مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور سراسری

مغایرت و نداشتن معدل در اطلاعات ثبت نامی آزمون سراسری

داوطلبان آزمون سراسری موظف می باشند تا معدل دیپلم خود را با دقت و صحیح در فرم ثبت نامی درج نمایند، زیرا این نمره در نتیجه آزمون سراسری داوطلبان تاثیرگذار است.

بنابر اهمیت معدل در نتیجه کنکور سراسری، نداشتن معدل و یا اشتباه وارد کردن آن در فرم ثبت نام به منزله تخلف می باشد و قبولی داوطلبان نیز لغو خواهد شد.

چنانچه داوطلبان هنگام وارد کردن معدل و سایر اطلاعات ثبت نامی، دچار اشتباه شوند باید در اولین فرصت نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.

سازمان سنجش نیز به دلیل اهمیت موضوع، قوانین ویژه ای را در ارتباط با اشتباه وارد کردن اطلاعات ثبت نامی در نظر گرفته است، بنابراین تمامی داوطلبان موظف به رعایت این موارد می باشند.

داوطلبان هنگام ثبت نام باید نمره معدل خود را به طور صحیح و با دقت وارد کنند و چنانچه از معدل خود اطلاع ندارند، می توانند از نمره دیگری استفاده کنند و در اولین فرصت آن را اصلاح نمایند.

برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور که به اشتباه در فرم ثبت نام وارد شده است، می توانید از طریق مهلتی که برای ویرایش اطلاعات در سایت سنجش، باجه های رفع مغایرت و حتی مراجعه حضوری به سازمان سنجش و …. که در اختیار داوطلبان قرار می گیرد استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که پیش از برگزاری کنکور سراسری حتما باید این مغایرت رفع شود و چنانچه برای تصحیح آن اقدام نکنید به منزله تخلف تلقی شده و قبولی شما نیز لغو خواهد شد.

در هر صورت داوطلبان شرکت در آزمون سراسری باید قبل از شروع مهلت ثبت نام، معدل خود را در دست داشته باشند، به جز دانش آموزانی که هنوز فارغ التحصیل نشده باشند و معدل دیپلم خود را دریافت نکرده باشند.

اشتباه وارد کردن معدل در فرم ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبانی که برای ثبت نام کنکور سراسری اقدام می کنند، باید اطلاعات مربوط به معدل دیپلم خود را به همراه داشته باشند و تمام اطلاعات را به درستی در فرم ثبت نامی وارد کنند.

همچنین دانش آموزانی که تصمیم به شرکت در آزمون سراسری را دارند باید در زمان ثبت نام فرم اینترنتی مربوط به اطلاعات شخصی خود را تکمیل کنند و تمام اطلاعات درخواست شده را در فرم ثبت نام از جمله معدل خود را وارد کنند.

چنانچه به صورت عمد و حتی سهوا معدل وارد شده در فرم ثبت نام اشتباه باشد، ممکن است اجازه ثبت نام در دانشگاه پس از قبولی به داوطلب داده نخواهد شد مگر اینکه داوطلب فارغ التحصیل نشده باشد.

در صورتی که اشتباه درج کردن معدل به دلیل در دست نداشتن واقعی معدل باشد و دانش آموزان در مهلت ویرایش، اقدام به تغییر آن نمایند هیچ گونه تخلفی متوجه آن ها نخواهد بود، اما چنانچه این نمره به اشتباه درج شود و پس از آن هم نسبت به ویرایش آن هیچ اقدامی صورت نگیرد قبولی داوطلب لغو می شود و اجازه حضور در دانشگاه به فرد داده نمی شود.

گاهی ممکن است اشتباه وارد کردن معدل در فرم ثبت نام کنکور به دلیل اشتباه تایپی در زمان ثبت نام باشد که در آن صورت نیز دانش آموزان باید در اسرع وقت برای رفع این مشکل اقدام کنند.

حتی امکان ویرایش اطلاعات در زمان اخذ کارت ورود به جلسه با مراجعه به باجه های رفع نقص نیز در نظر گرفته شده است.

وجود مغایرت معدل و تاثیر معدل در آزمون سراسری

همانطور که مطلع هستید در سال های گذشته تاثیر معدل در آزمون سراسری افزایش قابل توجهی داشته است و طبیعتا دانش آموزان در تلاش هستند تا معدل بهتری به دست آورند و بتوانند از تاثیر گذاری مثبت معدل در نتایج کنکور بهرمند شوند.

بنابراین دانش آموزان باید در هنگام ثبت نام معدل واقعی خود را با دقت درج کنند و در پایان کار نیز صحت آن را بررسی کنند، زیرا هر گونه مغایرت در اطلاعات دردسر های فراوانی برای داوطلبان به همراه دارد.

سازمان سنجش نیز قوانینی در خصوص اطلاعات ثبت شده داوطلبان در فرم ثبت نام کنکور مصوب کرده، از جمله اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و …، بنابر قوانین سازمان سنجش وجود مغایرت معدل در زمان کنکور سراسری برای داوطلبان مانع بزرگی در مراحل بعدی ثبت نام و شرکت در دانشگاه ها ایجاد می کند.

این قوانین باعث می شود تا داوطلبان برای درج درست و صحیح معدل خود در فرم ثبت نام دقت کافی داشته باشند و در صورت وجود اشتباه در اطلاعات ثبت نامی از جمله مهم ترین آن یعنی معدل، داوطلبان باید در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کنند در غیر این صورت این موضوع تخلف در نظر گرفته می شود و طبق قانون با فرد متخلف برخورد می شود.

یکی از شایع ترین موضوعاتی که هر ساله تعداد فراوانی از داوطلبان شرکت در کنکور سراسری را درگیر خود می کند همین بحث مغایرت معدل می باشد و چنین داوطلبانی باید مغایرت های موجود را به صورت حضوری و یا به صورت اینترنتی رفع کنند.

اصلی ترین راه برای حل مشکل اشتباه وارد کردن معدل در فرم ثبت نام، حضور در باجه های رفع نقص سازمان سنجش می باشد.

دانش آموزانی که معدل دیپلم ندارند برای ثبت نام در کنکور چه کاری باید انجام دهند؟

نمره نهایی دانش آموزان همان معدل دیپلم می باشد که در گواهی دیپلم افراد ذکر می گردد و حتی کمترین مقدار اعشار معدل هم باید دقت کافی در نظر گرفته شود.

همانطور که اطلاع دارید دانش آموزان پایه دوازدهم که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند هنوز معدل واقعی دیپلم خود را دریافت نکرده اند، بنابراین می توانند برای ثبت نام اولیه معدل ترم اول خود را درج نمایند و پس از دریافت معدل اصلی آن را ویرایش نمایند.

موضوع بسیار حائز اهمیتی که نداشتن که دانش آموزان و خانواده ها حتما باید آن را مد نظر داشته باشند، نداشتن معدل دیپلم می باشد، اگر اطلاعات نادرست در فرم ثبت نام کنکور سراسری درج شده باشد، این داوطلبان باید در اولین فرصت مراحل ویرایش اطلاعات را پیگیری کنند.

اولین مهلت برای تغییر معدل و اطلاعات شخصی در زمان ویرایش است که سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان در کنکور سراسری به صورت یکسان در نظر گرفته است و کلیه متقاضیانی که ثبت نام کرده اند می توانند دوباره به صفحه ثبت نامی خود وارد شوند و اطلاعات را ویرایش کنند.

چنانچه داوطلب در مهلت ویرایش اطلاعات نتواند معدل خود را اصلاح کند باید هنگام دریافت کارت ورود به جلسه ایم مشکل را رفع کند، به عبارتی با مراجعه به باجه های رفع نقص مراحل اصلاح معدل خود را انجام دهد.

دانش آموزان می توانند با توجه به اهمیت این مسئله، درخواست خود را در سازمان سنجش ثبت نمایند، به این صورت که مراتب درخواست ویرایش اطلاعات معدل خود را در اختیار کارشناسان این سازمان قرار می دهند و سپس از طریق این سازمان نمره معدل ثبت شده را می توانند ویرایش کنند.

در صورتی که معدل را در ثبت نام کنکور اشتباه درج کنیم چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که پیش تر هم متذکر شدیم با توجه به تصویب قوانین جدید در سازمان سنجش مربوط به تاثیرگذاری معدل و اثر قطعی آن بر قبولی شرکت کنندگان، بنابراین شرایط خاصی برای درج معدل نیز در نظر گرفته شده است.

در گام اول دانش آموزان باید نمره واقعی معدل خود را در دست داشته باشند تا بدون مشکل مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

در صورتی که به هر دلیلی داوطلبان مجبور به ثبت معدل اشتباه شدند، باید در اسرع وقت برای رفع این مشکل اقدام کنند در غیر این صورت اجازه حضور در مراحل بعدی و شرکت در کنکور به این افراد داده نمی شود.

با وجود قوانین تصویب شده در ارتباط با وارد کردن اطلاعات و نمره معدل کتبی دیپلم واقعی، داوطلبان باید با بالاترین اطمینان معدل خود را در فرم اینترنتی سازمان سنجش وارد نمایند.

راه حل تغییر معدل اشتباه در کنکور سراسری

توصیه میشود اگر فارغ التحصیل هستید و معدل خود را اشتباه وارد کرده اید حتما راه های زیر را برای ویرایش اطلاعات امتحان کنید:

  • اگر در فرصت ثبت نام کنکور را فرصت مجدد هستید معدل را اصلاح کنید
  • اگر سازمان سنجش باجه های رفع نقصی معرفی کرد به آنها مراجعه کنید
  • اگر نتایج کنکورتان آمده با پشتیبان سایت سنجش در تماس باشید و با ذکر دلایل خود درخواست تغییر دهید

امیدواریم که در تمام مراحل زندگی خود موفق باشید.


این پست و اطلاعات آن مداوم بروز خواهد شد و تمامی اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

45 دیدگاه

  1. سلام من معدل کتبی نهایی دیپلمم دقیقا چیه !!!؟ به سیستم پاسخگوی سنجش پیام دادم جوابمو درست ندادن گفتن به آموزش و پرورش ربط داره و آموزش و پرورش هم درست جواب ندادن

    آخه من دی ماه دیپلم گرفتم و الان ۳ تا معدل کتبی دارم یدونه برای خرداد دوازدهممه که اونجا سه تا درس پاس نشده داشتم ، یدونه برای شهریوره که اونجا دو تا رو پاس کردم و یکی موند که معدل کتبی با احتساب اینجا از خرداد دوازدهم بیشتره ، و یدونه هم مربوط به دی ماهه که اون یه درس رو پاس کردم و یه معدل کتبی
    نهایی با احتساب نمره این درس داده

    اما یه برگه موقت دیپلم به من داده بودن که تو اون جلوی معدل کتبی نهایی همون معدل با احتساب نمرات دی ماهم رو نوشته بود
    الان من باید کدوم بزنم همونی که تو برگه معافیت زده یا نمره کتبی نهایی خرداد دوازدهمم

      1. سلام
        من معدلمو کافی نت اشتباه وارد کرده زمان دریافت کارت ورود به جلسه میتونم تغییرش بدم؟

        1. سلام من سال دوازدهم هستم معدل سال یازدهم رو حواسم نبود یک نمره بالاتر گفتم مشکلی ندارد

          1. سلام
            الان در حال حاضر مشکلی ایجاد نخواهد کرد

            فقط برای انتخاب رشته بدون آزمون بخصوص دانشگاه آزاد که سیستم اش جدای از سنجش هست مراقب باش دقیق بزنی وگرنه قبولی باطل میشه

            ولی برای رشتته های با آزمون چه سراسری و چه آزاد هیچ مشکلی نیست چون با کد دانش آموزی و سوابق تمام اطلاعات شما را دارند

    1. سلام من پارسال دوازدهم بود شهریور چند درس افتادم و الان سه تا درس افتاده دارم دی هم ثبت نام نکردم بزرگسالان میخوام خرداد بدم اگه فرهنگیان امسال قبول بشم میتونم برم یا نه راهی هست ؟ممنون میشم جواب بدید

    1. خیر سیستم داوطلبانی که ازشون سوابق داره اتوماتیک بالا میاره

  2. سلام وقتتون بخیر یه سوال دارم
    من نظام قدیم هستم. امسال ترمیم شرکت میکنم نتیجه ترمیم فقط شامل یه سری نمره هست و برای ماها معدل کتبی نمیده. من تو کنکور همون معدل کل و کتبی خودم رو میزنم؟
    یا مثلا موقع انتخاب رشته معدل رو میگه باید تایید کنید همون معدل قبلی تایید میشه؟ یا باید معدل نمرات ترمیم رو بنویسم؟
    راهنماییم کنید ممنونم

    1. سلام
      معدل کتبی قبلی خودت وارد کن
      امتحان ترمیم باعث افزایش معدل نمیشه و صرفا برای سنجش در کنکور ملاک تاثیر قطعی نمرات نهایی قرار میگیره

  3. سلام ببخشید من الان نفهمیدم چی شد من میخوام برا کنکور اردیبهشت شرکت کنم و معدل دیپلمم رو تو ۱۷/۵۰ وارد کردم
    باید وایسم تا کنکور اردیبهشت و امتحانات نهایی خرداد ک تموم شد و نمره دیپلمم اومد اون موقه برم ویرایش کنم؟

    1. مشکلی نیست
      ما به فارغ التحصیلی که معدلش مشخص هست گفتیم چیزی اشتباه وارد نکنه

  4. سلام من تجدید شدم و دی ماه فارغ التحصیل میشم و تو ثبت نام کنکور ، یه نمره الکی برای معدل نوشتم ، بعد اینکه نتایج امتحانات نهایی دی ماه بیاد میتونم معدلم رو ویرایش کنم؟

  5. سلام من دی ماه فارغ التحصیل میشم ، معدل دیپلمم ندارم ، توی ثبت نام کنکور یه معدل الکی نوشتم ؛ بعد اینکه نتایج امتحانای دیماه بیاد اجازه میدن معدلم رو ویرایش کنم؟

      1. ببخشید من تو کنکور زبان ثبت نام کردم ولی هنوز مدرک دیپلم(تجربی)مو نگرفتمم یعنی دی ماه امتحان نهاییامو پاس میکنم
        این ویرایشی ک برای معدل دیپلم هست کی هستش؟؟

        1. بعدا هم میتونی وارد کنی مشکلی نیست
          دقیقا مشابه دانش آموزان دوازدهمی

  6. سلام
    معدل کتبی مو نمیدونم چند بود یه معدل الکی وارد کردم توکارنامه ننوشته بود
    توسایت آموزش وپرورش رفتم نیورد به مدیر هم گفتم گفت باید بری توسایت رفتم خونیورد
    مهلت ثبت نام ویرایش هم تموم شده
    الان باید چیکار کنم؟

    1. سلام
      الان مشکل نداره موقع پرینت کارت ورود به جلسه اکی کن

  7. سلام من پشت کنکوری هستم معدل دیپلم و نهایی رو نمی‌دونستم چند شدم و نمی‌دونستم چطوری بفهمم، معدل کل داخل کارنامم هم نبود همینطوری احتمالی یچیزی زدم بعد امسال می‌خوام ترمیم معدل هم انجام بدم تا کنکور اردیبهشت میشه ویرایشش کرد (و اینکه چطوری بفهمم معدلم چنده)
    یا تا تموم شدن امتحانات خرداد صبر کنم

  8. سلام وقتتون بخیر من فارغ التحصیل هستم و اما میخوام امسال تو امتحانات ترمیم شرکت کنم
    موقع ثبت نام معدل دیپلم رو یه چیزی الکی وارد کردم
    میتونم بعد از اومدن نتایج ترمیم خرداد ماه ویرایش کنم؟؟؟
    امکان ویرایش وجود داره؟؟؟

    1. سلام
      همزمان با پرینت کارت ورود به جلسه میشه اینکار انجام داد

  9. سلام
    ببخشید من پایه یازهمم میخواستم بگم معدل هایی
    که الان میگیریم برا کنکور حساب میشه یا فقط نهاییاست؟

  10. سلام. من فارغ التحصیل هستم. و خرداد همه دروس رو میخوام ترمیم کنم. تو ثبت نام نظام قدیم وارد کردم و معدل کتبیمو زدم. بعد از نتایج امتحانات باید چیکار کنم؟

    1. ترمیم نمره معدل شما تغییر نمیده پس نیاز نیست کاری کنی
      ترمیم فقط نمرات ارسالی برای سنجش عوض میکنه و نه معدل در کارنامه

    2. سلام
      من کنکور اولو معدل یازدهم1نمره
      بالاتر زدم دیگه فرصت ویرایش تموم
      شده چیکار کنممم؟؟😭

  11. سلام وقتتون بخیر
    هنگام ثبت نام کنکور اردیبهشت معدل اشتباهی وارد کردم من معدلم ۹.۰۴ ولی معدلمو ۱۰.۱۲ وارد کردم چون ۲ تا تجدید دارم و دی ماه یعنی این ماه میدم که قبول بشم بعد اگه قبول شدم معدلم بیاد و فارغ‌التحصیل شدم میتونم معدلی که تو ثبت نام زدم رو ویرایش کنم؟

    1. سلام
      مشکلی نیست
      بعدا هم میتونی اونو ویرایش بزنی
      حواستون باشه اگر انتخاب رشته صرفا با سوابق خواستید سال دیگه انجام بدی حتما تا صدم معدل کتبی و کل باید دقیق بزنی وگرنه قبولی شما از بین میره و میسوزه

  12. سلام من پایه یازدهم هستم و حتی معدل یازدهم هم ندارم اما خواستم ثبت نام کنم و معدل رو همینطوری رندوم یه چیزی زدم
    مشکلی توی شرکت در کنکور ۱۴۰۴ من ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام
      اگر پایه یازدهم هستی اصلا برای کنکور ۱۴۰۳ نباید ثبت نام میکردی / کنکور آزمایشی که نیست

  13. سلام وقتتون بخیر
    هنگام ثبت نام کنکور اردیبهشت معدل اشتباهی وارد کردم من معدلم حدود ۹ بود ولی معدلمو ۱۰ وارد کردم چون ۲ تا تجدید دارم و دی ماه یعنی این ماه میدم که قبول بشم بعد اگه قبول شدم معدلم بیاد و فارغ‌التحصیل شدم میتونم معدلی که تو ثبت نام زدم رو ویرایش کنم؟ من میخواهم رشته بدون سوابق تحصیلی برم یعنی با کنکور ن برحسب سوابق تحصیلی
    کی میتونم ویرایش کنم بعد از اینکه دیپلم صادر میشه؟

    1. سلام
      مشکلی نیست مگر با این اطلاعات غلط بخواهی انتخاب رشته صرفا با سوابق ( بدون آزمون ) انجام بدی که در اینصورت به مشکل برخواهی خورد

  14. سلام شبتان خوش

    من در سال 87 دیپلم فنی هنرستان گرفتم.و مدرک کاردانی و لیسانس هم دارم
    برای دیپلم مجدد تجربی پارسال ثبت نام کردم ولی چند تا درس رو افتادم و چون دیپلمم تکمیل نشده امکان ترمیم تجربی در خرداد سال بعد رو ندارم.خواستم بدونم با اینکه من پارسال برای دیپلم مجدد تجربی ثبت نام کردم و نتونستم بگیرمش،میتونم فعلا دیپلم تجربیمو بی خیال بشم و برای خرداد ماه 1403 دیپلم مجدد ریاضی ثبت نام کنم و کنکور تجربی بدم؟ یا قانونا تا وقتی دیپلم مجدد تجربیمو نگیرم اجازه اخذ دیپلم دیگه ای ندارم؟ یا اینکه این دو دیپلم کاملا مستقل از هم هستند و حتی بعدها میتونم دروس افتاده دیپلم مجدد تجربی هم بدم؟

    1. سلام
      میتونی برای دیپلم ریاضی اقدام کنی ولی کارت سخته و باید از صفر همه درس ها بخوانی

  15. سلام ببخشید من الان متوجه شدم معدل سال یازدهمم رو برای کنکور اردیبهشت کافی نت اشتباه وارد کرده و الآنم فرصت ویرایش تموم شده باید چی کار کنم؟

  16. سلام من به اشتباه برای ثبت نام نوبت اول کنکور نظام سال تحصلیمو ترمی واحدی زدم الانم نگاه کردم نمیشه اصلاحش کرد ایا مشکلی پیش میاد ؟

  17. سلام من به اشتباه در ثبت نام نوبت اول کنکور نظام تحصلیمو ترمی واحدی زدم و الانم دیدم نمیشه اصلاحش حرد ایا مکشلی پیش میاد ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا