مشاوره خصوصی علیرضا افشار
جزوه زیست دهمجزوه و تست زیست شناسیجزوه و نمونه سوال تستی کنکوری

جزوه جمعبندی کامل و جامع زیست پایه دهم

جزوه کامل تشریحی زیست شناسی سال دهم

با جزوه ی رایگانی دیگر از وبسایت علیرضا افشار همراه ما باشید.آقای سید ستار باویر در گروه زیست شناسی استان خوزستان جزوه  177 صفحه ای کامل و جامع جمع بندی زیست شناسی پایه دهم را برای شما داوطلبان و دانش اموزان گردآوری نموده اند.

اولین کتاب اختصاصی زیست شناسی ویژه رشته تجربی کتاب زیست پایه دهم است که برای کنکور به آن زیست یک هم میگویند .

این جزوه شامل 177 صفحه و هفت فصل به شرح زیر می باشد :

فصل اول: زیست‌شناسی، دیروز، امروز و فردا (شامل سه گفتار و ۱۴ صفحه است ، این فصل جهت آشنایی با زیست شناسی است و مقدمه ای بر یاخته و بافتها در بدن انسان است)

فصل دوم: گوارش و جذب مواد (شامل سه گفتار و ۱۶ صفحه است . این فصل در مورد ساختار و عملکرد لوله گوارش ، جذب مواد و تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و همچنین تنوع گوارش در جانداران است ، فصل بسیار مهمی که تقریبا ۵ تست در کنکور از آن طراحی میشود )

فصل سوم: تبادلات گازی ( شامل سه گفتار و ۱۴ صفحه است ، ساز و کار دستگاه تنفس در انسان ، تهویه ششی و تنوع تبادلات گازی ، گفتار های این فصل هستند )

فصل چهارم: گردش مواد در بدن ( شامل ۴ گفتار و ۲۱ صفحه است و از مهم ترین بخشهای زیست پایه دهم است که حدودا ۵ تست از آن در کنکور طراحی میشود ، در این فصل به قلب و رگ های خونی و تنوع گردش مواد در جانداران پرداخته میشود )

فصل پنجم: تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد ( شامل سه گفتار و ۹ صفحه است ، این فصل به هم ایستایی و کلیه ها ، تشکیل و تخلیه ادرار و تنوع دفع و تنظیم اسمزی در جانداران پرداخته میشود )

فصل ششم: از یاخته تا گیاه ( شامل سه گفتار و ۱۷ صفحه است ، گفتارهای این فصل از جمله ویژگی های یاخته گیاهی،سامانه بافتی و ساختار گیاهان است از این فصل حدودا ۴ تست در آزمون سراسری طراحی میشود )

فصل هفتم: جذب و انتقال مواد در گیاهان (شامل سه گفتار و ۱۵ صفحه است ، فصل اخر زیست پایه دهم به تغذیه گیاه ، جانداران موثر در تغذیه گیاهی و انتقال مواد در گیاهان می پردازد . از این فصل دو تست در کنکور طراحی میشود )

داوطلبان رشته تجربی که علاقمند به قبول شدن در رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند باید بدانند درس زیست شناسی با ضریب ۴ در کنکور سراسری از مهم ترین عوامل برای پذیرش در چنین رشته هایی است. فلذا از هیچ کدام مطالب و تصاویر کتاب به راحتی نگذرید ، با مطالعه کامل کتاب و این جزوه ۱۷۷ صفحه ای با امادگی کامل به سراغ تست زنی بروید .

این جزوه به صورت رایگان در اختیار شما داوطلبان و دانش اموزان قرار گرفته ، به هیچ عنوان به سایتهایی که بابت دانلود این جزوه از شما پول دریافت میکنند اعتماد نکنید.

باکس دانلود

مؤلف: آقای سید ستار باویر
پایه تحصیلی : دهم
تعداد صفحه : 177
حجم کل :  7MB
منبع: وبسایت علیرضا افشار

دانلود جزوه
در صورت هرگونه نارضایتی یا مشکل میتوانید به بات poshtiban_sitebot در تلگرام پیام دهید.

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

  1. سلام استاد.من پیام نورم الان پزشکی زنجان نیم سال۲قبول شدم.باید کی ثبت نام کنم و در چه تاریخی و آیا حضوری باید برم؟؟

  2. سلام،استاد.من سال 96دیپلم و سال 97مدرک پیش دانشگاهی گرفتم.الان برای تاییدیه تحصیلی و سوابق فارغ‌التحصیلی باید فقط گزینه پیش دانشگاهی را انتخاب کنم؟یا برای متوسطه هم باید جداگانه تاییدیه و ریزنمرات بگیرم؟باتشکر از شما

    1. هر تاییدی برات نمرات سوم و پیش بهتون میده بگیر
      ولی مهم پیش دانشکاهی هست
      چون کسی بدون سوم دبیرستان نمیتونه بره پیش دانشگاهی فارغ التحصیلی بگیره

  3. سلام،استاد.وقتتون بخیر.ببخشید،اگر کسی فارغ‌التحصیل نظام سالی واحدی باشه،در سامانه تاییدیه،وقتی سوابق تحصیلی و ریزنمرات رو انتخاب میکنیم،باید سال فارغ التحصیلی رو سال گرفتن مدرک دیپلم بنویسیم یا سال گرفتن مدرک پیش دانشگاهی ؟ باتشکر فراواااان از شما

  4. سلام استاد.
    من امسال پایه دهم هستم و میخوام از الان برای کنکور بخونم، اما وقتی میخوام زیست بخونم کلاً گیج میشم و مطالب رو به کل فراموش میکنم باید چیکار کنم؟
    و اینکه چطور هم کتاب رو بخونم و هم کتاب کار؟

    1. جزوه/ درسنامه ساده که یفهمی وهله اول
      بعد تست یا تمرین تشریحی و در آخر مطالعه متن کتاب درسی داشته باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا