برگزار نشه خبری از نمره و تراز نیست و فقط درصد میده

  2. سلام. نمره منفی چه تاثیری در کنکور داره من فقط تاریخ رو منفی 1.33گرفتم چه تاثیری رو کنکور داره

      1. سلام .استاد یعنی درصد های که در کنکور دی زدیم روکنکور تیر تاثیر داره؟! که میگید تیر جبرانش کن!

        استاد مگه نگفتین نتایج کنکور دی و تیر هیچ تاثیری روی هم ندارن و جدا حساب میشن…

  3. سلام
    پسر من مشهد کنکور ریاضی داده. درصداش : ریاضی ۷۰/۸۴ فیزیک ۹۲/۳۹ و شیمی ۶۸/۸۹ هستش
    به نظر شما بدون در نظر گرفتن تاثیر معدل کنکور رو در چه حد داده؟ رتبش حدودا چقد خواهد بود؟

    1. سایت کانون برو چک کن
      ولی به دردت نمیخوره رتبه ات الان بدونی
      یا نا امید میشی یا رها میکنی

  4. سلام خسته نباشید، من الان رفتم توی سایت سنجش قسمت کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 رو میزنم ولی فقط درصد درس ها و مشخصات شخصی خودم توش هست اصلا رتبه و اینکه مجاز به انتخاب رشته هستم یا نه رو نزده اصلا. چیکار کنم؟ لطفا راهنماییم کنین.😭😭
    ممنون میشم جواب بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا