آموزش ویدئویی ثبت نام، خرید و استفاده از طرح های کلاس مشاوره و دوره های آموزشی کلیک کنید
آموزش ویدئویی ثبت نام، خرید و استفاده از طرح های کلاس مشاوره و دوره های آموزشی کلیک کنید
0
0

چگونه به شرایط و مسیر خوشبین بمانیم؟

1029 بازدید
چگونه به شرایط و مسیر خوشبین بمانیم؟

همه ما می دانیم که زندگی پر است از مشکلاتی که گاه و بی گاه برایمان پیش می آید. پر از لحظاتی که عصبی یا غمگین هستیم. در حالت غم یا خشمگین بودن مغز انسان شروع به بد بینی می کند. همه چیز را به راحتی با تعبیر بد می بیند. نیمه خالی لیوان را ترجیح می دهد به نیمه ی پر لیوان. اما باید از این طرز فکر بدبینی عبور کرد و با دید باز و خوب به استقبال اتفاقات رفت.

هدف ما از زندگی چیزی به جز لذت بردن از آن نیست. اگر ما نتوانیم از لحظات خود لذت ببریم درون مردابی سرد از خشم و استرس غرق خواهیم شد. بد بینی چنین مردابی است. وقتی شما شروع به بد بینی می کنید مغزتان ناخودآگاه دچار استرس و اضطراب می شود. نسبت به همه چیز سوء ضن دارد و نمی تواند از لحظه لذت ببرد. حتی درون خوشی های بکر هم دنبال یک اتفاق بد می گردد. ممکن است گاهی با چنین حالتی رو به رو شده باشید. در این حالت فرد بی قرار می شود و سعی به فرار از زندگی دارد.

خیلی مهم است که بدانید شما این استرس و بی قراری را می توانید با تغییر نگرش خود تغییر دهید. یعنی با خوش بینی اکثریت این مشکلات دیگر رخ نمی دهد. شاید فکر کنید خوش بین بودن کار بسیار سختی است یا حداقل آدم های عاقل خوش بین نیستند (دقیقا همان طرز فکری که من سال ها پیش داشتم). ما اینجا سعی می کنیم به سوالات ذهن شما جواب بدهیم و بگوییم چگونه می شود در دل بدترین حادثه ها نیز خوش بین بود.

افراد خوش بین موقعیت های بیشتری برای موفقیت دارند. چون که ….

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://alirezaafshar.org/academy/?p=4515
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
ادمین آکادمی
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد چگونه به شرایط و مسیر خوشبین بمانیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام .عالی بود استاد
    میشه لطفا تو کلاس مشاوره از رشته انسانی بیشتر تحلیل عملکرد درسی بگزارید .
    ممنون

    27