مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمقالات

چگونه از مشاور تحصیلی کنکور بهترین استفاده را ببریم؟

بهترین مشاوران کنکور ایران

نکات مهم در مورد استفاده ی مناسب از مشاور تحصیلی کنکور

داوطلبان کنکور برای با قدرت شرکت کردن در این امتحان نیاز به کمک های مختلفی دارند که از این کمک ها می توان به کلاس های اموزشی، استفاده از کتاب های اموزشی، کتاب های تست و… اشاره کرد.

یکی از مهم ترین موارد در راه کنکور استفاده از مشاور تحصیلی است. این مشاورین می توانند کمک های زیادی  به داوطلبان کنند.

در این مقاله قصد داریم تا راه های استفاده بهتر و موثرتر از مشاور تحصیلی کنکور را برای علاقمندان به این موضوع بیان نماییم.

مشاور تحصیلی کنکور کیست؟

مشاور تحصیلی افرادی هستند با تجربه و کاردان که با تسلط خود بر مطالب و دروس مختلف کنکور و هم چنین قدرت برنامه ریزی بالا می توانند به داوطلبان کنکور در قسمت های مختلف کمک و یاری برسانند.

از جمله کمک های یک مشاور تحصیلی به داوطلب مراجعه کننده می تواند مواردی چون برنامه ریزی درسی کنکور ، پیگیری دروس و امتحانات، راهنمایی های تحصیلی، دادن انگیزه و … باشد.

البته پیدا کردن یک مشاور تحصیلی مناسب که بتواند در راه کنکور به داوطلبان به خوبی کمک کند نیز بسیار مهم و گاهی سخت است و این مهم تنها با استفاده از تجربیات دوستان، داوطلبین سال های گذشته و نتایج بدست امده توسط شاگردان مشاور امکان پذیر می باشد.

نکات مهم در استفاده بهتر از مشاور تحصیلی کنکور

بعد از جستجو و پیدا کردن یک مشاور تحصیلی مناسب برای داوطلب، وی می بایست نکات مهمی را برای استفاده بهتر از او بداند و به خوبی اجرا نماید که در ادامه به تعدادی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

صادق بودن با مشاور تحصیلی

داوطلب برای اینکه به بهترین نتیجه دست یابد و بهترین استفاده را نیز از مشاور تحصیلی ببرد می بایست با وی صادق و روراست باشد. برای اینکه مشاور بتواند بهترین برنامه را به شما بدهد و پیگیر اجرای ان ها باشد در وهله اول باید شما را بشناسد و توانایی های شما را بداند.

البته این کار به مرور زمان انجام می شود ولی بهتر است تا از اول خود شما با او در این مورد صحبت نمایید و نکات قوت و ضعف خود را بیان کنید تا در صورت نیاز وی در برنامه ریزی های خود برای شما این موارد را مد نظر قرار دهد.

گوش دادن کامل به راهنمایی های مشاور تحصیلی

بعد از شناخت مشاور از شما قطعا وی بر اساس دانسته های خود و نکات اعلام شده شما برنامه ریزی خواهد کرد و نکات و هدف هایی را برای شما مشخص خواهد کرد.

در راه رسیدن به این هدف ها شما می بایست تا جای ممکن به حرف ها و برنامه ریزی های مشاور تحصیلی توجه کامل داشته باشید و به خوبی ان ها را انجام دهید.

در صورتی که برای شما مبحثی را حذف نمود و یا تمرین های اضافه ای قرار داد بهتر است تا با مشاوره با او و دانستن دلیل ان به خوبی ان کار را انجام دهید.

مشورت کردن با مشاور تحصیلی

در بسیاری از موارد شما می توانید در مورد برنامه ها و یا نکاتی که مشاور تحصیلی برای شما تعیین می کند از وی مشورت بگیرید و با دانستن دلیل و منطق ان کار بهتر و قوی تر به انجام ان بپردازید.

پس برای تمامی کار ها با مشاور خود مشورت کنید و نظرات خود را نیز به او بگویید تا در انجام کار راحت تر باشید.

در ارتباط بودن با مشاور تحصیلی

یکی دیگر از موارد مهم برای استفاده بهتر از مشاور تحصیلی این است که به صورت مداوم و پی در پی با او در ارتباط باشید.

در مواقعی که دچار مشکل شده اید و یا نه اصلا از برنامه خود عقب هستید و یا هر چیز دیگر حتما کار را با او در میان بگذارید و از راهنمایی های او استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست اورید.

استمرار کار با مشاور تحصیلی

افرادی که در استفاده از مشاور تحصیلی دارای ثبات بیشتری هستند قطعا موفق تر می باشند. قطعا مشاوری که مدت زمان بیشتری با شما کار کرده است شما را بیشتر می شناسد و بهتر می تواند به شما کمک کند و راهنمایی های لازم را ارایه نماید و در آزمون آزمایشی نتیجه می گیرید .

جابجا کردن مشاور تحصیلی بجز در موارد خاص قطعا کمک زیادی به داوطلب نخواهد نمود.

شخصی سازی کردن برنامه های مشاور تحصیلی

اگر داوطلب بتواند کلیات راهنمایی ها و برنامه ریزی های مشاور را فرا بگیرد و ان ها را به سبک خود شخصی سازی و استفاده نماید قطعا می تواند نتایج بهتری بدست اورد.

این شخصی سازی در تمامی زمینه های همکاری با مشاور تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

احساس نیاز برای استفاده از مشاور تحصیلی

شاید برخی از داوطلبان برای استفاده مداوم از مشاور تحصیلی احساس نیاز نکنند و فقط با یک یا چند جلسه راهنمایی بتوانند خواسته های خود را بیابند و راه خود را پیدا کنند.

پس قطعا استفاده از مشاور تحصیلی برای مدت زیاد الزامی نیست و شاید شخصی با تنها یک جلسه استفاده از مشاور بهترین بهره را از وی ببرد.

نوشته های مشابه

23 دیدگاه

  1. با سلام
    استاد بزرگوار جناب اقای افشار خسته نباشید بنده از اولیای دانش اموزان دوازدهم تجربی با تراز میانگین 66000 هستم قبل از اینکه مشاوره تحصیلی بگیرم تراز بالای 7000 نیز داشته است متاسفانه شش ماهی که مشاور گرفتم با اینکه از لحاظ سطح علمی بسیار بالا و مرتبط با رشته تحصیلی است دکتری برنامه ریزی دارد اما ایشان بر این معتقد هستند که تا روز عید باید 70 درصد مطالعه درس داشته باشند و از عید به بعد 70 درصد تست. از روزی که تعداد تست کمتر کار کرده ترازش افت کرد. حالا بشدت بین دو راهی گیر کردم که آیا این راه را ادامه بدهم که می ترسم روز به روز بدتر بشود و نتیجه ندهد و یا اینکه از این ترم به بعد هر چه زودتر مشاورش را عوض کنم خواهش می کنم راهنماییم کنید خیلی تو خانواده ما این موضوع جنجالی شده است. با تشکر

    1. سلام
      نمیدونم چرا این راهنمایی به ایشان شده ولی بهترین راهکار افزایش تراز در آزمون ها افزایش تعداد تست ها می باشد . تعداد تست رابطه مستقیمی با کیفیت مطالعه داوطلب داره و باعث میشه خیلی زود رشد کنند .

  2. سلام وقت بخیر…
    ببخشید بالاخره نظام قدیمی ها میتونن ترمیم انجام بدن یانه؟؟اگر میتونن هم پیش دانشگاهی هم سوم رو چطور ترمیم بزنیم؟؟؟خواهشاا راهنمایی کنید..

    1. باید صبر کنیم تا قانون ترمیم معدل برای نظام قدیم اعلام کنند
      فعلا رسما چیزی نگفتند ولی بوش میاد بچه های نظام قدیم بتوانند دروس از دوازدهم نظام جدید را امتحان بدهند

  3. سلام آقای افشار
    من فارغ‌التحصیل ۱۴۰۰تجربی ام. تقریبا ۲ سال از درس دور بودم البته یه چیز هایی هم خوندم.
    وقصد دارم ترمیم همه درسامو انجام بدم و امسال فقط ترمیم و تست زنی دوازدهم رو همراه با پیش نیاز ها بخونم و سال بعد دهم و یازدهم و مرور دوازدهم تا دیگه نگرانی از بابت معدل هم نداشته باشم.هدفم پزشکی تهران است.

    1. سلام
      فکر شما خوبه
      اگر قراره دی ترمیم ها انجام بدید تشریحی خوانی دروس ترمیمی در اولویت قرار دهید

  4. استاد ببخشید باعرض معذرت، من منظورم این بود که خرداد(اگه بتونیم درسارو تقسیم کنیم یه چند تارو هم دی ) ترمیم کنم.و امسال تا قبل کنکور تیر۴۰۲ فقط تست زنی دوازدهم و ترمیم رو انجام بدم و بعد برای کنکور ۴۰۳ بشینم اختصاصی های ده و یازده رو بخونم و دوازده رو هم مرور کنم. در جواب سوالم که بالا پاسخ دادین ،آیا شما هم از حرف من همین رو برداشت کردین؟

  5. استاد ببخشید باعرض معذرت، من منظورم این بود که خرداد(اگه بتونیم درسارو تقسیم کنیم یه چند تارو هم دی ) ترمیم کنم.و امسال تا قبل کنکور تیر۴۰۲ فقط تست زنی دوازدهم و ترمیم رو انجام بدم و بعد برای کنکور ۴۰۳ بشینم اختصاصی های ده و یازده رو بخونم و دوازده رو هم مرور کنم. در جواب سوالم که بالا پاسخ دادین ،آیا شما هم از حرف من همین رو برداشت کردین؟

    1. سلام
      اگرچه کار سخت باید پخش کرد ولی اگر عالی بخونی و با برنامه باشی میشه هم کنکور داد و هم نهایی کرد

  6. سلام استاد من چون شرایط درس خواندن تو خونه رو ندارم به هیچ عنوان و به خاطر همین موضوع امسال سومین سالیه که کنکور قراره بدم و تو این چند سال فقط عمرم صرف مشکلات خواندگی شده و به شدت از خانواده ام نفرت دارم که با آینده من که دانش آموز به شدت درس‌خوان و فوق العاده ای بودم ، بازی کردن.رفتن به کتابخانه و پانسیون هرکدوم مشکلات خودشون رو داره ، اگه من تا عید برم سر کار تا بتونم یه کانکس بخرم و او اون بخونم خوبه؟ یا اینکه لااقل هزینه پانسیون رو بدم و درنهایت برای ۴۰۳ آماده شم خوبه؟
    استاد دارم دیونه میشم هیچ کسی رو هم ندارم از فامیل که بتونه با خانواده حرف بزنه تا مراعات کنند و این حرفا
    دختر هستم.
    ممنون از پاسخگویی تون.

    1. سلام
      با اطرافیان و نردیکان صحبت کن
      ی جوری شرایط جور کن برای همین ۱۴۰۲ بخونی و درگیر کنکور نشی بیشتر

      کنکوری دارم پاگرد راه پله و حمام و پشت بوم و … درس میخونه

  7. استاد از چه جهت میگین فقط واسه ۴۰۲ فقط بخونم ؟ درسته ۱۴۰۰ اولین کنکورم بود اما هنوزم انگیزه و اراده خیلی قوی دارم و از طرفی هم اگه برا ۴۰۲ آماده شم به اون چیزی که میخوام نمی رسم😭😭

  8. سلام استاد از الان چه رتبه ای میشه آورد خرداد قراره همه درسارو ترمیم کنم ؟ میدونم که قطعا پزشکی تهران نمیشه . به نظر شما خوبه که امسال نهایی رو با تست زنی دوازدهم و پیش نیاز هارو امسال بخونم و مابقی رو بذارم واسه ۱۴۰۳؟؟

  9. سلام آقای افشار
    من از شهریور تا آذر حدودا همش 2ماه درس خوندم و از اون بعد تا الان هیچی نخوندم و واقعا همه چی یادم رفته واسه کنکور دی هم ثبت نام کردم.ویس شما رو هم که گفتین حتی اگه شروع صفرم هستین حتما شرکت کنید، گوش کردم. آقای افشار من واقعا تو این 3_4روز چیکار کنم؟ کاری که نمیتونم بکنم و میترسم برم سر جلسه و یه رتبه نجومی۱۰۰ هزار ۲۰۰هزاری بیارم و هم خودم ناامید بشم هم خانواده . اصلا روم نمیشه به خانواده بگم رتبم شده مثلاً ۱۰۰هزار

    بنده چیکار کنم ؟ درست ترین کار چیه؟

    1. سلام
      نرخ تعیین نکن
      خودت نشون بده و کارت انجام بده و خوب خودت ارائه کن
      اگر بهترین خودت باشی نتیجه بهترینه هم مجبوره بیاد طرف تو

  10. سلام خسته نباشید
    شما از اینکه اگه بخام تو رشته سینما دانشگاه سوره تهران قبول بشم باید تراز و رتبه کنکورم چند باشه

  11. سلام خسته نباشید
    این حقیقت داره که برای کنکور هنر سال ۱۴۰۳ قراره تو کتاب ها یه سری تغییرات داده بشه و بعضی از کتاب ها با هم دیگه ادغام بشه
    میشه لطفاً در این مورد راهنماییم کنین چون من از کنکوری های سال ۱۴۰۳ هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا