مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمشاوره صوتیمقالات

در کنکور 99 نظام جدید را انتخاب کنیم یا نظام قدیم؟

انتخاب کدام نظام در کنکور ۹۹ بهتر است ؟ حق انتخاب نظام آموزشی در کنکور

کنکور ۹۹ نظام قدیم شرکت کنیم یا نظام جدید ؟

حق انتخاب نوع کنکور در سال 99 یکی از موارد مهمی بود که از طرف داوطلبان کنکوری نظام قدیم مطرح و از سازمان سنجش مطالبه شد ؛ با توجه به خبر مثبت شنبه ۵ مرداد ۹۸ دکتر کدخدایی رئیس سازمان ینجش مبنی بر اختیاری کردن انتخاب نوع کنکور نظام قدیم یا نظام جدید برای سال ۹۹ هم اکنون اساسی ترین سوالی که اکثر داوطلبان کنکور ۹۹ دارند در مورد فرصت ها و تهدید های این انتخاب بزرگ است .

این خبر در سایت ما نیز در لینک حق انتخاب نظام امتحانی به داوطلبان کنکور ۹۹ داده شد پوشش داده شد.

تفاوت کنکور نظام قدیم و نظام جدید از کجا باعث اختلاف شد ؟

همانطور که می دانید امسال در تاریخ های ۱۳ و ۱۴ تیر ۹۸ کنکور در دو نظام جداگانه قدیم و جدید برگزار شد و با توجه به اعلام قبلی سازمان سنجش قرار بود از مباحث مشترک در هر دو نظام سوالات مشابه مطرح شود.

پس از برگزاری کنکور طیف کثیری از داوطلبان نظام قدیم کنکور 98 بر این باور بودند که اکثر سوالات از مباحث مشترک مطرح شده بود و حتی از برخی مباحث خاص کتب نظام قدیم برخلاف بودجه بندی سال های گذشته ، هیچ سوالی مطرح نشده بود.

همچنین برخی اساتید با مقایسه سوالات کنکورهای نظام جدید اعتقاد داشتند که سطح سوالات کنکور نظام قدیم سنگین تر از نظام جدید بوده است .

دو راهی انتخاب! نظام قدیم کنکور بدم یا نظام جدید ؟

انتخاب مناسب برای پشت کنکوری های 97 و 98

به کنکوریهای ۹۸ و ۹۷ که در این سال ها مطالعه داشته اند ، پیشنهاد می کنم اگرچه حق انتخاب نوع کنکور بر عهده شماست اما بهتر است کتب قدیم خودتان را استفاده کنید.

شما در سال های گذشته با تهیه منابع گوناگون و شرکت در کلاس های کنکور و آزمون های آزمایشی خود را تا حدی با قلق منابع نظام قدیم آشنا هستید و مطالعه طرح درس برای کنکور نظام قدیم برای شما ساده است.

همچنین در حال حاضر نیز منابع خوب و کامل تری در نظام قدیم در مقایسه با نظام جدید دارید. به علاوه نحوه بیان و ادبیات کتاب های زیست و شیمی نظام جدید خیلی عوض شده و تنها خواندن این کتب سخته ؛اما با همه این وجود پیشنهاد می کنم که حتما مباحث مشترک نظام قدیم و جدید را مفصل تر کار کنید و مطمئن باشید همانند کنکور 99 اکثریت سوالات از مباحث مشترک مطرح خواهد شد.

انتخاب مناسب برای فارغ التحصیلان سال های دور تر

اما برای فارغ التحصیلان سال های دورتر که سال های ۹۷ و ۹۸ کنکور ندادند پیشنهاد میکنیم که در نظام جدید در کنکور ۹۹ شرکت کنند ؛ بخاطر اینکه مسلما این عزیزان نیاز به خرید کتب کمک درسی و تست و همچنین استفاده از کلاس های درس حضوری و مجازی را خواهند داشت.

و این منابع و کلاس ها برای منابع نظام جدید در دسترس خواهد بود . همچنین حجم مباحث در نظام جدید هم به مراتب کمتر است و این موضوع نیز خودش کمک میکنه تا بچه ها روی مباحث محدود تر ، با صرف وقت و انرژی مناسب بیشتر تمرکز کنند .

پادکست استاد افشار در مورد انتخاب میان نظام جدید و نظام قدیم در کنکور 99

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا