مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

آخرین اطلاعات از آمار انتخاب رشته کنکور ۹۸ اعلام شد

به روزترین اخبار انتخاب رشته کنکور

آخرین اطلاعات از آمار انتخاب رشته کنکور 98 اعلام شد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور طی گفتگویی با خبرگزاری ها آمار انتخاب رشته کنکور 98 را به شرح زیر اعلام کرد.

این گفتگو در تکمیل اعلام آمار اولیه از تعداد شرکت کنندگان در انتخاب رشته کنکور 98 می باشد. طبق آمار نهایی انتخاب رشته کنکور 98 تنها 54 درصد از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، نسبت به تکیمل فرم انتخاب رشته های تحصیلی با آزمون اقدام کرده اند.

لازم به ذکر است که طبق برنامه زمانی اعلام شده، آخرین مهلت انتخاب کد رشته های با آزمون برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، ساعت 24 روز 26 مرداد ماه به پایان رسید.

جزئیات آمار انتخاب رشته کنکور 98

بنابر آخرین آمار انتخاب رشته کنکور ۹۸ و به نقل از حسین توکلی، تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۸ ثبت نام کردند که از این میان، تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۰۳ داوطلب در جلسه آزمون در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ حاضر بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: بر اساس آمار اولیه تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند. بر اساس آخرین آمار، از این تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ نفر نسبت به انتخاب رشته های تحصیلی با آزمون اقدام کردند. این تعداد معادل ۵۴.۴۷ درصد مجازین به انتخاب رشته در همه گروه های آزمایشی می باشند.

کنکور سراسری 98 در تاریخ 13 و 14 تیرماه برگزار شد و از بین یک میلیون و 18 هزار و 703 نفر حاضر در جلسه، تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده که در روزهای قبل از طریق سات سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاع رسانی شده است.

طبق آخرین آمار انتخاب رشته کنکور ۹۸ ، تقریبا نزدیک به نیمی از مجازین انتخاب رشته، فرم نهایی انتخاب رشته 98 را تکمیل نکرده اند. این امر موجب افزایش احتمال قبولی برای علاقه مندان ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور شده است.

منتظر اعلام نهایی قبول شدگان در کنکور سراسری 98 هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا