مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

برای شروع صفر مطالعه کنکور از تابستان دیر نیست؟

آیا میتوان از تابستان هم با پایه درسی ضعیف در کنکور موفق شد؟

آیا شروع مطالعه برای کنکور سراسری از تابستان دیر نیست؟

این سؤال بسیاری از داوطلبانی است که شرایط خاصی دارند. ازجمله متأهل بودن ، شاغل بودن ، فارغ التحصیلان دور از درس و کنکور سراسری برای چندین سال و یا داوطلبان با پایه ی درسی ضعیف.

در ابتدا باید گفت که از بابت زمان کافی داشتن وقت 11 الی 12 ماه کافی است. حتی بوده اند افرادی که با زمان کمتر و حدود 7 الی 8 ماه نیز توانسته اند به نتیجه ی مطلوب و دلخواه برسند.

اما هنگامی که ازکافی بودن زمان صحبت به میان می آید شامل تمام افراد و با هر پایه ی درسی و هر نوع مطالعه و کار برای کنکور سراسری نمی باشد. کافی بودن زمان یعنی به شرط اینکه فرد به طور درجه ی یک برای مطالعه وقت گذاشته و کاری در خور و شایسته انجام دهد یعنی درکل می بایست مانند یک داوطلب درجه ی یک عمل کرد.

 اما اگرداوطلب پایه ی درسی ضعیف داشته و تلاش مستمربرای مطالعه ی کنکورسراسری انجام ندهد و یا حل تست و تمرین کافی نداشته باشد اگر 36 ماه هم زمان دراختیارداشته باشد هیچ تأثیری برای وی نخواهد داشت.

کنکور یک نظم مستمر و ادامه دار می خواهد.

برای موفقیت  می بایست به نکاتی مانند افزایش ساعات مطالعه برای کنکور، افزایش کیفیت مطالعه و جلوگیری از مطالعه نوسانی توجه کافی داشت و درکل صبوری کردن و مطالعه ی هر روزه بزرگترین کاری است که هر داوطلب می تواند انجام دهد.

شروع از تابستان برای داوطلبان کنکور با پایه درسی ضعیف

نکاتی راهبردی و کارگشا برای داوطلبان کنکور با پایه ی درسی ضعیف که قصد موفقیت و پیشرفت در کنکور از تابستان را دارند:

1) استفاده ازمنابع متناسب با شرایط خود داوطلب

این جمله یعنی اینکه اگر شخص ضعیف است منابعی مانند موج آزمون، سه سطحی و حتی نشر الگو را انتخاب نکند بلکه بجای آن از منابع روانتر و متداول تر استفاده کند مانند گاج، iQ، میکرو و برای برخی دروس مهر و ماه و تخته سیاه و منابعی به این شکل که برای اطلاعات کامل تر به پست بهترین منابع کنکور تجربی ، ریاضی و انسانی مراجعه کنید.

در ادامه اگر داوطلب با این منابع به نتیجه نرسید می تواند متناسب با بازه ی زمانی که دراختیار دارد از فیلم های آموزشی استفاده کند که البته این بدان معنا نیست که اگرشخص در مبحثی خاص مانند اسید و باز مشکل داشت به سراغ تماشای تمامی مباحث برود بلکه تماشای همان مبحث خاص کفایت می کند. اما حل تست و تمرین می بایست به مقدار کافی انجام شود.

آیا تعدد در منابع به موفقیت ما در کنکور کمک میکند؟

تعدد در منابع کنکور سراسری، مشاهده ی فیلم های آموزشی کنکور چندین استاد و مؤسسه ی خاص و یا مطالعه با این دیدگاه که ابتدا تمام قسمت های آموزشی را مشاهده کنیم و سپس به سراغ حل تست و تمرین برویم کار مناسبی نیست. به جای درسنامه خواندن زیاد حل تست و تمرین را ترجیح دهید. زیرا حل تست باعث ایجاد علامت سؤال در ذهن فرد شده و وی را به مطالب آموزشی همان مباحث ارجاع می دهد تا با داشتن ایده و سرنخ به مطالعه ادامه دهد.

نکته: انتخاب منابع درکل می بایست ساده و روان و البته یکتا و منحصر به فرد بوده و اگر داوطلب در درسی دارای ضعف باشد می تواند با کلاس های آنلاین پیش برود.

البته برای دوران جمع بندی و بعد از حل تست از یک منبع میتوانید برای حل تست بیشتر به سراغ بهترین و کامل ترین منابع جمع بندی کنکور بروید.

2) طرح درس تابستان می بایست اصولی باشد

این موضوع یعنی اینکه می بایست پیش نیاز دروس رعایت شده و دروس تحلیلی و با ماهیت فهمیدنی مانند دروس اختصاصی رشته های ریاضی و تجربی در ابتدا مطالعه شود. مطالعه ی دروسی مانند جامعه شناسی، دین و زندگی و از این دست در فصل تابستان چیزی به فرد برای حاضر شدن سر جلسه ی کنکور اضافه نمی کند. دقت کنید که قورباغه ی بزرگتر را می بایست زودتر قورت داد و کار سخت تر را زودتر انجام دهید.

عمدتاً پیش نیازهای مباحث برای سال دهم می باشد. اما هستند عده ای از داوطلبان که می بایست از مباحث پایه تر مانند اتحادها و از این قبیل آغاز کنند. این نکته یعنی اینکه پایه ی دروس کنکور سراسری از سال دهم آغاز شده اما به سال دهم ختم نمی شود و مباحث دارای زنجیره هستند که مجموعه ی آنها باهم یک ساختار نسبتاً پیچیده ای را تشکیل می دهند. البته داوطلبان باید بدانند چگونه در پایه ی دهم و یازدهم برای کنکور مطالعه کنند.

توجه: با توجه به مطالب گفته شده در مجموع کتاب های جامع نسبت به کتب تک سالی بهتر و مناسب تر خواهد بود البته برای دروسی مانند زیست شناسی و شیمی کتاب های تک سال تا حد زیادی می تواند ارتباط ها را برقرار کنند.

طرح درس داوطلبان شروع صفر برای تابستان

بحث های متعددی در این باره وجود دارد اما بهترین کار این است که برای مطالعه ی طرح درس اجمالی دیگر دروس به موارد زیر توجه کنید:

طرح درس شیمی: از مطالعه ی شیمی سال دهم فصل 1 را تا پایستگی جرم و فصل 2 را آغاز کنید و سپس به سراغ مباحث فصول 1 و 2 سال یازدهم تا سر مبحث آلی بروید.

ریاضی: برای درس ریاضی مباحث معادلات، نامعادلات، تعیین علامت ها، مجموعه جواب ها و توابع و سپس مبحث مثلثات مطالعه شود.

فیزیک: ترجیحاً آغاز مطالعه با مبحث مغناطیس و القاء، فشار و گرما می باشد اگر چه که بیشتر اساتید با مباحث حرکت و دینامیک آغاز می کنند. این یعنی از مباحث روان و پایه ی فیزیک آغاز کنید اما با مباحث ساده تر اینکار را انجام داده نه اینکه این درس را به علت سختی وسنگینی به طور کامل رها و حذف کنید.

زیست شناسی: مطالعه کردن با فصول جانوری و بدن انسان کارمنطقی است.

عربی: تجزیه اسم و فعل (تحلیل صرفی اسم و فعل) و سپس نکات ترجمه، مبتدا و خبر، جارومجرور ، کاربر روی جمله ، منطقی است.

ادبیات: مطالعه را با قرابت معنایی، آرایه آغازکنید. اما برای داوطلبان با پایه ی درسی ضعیف معنی واژگان توصیه می شود و افراد خیلی ضعیف تر نیز معنی واژگان اشعار را هم می بایست مطالعه کنند. و درکنارآن تست مبحثی نیز زده  شود.

درس هندسه دررشته ی ریاضی: مطالعه ی فصول 1 و 2 سال دهم و 3 سال یازدهم کار منطقی است.

آمار و احتمالات درتابستان می بایست مطالعه و جمع شود بخصوص قسمت جایگشت و احتمال آن .

همچنین شما در روش مطالعه دروس تخصصی در کنکور و روش مطالعه دروس عمومی کنکور بیشتر و کامل تر با نحوه ی مطالعه ی مربوطه آشنا خواهید شد.

نکته: مطالعه ی دروس به صورت تمام کردن یک کتاب و سپس به سراغ دیگری رفتن کار بسیار غلطی می باشد و می بایست تمام مباحث به صورت زنجیره وار و مرتبط باهم کار شوند.

دروس عربی و علوم و فنون در رشته ی انسانی، همچنین اقتصاد و فلسفه و منطق ، ریاضی و حتی ادبیات فارسی را می توان در صورت داشتن زمان در تابستان مطالعه کرد.

نکته مهم: داوطلبی که پایه ی درسی ضعیف دارد می بایست با صبر به پیشرفت خود کمک کرده و حتی برخی از اوقات مطالعه را با منبع درسی تشریحی و فیلم و یا حتی معلم خصوصی پیش ببرد.

مشاوره پیشنهادی : چه مقدار از کنکور باید در تابستان تمام شود ؟

توضیحات کامل استاد علیرضا افشار در مورد شروع کنکور از تابستان

دانلود ویدیو

نوشته های مشابه

72 دیدگاه

  1. استاد من از ۲۰ تیر مطالعمو با خودتون شروع کردم با اینکه دانش آموزی بودم از درس فراری و اهمال کار ولی خیلی خوب کار کردم اما در همین مرداد ماه کرونا گرفتم و حدود ۱۵ روزو از دست دادم حس میکنم دیگ کنکور واسم تموم شده و انگیزمو از دست دادم و اهمال کاری هام زیاد شده و هعی میگم باید پایه رو توی تابستون جمع کنی حتما و هزار فکر دیگه بنظرتون چیکار کنم که اوضاع بهتر شه!؟

    1. سلام
      برو سراغ درس
      حتی شده عمومی و تست تکراری و …
      به خودمم بگو که بیشتر چک بشی

  2. خداقوت استاد 🌼 خیلی جامع و مثل همیشه عالی توضیح دادین و جواب سوالاتمو گرفتم 😍 واقعا انگار شما میدونین توو ذهن ما چی میگذره 😂👌 عالی عالی … سپااس خدا حفظتون کنه 🌠

  3. سلام استاد . شما بالا گفتین که مطالعه باید زنجیر وار باشه .من نمیتونم مشاوره بگیرم و شرایط مالیم اجازه نمیده از کجا بدونم زنجیره های بعدی چ مباحثی هستن و به چ شکلی باید مطالعه کنم؟ ممنون

  4. سلام من دینی جامع میکرو طبقه بندی گاج رو گرفتم ..خوبه؟یا عوضش کنم میکرو طلایی گاج بگیرم…کنکور تجربی جدید

  5. سلام کتاب دینی جامع گاج میکرو طبقه بندی رو برای چاپ۹۹تهیه کردم ولی انگاری همون کتاب چاپ۹۸ رو فقط جلدش رو عوض کردن…میتونم ازش استفاده کنم یا خیلی تغییر داشته؟

    1. سلام
      تغییرات داشته و نه خیلی
      فعلا با منبعی که داری کار کن
      برای پاییز جدید بگیر

  6. سلام برای کارصادرات به نظرتون چه رشته ای درکنار صنایع غذایی که دارم میخونم باید بگذرونم مدیریت گمرکی یا مدیریت بازرگانی ویابرم حقوق بعد ارشد حقوق بین الملل و..‌ به صادرات مرتبط هست ؟ودانشگاه آزادواحد الکترونیکی قبل وبعد ازکرونا مجازی بوده وهست یاحضوریه ؟چون اگر ازمجازی بودن دربیایم دوتارشته همزمان حضوری سخته.

    1. سلام
      هر دو زمینه مدیریت که گفتی به دردت میخوره و بازرگانی بهتر
      واحد الکترونیکی هم نزن ـ کیفیت نداره

  7. سلام برای شیمی و زیست دهم گفتین تغییر زیاد بوده ولی کتابای من چاپ پارسالن یعنی ۹۹…زیست دهم خیلی سبز چاپ۹۹
    و شیمی جامع خیلی سبز هم چاپ ۹۹
    باید دوباره عوض کنم؟نمیشه از همینا استفاده کنم؟

    1. سلام
      کتاب درسی رو تغییر بدی هم کافیه
      خیلی وسواسی هست برو برای منبع دوم پاییز چاپ ۱۴۰۰ بگیر

  8. سلام استاد خداقوت، یک سوال داشتم برای رشته های پزشکی. دندان دارو پردیس و آزاد آیا رتبه کشوری ملاک هست یا نه ؟
    (من از شما شنیدم که پذیرش کشوری یعنی بومی گزینی نیست و ربطی به رتبه کشوری ندارد اما همچنان برخی میگویند برای پردیس و آزاد سه رشته اصلی رتبه کشوری ملاک است، ممنون میشم جواب بدید و توضیح بدید🙏🌹🌸)

    1. خیر
      بومی گزینی نداشتن آزاد و پردیس های پولی دولتی این نیست که قبولی با رتبه کشوری باشه و این یعنی ناحیه و قطب و … حذف شده اند وگرنه قبولی با رتبه / نمره زیر گروه در سهمیه خودتون هست

  9. سلام من رشتم تجربیه و هدفم هم پرستاری…..برای کنکور امسال اگر از الان شروع کنم روزانه چند ساعت مطالعه لازم هست؟؟؟و اینکه آیا سطح کنکور از سطح کتاب های میکرو طلاییه گاج بالاتره؟؟؟؟؟

  10. سلام استاد. ببخشید درمورد تست پوششی سوالی داشتم. فرض کنید ک من امروز زیست و ریاضی و دینی
    میخونم. فردا صبح که بیدار میشم هم ریاضی و زیست وهم دینی دارم. الآن باید اول همه پوششی های هر ۳ درس رو پشت سر هم بزنم و بعد برم سراغ پیشروی هردرس یا اینکه پوششی هر درس رو حتما باید بلافاصله قبل پیشروی همون درس زد؟ و اینکه برای تست پوششی تعداد و تایم درنظر بگیریم؟

  11. سلام استاد. ببخشید درمورد تست پوششی سوالی داشتم. فرض کنید ک من امروز زیست و ریاضی و دینی
    میخونم. فردا صبح که بیدار میشم هم ریاضی و زیست وهم دینی دارم. الآن باید اول همه پوششی های هر ۳ درس رو پشت سر هم بزنم و بعد برم سراغ پیشروی هردرس یا اینکه پوششی هر درس رو حتما باید بلافاصله قبل پیشروی همون درس زد؟ و اینکه برای تست پوششی تعداد و تایم درنظر بگیریم؟

    1. سلام
      قبل از مطالعه مبحث جدید هر درس بیا و چندتا تست پوششی از برنامه های قبلی همان درس کار کن
      این مساله خیلی خیلی اهمیت داره
      وبهتره بتونی تست های پوششی را در تایم کمتر از زمان قانونی بزنید

  12. سلام ، قیمت های ذکر شده برای سال ۹۹ هستن یا ۱۴۰۰ ،
    و اینکه امکان برقراری تماس نیست ؟ تلگرام و اینستا ندارم!
    ممنون میشم جواب بدید

  13. سلام استاد وقتتون بخیر
    ببخشید من در درس شیمی ضعیفم حالا چه کتاب یا استادی خوب هست که استفاده کنم؟؟

  14. سلام من متولد 1381.6.11 هستم و طبق برگه معافیت تحصیلی تا 1401.6.11 معافیت دارم سال 99 کنکور دادم و 1400 هم میدم اما هدفم کنکور 1401 من هنوز دیپلم نگرفتم بنا به دلایلی رفتم مدرسه بزرگسالان ثبت نام کردم و گفتن برو اداره آموزش و پرورش و پلیس +10 سوال کن که میتونی کنکور بدی یا نه رفتم اداره آموزش و پرورش گفت باید شهریور و دی 1400 رو بالای 8 واحد ثبت نام کنی که مشمول نشی بعد خرداد 1401 امتحان نهایی رو پاس کن….. حالا با توجه به این شرایطی که گفتم میتونم کنکور 1401 رو بدم و اگر میتونم لازمه بعدش کاری کنم چون دوستم گفت اگر گفتن میتونی باید بعد کنکورت دفترچه پست کنی و بعد ایست بزنی
    لطفا جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام
      اگر شرایطی که پیش پای شما گذاشتن دقیق انجام بدی مشکلی نداری

      1. متشکرم یک دنیا چون متاسفانه داخل اهواز از هرکی سوال کنی از پول رو میخوان🤦‍♂️🤦‍♂️

    2. متشکرم یک دنیا چون متاسفانه داخل اهواز از هرکی سوال کنی اول پول رو میخوان🤦‍♂️🤦‍♂️

    3. سلام من فارغ التحصیل تجربیم من دهمو تو این تابستون تا یک سومش خوندم ولی خوب نه یعنی کیفیت بعضی دروس خوب نیس الان تو این دو هفته بنظرتون دهمو بخونم یا مطالب سخت ازمونا

  15. سلام استاد من تجربی نظام جدید هستم اولین کنکورم رو ۹۸ دادم و منابعم اکثرا مال همون سال هس .
    فقط برا کنکور ۹۹ دینی جامع خیلی سبز خریدم.
    برا کنکور ۱۴۰۰ ریاضی و فیزیک آبی قلم چی .( فقط کتاب های درسی دروس عمومی برا کنکور ۱۴۰۰ رو دارم )
    شرایط اقتصادی خوبی نداریم ، استاد یعنی تغییرات کدوم دروس خیلی خیلی زیاده و واقعا نیازه که کتاب درسی رو عوض کنم ؟ هم کتاب درسی باید عوض بشه و هم کمک درسی های همون دروس ؟؟ 😔🥺

  16. سلام من زیست دهم خیلی سبز چاپ۹۹دارم…
    و شیمی جامع خیلی سبز چاپ۹۹
    باید عوض کنم.نمیشه از همینا استفاده کنم؟

  17. سلام استاد ببخشید زنجیره مطالعاتی دستور زبان فارسی رو میشه بگید ؟🙏🙏

    1. سلام
      ارکان و اجزای جمله و جملات چند جزیی
      بعدش هم انواع فعل و اسم
      در آخر گروه های های اسمی
      نهایت هم نقش های تبعی
      کلمات هم آوا و …

  18. سلام من زیست دهم خیلی سبز چاپ۹۹دارم…
    و شیمی جامع خیلی سبز چاپ۹۹
    باید عوض کنم.نمیشه از همینا استفاده کنم؟اصلا قابل استفاده نیستند؟🥲🥲

    1. به عنوان منبع اول استفاده کن
      برای منبع دوم بهتره پاییز جدیدتر بگیری
      مثلا گاج یا الگو

  19. سلام من زیست دهم خیلی سبز چاپ۹۹دارم…
    و شیمی جامع خیلی سبز چاپ۹۹
    باید عوض کنم.نمیشه از همینا استفاده کنم؟کتاب درسی عوض بشه کافی نیست؟یعنی بیخودی خریدمشون؟

  20. سلام استاد
    من پشت کنکوری هستم و سطحم هم متوسطه شما برای هر درس با سطح متوسط کدوم منابع رو پیشنهاد می کنید؟

  21. سلام استاد وقتتون بخیر من منابع کنکور ۹۹ رو دارم برای کنکور ۱۴۰۱ لازمه منبع عوض کنم؟

    1. سلام
      دینی و شیمی و زیست و لغات ادبیات

      کل تغییرات ریز و درشت همینه به نسبت کنکور ۲ سال پیش

      تغییرات کتاب های درسی در کنکور 1401 که اینجا گفتم

      https://alirezaafshar.org/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-1401-%d9%86%d8%b3%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d9%84-1400/

  22. سلام استاد
    میشه بگید کلاس مشاوره پاییز هم دارید یا نه؟ اگه دارید از کی شروع میشه از یک مهر؟و این برنامه ای که میدید منطبق با راهبردی قلم چی هست؟چون ازمون میدیم

    1. سلام
      بله داریم
      از ۱۰ مهر شروع میشه
      هر هفته ۳ کوییز مطابق قلمچی داریم

  23. سلام استاد وقتتون بخیر من امسال میرم دوازدهم ،رشته ریاضی دارم دیوونه میشم به شدت به مشاوره نیاز دارم
    به نظرتون جلسه تک مشاوره فردی بگیرم یا مشاوره برنامه ریزی ؟هزینه جلسه تک مشاوره فردی چقدره

    1. سلام
      اول یک تک جلسه ای بگیر راهنمایی کلی بگیری
      ماهانه بعد از امتحانات خرداد

      واتساپ : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  24. سلام استاد، خدا خیرتون بده من واقعا جدب مطالب تون شدم و به شدت بهتون اعتماد پیدا کردم . اخه سال کنکورم اینترنت نداشتم و وضعم خوب نبود و تمام مطالبی که شما مطرح می کنید را باگوشت و پوست و استخوان لمس کردم ای کاش شما را می شناختم تا روش مطالعه ام را اصلاح می کردم . من الان ۲۶ سالمه و لیسانس گرفتم و درسم تمام شده و رشته معلمی خوندم .راستش استاد نمی دونم چه کار کنم الان کار دارم و لی خوب کارم برام کمه هم درامدش و ساعت خالی زیاد دارم . نمی دونم چه کنم به شدت هم نیاز مالی دارم. رفتم حرفه هایی مثل شیرینی فروشی و لباس فروشی یاد بگیرم قبول نکردن گفتن تو ۹ماه سال سرکاری و برگردی خسته ای نمی تونی دوام بیاری و…
    حال من نمی دونم چه کنم
    تصمیم گرفتم مشاور تحصیلی بشم، تمام مطالبی که می فرمایید را خودم درک کردم و هنوزم پیگیر مطالب تون هستم ولی من به شددددت ترس دارم که مبادا راهنمایی غلط به بچه ها بدم و این ترس ماتع از کارم شده
    این کار مشاوره را به این دلیل انختاب کردم که غیر حضوریه و کنار درسم بهش میرسم ولی ترسی که گفتم مانع کارم شده و الان چون ۲۶سالمه حس می کنم جوانی ام رفته و عمرم سوخته و به شدت هم پول نیازم
    چه کنم
    خداخیرتون بده

    1. برای اینکه مشاور بشی باید اول چند سال دوره ببینی و خودت پخته کنی تا بعد بتونی خودت برسونی

      1. خب شما خودتون اموزش میدین؟ من تمام مطالب را از اینترنت خوندم و بلدم ولی نمی دونم از کجا مدرک بگیرم . به نطرتون فنی و حرفه ای برم امتحان بدم مدرکش را بهم میدن؟

        1. سلام
          دوره آموزش مشاور من اولین مرحله اش از شهریور امسال برگزار میشه و بصورت مجازی هم هست برای اولین بار تا همه ایران بتونید شرکت کنید

  25. سلام استاد وقتتون بخیر.من از لحاظ درسی تو سطح متوسطی قرار دارم و دوست دارم و بنا بر شرایطی که برام بوجود امده ، دانشگاه تهران برم.مشاور ندارم و ذهنم به شدت درگیر اینه که بدون مشاور نمیتونم به هدفم برسم و سال 402 کنکور دارم .ایا با نداشتن مشاور امکان این هست که نتونم دانشگاه تهران قبول شم؟

    1. بدون مشاور خصوصی هم میشه در کنکور نتیجه گرفت
      به شرطی که اصول و قواعد کار بدونی
      afshar.xyz/tabestan

  26. سلام استاد وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال در خصوص منابع ازتون داشتم. میخواستم شما راهنماییم کنید چون مشاور ندارم
    من برای شیمی سال به سالهای خیلی سبز رو دارم اما احساس میکنم برام سبک هستن و نیاز به منبع قویتری دارم . بنظر شما منبع بعدی من چی باشه ؟ خودم بین مبتکران و الگو مردد هستم. ممنون میشم راهنماییم کنید با هر کتابی ک صلاح میدونید

  27. سلام استاد وقتتون بخیر . داخل این چند مدت باقی مونده تا شروع سال تحصیلی ، میشه دروس اختصاصی دهمو تا حدودی جمع کرد؟چه طور میشه؟خیلیی ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      الانم میشه خیلی زود گفتی ها
      از الان میشه تک رقمی هم شد

  28. سلام استاد وقتتون بخیر. من برای سال آخر ازمون جایگزینی مدرسه ای تو شهرمونو انجام دادم و پذیرفته شدم . یک هفته میشه که با کلاسای مدرسه جدید دارم پیش میرم .چون زودتر شروع کردن برای کنکور ، من یه مقدار عقبم ازشون . سطح دانش اموزاشونم بالاست و من که در مدرسه خودمون در دو نفر اول بودم ، این وضعیت رو که دیدم حسابی روحیه مو از دست دادم و خیلی خودمو نسبت بهشون عقب میبینم ودچار سردرگمی شدم و شب روز ذهنم درگیره که چطور برسونم و از همه مهم تر اینکه امکانش هست برسونم خودمو بهشون یا نه .اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. استاد لطف کنید راهنماییم کنید. خیلی این روزاا استرس دارم.خدا خیرتون بده

  29. سلام استاد وقتتون بخیر. من برای سال آخر ازمون جایگزینی مدرسه ای تو شهرمونو انجام دادم و پذیرفته شدم . یک هفته میشه که با کلاسای مدرسه جدید دارم پیش میرم .چون زودتر شروع کردن برای کنکور ، من یه مقدار عقبم ازشون . سطح دانش اموزاشونم بالاست و من که در مدرسه خودمون در دو نفر اول بودم ، این وضعیت رو که دیدم حسابی روحیه مو از دست دادم و خیلی خودمو نسبت بهشون عقب میبینم ودچار سردرگمی شدم و شب روز ذهنم درگیره که چطور برسونم و از همه مهم تر اینکه امکانش هست برسونم خودمو بهشون یا نه .اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. ناراحتی نکن
      از الان هم خوب و تر و فرز کار کنی راه میفتی و هیچ مشکلی برات نیست
      مطمئن باش همه چیز به خودت بستگی داره و اگر عالی باشی میتونی خودت برسونی امسال
      مباحث تخصصی و کار تستی زیاد انجام بدی همه چیز روبراهه

  30. سلام آقای افشار
    برای رتبه تک رقمی شدن باید هوش زیادی داشته باشی!؟
    استاد من خیلی هارو دیدم که واقعا تلاش میکنن اما حتی پزشکی هم قبول نمیشن. من فکر میکنم اونایی که زیر ۱۰۰ کشوری میشن واقعا استعداد اینکه زیر ۱۰۰ بشن رو دارن
    استاد ناامید شدم من
    شما چقدر موافقید؟؟

    1. هوش استعداد ذاتی هست و بالا بودن و بیشتر داشتن اون خوبه ولی کنکور استعداد اکتسابی بیشتر میخواد

  31. این کار درستیه :

    که من  توی تابستون کل دهم و یازدهم رو تست هاشو مضرب ۲ یا ۳ بزنم بعد که دوازدهم شروع شد (یعنی از مهر) حداقل یه کم بلد باشم ،  و برم ادامه تست هارو همراه با  برنامه قلم چی پیش ببرم؟

    یا اینکه مباحث تست خیز ترو فقط  تابستون بخونم؟
    مثلا فیزیک یازدهم زیست دهم +گیاهی یازدهم
    شیمی دهم ریاضی مبحثی

    پایم ضعیفه
    کدوم بهتره؟
    ۱)کل دهم یازدهم ولی تستای مضربی

    ۲)یا دهم کامل با همه ی تست ها

    1. سلام
      زنجیره های سخت و سنگین دروس تخصصی با رعایت پیش نیاز کار کن و مهم تست زدن زیاده که برات مطلب جا بیفته

    1. تشریحی قوی برای خرداد کار کن و کنکور ۱۴۰۴ بذار از تابستان شروع کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا