مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور دی ماه 1402

چگونه در کنکور دی ماه 1402 موفق شویم؟

در پاسخ به سوال چگونه در کنکور دی ماه موفق شویم؟ ابتدا باید بگوییم که باتوجه به وقت و زمانی که دارید باید زمان بندی برای درس خواندن ایجاد کنید. برای داوطلبانی که می‌خواهند کنکور خوبی داشته باشند توصیه می‌کنیم ابتدا مطالبی را مطالعه کنند که در سال گذشته آن‌ها را مطالعه نکرده بودند. سپس مباحثی را مطالعه و تست زنی کند که قبلا هم مطالعه کرده بود. اگر فردی تمام مباحث را مطالعه کرده بود بهتر است تایم باقی مانده تا کنکور دی ماه را به جمع بندی بپردازد.

ضمنا توجه داشته باشید که اتمام کلیه دروس و رسیدن به کنکور دی برای فارغ التحصیلان تغییر رشته ای و داوطلبان با رتبه های ضعیف در کنکور۱۴۰۱ نیز توصیه نمی شود و این عزیزان بهتر است با طومانینه و سر فرصت به دنبال آموزش و حل تست و کسب آمادگی برای کنکور ماه تیر ۱۴۰۲ باشند و سرعت را فدای کیفیت نکنند که نتیجه معکوس خواهند گرفت .

نحوه زمانبندی و برنامه ریزی مطالعه برای کنکور دی ماه ۱۴۰۱

 اگر میخواهید در کنکور دی ماه شرکت کنید باید فرایند را دقیقا مانند یک کنکور کامل 9 الی 11 ماهه شبیه سازی و برنامه ریزی کنید، این حرف به چه معنا است؟

برای مثال اگر ۴ ماه فرصت دارید، باید ۳ ماه یا نهایت ۳ ماه و ۱ هفته مطالعه داشته باشید و تقریبا یک ماه را به جمع بندی کنکور اختصاص دهید.

مهمترین عامل موفقیت در کنکور دی ماه چیست؟

در واقع افرادی در این کنکور موفق می‌شوند که بتوانند نمونه سوالات کنکور و مباحث کنکور را به صورت فشرده و با تست پوششی کار کنند. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که با ساعت مطالعه کم نمی‌توانید نتیجه دلخواه خود را به دست آورید. پس بهتر است از همین ابتدا ساعت مطالعه خود را افزایش دهید. داوطلبان باید از هدر رفتن وقتشان جلوگیری کنند.

پس میتوان گفت مهترین عامل موفقیت در کنکور تست زنی و استمرار در مطالعه است.

از آنجایی که تا کنکور دی ماه زمان و فرصت زیادی باقی نمانده است داوطلبان باید از وقت و زمان خود حداکثر استفاده را داشته باشند.

چه افرادی در کنکور دی ماه موفق هستند؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد تا کنکور دی ماه کمتر از 3 ماه فرصت باقی مانده است. در نتیجه افرادی در این کنکور موفق خواهند شد که:

اولا از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشند، یعنی زمانبندی مناسبی را برای خود ایجاد کنند . مباحث سنگین و سخت هر درس را ابتدا مطالعه کنند .

دوما ابتدا درس‌ها و مباحثی را مطالعه کنند که در سال گذشته یا کنکور قبل آن‌ها را مطالعه نکردند

سوما مهارت تست زنی و سرعت تست زنی خود را افزایش دهند و تعداد تست های خود را بع عدد بالای ۲۰۰ تست در روز افزایش دهند .

افرادی که در کنکور قبلی رتبه خوب داشتند اما انتخاب رشته نکردند، در کنکور دی ماه به چه نکاتی باید توجه کنند؟

برخی از افراد در رشته‌های نظری مانند تجربی رتبه نسبتا خوبی را به دست آورده‌اند، مثلا رتبه آن‌ها ۶ هزار یا ۱۵ هزار شده است. اما انتخاب رشته نکردند و قصد دارند در دی ماه مجددا کنکور بدهند. توصیه می‌کنیم این افراد ادامه جمع بندی کنکور قبل خود را داشته باشند. به طور کلی جمع بندی مطالب برای آن‌ها مفیدتر از خواندن مباحث جدیدی است که تا کنون آن‌ها را مطالعه نکرده‌اند.

شرکت در کنکور دی 1401 برای کلیه دانش آموزان دوازدهم دبیرستان هم در صورت عدم مغایرت با قانون ، پیشنهاد میکنم و اینکار باعث میشه تا بتونند دروس ترم اول خودشون محک بزنند و جمع بندی خوبی داشته باشند و همچنین در شرایط جلسه کنکور نیز تمرین و قلق گیری های لازم را داشته باشند .

توصیه آخر برای آمادگی کنکور دی ماه

ما در این مقاله پیرامون زمانبندی و نحوه مطالعه در کنکور دی ماه صحبت کرده‌ایم. نکته مهم در کنکور دی ماه این است که داوطلبان باید به زمان و تایم باقی مانده تا کنکور توجه داشته باشند. نکته دیگری که داوطلبان باید به آن توجه کنند این است که ابتدا مباحثی را مطالعه کنند که در کنکور قبل آن را مطالعه نکردند یا تسلط کم‌تری نسبت به آن دارند و با کیفیت مطالعه مناسب آنها را جمعبندی کنند. همچنین باید به این نکته هم توجه داشته باشید که سرعت تست زنی و سرعت مطالعه خود را از ابتدا افزایش دهید. هرچه سرعت تست زنی شما بیش‌تر باشد، شما در کنکور موفق‌تر خواهید شد. سعی کنید ۴ هفته تا یک ماه آخر مانده به کنکور را به جمع بندی و مرور اختصاص دهید .

حل تست های جامع از کنکور های سال های گذشته بخصوص ۹۸ تا ۱۴۰۱ بسیار پر اهمیت خواهد بود و همین کار باعث مدیریت زمان و مدیریت آزمون بهتر در شما خواهد شد .

ویدئو صحبت های کامل استاد علیرضا افشار در مورد برنامه ریزی و موفقیت در کنکور دی ماه

دانلود ویدیو

نوشته های مشابه

34 دیدگاه

  1. سلام استاد وقتتون بخیر
    من پیام نور ثبت نام کرده بودم برای کنکور سوم و دو ترم مرخصی گرفتم امسال هم میخوام کنکور بدم و ۱۲ واحد هم برداشتم و میخوام بهمن انصراف بدم از دانشگاه. میخواستم ببینم اگه نرم امتحاناش رو بدم مشکلی پیش میاد؟ یا بهتره برم چند تا از امتحان ها رو بدم؟

    1. سلام
      از دانشگاه سوال بپرس
      بعد از دو ترم مرخصی باید واحد برداری و پاس کنی و من راه حل دیگری سراغ ندارم

      1. یه سوال دیگه: اگه همین ماه یعنی آبان از دانشگاه انصراف بدم تا مهر ماه سال بعد معافیت دارم یا آبان ماه؟

        1. سلام
          اگر روزانه باشی الان انصراف بده
          اگر غیر روزانه هستی بذار شهریور ۱۴۰۲

  2. سلام استاد خوب هستید
    معذرت که طولانی شد ممنون میشم بخونید و جواب بدید
    واسه ی کنکور تیر ماه(هدف اصلیم هستش)+دی روهم ازمایشی میدم
    ایا این ترکیب زیر برای زیست خوبه یا خیر(زیست داغونم)
    ۱)میخام از ویدیوهای استاد موقاری که توی سایت آلاهست و متن کتاب رو موبه مو تدریس میکنه(باسرعت ۲x) ببینم ۲)در کنارش جزوه دست نویس کلاس های استاد فرهمند که متن کتاب رو کامل کردن ۳)ویدیو های راه ابریشم که توی راه ابریشم تست های کنکور رو بررسی میکنن وتدریس از روی جزوه که تقریبا متن کتاب هست ۴)جزوه طلایی ماز رو استفاده کنم
    به طور کلی اینجور میشه که اول راه ابریشم/ویدیو های
    تو سایت آلا/جزوه دست نویس اقای فرهمندنیا/جزوه طلایی/تست از پینوکیو بزنم
    و زمان تدریسشون نسبت ب اقای فرهمندنیا و عظیمی کمتره و هر ویدیو ۳۰min هستش و با تدریسشون اوکی هستم و برای زمان کم ویدیو ها میخام موقاری ببینم
    و برای خوندن کتاب و تست وقت کم نمیارم
    ولی دائم استرس اینو دارم که باید علاوه برراین ها درسنامه خیلی سبز هم بخونم ینی وسواس دارم که مبادا نکته ای رو نگن اقای موقاری و من بلد نباشم
    همین الانم توی این کامنت همه چیزو گفتم ولی حس میکنم چیزی از قلم افتاده😑😅

    1. سلام
      چه برای زیست و چه هر درس دیگری با یک درسنامه و کتاب کمک درسی بیا جلو یا یک فیلم و استاد
      بعد از دیدن مرحله به مرحله نمونه تدریس و حل تست از آنها میتونی از سایر منابع برای دوره استفاده کنی (مطالعه متن کتاب درسی و حل تست های پوششی از سایر منابع)

  3. سلام آقای افشار خسته نباشید
    من چند ماه پیش تو زیرنویس شبکه خبر خوندم که وزارت آموزش پرورش اعلام کرد که فارغ تحصیل ها در دی و شهریور برای ترمیم اقدام کنند
    این می تونه معنیش باشه که خرداد به ما اجازه ترمیم ندهند چون تعداد دانش آموزان بالا هست و بحث امنیت آزمون ولی خبر دیگه یا بخشنامه ای و… پیرامون این مطلب وجود نداره از اون طرف با توجه به شرایط نمی تونموبرای دی ادقام به ترمیم کنم . به نظر تون خبر درست هست یا نه و من چیکار کنم ?

    1. سلام
      هنوز قوانین نهایی ترمیم مشخص نیست
      من فکر می کنم خرداد هم می توانند مثل همان سال ۹۵ که قانونش اومده بود

  4. سلام استاد شبتون بخیر
    من دیپلمم تجربی گرفتم میخام کنکور ریاضی بدم چن روز پیش یه خبر دستم رسید بنا بر اینکه دانش آموزانی مثل من فقط26درصد معدل میگیرن وبرای اینکه 40درصد بگیرم باید تقاضای دیپلم دوم بدم که دیپلم ریاضی بگیرم
    میخاسم ببینم خبر صحت داره؟

    1. سلام
      نباز به دیپلم مجدد نیست
      عمومی و شیمی ملاک نمرات نهایی تون هست و سایر دروس ملاک کامل فقط درصدی که میزنی در جلسه کنکور

  5. کنکور لیسانس و کنکور فوق لیسانس و کنکور دکترا سالی دو بار برگزار گردد
    عربی و فارسی و الهیات فقط مخصوص کنکور علوم انسانی

  6. سلام استاد وقت بخیر🌺🙏
    خسته نباشید 🌺🎀💚
    استاد جان بنده رتبه ام 20 هزار شد و تصمیم گرفتم کنکور دی ماه رو شرکت کنم
    من در کنکور تیر ماه زبان خارجه سفید گذاشتم و درصد صفر بهم تعلق گرفته بود
    واسه همین رتبه ام بالا شد.
    برا کنکور دی ماه
    استاد شما فرمودید اول مباحثی که در کنکور گذشته نخوندیم اولویت بذاریم
    مثلا من در کنکور گذشته کاربرد مشتق و هندسه رو نخوندم
    حالا یه کلاس ریاضی برا کنکور دی هم شرکت کردم
    بنظرتون با توجه به اینکه استاد ریاضی در دی ماه این مباحث رو تدریس میکنن
    بنده از کلاس جدا بشم و اول نخونده هامو پوشش بدم بعد مابقی مباحث رو آفلاین ببینم؟
    آقای افشار شما چه نوع تستی رو پیشنهاد میکنید؟
    با توجه به زمان باقی مونده
    تست های 10 سال اخیر + آزمون آزمایشی های پارسال و امسال خوبه استاد در کنارش هم کتابای فصل آزمون خیلی سبز.
    مچکرم از راهنمایی تون‌🎀🌺🙏

    1. سلام
      هر جایی که تمرکز داری سریع بخوان و تست بزن و جمع کن از ابتدا و جاهای سخت تر براش فیلم آموزشی ببین
      تست های کنکور در اولویت اول هستند و سپس حل تست های تالیفی دستور کار داشته باش

  7. سلام استاد وقت بخیر .
    استاد من الان دانشجوی کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور هستم و در دی ماه درس من تموم میشه و فارغ‌التحصیل میشم .
    قصد دارم در کنکور تجربی ۱۴۰۲ تیر ماه شرکت کنم و
    تا پایان شهریور ۱۴۰۲ هم معافیت تحصیلی دارم .
    میخواستم بدونم من میتونم بدون هیچ مشکلی از نظر بحث نظام وظیفه در کنکور شرکت کنم و اگه یکی از سه رشته تاپ رو قبول شدم برم دانشگاه و بخونم؟

    1. سلام
      دانشجو اگر مدرک بگیره دیگه اجازه کنکور ورودی دانشگاه نداره و باید بره کنکور مقطع ارشد ناپیوسته کنکورش بده
      باید انصراف بدی قبل از اخذ مدرک وگرنه طبق دفترچه بخش مقررات نظام وظیفه مشمول میشی

    2. استاد من رفتم کلانتری و از مسئولی که کارش پست کردن دفترچه های خدمت بچه هاست و کلا در مورد نظام وظیفه اطلاعات داره پرسیدم و شرایطم رو بهش گفتم و ایشون بهم گفتن که شما فقط در دو شرایط میتونی کنکور سراسری بدی و قبول بشی و بری دانشگاه
      شرط اول اینکه من برم و در مقطع کارشناسی ارشد رشته خودم کنکور بدم و قبول بشم برم دانشگاه و یا کنکور سراسری بدم ولی در مقطع دکتری پیوسته مثل رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی و دامپزشکی قبول بشم و برم دانشگاه . یعنی من نمیتونم کنکور سراسری بدم و مثلا پرستاری قبول بشم و بهم گفتن که این قانون جدید هست و تقریباً یکی دو سالی هست که اومده . حتی به من گفتن که شما اگه دو سال پیش میومدی این شرایطی که داری رو به من می‌گفتی من می‌گفتم نه نمی‌تونی کنکور بدی و قبول بشی . شما تأیید می‌کنید حرفشون رو؟

  8. سلام وقت بخیر . دو تا سوال داشتم خدمتتون :
    ۱- استاد من در ابتدای مهر ماه ۱۴۰۲ مشمول خدمت میشم و باید برم سربازی . طبق گفته سازمان سنجش نتیجه کنکور هر داوطلب تا ۲ سال اعتبار داره . میخواستم بدونم اگه من در تیر ماه ۱۴۰۲ کنکور سراسری بدم و برم خدمت ، میتونم بعد از برگشتن از خدمت با همون نتیجه کنکوری که دادم انتخاب رشته کنم؟
    ۲- آیا کسی که می‌ره خدمت ، می‌تونه در طول دوران خدمتش کنکور سراسری شرکت کنه و اگه مثلاً رتبه خوب ( در حد پزشکی یا دندان پزشکی ) بیاره ، نظام وظیفه این اجازه رو میده بهش تا از خدمت ترخیص بشه و بره ادامه تحصیل بده؟
    و اینکه آیا کلا دیگه خدمت برای اون فرد تموم میشه یا اینکه بعد از گذراندن دوران تحصیل باید برگرده و مدت زمانی که خدمت نبوده رو به اتمام برسونه؟
    ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید

    1. سلام
      ۱ ـ بله
      ۲ ـ خیر ـ توقف خدمت در حین خدمت و زمانی که کنکورت دقیقا در زمان سربازی بوده و ثبت نام دانشگاه هم حین خدمت سربازی شما باشه نخواهند داد

  9. سلام وقت بخیر اگر امکانش هست جواب کامنت بنده رو بدید
    حدود ۳ یا ۴ ماهی میشه که توی یه روستای دورافتاده بخاطر شغل پدرم از شهری که توش ساکن بودیم به اینجا اومدیم
    شهری که توش زندگی میکردم امکانات رفاهی خوبی داشت
    راستش من از این بابت که به اینجا اومدیم خیلی ناراحتم صدای گاو صدای خروس ها اونم نصفه شب خیلی اذیتم میکنه بوی بد گاو و قره قروت هایی ک همسایه ها درست میکنند خیلی رو مخمه(قصد بی احترامی به بچه های ساکن روستا رو ندارم)من اولین باره که توی این موقعیت قرار گرفتم و تموم روحیاتم تحت تاثیر این موضوع قراره گرفته و افسرده شده ام
    اصلا دوس ندارم حتی چشامو باز کنم و اطرافم رو نگاه کنم در این حد از اینجا متنفرم بخاطره همین موضوع هنوز برای کنکور استارتی نزدم و این بدتر اذیتم میکنه
    اگر میشه منو راهنمایی کنید که چطور عقب افتادگی هام رو توی ازمون ازمایشی برطرف کنم(نمیتونم توی ازمون های حضوری شرکت کنم چون نزدیک ترین نمایندگی به روستا حدود ۲ ساعت فاصله داره🙃💔)

    1. سلام
      خودتون میگید شرایط پس موقتی هست و نه همیشگی
      اما این ۸ ماه تا کنکور تیر امسال روز بروز داره براتون کنتور میندازه
      پس از نظر ذهنی خودت محیا کن که من همین جا و با همین شرایط شروع به کار میکنم و تمام توان خودم میذارم تا نتیجه بگیرم
      مطمئن باش میشه

  10. سلام استاد وقت تون به خیر
    من دانشجو روزانه مقطع کارشناسی هستم میخواستم کنکور دی شرکت کنم و اگر امکانش باشه کنکور تیر رو
    اما مشکل دانشگاه رو دارم و چون ترم اول هستم هم فکر نمی‌کنم با مرخصی تحصیلی موافقت کنند
    الان من باید چه طور خودم رو برسونم کنکور پارسال رتبه ام ۴۶۰۰ منطقه یک شد و پایه نسبتا خوبی دارم
    و اینکه آیا امکانش هست که کنکور تیر هم شرکت برای دانشجو روزانه مجاز باشه ؟؟

    1. ترم اول برای دانشگاه بخوان
      ترم دوم مرخصی بگیر و برای کنکورت کار کن

  11. سلام استاد لطفا جواب بدید
    استاد من هدفم کنکور دی هستش و کنکور ریاضی میدم پارسال رتبه ام ۵۰۰۰ منطقه ۳ بود و یماهه شروع کردم و تقریبا دوماه مونده به کنکور ولی حس میکنم اونجوری که باید وقت نزاشتم و درس نخوندم. استاد الان نظرتون اینه که ادامه دروس رو تا آخر آذر جمع کنم و دی کنکور بدم یا همین دنده رو ادامه بدم تا تیر؟ میترسم تا تیر هم اهمال کاری کنم برای همین بیشترین تلاشم برای کنکور دی هستش میشه نظرتونو بگید.!!

  12. سلام پذیرش براساس سوابق تحصیلی تو سال ۱۴۰۲یابعدش مثل قبل باقی میمونه یاحذف میشه چون میخوام براسال آینده ثبت نام کنم؟

  13. سلام استاد افشار. من متاهل هستم و از صبح تا ساعت ۸ شب سرکار هستم. فقط شبها فرصت دارم درس بخونم. هدفم هم کنکور تیرماه ۱۴۰۲ هست رشته تجربی.۶ سال هست لای کتابو باز نکردم. خیلی استرس دارم. شما پیشنهادتون برای برنامه ریزی من چی هست؟ ممنون میشم کمکم کنید. با تشکر.

    1. سلام
      طرح کلاس مشاوره زمستان ثبت نام اونجا از ۱۵ دی میخوام شروع کنم برنامه دادن از صقر
      طرح درس شروع صفر میدم که زنجیره مطالب ساده و تست خیز هر درس شامل بشه
      خیلی به دردتون میخوره حتما

      https://alirezaafshar.org/academy/product/tarh-zemestan/

  14. سلام
    می خواستم در مورد برگزاری همایش در زمینه کنکور در یک شهرستان سوال بپرسم.
    1- جهت ارتقاء کنکور منطقه مفید خواهد بود؟
    2- قبلا چنین مشاوره ای داشتین؟
    3- در صورت قبول زحمت جهت همایش ، همایش بهتر است بین دانش آموزان و اولیا ، دهم – یازدهم و دوازدهم مجزا باشد یا باهم بهتر است؟
    4 – هزینه و مدت زمان اجرا چگونه است؟
    5- آیا جزئیات از پیش تعیین شده جهت اطلاع رسانی دارید
    ممنون

    1. سلام

      همه این اطلاعات از تلگرام / ایتا منشی بگیرید
      ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

      کنکور سانس مجزا نیاز داره
      پایه هخا میتوانند باهم باشند

  15. سلام آقای افشار ، خسته نباشید
    ببخشبد خواستم بدونم کنکور دی و تیر با هم همتراز میشوند ؟
    چون اگه همترازی نباشه خب حق ما دوازدهمی ها که تیر کنکور بهتری میدیم ضایع میشه

    1. سلام
      ضایع نمیشه
      خیال تون راحت
      مثل کنکور داخل کشور و خارج کشور که هرسال برگزار میشد هم تراز می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا