مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمشاوره صوتی

همایش عید نوروز توصیه های کنکوری به سال دهم و یازدهم

دانش آموزان پایه چگونه در کنکور موفق میشوند؟

اگر در پایه دهم و یازدهم تحصیل می‌کنید، باید به وضعیت تحصیلی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. چیزی که امروزه شما با آن درگیر هستید یک پشتوانه‌سازی مناسب برای کسب رتبه خوب در سال کنکور است. بسیاری ازافرادی که کنکور دارند روند تحصیل برای کنکور را به سال دوازدهم و اکثر دربهترین شرایط از تیر ماه سال دوازدهم آغاز می‌کنند. اما اینکه شما تصمیم گرفته‌اید از یک پایه کمتری شروع به مطالعه‌ی پشتوانه‌ سازی بکنید بسیار خوب است. در این مسیر نیز باید خودتان پیش قدم شوید و تلاش کنید.

توصیه‌های کنکوری برای پایه‌های قبل از دوازدهم

شروع کنکور از این سال به این معنی نیست شروع به رفتن به کلاس‌های کنکور کنید و روزانه ساعات خیلی زیادی درس بخوانید بلکه همین که بتوانید عادات خوب را دار خود پرورش دهید بسیار اقدام شایسته‌ای انجام داده‌اید. در واقع این عادت‌های خوب است که به شما کمک می‌کند سال دیگر آمادگی کار کنکور را داشته باشید.

بسیاری از افرادی که از سال دهم تلاش می‌کنند می‌توانند به معدل خوبی حتی بالای نوزده بسند. با این وجود بسیاری از افراد که معدل خوبی در امتحانات نهایی دارند نمی‌توانند در کنکور هم رتبه خوبی کسب کنند. علت آن این است که نیاز به تلاش بیشتری دارد و کار سخت‌تر است. در واقع بسیاری از شما دانش‌آموزان خوبی هستید اما کنکوری‌های خوبی نیستید و این عادات را می‌توانید از امروز در خود ایجاد کنید که در حجم کنکور ظاهر شوید.

در واقع ساختار امتحانات نهایی با ساختار کنکور بسیار متفاوت است. شما در امتحانات نهایی به اندازه دانسته‌های خود مینویسید اما در کنکور از بین پاسخ‌هایی که دارد از شما می‌پرسد و بدون جواب درست نمره‌ای دریافت نخواهید کرد.

اصلی‌ترین کار در جهت ایجاد عادات خوب این است که برای امتحانات مدرسه دقت کنید. مثلاً اگر نیم نمره غلط داشتید بیایید خانه و بررسی کنید کجا اشتباه انجام داده‌اید، در خانه وقت صرف کنید و جایی که ایراد دارید را رفع کنید. در واقع امتحانات نقاط ضعف تحصیلی شما را به خوبی نشان می‌دهند. به جای اینکه بیخیال این بخش‌ها شوید باید روی آن‌ها زوم کنید تا به درستی پیش بروید. چرا که بسیاری از این نقاط ضعف در ادامه یقه شما را می‌گیرند و متوجه خواهید شد که به سایر دروس نیز ربط دارند و بدون دانستن آن‌ها عملاً در درس دیگری هم به مشکل برخواهید خورد.

درمورد دروسی که در کنکور نیست مانند دروس عمومی نیز باید همین تلاش را انجام دهید چرا که در پایه بعد و برخوردن به امتحانات نهایی متوجه خواهید شد که باید بلد می‌بودید. در واقع اگرهدف بالایی دارید باید ایرادات و اشکالات خود را در سطح نمره بیست نهایی بالاببرید.

موفقیت کنکور برای سال دهمی‌ ها

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، کار کنکوری با کار امتحانی متفاوت است. بسیاری از افرادی که نمره خوبی در امتحانات کسب کرده‌اند، نتوانسته‌اند درصد بالایی در کنکور بزنند و بعضا حتی درصد زیر ده دارند. علت همان تفاوت‌هایی است که عنوان کردیم. اگر قصد شما این است که از همین سال دهم جلوی این مسأله گرفته شود، باید در کنار خواندن دروس خود و پیدا کردن ایرادات درسی، کمی تست زنی کنکور را نیز آغاز کنید. در مباحثی که احساس می‌کنید تسلط کافی دارید تست بزنید تا ببینید آیا به همان اندازه که فکر می‌کردید مسلط هستید یا خیر!

سپس می‌توانید کمی از مباحث سال یازدهم را یاد بگیرید و شروع به تست زدن بکنید.

موفقیت کنکور برای سال یازدهمی‌ها

سال یازدهمی‌ها دو کار مهم دارند که باید انجام دهند:

اول اینکه اگر در درسی ایراد ساختاری و پایه‌ای دارند باید برگردند و اول این ایرادات را بر طرف کنند. پس اولین کار تقویت پایه درسی است ولو اینکه مجبور باشد از سال قبل شروع کند و ابتدا ایرادات سال دهم و نهم را رفع نماید.

دومین کاری که باید یک سال یازدمی انجام دهد این است که اگر دروسی هست که در آن تسلط دارد و نیازی به فلش بک ندارد شروع کند و از ساده‌ترین فصل یا فصل‌هایی که بهتر خوانده و بیشتر بلد است حل تست انجام دهد. به خصوص در عید که زمان بسیار مناسبی برای حل تست و پیدا کردن مشکلات است.

مهم نیست چند فصل را انتخاب کرده‌اید یا فصل بیشتری بردارید. مهم این است فصل‌هایی که انتخاب کرده‌اید را به طور کامل و با دقت بالا انجام دهید. تکمیل کردن یک فصل با دقت بالا بسیار مهم‌تر از انجام تمرین و تست درچندین فصل متفاوت اما با کیفیت کمتر است.

هدف ما این است که بتوانید با کمک این روش یک محک نسبت به تست‌های کنکور داشته باشید. یعنی زمانی که با کتاب تست جلو می‌روید تازه متوجه می‌شوید که نحوه درس خواندن چگونه است و چقدر تسلط دارید یا خیر!

مثل کنکوری زندگی کنید:

اگر از امروز مثل سال کنکور تلاش کنید درخواهید یافت که چه مسیری را در پیش دارید و چقدر می‌توانید با اطمینان بیشتری آن را طی کنید.

جمع بندی پایانی همایش عید نوروز سال دهم و یازدهم

بسیاری از افراد ممکن است به شما بگویند که هنوز وقت داری و این روزا‌ها دیگر برنمیگردد. بله دروغ نگفته‌اند چرا که سال‌های آینده و پس از دوران مدرسه، دیگر به این اندازه به دوستان مدرسه خود نزدیک نیستید و هرکسی مشغول کار خودش است اما باید حواستان به هدف نهایی خود باشد تا بعد‌ها حسرت زمان سپری شده را نخورید.

به حرف دیگران اهمیتی ندهید چرا که مسیر کنکور را شما باید طی کنید و نتیجه نیز بر روی شما تأثیر می‌گذارد. اگر بتوانید در این سال عادات خوب را درخود تقویت کنید قطعاً شانس شما برای کسب نتیجه مطلوب و درست طی کرده این مسیر بیشتر از سایرین خواهد شد.


فایل صوتی کامل و جامع استاد علیرضا افشار در مورد موفقیت در کنکور از سال دهم و یازدهم


فایل صوتی کامل و جامع استاد علیرضا افشار همایش پرسش و پاسخ سال دهم و یازدهم


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

18 دیدگاه

  1. سلام استاد خسته نباشید
    من درصد کنکور دی ماهم:زیست ۲۴/فیزیک ۳۱/شیمی ۲۸/ریاضی ۱۸ بود
    تراز قلم چی هم دور و بر ۵۸۰۰ هست.معدلمم ۱۹/۲۲
    میخواستم بدونم اگه شروع کنم میتونم پزشکی دولتی گیلان بیارم؟

    1. سلام
      معدل بالای ۱۸ بسازی
      درصدهات هم حدود ۵۰ باشه میشه
      کار ساده ای نیست مگه بیشتر و بهتر بخونی و تعداد تست هات افزایش بدی

  2. سلام استاد خسته نباشید
    من نظام قدیم هستم و کنکور ۴۰۳ رو میخوام بدم.
    چند درس رو برای ترمیم ثبت نام کردم برای خرداد امسال . اما نمیرسم تموم کنم و میخوام سال بعد همزمان با کنکورم امتحان بدم.
    میتونم این دروس رو حذف کنم تا سال بعد بتونم ترمیم کنم؟ یا اگر حذف کنم دیگه حق ترمیم ندارم؟

  3. دکتر جان میشه بگین با این افژایش ظرفیتا امسال تا چند هزار منطقه سه قبول میشن تو تعهدی و پردیس دارو وپزشکی?تا4500میشه?

    1. سلام
      بستگی داره به ریز ظرفیت که فعلا مشخص نشده ولی هر سال داره ی قدری شرایط بهتر میشه

  4. سلام
    من پایه دهم هستم و رشته ام تجربی هست.
    تو این ایام نوروز روزی 12تا15ساعت کتاب های اختصاصی رو میخونم(روزایی هم که مدرسه دارم 4تا7ساعت میخونم) و تست هاش رو میزنم
    اما احساس میکنم که انگار هیچ کاری انجام نمیدم و چندتا از تست هایی رو که بلد نیستم فکر میکنم دیگه هیچکدوم رو بلد نیستم.
    زیست روهم کتاب رو کاملا حفظم اما وقتی کتاب کار رو میخونم هم زمان زود تموم میشه و هم چیزی یاد نمی گیرم و گیج میشم.
    میشه لطفا راهنمایی کنید چطور باید مطاله کنم.

    1. سلام
      تشریحی قوی کار کن با ی کتاب تمرین و بعدش هم بیا روی تست از هر فصل یا قسمتی که تسلط خوبی داری

  5. سلام .وقتتون بخیر.من رفتم کافی نت ثبت نام کنکور انجام دادم بعد آقای کافی نتی کارت خریداری شده برای کنکورم رو بنام خودشون خریدن یعنی تمام اطلاعات و مشخصات من رو وارد کردن اما در بخش نام و نام خانوادگی سریال خریداری شده اسم خودشون رو وارد کردن.ایا مشکلی پیش میاد؟ممنونم از پاسخگوییتون.

  6. سلام ببخشید من دهمم و الان خب تقریبا سال دهم داره تموم میشه و هدفم هم رتبه دو رقمیه و اصالتا اصفهانیم خواستم بگم دکتر جان شما ک با تجربه ترین من میخواستم ی مشاور بگیرم ک خب تویه موسسه بنام توحید بود توی اصفهان
    میخواستم بدونم خودم مشاور خودم باشم بهتر هستش یا مشاور بگیرم چون خیلی استرس دارم اما در کل خودم خوب درس میخونم
    حالا بنظرتون اگر ایشون رو به عنوان مشاور انتخاب کنم نتیجه خوبی میگیرم (البته با تلاش خودم ) ولی در کل خواستم نظرتونو بدونم ممنون میشم جواب بدین استاد جانم🌹

  7. استاد جانم ببخشید من به ادمینتون توی ایتا پیام دادم برای اینکه شرایط مشاوره با شما رو بپرسم و مبلغ رو ایشون فرمودن
    خواستم بگم برای من که دهمم هزینه دوره کمتر نیست؟ و اینکه مشاوره مجازی به نظرتون می‌تونه برام مفید باشه؟

  8. استاد افشار ببخشید من میخواستم بدونم اگر کسی بخواد با شما مشاوره بگیره شرایطش چیه قبول میکنید؟
    من دهمم به ادمینتون هم توی ایتا پیام دادم خواستم بگم بنظرتون مجازی میتونه مشاوره برام مفید باشه ؟
    چون از اصفهانم

    1. ایتا / تلگرام
      ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

      شرایط و جلسات و هزینه ها …ذکر میشه براتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا