مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

جزئیات کامل دفترچه انتخاب رشته کنکور فرهنگیان 1403

متقاضیانی که علاقمند به شغل معلمی می باشند، می توانند با آگاهی از پروسه انتخاب رشته و همچنین مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، از بین کد رشته محل های ارائه شده توسط این دانشگاه، رشته محل مورد تمایل خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری درج کنند و پس از قبولی در یکی از رشته محل های انتخابی وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند و آموزش های لازم برای شغل معلمی را می بینند.

همانطور که اطلاع دارید، دانشگاه فرهنگیان زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تربیت نیروهای مورد نیاز برای وزارت آموزش و پرورش و همچنین ارائه آموزش های پیشرفته به دانش آموختگان شغل معلمی تاسیس شده است. نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور اختصاصی فرهنگیان صورت می گیرد و داوطلبان باید پس از مجاز شدن به انتخاب رشته اقدام به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان کنند.

در همین راستا برای راهنمایی داوطلبان علاقمند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، تا داوطلبان بتوانند از شرایط ویژه پذیرش در این دانشگاه آگاه شوند و طبق جداول کد رشته محل های فرهنگیان برای انتخاب کد رشته مورد تمایل خود اقدام نمایند. در ادامه این مطلب نحوه دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ به همراه جزئیات دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان توضیحاتی ارائه شده است.

هم اکنون دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و قابل دانلود می باشد.

دانلود دفترچه کنکور فرهنگیان

فایل صوتی نمونه مشاوره تلفنی انتخاب رشته فرهنگیان علیرضا افشار

برای رزرو وقت انتخاب رشته فرهنگیان علیرضا افشار میتوانید با ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا به شماره ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳ درخواست خود را ثبت کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان ۱۴۰۳

در کشور ما تعداد علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و شغل معلمی به دلیل مزایای این شغل بسیار زیاد است. هر ساله نیز افراد زیادی با توجه به شرایط مختلفی که این شغل دارد، برای ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان در کنکور سراسری شرکت می کنند. لازم به ذکر می باشد که قبولی در این دانشگاه ها دارای شرایط و چالش های خاصی می باشد که متقاضیان باید قبل از هر چیزی آن ها را بررسی کرده و در نظر بگیرند.

بنابراین تمامی متقاضیان با توجه به مدرک اخذ شده خود در مقاطع تحصیلی قبلی، می توانند تحصیلات خود را در دانشگاه فرهنگیان نیز ادامه دهند. با توجه به میزان اهمیت بالای رشته های دانشگاه فرهنگیان و به طور کلی لزوم ارائه آموزش های کامل و پیشرفته به معلمان آینده کشور، دانشگاه فرهنگیان در رشته های مدنظر خود اقدام به جذب دانشجو می کند. این رشته ها در گروه رشته های شاخه نظری مانند ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان تقسیم شده و هر یک از این رشته ها زیر مجموعه های خاص خود را دارند.

لازم به ذکر می باشد که مراحل ثبت نام برای دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از طریق همان ثبت نام کنکور و سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می شود. به این جهت دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان با دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری شبیه به هم هستند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری نیز توسط سایت سازمان سنجش در بازه زمانی اعلام شده بر روی سایت این سازمان قرار خواهد گرفت. متقاضیان می توانند با مراجعه به این سایت به آدرس sanjesh.org برای دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کنند و همچنین پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج، فرم اولیه انتخاب رشته را تکمیل کنند. همانطور که پیش تر ذکر شد دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ هم اکنون منتشر شده است.

با توجه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان در آن درج شده است. با این وجود متقاضیان باید در نظر داشته باشند که دانشگاه فرهنگیان برای ثبت نام دانشجویان از شرایط اضافه ای نیز برخوردار می باشد و علاقمندان به این شغل، برای ادامه تحصیل در رشته های آن باید حتما شرایط در نظر گرفته شده را دارا باشند.

دانلود دفترچه کنکور فرهنگیان

توضیحات لازم، مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

متقاضیان پس از شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و البته برخورداری از شرایط در نظر گرفته شده، می توانند در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش مجوز انتخاب رشته خود را دریافت کنند. بحث انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان بسیار حائز اهمیت می باشد و به صورت کلی آینده تحصیلی و شغلی داوطلبان با توجه به تکمیل این فرم رقم خواهد خورد. به این جهت در ادامه مقاله توضیحاتی مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ ارائه شده است.

متقاضیان پس از این که کارنامه اولیه کنکور سراسری خود را دریافت کردند، می توانند حدودا ۷۵ کد رشته محل را با توجه به شرایط و علاقه خود انتخاب کنند. این رشته های انتخابی از میان لیست رشته محل های دانشگاه فرهنگیان انتخاب شده و از طریق سایت سازمان سنجش می توان فرم مورد نظر را تکمیل کرد.

دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان، برای تمامی ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان به صورت کلی مشابه بوده و در هر یک توضیحاتی در راستای انتخاب رشته کنکور فرهنگیان و همچنین شرایط و ضوابط انتخاب رشته ارائه شده است.

همانطور که اطلاع دارید برای دریافت کارنامه کنکور سراسری بعد از اعلام نتایج باید داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. همچنین داوطلبان برای دریافت کارنامه به اطلاعاتی مثل شماره پیگیری و شماره پرونده نیاز دارند. با در دست داشتن این اطلاعات کافی است داوطلبان بعد از ورود به صفحه اصلی سایت به منوی سمت راست و گزینه سراسری مراجعه کرده و برای دریافت کارنامه اولیه اقدام کنند.

چنانچه داوطلبان اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سایت سنجش را فراموش کرده اند، می توانند با سیستم پاسخ گویی این سازمان به صورت اینترنتی ارتباط برقرار نمایند و مراحل بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور را انجام دهند. به صورت کلی در کارنامه اولیه کنکور فرهنگیان برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، اطلاعاتی مانند عملکرد متقاضیان در درس های مختلف مثل تراز، رتبه کشوری، رتبه زیر گروه و … قرار داده شده است.

برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، متقاضیان پس از این که کد رشته محل های مد نظر خود را انتخاب کردند باید آن ها را در فرم انتخاب رشته درج نمایند و برای این کار باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. پس از ورود به سایت در صفحه اصلی از منوی سمت راست باید وارد بخش سراسری شوند و لینک انتخاب رشته آزمون سراسری را با وارد کردن اطلاعات درخواست شده دریافت نمایند.

دانلود دفترچه کنکور فرهنگیان

داوطلبان با توجه به مدرک دیپلم خود، برای پذیرش به مدارک زیر نیاز خواهند داشت:

  • ۱. دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • ۲. مدرک پیش دانشگاهی
  • ۳. مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • ۴. دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید ۶.۳.۳

توجه کنید که اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای متقاضیانی که قصد ورود به دانشگاه فرهنگیان را دارند، لازم و ضروری می باشد. عدم رعایت شرایط این دانشگاه باعث لغو شدن پذیرش داوطلبان می گردد.

فایل صوتی نمونه مشاوره تلفنی انتخاب رشته فرهنگیان علیرضا افشار

برای رزرو وقت انتخاب رشته فرهنگیان علیرضا افشار میتوانید با ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا به شماره ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳ درخواست خود را ثبت کنید.

این پست و اطلاعات آن مداوم بروز خواهد شد و تمامی اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

12 دیدگاه

  1. آقای افشار من یک ساله پشت کنکوریم
    و امسال ترمیم معدل ثبت نام کردم برای اولین بار و آمادگی لازم رو ندارم برای امتحانات
    میخام یکسال دیگه پشت کنکور بمونم
    چون امسال نتونستم واقعا و شرایطش رو نداشتم
    بنظرتون الان ترمیم رو شرکت کنم و در حد ۱۵ ۱۶ بگیرم
    یا بزارم برای سال بعد و فرصتم رو از دست ندم؟؟ممنون🙏🏻

    1. سال دیگه درس های یازدهم هم هست و سخت تر میشه . چندتا درس همین جا ترمیم کن تا شرایط بهتر بشه

  2. آقای افشار برای انتخاب رشته فرهنگیان بایدبوم خودمونوبزنیم مثلامن استان گلستان همونارومیتونم بزنم چون شهرای دیگ خطامیزنه سیستم

    1. شهرهای مخصوص داوطلب بومی فلان جا برای برای بچه های آن شهر هست ولی انتخاب های اولویت پدیرش داخل استان خودت رو میتونی بزنی

  3. سلام ببخشید من استان اصفهان زندگی میکنم ورشتم تجربیه بعد واسه انتخاب رشته فرهنگیان فقط میتونم از استان اصفهان انتخاب رشته کنم و شغل مورد علاقم که دبیر زیست هست رو نداره الان چیکارکنم نمیتونم از شهرهای دیگه انتخاب رشته کنم؟

    1. سلام
      بله از همه ظزفیت های استان خودت استفاده کن . حتی از اون دسته انتخاب هایی که شهر بومی خودت اولویت پذیرش نیست

  4. سلام من میخوام فرهنگیان رو انتخاب رشته کنم
    لازمه چیزی رو پرینت بگیرم نگه دارم یا نه

  5. سلام،استاد.توی انتخاب رشته فرهنگیان بومی فلان استان،کدرشته های الویت با «بومی فلان شهر» ارجحیت داره بر کدرشته های الویت با «بومی شهر دیگر» توی همون استان؟واقعا احتمال پذیرش رو میبره بالاتر ؟باتشکر

  6. سلام استاد
    استاد با درصد 50 ، تعلیم و تربیت اسلامی و 17 هوش و استعداد معلمی , به نظر شما چه ترازی می تونم بیارم ؟؟

  7. سلام.من ترمیم مجددی هستم ولی بعضی درسارونتونستم شرکت کنم این فرصت ازبین می‌ره واسه سال دیگه یامیتونم این درسایی که غیبت کردم روسال بعد ترمیم کنم؟

  8. سلام ببخشید یه سوال غیر مرتبط داشتم مجبور شدم اینجا بپرسم
    من خودکار ابی بردم سر جلسه، حالا دیدم همه مشکی باهاشونه و مراقب هم گفت بهتری برای اسکن مشکی بلشه، حالا بنظرتون من که با آبی نوشتم ممکنه مشکلی پیش بیاد؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا