مشاوره خصوصی علیرضا افشار
جزوه و نمونه سوال تستی کنکوری

دانلود منابع کمک آموزشی آزمون اختصاصی فرهنگیان

منابع آموزشی و تستی برای کنکور فرهنگیان

همانطور که میدانید در کنکور ۱۴۰۳، برای ورود به دانشگاه فرهنگیان آزمون اختصاصی در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

در این آزمون سوالات تست هوش و استعداد معلمی جزو تست های اصلی آزمون اختصاصی تربیت معلم با ضریب ۳ برای کلیه گروه های آزمایشی انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان می باشد.

همچنین یک سری دروس از کتاب دین و زندگی و فصل های منتخب مهارتهای معلمی نیز به عنوان منابع مطالعاتی برای شرکت در کنکور اختصاصی فرهنگیان اعلام شده است.

در این پست منابع کنکور فرهنگیان یعنی جزوه هوش و استعداد معلمی به همراه جزوه دروس منتخب دین و زندگی و همچنین فصل های منتخب مهارت های معلمی برای داوطلبانی که تمایل به شرکت در کنکور تربیت معلم را دارند ارائه شده است.

برای دانلود منابع کنکور فرهنگیان به باکس دانلود در انتهای مطلب مراجعه کنید.

سوالات تست هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان بیشتر جنبه تحلیلی و هوشی دارند و هدف آن انتخاب افرادی با هوش و درک تحصیلی بالا در دانشگاه فرهنگیان می باشد.

هدف از گنجاندن درس هوش و استعداد معلمی به منابع آزمون تربیت معلم ۱۴۰۳، رسیدن به شناخت ابعاد شخصیتی داوطلبان شغل معلمی می باشد.

بنابراین داوطلبان برای جلوگیری از اتلاف وقت خود، بهتر است که منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ را تهیه کنند و به مطالعه و حل تست بپردازند.

منبع تست و مطالعه برای منابع اختصاصی فرهنگیان

به همین منظور در این مقاله لینک دانلود جزوه هوش و استعداد معلمی به همراه دروس منتخب دین و زندگی و همچنین فصل های منتخب مهارتهای معلمی به عنوان منابع کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ در اختیار علاقمندان قرار داده شده است.

متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و یا تربیت دبیر شهید رجایی می توانند با مطالعه کتاب هوش و استعداد معلمی و دروس منتخب دین و زندگی و همچنین فصول منتخب مهارتهای معلمی، بر این مباحث مسلط شوند و در نهایت در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳، نمره لازم در آزمون اختصاصی برای پذیرش دانشجو معلم را اخذ کنند.

مهم ترین مهارت ها و استعدادهای معلمی که در آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری در نظر گرفته می شوند، عبارتند از: توانایی تدریس، مدیریت کلاس درس، ارتباطات، مدیریت زمان، مهارت‌های نوشتاری قوی، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، هوش هیجانی، مذاکره، تعهد، رهبری، کار تیمی، مهارت‌های بین فردی، آشنایی و درک فناوری های جدید، مهارت‌های کامپیوتری، آموزش مجازی و …

متقاضیان جهت پاسخ دادن به تست های هوش و استعداد معلمی، خود را باید از جنبه های مختلفی همانند هوش، قدرت تجسم، میزان تسلط در ریاضیات، درک و تحلیل متون، منطق، سرعت عمل و … مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

دلایل اهمیت منابع کنکور فرهنگیان

بنابراین به دلیل اهمیت و تاثیر کتاب هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ برای پذیرش داوطلبان، حتما باید متقاضیان علاوه بر خواندن منبع اصلی این درس با نمونه سوالات هوش و استعداد معلمی نیز آشنا شوند و بتوانند با تسلط بر مباحث آن در جلسه کنکور به سوالات تستی آزمون اختصاصی تربیت معلم پاسخ بدهند.

در سال های گذشته کنکور جداگانه برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برگزار نمی شد و داوطلبان می توانستند با شرکت در کنکور سراسری، در زمان انتخاب رشته، رشته های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته سایت سنجش انتخاب کنند.

اما برای کنکور ۱۴۰۳ متقاضیان دانشگاه فرهنگیان علاوه بر پاسخ دادن به تست های دفترچه رشته خود باید به دفترچه سوالات آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان نیز پاسخ دهند.

لازم به ذکر است با توجه به این که ضریب درس هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان ۳ می باشد، این درس اهمیت بالاتری نسبت به دروس دیگر دارد و لازم است که این درس به طور دقیق مطالعه شود و نمونه سوال حل شود.

همانطور که مطلع هستید سوابق تحصیلی افراد ۵۰ درصد تاثیر مستقیم بر روی نتایج کنکور خواهد داشت، علاوه بر این ۲۵ درصد قبولی مربوط به آزمونی است که در اردیبهشت برگزار می شود و ۲۵ درصد باقی مانده مربوط به مصاحبه افراد پس از قبولی در کنکور می باشد.

از این رو افراد با مطالعه دقیق منابع هوش و استعداد معلمی و همچنین دروس منتخب دین و زندگی و فصل های منتخب مهارت های معلمی که در این پست قرار دارد می توانند آمادگی و تسلط کافی برای شرکت در آزمون اختصاصی فرهنگیان را کسب کنند.

از این رو افراد با مطالعه دقیق منابع هوش و استعداد معلمی و همچنین حل نمونه سوالات موجود در این فایل ها می توانند آمادگی و تسلط کافی بر برای شرکت در آزمون اختصاصی فرهنگیان را کسب کنند.

این جزوه به صورت رایگان در اختیار شما داوطلبان و دانش اموزان قرار گرفته ، به هیچ عنوان به سایتهایی که بابت دانلود این جزوه از شما پول دریافت میکنند اعتماد نکنید.

باکس دانلود

جزوه اول

مؤلف: ماز
پایه تحصیلی : کنکوری
تعداد صفحه : 193
حجم کل :  9MB
منبع: وبسایت علیرضا افشار

دانلود جزوه

جزوه دوم

مؤلف: –
پایه تحصیلی : کنکوری
تعداد صفحه : 141
حجم کل :  2.3MB
منبع: وبسایت علیرضا افشار

دانلود جزوه
در صورت هرگونه نارضایتی یا مشکل میتوانید به بات poshtiban_sitebot در تلگرام پیام دهید.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام
    کسی ک باید ترمیم کنه درساشو معدلش هم تغییر میکنه یا فقط نمرات تغییر میکنن؟ و برای ثبت نام کنکور باید اون معدل قبلیو نوشت معدل کتبی یا کل؟؟
    چون ثبت نام قبل از ترمیم هست برای این پرسیدم یا بصورت خودکار ب نمرات دسترسی دارند؟

  2. سلام
    یه سوال اینکه اگه فقط ازمون فرهنگیان ثبت نام کرده باشیم مگه دوتا دفترچه نداره یکی دفترچه تخصصی رشته (مثلا تجربی)یکی هم دفترچه اون تخصصی فرهنگیان ؟
    اکثرا اینطور فکر میکنن
    اگه اینطور نیست زمان مجدد برا ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت داده میشه یا میشه نوبت تیر ثبت نام کنیم و اونو در نظر بگیرن ؟
    اخه چیکار میخان بکنن اینطوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا