مشاوره خصوصی علیرضا افشار
انتخاب رشتهمشاوره صوتیمقالات

انتخاب های سوخته کدامند؟

انتخاب های های غلط در انتخاب رشته کنکور

انتخاب های سوخته و بی فایده در انتخاب رشته کنکور 1401

امروز میخوام در مقوله انتخاب رشته با شما عزیزان در مورد انتخاب های سوخته صحبت کنم.

به وفور در لیست های انتخاب رشته داوطلبان کنکور می بینم که فرد آمده و 150 انتخاب پر کرده اما به دلیل چینش غیر اصولی و بی تجربگی در چیدمان اولویت ها ، خیلی از انتخاب های وی خواهد سوخت و عملا لیست دارای ۱۵۰ انتخاب در نهایت شامل 80 انتخاب موثر خواهد بود .

در صورتیکه میشد با رعایت چند تکنیک ساده در انتخاب رشته تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کرد و شانس هر ۱۵۰ اولویت در انتخاب رشته سراسری و هر 100 انتخاب با آزمون در دانشگاه آزاد را حفظ کرد .

اشتباه رایج در انتخاب رشته کنکور

اگر خیلی علاقه مند به انتخاب رشته ای خاص هستید اینکار را انجام ندهید که آن رشته را در تمام دانشگاه های کشور پشت سر هم بچینید و سپس در انتهای آخرین دانشگاه به سراغ رشته دوم بروید .

اصل انتخاب رشته صحیح کنکور :

در فرم پیش نویس انتخاب رشته از انتخاب ۱ هر چقدر به سمت پایین می آییم بایستی شانس قبولی داوطلب با شیب ملایمی افزایش پیدا کند و مرغوبیت رشته/محل رفته به رفته کاهش داشته باشد ؛ هرگونه نوسان و حرکت سینوسی در انتخاب رشته باعث بروز مشکلات جبران ناپذیر و تغییر قبولی شما خواهد شد .

مثالی برای انتخاب های سوخته در انتخاب رشته ی کنکور

این غلط است که فردی همه پزشکی های موجود در دفترچه را از تهران تا دور افتاده ترین جا به ترتیب پشت سرهم اولویت بندی کند و در پایین انتخاب ۶۰ به سراغ رشته داروسازی همه دانشگاه های کشور برود .

بدیهی است داوطلبی که پزشکی دورترین نقطه ایران را قبول نشود امکان ندارد داروسازی ۲۵ دانشگاه برتر ایران را نیز بیاورد.

اما راه حل چیست ؟

اگر به فیلم های آموزشی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ توجه کنید در قالب حداکثر ۶۰ دقیقه در مورد یکی از مهمترین انتخاب های زندگی شما نکات کاربردی و تکنیک های اصولی را آموزش خواهیم داد.

پادکست استاد افشار در پاسخ به این سوال که کدام انتخاب ها در انتخاب رشته می سوزد؟




نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. اگر کسی رتبه خوبی داره و بعد از 60 انتخاب پزشکی، دندان پزشکی بنویسد به امید اینکه شاید بعدا پزشکی 50 ام رو قبول شود و پشیمان شود و از کارنامه سبز تغییر دهد رشته اش را در ترم 2 تغییر و انتقال دهد

    1. سلام
      حواس تون جمع کنید در انتخاب رشته تغییر رشته و انتقالی از دانشگاه قوانین سلیقه ای زیادی داره و آسان نیست .
      حتی با کارنامه سبز و داشتن نمره کل انتخاب های پایین تر از قبولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا