مشاوره خصوصی علیرضا افشار
مشاوره صوتیمنابع و آزمون

تحلیل برنامه آزمون های آزمایشی در دروس عمومی

نقاط ضعف و قوت بودجه بندی کنکورهای آزمایشی ۹۹ ـ ۹۸

مقایسه برنامه ی آزمون های آزمایشی قلمچی ، گاج ، گزینه دو و سنجش

بررسی برنامه ی راهبردی آزمون های آزمایشی مختلف هر 4 آزمون قلم چی، گزینه 2، گاج و سنجش در این پست انجام شده است به خصوص در دروس عمومی، در آینده دروس تخصصی نیز به تفکیک رشته های مختلف صورت می گیرد.

آزمون ها یک برنامه کلی دارند که کل سال را در برمی گیرد گرچه این برنامه ها می تواند دید کلی و خوبی نسبت به مباحث کنکور به ما بدهد اما به هیچ وجه برنامه ی شخصی و مناسب با سطح داوطلب نیست. اطلاع از نقاط ضعف و قوت برنامه کنکور آزمایشی باعث افزایش تراز ، بهبود تست زنی کنکور در نهایت بالا بردن کیفیت مطالعه می شود .

مشکلات بودجه بندی آزمون های آزمایشی

فرقی بین داوطلب ضعیف،متوسط و قوی در برنامه ی آزمون نیست و تفاوتی ندارد. قطعا شخصی که تراز بالایی دارد می تواند در برخی مواقع از برنامه ی آزمون جلو بزند و کسی که عقب ماندگی از برنامه ی آزمون دارد ممکن است به طور مداوم از برنامه های بعدی نیز جا بماند.

پس نیاز داریم که برنامه ی آزمون های آزمایشی را با توجه به سطح خود شخصی سازی کنیم و این خود نیاز به دانستن نکاتی دارد که در پادکست بررسی شده است.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار هر دو هفته یکبار پیش آزمون کاملا اختصاصی مطابق بودجه بندی قلم چی برای سه رشته انسانی، تجربی و ریاضی و نظام قدیم و جدید در قسمت آزمون تالیفی منتشر می گردد.

4 مشکل عمده برنامه ی آزمون های آزمایشی

1) توجه بیش از حد به دروس عمومی در اوایل سال که زمان خواندن دروس تحلیلی است

تقریبا تمامی آزمون های آزمایشی توجه بیش از موردی به دروس توصیفی در این مقطع از سال دارند با اینکه در اوایل سال تحصیلی توجه باید بیشتر به دروس تحلیلی و تقویت پایه در این دروس باشد.

2) عدم رعایت پیش نیاز برخی از مباحث

در بررسی بودجه بندی آزمون های آزمایشی در برخی مباحث دیده می شود که به پیش نیاز ها توجه نشده است پس داوطلبی که به این پیش نیاز توجهی نداشته باشد در جمع کردن با کیفیت بودجه بندی آزمون به مشکل میخورد.

3) عدم تکمیل یک مبحث و توجه به بحث مکمل ها

در برنامه ریزی کنکور باید به مباحث مکمل نیز توجه شود.برخی مباحث در سال های مختلف باید همزمان و با هم خوانده شود تا نتیجه ی مطلوب حاصل گردد این در حالی است که متاسفانه در آزمون های آزمایشی دیده می شود گاهی به این مطلب توجه نشده است.

4) دوره و مرور های نه چندان مناسب(عدم توازن برنامه ی آزمون ها)

مطالب سنگین تر و مطالب راحت باید به طور متوازن در طول سال پخش شوند و برنامه ی هیچ آزمونی بیش از حد راحت یا سخت نشود.

حتما به مطلب بهترین آزمون آزمایشی مراجعه کنید در این مطلب نیز نکات مناسبی برای انتخاب آزمون آزمایشی بیان شده است.

پادکست استاد علیرضا افشار در مورد بررسی بودجه بندی آزمون های آزمایشی کنکور

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام استاد گرامی.
    در لایو فرمودید که جلو زدن همراستا با آزمون در صورتی است که ترازت خوب باشه. بعد از اون فرمودید تراز در آزمون غیر حضوری ملاک نیست. الان معیار ما برای پیشروی همراستا با آزمون درصد چند باشه؟؟

    1. ملاکت از داشتن یا عدم داشتن تسلط در آزمون ها رو درصدهای خودتان حساب کنید
      تراز ها در آزمون های غیرحضوری خیلی معتبر نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا