مشاوره خصوصی علیرضا افشار
مقالاتمنابع و آزمونمنابع و آزمونمنابع و آزمونویدیو

چگونگی تقسیم بندی برنامه آزمون

برنامه ریزی برای آزمون

برای یک سال دوازدهمی که مدرسه می رود، آیا می توان درس های سال دوازدهم را با برنامه ی مدرسه در طول هفته پیش رفت و آخر هفته را به دروس پایه اختصاص داد؟

به طور کلی بله این راهکار درست است اما گاهی اوقات استثناهایی نیز پیش می آید: مثلاً مدرسه در مباحث سال دوازدهم از برنامه آزمون جلو بزند. در این مواقع دو راه کار داریم:

راه اول این که با برنامه مدرسه جلو نرویم.

راه دوم این است که با معلم خود که با کیفیت مطالب را جلو می برد، پیش برویم و مقداری از وقت پایه را کم کنیم، زیرا معلم یکبار مطلب را می گوید اما آزمون بارها به مطالب گذشته باز می گردد.از طرفی ممکن است در مواقعی که آزمون به دوره ی مطالب پایه می رسد نیار باشد در طول هفته هم علاوه بر آخر هفته پایه مطالعه کنیم.

پس نمی توان باکس های مطالعاتی مباحث سال آخر و پایه را ثابت در نظر گرفت و باید انعطاف لازم را در برنامه ریزی داشت.

اما نکته مهم اینجاست که هم دوازهم، هم پایه، هم عمومی و هم اختصاصی باید در فاصله بین دو آزمون مطالعه شود و بهتر است ترکیبی خوانده شود. به جای این که مثلاً هفته ی اول سال آخر هفته دوم پایه بخوانیم.

تقسیم بندی برنامه آزمون کاری است که بچه ها بعد از هر آزمون باید برای آزمون بعد انجام دهند و نیم نگاهی هم به برنامه قبل داشته باشند چون ممکن است مطالب پیش نیاز و مهمی را عقب افتاده باشند و نیاز به مطالعه ی آن بخش باشد.

پس بهترین نوع تقسیم بندی برنامه، برنامه ریزی ترکیبی است که در هر هفته هم دروس سال آخر و هم دروس پایه مطالعه شود. همچنین هم دروس اختصاصی و هم دروس عمومی. اما می توان برای مثال بخش سختی از درسی را در هفته اول و بخش ساده تر را هفته دوم مطالعه کرد در این حالت می توان مباحث سخت را اول کار کرد و در هفته دوم همزمان با مباحث ساده مباحث سنگین هفته قبل را هم با تست پوششی مسلط شد.

مشاوره پیشنهادی : خرد کردن برنامه آزمون برای ۲هفته

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد تقسیم بندی برنامه آزمون

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا