مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

تعویق برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ + فرصت ثبت نام مجدد

جزئیات کامل عقب افتادن کنکور 1403 و ثبت نام متاخرین

به تعویق افتادن برگزاری کنکور سراسری تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد، همانند شیوع یک بیماری خاص و یا انتخابات و …

لذا با شرایط پیش آمده در کشور داوطلبان شاهد تعویق کنکور ۱۴۰۳ می باشند؛ تاریخ برگزاری کنکور بر روی سایت سنجش اطلاع رسانی شده است، زیرا در صورت تعویق و یا تغییر زمان آزمون سراسری، سازمان سنجش موظف به اعلام زمان دقیق کنکور است.

امسال نیز با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین به تعویق افتادن زمان برگزاری امتحانات نهایی، مسئولان مربوطه تصمیم گرفتند تا نوبت دوم کنکور سراسری را به جای ۷ و ۸ تیرماه در ۲۱ و ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار کنند.

البته این موضوع باعث تغییر برنامه امتحانات نهایی نیز شده است که در پست قبلی آن را منتشر کردیم.

ویدیو توضیحات رئیس سازمان سنجش در مورد تعویق کنکور

همانطور که اطلاع دارید هر ساله تمام مراحل کنکور سراسری از ثبت نام تا اعلام نتایج دانشگاه ها، طبق جدول زمانبندی شده که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، صورت می گیرد و متقاضیان می توانند با توجه به فرصت در نظر گرفته شده، برای هر یک از مراحل کنکور اقدامات لازم را انجام دهند، اما ممکن است به دلایل مختلف و ایجاد مشکلات پیش بینی نشده، در جدول زمانبندی که توسط سازمان سنجش ارائه شده تغییراتی ایجاد شود و زمان کنکور سراسری دچار تغییر شود.

امسال نیز با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین به تعویق افتادن زمان برگزاری امتحانات نهایی، مسئولان مربوطه تصمیم گرفتند تا نوبت دوم کنکور سراسری را به جای ۷ و ۸ تیرماه در ۲۱ و ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار کنند.

در سال های گذشته نیز به دلیل وجود ویروس کرونا در تاریخ برگزاری کنکور تغییر انجام شد.

امسال نیز با توجه به تعویق امتحانات نهایی، متقاضیان بسیاری به دنبال این موضوع بودند که آیا در سال ۱۴۰۳ نیز امکان تعویق کنکور وجود دارد و یا خیر؟ و همچنین این سوال برای آنان پیش آمده که در صورت تعویق کنکور ۱۴۰۳ داوطلبان می توانند از طریق چه سامانه ای پیگیری کنند؟

در این راستا برای پاسخ به این سوال که آیا آزمون سراسری ۱۴۰۳ عقب می افتد؟ و نیز سایر سوالاتی که در رابطه با این موضوع ذهن متقاضیان کنکور را مشغول کرده، توضیحاتی را در مورد تعویق کنکور ۱۴۰۳ در این مقاله ارائه می دهیم.

آیا میتوان در کنکور 1403 با تاخیر ثبت نام کرد؟

بله با توجه به تعویق زمان برگزاری کنکور، مهلت ثبت‌نام مجدد کنکور نوبت دوم واسه بچه هایی که قبلا ثبت نام نکردن در روزهای ۶ و ۷ خرداد فراهم خواهد شد.

اما متاسفانه امکان ویرایش واسه کسایی که قبلا ثبت نام کردن وجود ندارد.

آیا کنکور سراسری ۱۴۰۳ به تعویق می افتد؟

همانطور که می دانید در سال های گذشته نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ستاد ملی کرونا به حفظ فاصله اجتماعی تاکید داشت و طبق وضعیتی که این بیماری در جامعه داشت، در رابطه با تعویق در کنکور تصمیم می گرفت. همچنین امسال با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری کنکور سراسری یکی از سوالاتی که تبدیل به دغدغه داوطلبان کنکوری و خانواده ها شده است، این است که آیا کنکور سراسری ۱۴۰۳ به تعویق می افتد یا خیر؟

در جواب به این سوال گفته می شود که براساس تصویب سازمان سنجش، آزمون سراسری ۱۴۰۳ در دو نوبت یعنی در اردییبهشت ماه و تیر ماه برگزار می شود. کنکور اردیبهشت که در زمان مقرر برگزار شد، اما کنکور تیر ماه به دلیل تعویق امتحانات نهایی و همزمانی با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ تغییر زمان داده شد.

توجه داشته باشید داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری، فرم ثبت نام را تکمیل کرده اند باید در بازه زمانی که بعدا اعلام خواهد شد با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

این پست و اطلاعات آن مداوم بروز خواهد شد و تمامی اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر .
    استاد من درس های ادبیات ، فیزیک و زیست امسال ترمیم ثبت نام کردم اما دستم شکسته و نمیتونم شرکت کنم . الان اگه غیبت کنم فرصت ترمیمم برای سال بعد حفظ میشه یا از دست میدم ؟ لازمه کاری کنم تا فرصت ترمیمم نسوزه یا در صورت غیبت خودکار تو سیستم اوکی میشه ؟ چون سال پیش انگار باید گواهی میبردن .

    1. غیبت ات موجه کن با حضور در آموزش و پرورش تا سال بعدی بتونی ایتارو ترمیم بزنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا