مشاوره خصوصی علیرضا افشار
بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهمسوالات امتحان نهایی دوازدهم | تجربی | ریاضی | انسانی

بارم بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم ۱۴۰۲ تجربی، ریاضی، انسانی

بارم‌بندی امتحانات نهایی زبان انگلیسی 3 تجربی خرداد| شهریور | دی

بارم‌بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی 3 یکی از مهمترین اطلاعاتی است که به آمادگی و برنامه ریزی دانش‌آموزان برای امتحانات نهایی پایان سال تحصیلی کمک میکند.این بارم بندی به صورت رسمی توسط آموزش و پرورش و برای هر سه پایه تحصیلی منتشر میشود.

بارم‌بندی امتحانات نهایی ریاضی دوازدهم به منظور تعیین اهمیت مباحث و سوال خیز بودن هر درس منتشر میشود. در این بارم‌بندی، بخش ها و دسته بندی های مختلف درس مشخص شده و میزان نمره ای که از آن مبحث میاید نیز مشخص میشود و به طور کلی مباحث مرتبط با درس زبان انگلیسی 3 مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هر سال با نزدیک شدن به زمان امتحانات نهایی علاوه بر اهمیت بررسی سوالات امتحان نهایی دوازدهم، یکی دیگر از نگرانی‌های فراوان دانش‌آموزان پایه دوازدهم، آشنایی با مباحث مهم و پرتکرار در امتحان درس ریاضی است تا با مطالعه بیشتر آن‌ها، بتوانند نمره بالاتری را کسب نمایند. در سال حاضر، به دلیل تغییراتی در تاثیر سوابق تحصیلی در ورود به دانشگاه‌ها و تاثیر قطعی 40 درصد آن بر قبولی در کنکور سراسری، این مسئله به ویژه اهمیت یافته است.

دانش‌آموزان پایه دوازدهم در دسته‌های دوره‌های روزانه، بزرگسالان و ترمیم معدل کنکور که قصد شرکت در امتحان نهایی ریاضی را دارند، می‌توانند با مراجعه به بارم‌بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی 3 دوازدهم تجربی سال ۱۴۰۲، به مطالعه مفیدتری از مباحث مهم بپردازند. بدین منظور، در این مقاله به بررسی بارم‌بندی و روش‌های ارزشیابی امتحان نهایی ریاضی دوازدهم تجربی در خرداد ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

جدول بارم بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی 3 و نکاتی درباره ی آن

ردیف موضوع نمره
1 واژگان (VOCABULARY) 6
2 دستور زبان (GRAMMAR) 7
3 مهارت نوشتاری (WRITING) 8
4 مهارت خوانداری (READING) 10
5 شنیداری (LISTENING) 9
جمع نمره 40

در امتحان نوبت دوم سال دوازدهم، بخش گوش دادن آزمون باید به صورت سراسری و در همان روز آزمون نهایی و در ابتدای آن برگزار گردد.

آزمون مهارت صحبت كردن در نوبت دوم این پایه تحصیلی، باید در امتحان مستمر نوبت دوم ، توسط دبیر محترم بر اساس چكلیست های استاندارد برگزار گردد.

بارم بندی نوبت دوم از نمره 40 در برگه امتحان نهایی به شرح زیر است و در پایان نمره داوطلب تقسیم به دو میشود:

مهارت شنیداری (listening) 9 نمره

4 نمره حداكثر دو متن شنیداری منتخب از كتاب درسی و 5 نمره متون شنیداری خارج از كتاب حداكثر 3 متن
كوتاه (متنهای شنیداری خارج از كتاب باید در سطح كتاب درسی بوده و همسو با موضوعات كتاب درسی باشد).

مهارت خوانداری (reading) 10 نمره

4 نمره از متون كتاب درسی و 6 نمره از متون خارج از كتاب درسی در سطح كتاب درسی و هماهنگ و همسو با
موضوعات كتاب درسی

مهارت نوشتاری (writing) 8 نمره

واژگان (vocabulary) 6 نمره

دستور زبان (grammar) 7 نمره

شایان ذكر است در تمامی بخشهای آزمون، همسویی با موضوعات و محتوای كتاب درسی الزامی است.

جمع بندی نهایی در مورد بارم بندی زبان انگلیسی 3 دوازدهم برای امتحان نهایی

در نهایت، بارم‌بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی 3 از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تعیین بخش های پرتکرار، ارزیابی صحیح دانش‌آموزان در این درس را تسهیل می‌کند و همچنین انگیزه و تمرکز دانش‌آموزان را برای مطالعه و آمادگی بیشتر در امتحانات فراهم می‌کند. با توجه به اهمیت بارم‌بندی مباحث مختلف، دانش‌آموزان پایه دوازدهم باید با دقت و دقیق برنامه‌ریزی کنند تا بر اساس اهمیت مباحث، زمان و تمرکز خود را روی مباحثی که ارزش بیشتری دارند متمرکز کنند.

همچنین، برای دانش‌آموزان مفید است که با نمونه سوالات امتحان نهایی قبلی آشنا شوند تا بتوانند نوع سوالات و الگوهای مورد استفاده در امتحان را درک کنند. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا استراتژی‌های طراح سوال بیشتر آشنا شوند و بهترین عملکرد را در امتحان داشته باشند.

استفاده از جزوه های امتحان نهایی زبان انگلیسی 3 نیز میتواند مطالعه برای امتحان نهایی را سریع تر و پربازده تر کند.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر من نمره هام به این صورته :ادب ۱۸ بقیه عمومی ها بیست ریاضی ۱۲ فیزیک ۱۸ زیست ۱۹:۲۵ شیمی ۱۹ هویت :۱۷.۵ سلامت ۱۵.۵ حالا اگه من چهارتا امتحان دیگه رو برم بیست بشم معدلم ۱۸.۵ میشه اگه نرم ۱۷.۶۶ حالا به نظرتون دیگه بیخیال معدل بشم و بچسبم به کنکور؟احتمالش هم زیاده نتونم زیادترشون کنم به جز هویت و سلامت…حدودی حدس میزنید چه درصدی بزنم به زیر هزار منطقه سه میرسم؟

    1. سلام
      ترمیم ریاضی و سلامت واجب به نظر میاد
      اگر نمیشه و راه نداره بچسب به کسب درصدهای بهتر از کنکورت

  2. سلام ببخشید من توی زبان مشکل دارم ک توی نهایی هم شهریور و هم خرداد نمره قبولی کسب نکردم دیگ نمیدونم چجچری باید بخونم چیکار باید کنم؟

    1. قواعد زمان از پایه های هشتم و نهم
      لغات کلیه پایه های نهم تا یازدهم

      این پیش نیازهای بالا که گفتم خوندی میتونی بری سراغ پایه دوازدهم

  3. برای واژگان یا نوشتاری باید املا تمام واژگان رو بلد باشیم ؟ یا فقط املا واژگان که کتاب توی وُرک بَنک و اونایی رو که قرمز کرده بلد باشیم کافیه ؟؟؟

    1. سلام
      برای نهایی همه بلد باش بهت کمک میکنه با واژگان دیگه و هم املا اشتباه نکنی

  4. سلام وقت بخیر
    من دانش اموز نظام قدیم تجربی هستم، میخام شرکت کنم نظام جدید امسال، برای ترمیم معدل باید هویت اجتماعی و سلامت رو هم امتحان بدم؟ جون ما این درسارو نداشتیم

  5. سلام خسته نباشید من زبانم خیلی ضعیفه مخصوصا کلمه اصلا بلد نیستم امسالم نهایی دوازدهم دارم ۵۰درصد هم هستش امسال رشتمم ریاضیه توروخدا بگید چیکار کنم نمرم بالا بشه درس عمومیم هست ضریبش بالاعه به نسبت
    اصلا نمیدونم چجوری بخونم و از کجا بخونم؟بلد نیستم زبان بخونم اصلا….
    بعد یه سوال دیگه ما الان بهمون گفتن شبه نهایی ندارین ینی خود مدرسمون گفته بعد دوباره خود مدرسمون یه امتحانی میگیره ازمون به اسم معرفی الان اگه من این امتحان رو بد بدم ممکنه معرفی نشم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا