مشاوره خصوصی علیرضا افشار
بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهمسوالات امتحان نهایی دوازدهم | تجربی | ریاضی | انسانی

بارم بندی امتحان نهایی جامعه شناسی دوازدهم انسانی ۱۴۰۲

بارم‌بندی امتحانات نهایی جامعه شناسی 3 خرداد| شهریور | دی

بارم‌بندی امتحان نهایی جامعه شناسی 3 یکی از مهمترین اطلاعاتی است که به آمادگی و برنامه ریزی دانش‌آموزان برای امتحانات نهایی پایان سال تحصیلی کمک میکند.این بارم بندی به صورت رسمی توسط آموزش و پرورش و برای هر سه پایه تحصیلی منتشر میشود.

بارم‌بندی امتحانات نهایی جامعه شناسی دوازدهم به منظور تعیین اهمیت مباحث و سوال خیز بودن هر درس منتشر میشود. در این بارم‌بندی، بخش ها و دسته بندی های مختلف درس مشخص شده و میزان نمره ای که از آن مبحث میاید نیز مشخص میشود و به طور کلی مباحث مرتبط با درس جامعه شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هر سال با نزدیک شدن به زمان امتحانات نهایی علاوه بر اهمیت بررسی سوالات امتحان نهایی دوازدهم ، یکی دیگر از نگرانی‌های فراوان دانش‌آموزان پایه دوازدهم، آشنایی با مباحث مهم و پرتکرار در امتحان درس جامعه شناسی است تا با مطالعه بیشتر آن‌ها، بتوانند نمره بالاتری را کسب نمایند. در سال حاضر، به دلیل تغییراتی در تاثیر سوابق تحصیلی در ورود به دانشگاه‌ها و تاثیر قطعی 40 درصد آن بر قبولی در کنکور سراسری، این مسئله به ویژه اهمیت یافته است.

دانش‌آموزان پایه دوازدهم در دسته‌های دوره‌های روزانه، بزرگسالان و ترمیم معدل کنکور که قصد شرکت در امتحان نهایی جامعه شناسی را دارند، می‌توانند با مراجعه به بارم‌بندی امتحان نهایی جامعه شناسی دوازدهم تجربی سال ۱۴۰۲، به مطالعه مفیدتری از مباحث مهم بپردازند. بدین منظور، در این مقاله به بررسی بارم‌بندی و روش‌های ارزشیابی امتحان نهایی جامعه شناسی دوازدهم تجربی در خرداد ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

جدول بارم بندی امتحان نهایی جامعه شناسی 3 و نکاتی درباره ی آن

بارم بندی درس جامعه شناسی دوازدهم انسانی
درس نوبت اول نوبت دوم دی ماه و شهریور
اول 4 5 1.5
دوم 4 1.5
سوم 4 1.5
چهارم 4 1.5
پنجم 4 1.5
ششم _ 3 2.5
هفتم _ 3 2.5
هشتم _ 3 2.5
نهم _ 3 2.5
دهم _ 3 2.5
جمع 20 20 20

برای نتیجه گیری بهتر در امتحانات نهایی جامعه شناسی حتما به نکات زیر توجه کنید:

1) در پایان هر درس، یک صفحه جداگانه وجود دارد که در آن مفاهیم کلیدی درس، تعاریف و خلاصه‌ای از آن گردآوری شده است، پس از مطالعه دقیق مطالب درس، برای مرور و خلاصه‌بندی می‌توانید به صفحات پایانی درس مراجعه کنید.

2) مفاهیم کلیدی درس‌ها که می‌توانند به عنوان منبع مهم برای طراحان سؤال‌های آزمون و کنکور مورد استفاده قرار بگیرند، باید با دقت از متن درس استخراج شده و به صورت روزانه مرور شوند.

3) مطالب کتاب جامعه‌شناسی ارتباطات معنایی دارند؛ بنابراین، مفاهیمی که با یکدیگر مرتبط هستند را از کتاب پیدا کرده و در دفتر خود یادداشت کنید (این مفاهیم می‌توانند منبع تست‌های ترکیبی برای طراحان آزمون و کنکور باشند).

4) به نمودارهای موجود در کتاب جامعه‌شناسی توجه کنید و آن‌ها را در دفتر خود تحلیل کنید؛ تحلیل نمودارها به درک مطالب درسی بسیار کمک می‌کند.

5) توجه به مثال‌ها و نمونه‌ها در هر مطلب بسیار ضروری است.

6) به‌دقت به فعالیت‌های هر درس پاسخ دهید؛ فعالیت‌های هر درس به عمق درک مطالب بسیار کمک خواهد کرد.

جمع بندی نهایی در مورد بارم بندی جامعه شناسی دوازدهم انسانی برای امتحان نهایی

در نهایت، بارم‌بندی امتحان نهایی جامعه شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تعیین بخش های پرتکرار، ارزیابی صحیح دانش‌آموزان در این درس را تسهیل می‌کند و همچنین انگیزه و تمرکز دانش‌آموزان را برای مطالعه و آمادگی بیشتر در امتحانات فراهم می‌کند. با توجه به اهمیت بارم‌بندی مباحث مختلف، دانش‌آموزان پایه دوازدهم باید با دقت و دقیق برنامه‌ریزی کنند تا بر اساس اهمیت مباحث، زمان و تمرکز خود را روی مباحثی که ارزش بیشتری دارند متمرکز کنند.

همچنین، برای دانش‌آموزان مفید است که با نمونه سوالات امتحان نهایی قبلی آشنا شوند تا بتوانند نوع سوالات و الگوهای مورد استفاده در امتحان را درک کنند. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا استراتژی‌های طراح سوال بیشتر آشنا شوند و بهترین عملکرد را در امتحان داشته باشند.

استفاده از جزوه های امتحان نهایی جامعه شناسی 3 نیز میتواند مطالعه برای امتحان نهایی را سریع تر و پربازده تر کند.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا