مشاوره خصوصی علیرضا افشار
انتخاب رشتهویدیو

محدودیت ها و محرومیت های انتخاب رشته چیست؟

بررسی محرومیت ها در انتحاب رشته کنکور

محدودیت ها و محرومیت های انتخاب رشته کنکور چیست؟

در فرایند ثبت نام و شرکت در کنکور و همچنین انتخاب رشته ی کنکور سراسری با محدودیت ها و محرومیت هایی رو به رو هستیم که به بررسی آن می پردازیم.

محرومیت شرکت در کنکور دانشجویان دانشگاه روزانه

اگر داوطلب در “هر سالی” دانشجو روزانه باشد هیچ فرقی ندارد چه ترمی است باید قبل از پایان مهلت ثبت نام کنکور از دانشگاه روزانه انصراف دهد تا بتواند در کنکور شرکت کند.

توجه کنید که ممکن است در هنگام ثبت نام این استعلام صورت نگیرد و بتوانید ثبت نام کنید اما حذف شدن شما در هنگام انتخاب رشته قطعی است.

این که شما بخواهید برای مثال بعد از ثبت نام کنکور به دانشگاه آزاد ، پردیس یا هر دانشگاه دیگری بروید ربطی به انصراف شما ندارد و در هر حالت اگر دانشجوی روزانه هستید برای قبل از پایان زمان ثبت نام کنکور باید انصراف دهید.

مطلب پیشنهادی: ویدیو انواع دوره های آموزشی در کشور

محدودیت ثبت نام در دانشگاه روزانه

اگر در انتخاب رشته ی کنکور در یک دانشگاه دولتی و روزانه قبول شدید و به هر دلیلی به دانشگاه نروید یا بروید و انصراف دهید به مدت یکسال نمی توانید در دانشگاه روزانه دیگری ثبت نام کنید.

برای مثال اگر در انتخاب رشته ی کنکور سراسری 98 دانشگاه روزانه قبول شدید و به دانشگاه نرفتید یا رفتید و انصراف دادید در کنکور سراسری 99 حق انتخاب رشته دانشگاه های روزانه را ندارید البته مشکلی در انتخاب انواع دیگر دانشگاه ها که هزینه دریافت می کنند نخواهید داشت.

کسانی که قصد دارند سال دیگر کنکور دهند بهتر است امسال در دانشگاه هایی هزینه می گیرند ثبت نام کنند.

مطلب پیشنهادی: پشت کنکور ماندن برای کنکور 99

ویدیو استاد افشار در مورد محدودیت ها و محرومیت های انتخاب رشته

دانلود نسخه ی کم حجم

انتخاب رشته کنکور 98 استاد افشار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا