مشاوره خصوصی علیرضا افشار
انتخاب رشتهمقالات

رشته های پر طرفدار کنکور تجربی کدامند؟

ظرفیت رشته های محبوب در کنکور تجربی

رشته های پر طرفدار در گروه تجربی

گروه آزمایشی تجربی از رشته های محبوب در بین دانش آموزان است. این روزها تمایل به ادامه تحصیل در رشته های پر طرفدار کنکور تجربی در بین خانواده ها بیشتر شده است.

وجود رشته هایی با آینده شغلی مطمئن و بازار کار مناسب در رشته تجربی، اصلی ترین دلیل گرایش خانواده ها و جوانان به قبولی در رشته تجربی است.

به طور کلی اکثر رشته ها در گروه آزمایشی تجربی دارای آینده شغلی خوبی هستند. بازار کار برای دانش آموختگان در این رشته هنوز اشباع نشده و امیدهای زیادی برای یافتن شغل مناسب در گروه تجربی وجود دارد.

هم زمان با انتشار کارنامه اولیه کنکور دغدغه بسیاری از خانواده ها، قبولی فرزندان در یکی از رشته های پر طرفدار کنکور تجربی است.

3 رشته پر طرفدار کنکور تجربی

پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی از محبوب ترین رشته ها در کنکور تجربی هستند. بدون تردید رویای اکثر شرکت کنندگان در زیر گروه آزمایشی تجربی، قبولی در یکی از این 3 رشته است.

دانش آموزانی که قبولی در این رشته ها را هدف گرفته اند، نباید روی حداقل ها حساب کنند.ریسک قبولی در رشته های پر طرفدار کنکور تجربی برای دانش آموزان با حد نصاب پایین تر، بسیار بالاتر است.

در واقع تعداد بسیاری از شرکت کننده ها در رشته تجربی حتما رشته های پزشکی و دندان پزشکی را نیز انتخاب می کنند اما داشتن حداقل ها برای قبولی در کنکور تجربی و رشته های پر طرفدار، کافی نیست.

محبوب ترین رشته های کنکور تجربی

گرچه در سال 98 ظرفیت پزشکی کنکور افزایش پیدا کرده اما همچنان امکان قبولی در رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در حداقل ترین حالت برای رتبه های 4 رقمی مناسب وجود دارد.

البته برای قبولی در رشته های پر طرفدار کنکور تجربی در دانشگاه های محبوب داشتن رتبه حدود 100 شرط اولیه است.

با توجه به بازار کار مناسب در رشته تجربی، تقریبا همه رشته های تحصیلی مورد توجه داوطلبان هستند بعد از 3 رشته محبوب و پرطرفدار ذکر شده، رشته های پر طرفدار کنکور تجربی عبارتند از:

• فیزیوتراپی
• علوم آزمایشگاهی
• دامپزشکی
• علوم تغذیه
• پرتوشناسی
• پرستاری
• بینایی سنجی
• زیست شناسی
• اتاق عمل
• شنوایی سنجی

حد نصاب قبولی در رشته های پر طرفدار کنکور تجربی

برای کسب رتبه های برتر کنکور لازم است تا برنامه ریزی فشرده ای را از سالهای قبل داشته باشید.ما در مقاله ی برنامه ریزی کنکور 1401 به روش رتبه های برتر تمامی رشته ها روش های یک برنامه ی اصولی را آموزش داده ایم.

گرچه نمی توان فرمول دقیقی برای درصد های لازم قبولی ارائه کرد و قبولی در رشته ی تجربی به عوامل زیادی بستگی دارد اما بررسی ها نشان می دهد کسب حداقل 60 درصد نمره ها در دروس عمومی و همینطور تخصصی به طور میانگین می تواند ملاک قابل قبولی برای انتخاب رشته های پرطرفدار تجربی باشد.

مسلم است که اگر درصد دروس اختصاصی بالاتری کسب کنید، شانس قبولی بیشتری دارید ، و صد البته ممکن است نوساناتی در درس های مختلف یک داوطلب وجود داشته باشد.

بدون تردید قبولی در رشته های پر طرفدار کنکور تجربی سخت تر از شرکت در یک ماراتن نفس گیر است. البته با درس خواندن اصولی در درجه ی اول و همینطور انتخاب رشته ی صحیح می توان از حداقل ها در قالب منطق و اصول نتایج بهتری کسب کرد.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا