مشاوره خصوصی علیرضا افشار
آزمون+کوئیزتجربی

مجموعه آزمون تستی جمع بندی نیمسال اول دوازدهم تجربی + پاسخ تشریحی

سوالات آزمون آزمایشی نوبت اول تجربی، گاج، قلمچی، گزینه دو، آلا و ...

در این پست مجموعه تست های آزمون های رشته تجربی نیمسال اول پایه تحصیلی دوازدهم همراه با پاسخنامه، برای داوطلبان و دانش آموزان رشته علوم تجربی گردآوری و تنظیم شده است.

در این جزوه تمام تست های آزمون های قلمچی، گاج، گزینه دو، آلا در رشته علوم تجربی از نیمسال اول پایه دوازدهم همراه با پاسخنامه به اضافه آزمون های دی ماه سال های تحصیلی ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گردآوری و ارائه شده است.

برای دانلود مجموعه آزمون تستی نیمسال اول پایه دوازدهم رشته علوم تجربی به همراه پاسخنامه تشریحی به باکس دانلود در آخر مطلب مراجعه بفرمایید.

نکات مهم در موفقیت دروس تخصصی رشته تجربی

با توجه به تغییرات کنکور و حذف دروس عمومی از آزمون سراسری، برای رسیدن به درصد بالا در آزمون سراسری در دروس اختصاصی رشته علوم تجربی رعایت موارد ذکر شده در زیر الزامی می باشد:

  • حضور موثر و مفید در کلاس، همچنین مطالعه کتاب و حل همه تمرینات و مسئله های کتاب های درسی و در کنار آن حل تست های متنوع و استاندارد که شباهت زیادی با تست های کنکور داشته باشند.
  • با توجه به ماهیت مفهومی دروس اختصاصی رشته علوم تجربی از حفظ کردن فرمول ها و مطالب کتاب ها خودداری کنید، زیرا بعد از مدتی همه آن ها را فراموش خواهید کرد و این باعث نگرانی و استرس شما می شود.
  • حتما پس از مطالعه و یادگیری کامل مطالب کتاب های اختصاصی رشته علوم تجربی و حل مثال ها و تمرینات موجود در آن ها تست زنی انجام دهید، بهترین تست ها برای حل کردن همین مجموعه آزمون های نیمسال اول قلمچی، گاج، گزینه دو و آلا می باشد که در این جزوه برای داوطلبان گرامی ارائه شده است و به تثبیت و تعمیق آموخته های شما کمک فراوانی می کند.
  • در صورت پاسخ اشتباه به تست ها دچار نگرانی و ناامیدی نشوید و به پاسخ نامه مراجعه کنید و با تحلیل و بررسی نقاط ضعف خود را پیدا کرده و درصدد رفع آن ها تلاش نمایید.
  • توجه به این نکته حائز اهمیت است که برای حل این تست ها حتما زمانبندی را در نظر بگیرید و خود را در شرایط آزمون قرار دهید تا خود را محک بزنید.
  • دروس رشته علوم تجربی به صورتی نیستند که صرفا با روخوانی بتوانید به تست های مطرح شده در آزمون سراسری پاسخ دهید، لذا سعی کنید دست به قلم شوید و در کنار مطالعه به صورت مفهومی، بسیار تست بزنید و تمرین حل کنید.
  • از آنجا که دانش‌آموزان زمان زیادی را صرف مطالعه دروس می‌کنند، باید بدانید که این کافی نیست و در مرحله آخر باید تک تک دروس کنکور را جمع بندی کنند، جمع بندی یعنی نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید و در زمان مشخص تا کنکور آن‌ها را تقویت کنید.

معمولا بهترین زمان برای جمع‌بندی مابین یک الی سه ماه پیش از کنکور می باشد. البته بعد از امتحانات نوبت اول توصیه میشود یکبار تستی درسهای خوانده شده را جمع کنید.

روش ها و تکنیک های اصلی جمعبندی کنکور

دروس تخصصی نیز از سخت‌ترین دروس گروه علوم تجربی هستند، بنابراین دانش‌آموزان و داوطلبان در جمع بندی این دروس باید دقت بیشتری داشته باشند.

روش‌های مختلفی برای جمع‌بندی کنکور وجود دارد، اما جمع بندی کنکور متدهای خاص خود را دارد در این قسمت، مهم‌ترین ترفندهای جمع‌بندی کنکور را معرفی می‌کنیم:

خلاصه‌نویسی

اولین و مهم‌ترین فاکتور در جمع بندی کنکور، خلاصه‌نویسی است. خلاصه‌نویسی نقش مهمی در جمع بندی کنکور دارد. لطفا برای تمامی دروس تخصصی خلاصه‌نویسی آماده کنید. این موضوع بسیار مهم است و نقش مهمی در تراز نهایی داوطلب دارد.

عدم یادگیری نکات و مطالب جدید

مرحله دوم یاد نگرفتن مطالب جدید است، شما نباید در جمع بندی کنکور شروع به یادگیری مطالب جدید کنید و این موضوع باعث می‌شود که شما مطلب را یاد نگیرید و حتی مطالب قبلی را نیز فراموش کنید.

 آزمون‌های شبیه ساز کنکور

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در جمع بندی کنکور به آن توجه کنید، شرکت در آزمون‌های شبیه ساز کنکور است. این آزمون‌ها نقش تعیین کننده‌ای در تراز نهایی داوطلبان دارد. داوطلبان می‌توانند با شرکت در آزمون‌های شبیه ساز کنکور برای آزمون سراسری بهتر آماده شوند.

تحلیل آزمون

برای اینکه جمع بندی بهتری داشته باشید باید بعد از هر آزمون به سراغ تحلیل آزمون بروید. این موضوع نقش بسیار مهمی در موفقیت داوطلبان دارد، سوال‌هایی که به آن‌ها پاسخ داده‌اید را دسته‌بندی کنید.

سوالات را به سه دسته تقسیم کنید: دسته اول سوالاتی هستند که آن‌ها را بلدید و پاسخ درستی دادید و دسته دوم سوالاتی هستند که پاسخ آن‌ها را اشتباه حل کرده‌اید و دسته سوم مربوط به سوالاتی می‌شود که جواب آن‌ها را نمی‌دانید.

از بین بردن نقاط ضعف

شما بعد از دسته بندی سوالات باید به سراغ سوالاتی بروید که پاسخ آن‌ها را اشتباه زده‌اید. این سوالات نقاط ضعف شما هستند و موجب می‌شوند شما تراز پایینی کسب کنید، بنابراین در مدت زمان باقی مانده باید این نقاط ضعف را رفع کنید.

تسلط بر نقاط مثبت

سوالاتی را که در آزمون‌های شبیه ساز کنکور به درستی پاسخ می‌دهید یا سوالات تست‌های کنکور که جواب آن‌ها را می‌دانید، نقاط قوت شما محسوب می‌شوند، این یعنی که شما تسلط کافی بر این موضوع دارید و تمامی سوالات مربوط به آن را می‌توانید به درستی پاسخ دهید.

بررسی تست‌های بدون پاسخ

این سوالات به توجه و بررسی بیشتری نیاز دارند زیرا شما نتوانسته‌اید به آن‌ها پاسخ دهید. داوطلبان باید این سوالات را با دقت بسیار زیادی تجزیه و تحلیل کنند، شما باید دوباره به سراغ مفاهیم اولیه این سوالات بروید و آن‌ها را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید یعنی باید آن‌ها را با دقت بخوانید و تمرکز بیشتری برای یاد گرفتن آن‌ها داشته باشید.

جزوه مجموعه تست های آزمون های نیمسال اول پایه تحصیلی دوازدهم رشته علوم تجربی همراه با پاسخ نامه و همچنین آزمون های دی ماه سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یکی از منابع استاندارد و معتبری می باشد که داوطلبان با حل تست های آن می توانند سطح آمادگی خود را افزایش دهند.

این جزوه به صورت رایگان در اختیار شما داوطلبان و دانش اموزان قرار گرفته ، به هیچ عنوان به سایتهایی که بابت دانلود این جزوه از شما پول دریافت میکنند اعتماد نکنید.

باکس دانلود

مؤلف: گاج، قلمچی، گزینه دو، آلا و …
پایه تحصیلی : سال دوازدهم
تعداد فایل : 34
حجم کل :  183MB
توضیحات: نمونه سوالات تستی آزمون های آزمایشی

دانلود جزوه

در صورت هرگونه نارضایتی یا مشکل میتوانید به بات poshtiban_sitebot در تلگرام پیام دهید.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا