مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

فهرست حذفیات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ سال دوازدهم، یازدهم و دهم

لیست حذفیات امتحان نهایی تجربی، ریاضی و انسانی 1403

طی بخشنامه ای از طرف آموزش و پرورش مطالب حذف شده در امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد. دانش آموزانی که در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهمی مشغول به تحصیل می باشند و یا داوطلبانی که تصمیم به شرکت در آزمون امتحانات نهایی به منظور ترمیم نمره را دارند، می توانند با آگاهی کامل از حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۳، برنامه ریزی مناسبی داشته باشند و طبیعتا زمان بیشتری را برای مطالعه بخش های مهم تر کتاب در نظر بگیرند.

همانطور که اطلاع دارید در سال های قبل، آموزش و پرورش برای سنجش میزان یادگیری دانش آموزان، در پایه های ششم، نهم و دوازدهم که هر مقطع تحصیلی به پایان می رسید، اقدام به برگزاری آزمون نهایی و کشوری می کرد. اما به دلیل تغییرات کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری و همچنین سال های آینده، بنابراین اکثر آزمون های نهایی دروس مقطع متوسطه دوم (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم) به صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد و به دست آوردن نمرات بالا در این آزمون ها از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

یکی از موارد تاثیرگذار در امتحانات نهایی، اطلاع از بخش های مهم کتاب های درسی در امتحان و همچنین حذفیات در امتحانات نهایی می باشد. دانش آموزان می توانند با آگاهی کامل از حذفیات امتحان نهایی پایه نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد ۱۴۰۳، تایم مطالعاتی خود را صرف موارد حذف شده نکنند و بیشتر موارد مهم را مطالعه کنند.

در ادامه مقاله با توجه به اهمیت آگاهی از مطالب حذف شده در امتحانات نهایی ۱۴۰۳، فهرست حذفیات دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد ۱۴۰۳ را ارائه کرده ایم.

حذفیات دروس مشترک ریاضی و تجربی ۱۴۰۳

  • حذفیات نهایی دین و زندگی دهم، یازدهم و دوازدهم تجربی و ریاضی
  • حذفیات نهایی شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم تجربی و ریاضی
  • حذفیات نهایی زمین شناسی یازدهم تجربی
  • حذفیات نهایی ریاضی دهم تجربی و ریاضی
  • حذفیات نهایی تاریخ معاصر ایران یازدهم تجربی و ریاضی

حذفیات دینی نهایی

حذفیات دروس تخصصی تجربی ۱۴۰۳

  • حذفیات نهایی زیست شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم تجربی و ریاضی
  • حذفیات نهایی فیزیک تجربی دهم، یازدهم و دوازدهم
  • حذفیات نهایی ریاضی تجربی یازدهم و دوازدهم

حذفیات نهایی زیست شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم تجربی و ریاضی

حذفیات دروس تخصصی ریاضی ۱۴۰۳

  • حذفیات نهایی فیزیک ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم
  • حذفیات نهایی هندسه، حسابان، ریاضیات گسسته و آمار و احتمال دهم، یازدهم و دوازدهم

حذفیات نهایی فیزیک ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم

حذفیات نهایی هندسه، حسابان، ریاضیات گسسته و آمار و احتمال دهم، یازدهم و دوازدهم

حذفیات دروس تخصصی مشترک انسانی و معارف ۱۴۰۳

  • حذفیات نهایی روان شناسی یازدهم
  • حذفیات نهایی ریاضی و آمار دهم، یازدهم و دوازدهم
  • حذفیات نهایی اقتصاد دهم
  • حذفیات نهایی جغرافیای ایران دهم

حذفیات دروس تخصصی انسانی ۱۴۰۳

  • حذفیات نهایی دین و زندگی انسانی دهم، یازدهم و دوازدهم
  • حذفیات نهایی عربی انسانی دهم، یازدهم و دوازدهم
  • حذفیات نهایی فلسفه یازدهم و دوازدهم
  • حذفیات نهاییمنطق دهم
  • حذفیات نهایی جغرافیای انسانی یازدهم و دوازدهم
  • حذفیات نهایی تاریخ انسانی یازدهم و دوازدهم

حذفیات نهایی عربی انسانی دهم، یازدهم و دوازدهم حذفیات نهایی فلسفه یازدهم و دوازدهم حذفیات نهاییمنطق دهم

حذفیات نهایی جغرافیای انسانی یازدهم و دوازدهم حذفیات نهایی تاریخ انسانی یازدهم و دوازدهم

حذفیات نهایی تاریخ انسانی یازدهم و دوازدهم

حذفیات دروس تخصصی معارف ۱۴۰۳

  • حذفیات نهایی عربی معارف دهم، یازدهم و دوازدهم
  • حذفیات نهایی تاریخ اسلام دهم، یازدهم و دوازدهم

فهرست حذفیات امتحانات نهایی پایه تحصیلی دوازدهم خرداد ۱۴۰۳

به این دلیل که آموختن بعضی مطالب از کتاب های درسی به دانش آموزان زمان بر و پیچیده می باشد، به صورتی که دانش آموزان پس از یادگیری این مطالب ممکن است دچار سردرگمی و اضطراب شوند. بنابراین هر ساله آموزش و پرورش برای کمک کردن به دانش آموزان، اطلاعیه ای مبنی بر فهرست حذفیات منتشر می نماید.

در اکثر مواقع بخش هایی از کتاب های درسی اختصاصی، رشته های تحصیلی پایه دوازدهم تحت عنوان های بیشتر بدانیم و مطالعه آزاد و… که در کتاب ها وجود دارند، حذف می شوند و دانش آموزان می توانند تایم بیشتری را صرف مطالعه مطالب مهم کتاب های درسی تخصصی نمایند و برای امتحانات نهایی و کنکور آمادگی بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نوبت دوم پایه دوازدهم ۱۴۰۳، مثل هر ساله به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار می شوند و طبیعتا دانش آموزان باید با توجه به منابع درسی و بخش های مشخص شده توسط معلمان و آموزش و پرورش نسبت به مطالعه دروس اقدام نمایند. در سال ۱۴۰۳ آموزش و پرورش حذفیات امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۱۴۰۳ را اعلام نموده است و در ادامه فایل آن ارائه شده است.

دانلود فایل حذفیات

دانش آموزان باید دقت داشته باشند که با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری و همچنین انتخاب رشته دانشگاه ها، به دست آوردن نمرات بالا در امتحانات نهایی پایه دوازدهم اهمیت زیادی دارد. دانش آموزان و داوطلبان کنکور که قصد شرکت در امتحانات نهایی دوازدهم را دارند، ثمی توانند با برنامه ریزی دقیق برای مطالعه با توجه به فرجه های در نظر گرفته شده در برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم، خود را برای آزمون ها آماده کنند.

فهرست حذفیات امتحانات نهایی پایه یازدهم خرداد ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ با توجه به تغییرات کنکور سراسری و تاثیر سوابق تحصیلی، امتحانات پایه های دهم و یازدهم نیز به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد. بنابراین دانش آموزان پایه یازدهمی رشته های نظری و هنرستان باید طبق برنامه امتحانات نهایی پایه یازدهم که توسط آموزش و پرورش ارائه شده است، به مطالعه دروس مختلف بپردازند. دانش آموزان پایه یازدهم می توانند با توجه به حذفیات امتحانات نهایی پایه یازدهم در خرداد ۱۴۰۳ موارد حذف شده را برای امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ مطالعه نکنند. در ادامه لینک حذفیات امتحانات نهایی پایه یازدهم ارائه شده است.

دانلود فایل حذفیات

همچنین دانش آموزان پایه یازدهم می توانند پس از مطالعه دقیق دروس مختلف و همچنین حل تمرینات کتاب درسی و مطالعه سوالات امتحانات سال های قبل، از نحوه طراحی سوالات و بخش های پرتکرار نیز آگاه شوند و خود را برای حضور در امتحان نهایی آماده کنند.

فهرست حذفیات امتحانات نهایی پایه دهم خرداد ۱۴۰۳

در خرداد ۱۴۰۳، اکثر امتحانات دروس پایه دهم رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، انسانی و همچنین علوم و معارف اسلامی به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد. حتی دانش آموزان هنرستانی نیز می توانند با شرکت در آزمون دروس عمومی که در برنامه امتحانات نهایی پایه دهم در نظر گرفته شده، ایجاد سابقه کنند. همچنین در سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی به دانش آموزان حذفیات امتحان نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد ۱۴۰۳ را اعلام نموده است، برای راهنمایی دانش آموزان پایه دهمی فهرست حذفیات امتحانات نهایی پایه دهم ۱۴۰۳ در ادامه مقاله ارائه شده است.

دانلود فایل حذفیات

دانش آموزان پایه دهم با توجه به برگزاری امتحانات شبه نهایی، می توانند با نحوه طراحی سوالات در امتحانات نهایی آشنایی نسبی پیدا کنند، اما بهتر است که دانش آموزان پس مطالعه کتب درسی، سوالات امتحانات نهایی سال های پیش را نیز مطالعه کنند و خود را برای آزمون ها آماده کنند.


مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
ارسال پیام در اپلیکشن واتساپ و ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

19 دیدگاه

  1. سلام خداقوت! مفید بود ممنونم
    فقط چرا اسمی از ادبیات نبرده بود داخل فایل؟

  2. مدیر مدرسه ی ما اول این فایل رو فرستاده بود و گفت که این حذفیات هستش
    ولی امروز یه پیام داخل گروه داد مبنا بر اینکه حذفیاتی در کار نیست و این پی دی اف الکی هست.
    نمیدونم دیگه

    1. حذفیات قابل اعتناد تر از این دست که ما قرار دادیم چند صفحه اول هر کتاب درسی هست که خودش اومده گفته از کجاها سوال نمیاد و صرفا برای مطالعه هستند

  3. سلام،استاد.بچه هایی ک امسال دوازدهم هستند، و اگر سال بعد رو پشت کنکور بشینند،با توجه به تاثیر دروس نهایی، باید همه ی «دروس یازدهم» رو ترمیم کنند؟یا همون دو تا درس یازدهم ک اون موقع نهایی بود؟
    باتشکر 🙏

    1. سلام
      اینجور که گفتند همه دروس نهایی یازدهم را باید امتحان بدهند

  4. سلام ببخشید عربی دهم تجربی حذفی ندارد ؟؟؟ و اگر دارد لطفا بگید ممنون میشم

  5. سلام خسته نباشید درس جامعه شناسی یازدهم حذفیات نداره؟؟
    ابتدای هر کتاب چیزی درباره حذفیات ننوشته

  6. سلام وقتتون بخیر
    برای فارسی یه جا خوندم معنی بیت و ارایه ادبی نمیاد درسته؟؟

  7. سلام وقت بخیر. برای امتحان محیط زیست یازدهم، چیزی از حذفیات گفته نشده. و در ابتدای کتاب فقط قسمت بیشتر بدانید، و مطالعه برای انجام فعالیت رو حذف کرده. خواستم بدونم از فعالیت های دیگه که تحقیق هستن، یا عکس ها و مطالب مربوط به اون در ابتدای هر فصل، باید خونده بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا