مشاوره خصوصی علیرضا افشار
جزوه شیمی دوازدهم و کنکورجزوه و تست شیمیجزوه و نمونه سوال تستی کنکوری

دانلود جزوه فشرده مبحث استوکیومتری به صورت کامل

درسنامه و تست کم حجم نکات مهم استوکیمتری شیمی کنکور

در این جزوه که به صورت دست نویس می باشد، مبحث استوکیومتری برای دوران جمع بندی شیمی به صورت استاندارد برای داوطلبان و دانش آموزان گردآوری شده است.

برای دانلود جزوه مبحث استوکیومتر به همراه تعدادی تست برای دوران جمع بندی شیمی به باکس موجود در انتهای مطلب رجوع کنید.

این جزوه دست نویس شامل نکاتی از مبحث استوکیومتری به صورت کامل و همچنین تعدادی تست چالشی می باشد.

همانطور که میدانید درس شیمی ماهیت حفظی و محاسباتی دارد و برای یادگیری بیشتر این درس باید به این نکته دقت کنید که ابتدا سعی کنید بیشتر روی تست های محاسباتی متمرکز شوید و زمان بیشتری صرف حل کردن و یادگیری اینگونه تست ها کنید.

زیرا تست ها و مباحث حفظی شیمی متاسفانه سریع تر فراموش می شوند، از این رو می توانید زدن تست های حفظی را به ایام نزدیک به کنکور موکول کنید تا برای کنکور آمادگی بهتری نسبت به این سوالات داشته باشید.

البته توصیه بالا باعث نشود که کلا مباحث حفظی را نخوانده رها کنید و برای روزهای نزدیک به کنکور به سراغ آن ها بروید، بلکه تلاش کنید شیمی را درس به درس پیش ببرید، یعنی مطالب تستی و حفظی را هم زمان مطالعه کنید و نگذارید روی هم تلنبار شوند، فقط سعی کنید روی مباحث محاسباتی که سخت تر می باشند بیشتر تمرکز کنید و بهتر است در ابتدای شروع یادگیری شیمی بیشتر زمان خود را برای حل تست های محاسباتی و تثبیت آن ها در ذهن خود صرف کنید.

حل مسائل محاسباتی شیمی کنکور

برای حل تست های محاسباتی به موارد زیر توجه کنید:

  • انواع واکنش ها
  • جدول تناوبی عناصر
  • فرمول ها و نسبت های محاسباتی در مسئله های استوکیومتری ، اسیدها و بازها و …

نکته مهم: برای یادگیری انواع واکنش های کتاب درسی باید واکنش ها را به صورت موازنه شده و به همراه تمامی ضریب هایی که دارد به حافظه خود بسپارید، مخصوصا واکنش هایی که بیشتر در کنکورهای سال های اخیر بیان شده اند.

زمانی که واکنش ها را به خوبی بلد باشید، برای حل این تست ها دیگر نیاز نیست روی این بخش از سوال وقت بگذارید و سریع تر به سراغ محاسبات بروید و زمان خود را صرف محاسبه و جواب دادن به تست کنید.

نکته: حتما جدول تناوبی از عنصر ۱ تا عنصر ۲۱ را به ترتیب حفظ نمایید.

حفظ بودن عناصر جدول تناوبی و ستون ها و ردیف های آن یعنی گروه های مختلف جدول تناوبی مثل گازهای نجیب و هالوژن ها و فلزات قلیایی و فلزات قلیایی خاکی و … ، برای پاسخگویی به تست های کنکور بسیار مهم است و از حفظ نام آن ها و همچنین خصوصیات آن ها غافل نشوید.

در کنار مطالعه مبحث استوکیومتری و حل تمرینات کتاب و تست های مختلف می توانید از جزوه ای که در این پست به شما معرفی شده است نیز بهره ببرید.

این جزوه به صورت رایگان در اختیار شما داوطلبان و دانش اموزان قرار گرفته ، به هیچ عنوان به سایتهایی که بابت دانلود این جزوه از شما پول دریافت میکنند اعتماد نکنید.

باکس دانلود

مؤلف: –
پایه تحصیلی : سال دوازدهم
تعداد صفحه : 14
حجم کل :  4.3MB
منبع: وبسایت علیرضا افشار

دانلود جزوه
در صورت هرگونه نارضایتی یا مشکل میتوانید به بات poshtiban_sitebot در تلگرام پیام دهید.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا