مشاوره خصوصی علیرضا افشار
انتخاب رشتهویدیو

پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری 1401 بدون کنکور ممکن است؟

کدام رشته های خوب تجربی بدون کنکور پذیرش دارد؟

کدام رشته های برتر تجربی بدون آزمون هستند؟

یکی از سوالاتی که هر ساله درگیر آن هستیم این است که آیا رشته های تاپ تجربی مثل پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، فیزیوتراپی و… بدون آزمون هستند یا خیر؟ اگر بدون آزمون هستند کدام یک از رشته ها؟ ما در این مقاله می خواهیم با هم این رشته ها را معرفی کرده و به آن ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

هرساله با نزدیک شدن به زمان انتخاب رشته کنکور تبلیغات زیادی برای قبولی در پزشکی ، پرستاری ، دندان پزشکی و خیلی از رشته های عالی ، بدون کنکور می شود که در این مقاله سعی داریم پیرامون این قضیه صحبت کنیم.

خاطرتان باشد که پذیرش در رشته های خوب تجربی تنها با آزمون انجام می گیرد

همواره باید بدانیم رشته های خوب و پرطرفدار مثل دندان پزشکی، پزشکی، داروسازی، دامپزشکی (دکتری و کارشناسی)، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و… حتما با آزمون هستند. خیلی از مواقع افراد با تبلیغاتی مثل قبولی پزشکی روزانه یا چنین تیترهایی با وعده وعید های یک عده، فریب می خورند و مبالغ گاها زیادی نیز به این افراد می پردازند. به خاطر داشته باشید که برای قبولی  در بهترین رشته ها و بهترین رشته ها هیچ چاره ای جز قبولی دز آزمون سراسری که آن هم با برنامه ریزی و مطالعه به دست خواهد آمد، ندارید.

رشته های تاپ بدون آزمون تجربی کدامند؟

ما رشته های بدون آزمون خوبی هم داریم که فردی که در کنکور نتیجه مطلوبی نگرفته است، به خاطر سربازی یا زود رسیدن به بازار کارمجبور به انتخاب رشته شده است، چند سال از کنکور دور بوده است و یا به علت نداشتن پایه درسی خوب قصد شرکت در کنکور مجدد را ندارد بتواند در آن ها تحصیل کند. در این صورت شما می توانید با توجه به رشته ی تحصیلی خود، رشته هایی که می توانید با انتخاب رشته بدون آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی در آن ها شرکت کنید را پیدا کرده و از یمان آن ها رشته ی محبوب و مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در رشته تجربی این رشته ها اکثرا رشته های مشترک با رشته های ریاضی و انسانی هستند مثل مدیریت مالی، مدیریت بانکی، بیمه و حسابداری. یا رشته هایی که مختص تجربی می باشد مثل تغذیه در برخی از دانشگاه ها، صنایع غذایی در برخی از دانشگاه ها، برخی از شاخه های بهداشت، زیست سلولی مولکولی، میکروبیولوژی و برخی از شاخه ها در کشاورزی. گاهی داوطلب برای قبولی در رشته ی خود نیاز به تغییر رشته از ریاضی و انسانی به تجربی دارد که با آن شانس قبولی خود را در رشته ی مورد نظر افزایش دهد.

در رشته ریاضی ، مهندسی کامپیوتر رشته بدون آزمون بسیار خوبی است که فرد با پشتکار و آموزش های خوب در زمینه شبکه ، کارهای گرافیکی، اپلیکیشن و کدنویسی می تواند در این رشته حرفی برای گفتن داشته باشد. باید دانست که این رشته ها ممکن است بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه روزانه یا آزاد پذیرش شوند.

در رشته انسانی هم رشته های خوبی مثل حقوق و روانشناسی بدون آزمون هستند. در کل شما می توانید به صورت بدون آزمون در رشته های خوبی تحصیل کنید اما این رشته ها رشته های برتر نیستند و شما برای قبولی در رشته ها و دانشگاه های برتر نیاز به سعی و کوشش خود دارید.

تاثیر محل زندگی و شغل خانوادگی و اجداد ما در انتخاب رشته های بدون آزمون به چه اندازه است؟

در انتخاب رشته باید ببینیم در بدنه شهر ما و خانواده ما چه کاری هست که با رفتن به دانشگاه و علمی و آکادمیک یاد گرفتن آن حرفه بتوان آن را گسترش داد که این شرایط بیشتر در شهرهایی که جزو منطقه 3 هستند دیده می شود.

تلاش برای بهتر کردن شرایط در مقاطع بالاتر، راه حل طلایی دیگر

فردی که در رشته های بدون کنکور تحصیل می کند هم می تواند در آینده در جایگاه شغلی خوبی قرار بگیرد. به عنوان مثال یک وکیل پایه یک دادگستری شود یا یک روانشناس بسیار خبره و باسواد. اما همیشه این افراد باید سعی کنند که در مقاطع بالاتر دانشگاه بهتری قبول شوند و تا آخرین مدرک تحصیلی آن رشته برسند.

گول تبلیغات دروغین را نخورید و تلاش کنید

این روز های بازار کلاهبرداری در انتخاب رشته همواره رشته های خوب و پرطرفدار با آزمون هستند و نباید گول تبلیغات دروغین را خورد. و رشته های خوب مثل پرستاری و … هرگز بدون آزمون نیستند چون هرساله افراد زیادی خواهان اینگونه رشته ها هستند و ظرفیت قبولی این رشته ها به شدت کم است. برای شانس بیشتر در موفقیت شما در طول سال تا روز کنکور نیاز به یک آزمون جمع بندی دروس اختصاصی مخصوص رشته ی تجربی  دارید تا خود را ارزیابی کنید. اگر بتوانید از این آزمون سربلند بیرون بیایید احتمال قبولی شما بسیار خواهد بود.

رشته های بدون آزمون باید آخرین انتخاب و گزینه باشند. از همین الان که این مقاله را می خوانی شروع کن و دنبال نقطه عطف و از فردا شروع کردن نباش و بهترین خودت باش.

از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم.

توضیحات کامل استاد علیرضا افشار در پاسخ به سوال کدام رشته های خوب تجربی بدون کنکور پذیرش دارد؟

دانلود ویدیو




نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام استاد شانس قبولی علوم کامپیوتر دانشگاه کردستان با سوابق تحصیلی چقدره؟
    معدلم ۱۸است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا