مشاوره خصوصی علیرضا افشار
آزمون+کوئیزانسانی

مجموعه آزمون تستی جمع بندی نیمسال اول دوازدهم انسانی + پاسخ تشریحی

سوالات آزمون آزمایشی نوبت اول انسانی، گاج، قلمچی، گزینه دو، آلا و ...

در این پست فایل های مجموعه تست های آزمون های مختلف در رشته علوم انسانی برای نیمسال اول پایه تحصیلی دوازدهم همراه با پاسخنامه، برای داوطلبان و دانش آموزان رشته علوم انسانی گردآوری و ارائه شده است.

این فایل ها شامل تست های آزمون هایی چون قلمچی، گاج، گزینه دو، آلا و ماز و… برای رشته علوم انسانی می باشد که از نیمسال اول پایه دوازدهم همراه با پاسخنامه گردآوری و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

برای دانلود مجموعه آزمون تستی نیمسال اول پایه دوازدهم رشته علوم انسانی به همراه پاسخنامه به باکس دانلود در انتهای مطلب مراجعه کنید.

نکات مهم در موفقیت دروس تخصصی رشته انسانی

با توجه به تغییرات کنکور و حذف دروس عمومی در سال های اخیر، برای رسیدن به درصد بالا در آزمون سراسری رشته علوم انسانی بهتر است به نکات زیر توجه کنید!

اولین گام حضور در کلاس است آن هم به صورت مفید و موثر و همچنین مطالعه کتاب و حل همه تمرینات و مسئله های کتاب های درسی و در کنار آن حل تست های متنوع و استاندارد که شباهت زیادی با تست های کنکور دارند.

دروس رشته علوم انسانی اغلب حفظی هستند اما سعی کنید از حفظ کردن مطالب کتاب ها خودداری کنید، به این دلیل که بعد از مدتی همه آن ها را فراموش خواهید کرد و این باعث نگرانی و استرس شما می شود.

پس از حل تست های مختلف و تست های موجود در این فایل ها در صورت پاسخ اشتباه به آن ها دچار نگرانی و ناامیدی نشوید و به پاسخنامه مراجعه کنید و با تحلیل و بررسی نقاط ضعف خود را پیدا کنید و آن ها را رفع کنید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که برای حل این تست ها حتما زمانبندی را در نظر بگیرید و خود را در شرایط آزمون قرار دهید تا خود را محک بزنید.

درست است که دروس رشته علوم انسانی اغلب حفظی هستند اما با توجه به تست های مفهومی کنکور در سال های اخیر، صرفا با روخوانی نمی توانید به تست های طرح شده در آزمون سراسری یا آزمون های دیگر پاسخ دهید، بنابراین سعی کنید در کنار مطالعه کتاب به صورت مفهومی، بسیار تست و تمرین حل کنید.

دانش آموزان به نکته توجه کنند که روخوانی دروس و همچنین تست زنی به تنهایی کافی نیست و برای مرحله آخر باید همه دروس کنکور را جمع بندی کنند، جمع بندی به این معنی است که نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنند و در زمان مشخص تا کنکور آن‌ها را تقویت کنند.

طبق تجربه معمولا بهترین زمان برای جمع‌بندی مابین یک الی سه ماه پیش از کنکور می باشد.

دروس تخصصی به کلی از جمله دروس دشوار برای دانش آموزان در رشته های مختلف می باشد، بنابراین دانش‌آموزان و داوطلبان در جمع بندی این دروس باید دقت بیشتری داشته باشند، زیرا در کنکور فقط با دروس اختصاصی سروکار دارند.

روش ها و تکنیک های اصلی جمعبندی کنکور

همانطور که می دانید روش‌های مختلفی برای جمع‌بندی کنکور وجود دارد، اما در این بخش مهم‌ترین ترفندهای جمع‌بندی کنکور را معرفی می‌کنیم:

خلاصه‌نویسی

اولین و مهم‌ترین اقدام در جمع بندی کنکور، خلاصه‌نویسی است. خلاصه‌نویسی نقش مهمی در جمع بندی کنکور دارد، لطفا برای تمامی دروس تخصصی خلاصه‌نویسی آماده کنید، زیرا این موضوع بسیار مهم است و نقش مهمی در تراز نهایی داوطلب دارد.

عدم یادگیری نکات و مطالب جدید

مرحله دوم یاد نگرفتن مطالب جدید است، شما نباید در زمان جمع بندی کنکور شروع به یادگیری مطالب جدید کنید چون این موضوع باعث می‌شود که شما مطلب را یاد نگیرید و حتی مطالب قبلی را نیز فراموش کنید.

شرکت در آزمون‌هایی با شرایط آزمون سراسری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مرحله جمع بندی کنکور به آن توجه کنید، شرکت در آزمون‌های شبیه ساز کنکور است، زیرا این آزمون‌ها نقش تعیین کننده‌ای در تراز نهایی داوطلبان دارد و داوطلبان می‌توانند با شرکت در آزمون‌هایی شبیه به کنکور برای آزمون سراسری بهتر آماده شوند.

تحلیل آزمون

برای اینکه جمع بندی بهتری داشته باشید باید بعد از هر آزمون به سراغ تحلیل آزمون بروید. این موضوع نقش بسیار مهمی در موفقیت داوطلبان دارد، سوال‌هایی که به آن‌ها پاسخ داده‌اید را دسته‌بندی کنید.

در این مرحله سوالات را به سه دسته تقسیم کنید: دسته اول سوالاتی هستند که آن‌ها را بلدید و پاسخ درستی دادید و دسته دوم سوالاتی هستند که پاسخ آن‌ها را اشتباه حل کرده‌اید و دسته سوم مربوط به سوالاتی می‌شود که جواب آن‌ها را نمی‌دانید.

 از بین بردن نقاط ضعف

پس از دسته بندی سوالات باید به سراغ سوالاتی بروید که پاسخ آن‌ها را اشتباه زده‌اید. این سوالات نقاط ضعف شما هستند و موجب می‌شوند شما تراز پایینی کسب کنید، بنابراین در مدت زمان باقی مانده باید این نقاط ضعف را رفع کنید.

 تسلط بر نقاط مثبت

سوالاتی را که در آزمون‌های شبیه ساز کنکور به درستی پاسخ می‌دهید یا سوالات تست‌های کنکور که جواب آن‌ها را می‌دانید، نقاط قوت شما محسوب می‌شوند، این یعنی که شما تسلط کافی بر این موضوع دارید و تمامی سوالات مربوط به آن را می‌توانید به درستی پاسخ دهید.

بررسی تست‌های بدون جواب

این سوالات به توجه و بررسی بیشتری نیاز دارند زیرا شما نتوانسته‌اید به آن‌ها پاسخ دهید، بنابراین داوطلبان باید این سوالات را با دقت بسیار زیادی بررسی و تجزیه و تحلیل کنند، شما مجبورید دوباره به مفاهیم اولیه این سوالات مراجعه کنید و آن‌ها را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید یعنی باید آن‌ها را با دقت بخوانید و تمرکز بیشتری برای یاد گرفتن آن‌ها داشته باشید.

جزوه مجموعه تست های آزمون های نیمسال اول پایه تحصیلی دوازدهم رشته علوم انسانی همراه با پاسخنامه یکی از منابع استاندارد و معتبری می باشد که داوطلبان با حل تست های آن می توانند سطح آمادگی خود را در زمان جمع بندی کنکور افزایش دهند.

این جزوه به صورت رایگان در اختیار شما داوطلبان و دانش اموزان قرار گرفته ، به هیچ عنوان به سایتهایی که بابت دانلود این جزوه از شما پول دریافت میکنند اعتماد نکنید.

باکس دانلود

مؤلف: گاج، قلمچی، گزینه دو، آلا و …
پایه تحصیلی : سال دوازدهم
تعداد فایل : 26
حجم کل :  94MB
توضیحات: نمونه سوالات تستی آزمون های آزمایشی

دانلود جزوه

در صورت هرگونه نارضایتی یا مشکل میتوانید به بات poshtiban_sitebot در تلگرام پیام دهید.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا