مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان + آموزش تصویری

نحوه ثبت اعتراض به دعوت نشدن مصاحبه فرهنگیان

دعوت نشدن متقاضیان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ دلایل متفاوتی دارد از جمله میتوان به عدم کسب نمره علمی مورد نیاز یا همان تراز در نظر گرفته شده، معیار شانس قبولی برای اولویت های بالاتر، ترتیب اولویت انتخاب رشته، عدم رعایت در انتخاب استان بومی و موارد دیگر اشاره کرد. با این شرایط بسیاری از داوطلبان دعوت نشده به دنبال اعتراض هستند تا بتوانند از طریق سیستم پاسخگویی، مراحل ثبت اعتراض خود به نتایج آزمون کتبی را طی نمایند.

همانطور که می دانید هنگام اعلام اسامی داوطلبان دعوت شده جهت شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، تعداد زیادی از شرکت کنندگان معرفی نشده اند و تصمیم به ثبت اعتراض دارند. ممکن است داوطلبان از دلایل عدم دعوت به مصاحبه و همچنین شیوه ثبت اعتراض به این عدم دعوت، اطلاع نداشته باشند، بنابراین نیاز به کسب راهنمایی و مطالعه در این باره دارند.

نحوه ثبت اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به این صورت می باشد که داوطلبان از طریق سیستم پاسخگویی به آزمون کتبی اعتراض می کنند. سعی شده در این پست به دلایل دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و همچنین نحوه ثبت اعتراض در ارتباط با این مشکل پرداخته شود.

عوامل دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در راستای پذیرش در این دانشگاه باید در جلسه مصاحبه شرکت کرده و قبول شوند. معمولا اسامی دعوت شدگان به مصاحبه یک هفته تا ۱۰ روز پس از اعلام نتایج کنکور اطلاع رسانی می شود. متاسفانه برخی داوطلبان با وجود کسب رتبه و تراز مناسب به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشده اند و به دنبال ثبت اعتراض می باشند. دلایل عدم دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان مبهم می باشد و بر همین اساس در این بخش از مقاله به ارائه توضیحاتی می پردازیم:

۱. در نظر گرفته شدن معیار شانس قبولی برای اولویت ها بالاتر

یکی از عوامل دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، معیار شانس قبولی برای اولویت ها بالاتر می باشد. به این معنا که فقط کسب رتبه مناسب برای دعوت شدن به مصاحبه کافی نیست و داوطلب باید در رقابت با شرکت کنندگان دیگر از اولویت بالاتری برخوردار باشد، در غیر این صورت قابلیت دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان را نخواهد داشت و باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد.

۲. عدم داشتن نمره علمی لازم

نمره علمی برای دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یکی از عوامل مهم می باشد که تحت عنوان تراز نیز شناخته می شود. نمره علمی مرتبط با نمرات کسب شده توسط داوطلب در امتحانات نهایی و همچنین نتیجه به دست آمده در کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان می باشد. یکی از علت های دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، پایین بودن نمره علمی یا همان تراز می باشد.

۳. ترتیب اولویت های انتخاب رشته داوطلبان

داوطلبانی که تمایل به تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان دارند، با هم در رقابت می باشند و طبیعتا برخی از آن ها شرایط دعوت به مصاحبه را خواهند داشت. در برخی مواقع ترتیب اولویت های انتخاب رشته داوطلب باعث می شود تا از او برای حضور در مصاحبه دعوت نشود. اصولا داوطلبان در زمان روبرو شدن با این دلیل دعوت نشدن، امکان این را ندارند تا مراحل اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ را طی نمایند.

۴. عدم رعایت استان بومی

یکی از دلایل مهم برای دعوت شدن داوطلبان به شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، توجه به اولویت های بومی می باشد. داوطلبانی که در هنگام نام نویسی و انتخاب رشته به این مورد مهم توجه نکرده باشند، ممکن است که به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشوند. در این مورد امکان ثبت اعتراض وجود دارد که به این مبحث پرداخته می شود.

۵. ظرفیت پایین پردیس های دانشگاه فرهنگیان

از دیگر دلایل عدم معرفی داوطلبان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان که در کارنامه نهایی درج می شود و در زمان انتشار کارنامه قابل رویت است، ظرفیت پایین پردیس های دانشگاه فرهنگیان می باشد، که در عدم دعوت داوطلب بسیار موثر بوده و باید این نکته مورد توجه قرار گیرد.

سامانه اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه فرهنگیان ۱۴۰۳

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مراحل در پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان، همین شرکت در جلسه مصاحبه و کسب نمره قبولی در آن می باشد. هر ساله دانشگاه فرهنگیان با انتشار یک اطلاعیه، اسامی دعوت شدگان به مصاحبه را اعلام می کند و برخی از داوطلبان که به مصاحبه دعوت نشده اند، به این مسئله اعتراض دارند. چنین داوطلبانی می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سنجش که آدرس آن در این پست قرار داده شده است، اقدام به ثبت اعتراض نمایند.

لازم به ذکر می باشد که امکان اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان آغاز شده است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش و کلیک کردن روی گزینه سیستم پاسخگویی، اعتراض خود را به دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ثبت نمایند. همچنین مهلت اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تا ۸ تیرماه در نظر گرفته شده است و پس از آن داوطلبان امکان ثبت اعتراض خود را نخواهند داشت.

ویدئو آموزشی ثبت اعتراض به مصاحبه کنکور فرهنگیان 1403

دانلود ویدئو

تمام مراحل یکسان است فقط در انتها روی تقاضای بررسی مجدد نتیجه دعوت به مصاحبه کلیک کنید

شماره پرونده را خالی بگذارید.

شیوه اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همانطور که در بالا ذکر شد، دلایل عدم دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل مواردی از جمله نداشتن نمره علمی قابل قبول، معیار شانس قبولی برای اولویت های بالاتر و موارد دیگر می باشد. داوطلبانی که با این دلایل و موارد مواجه می باشند و به دنبال اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می باشند، با مشکلاتی نیز روبرو هستند و یکی از آن ها عدم اطلاع از نحوه ثبت اعتراض می باشد که باید در این باره به مطالعه بپرازند.

پروسه اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از طریق سیستم پاسخگویی انجام می شود که باید مورد توجه قرار گیرد. داوطلبان دعوت نشده به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می توانند تنها به نتیجه آزمون کتبی کسب شده اعتراض نمایند.

در این پروسه برگه آزمون داوطلب به صورت مجدد تصحیح می شود و چنانچه در نتیجه تغییری ایجاد شود و قبول شود از داوطلب برای مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد. با توجه به ارائه این مطلب می توان گفت در واقع داوطلبان امکان اعتراض به دعوت نشدن برای مصاحبه را ندارند و صرفا می توانند به نتیجه آزمون کتبی خود اعتراض کنند.

۱. پروسه انجام ثبت اعتراض به این صورت است که داوطلب ابتدا باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

۲. در مرحله بعد به صفحه اصلی سامانه سازمان سنجش می رود و سپس بر روی لینک “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” کلیک کند.

۳. داوطلب پس از ورود به صفحه بعد باید از بین گزینه های موجود بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” مطابق عکس قرار داده شده در بخش زیر کلیک کند.

۴. به این صورت متقاضی اعتراض به آزمون کتبی دانشگاه فرهنگیان وارد مرحله بعد می شود و در صفحه جدید باید فرآیند ورود به سامانه را طی نماید. سپس از میان گزینه های موجود در منو عمودی مرحله بعد بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک نماید.

۵. در این مرحله باید آزمون مورد نظر را انتخاب نماید و پس از تعیین سال آزمون، بر روی گزینه “جستجو” مطابق تصویری که قرار داده شده کلیک کند.

۶. داوطلب در این صفحه نوع مشکل، موضوع پیام، متن پیام، مطابق با اعتراض به آزمون کتبی دانشگاه فرهنگیان را وارد کند و بعد از درج کد امنیتی بر روی دکمه “تایید” به رنگ سبز کلیک کند.

۷. به این صورت براساس راهنمای تصویری قرار داده شده در بالا فرآیند ثبت اعتراض به آزمون کتبی دانشگاه فرهنگیان در سامانه سازمان سنجش به اتمام خواهد رسید. بنابراین با توجه به موارد ذکرشده داوطلب در صورت دریافت حد نصاب دعوت به مصاحبه می تواند در جلسه مصاحبه شرکت نماید. در غیر این صورت با توجه به نمره اخذ شده در برگه آزمون حد نصاب کافی برای دعوت به مصاحبه را نخواهد داشت. لازم به ذکر می باشد که علت های دیگر عدم دعوت به مصاحبه فرهنگیان نیز قابلیت درج اعتراض را ندارند.

این پست و اطلاعات آن مداوم بروز خواهد شد و تمامی اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار
مشاوره تلفنی/حضوری کنکور (با شخص علیرضا افشار)
تماس تلفنی هر روز 9 الی 13 و 16 الی 20
ارسال پیام 24 ساعته در اپلیکشن تلگرام/ایتا

۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

مشاوره رایگان کنکور (عمومی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا