مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی 1398

تمدید انتحاب رشته آزاد

تمدید مهلت انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی

پیرو اطلاعیه قبلی آخرین مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد آزمون سراسری 98 مهلت انتخاب رشته دانشگاه ازاد تمدید شد.

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وب سایت رسمی این دانشگاه اعلام شد. لازم به ذکر است طی اطلاعیه های قبلی دانشگاه آزاد اسلامی، آخرین مهلت انتخاب رشته متقاضیان به تحصیل در رشته های با آزمون تا تاریخ 2 شهریور اعلام شده بود.

تمدید انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری سال 98  دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل تقاضای داوطلبان و در پاسخ به تماس های تلفنی مکرر داوطلبان صورت گرفته است.

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

صبح امروز وب سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی در طی اطلاعیه ای خبر تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد را مننتشر کرد. در این اطلاعیه آمده:

در پی تماس های متعدد داوطلبان در خصوص تمدید مهلت انتخاب رشته به اطلاع می رساند ، انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ، شرکت کننده در آزمون سراسری سال 98  تا روز سه شنبه 5 شهریور تمدید شد .

کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 98 که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می باشند می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی  azmoon.iau.ac.ir   نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی را دارند با پرداخت وجه انتخاب رشته می توانند به صفحه فرم انتخاب رشته دسترسی داشته باشند.

جهت ورود به سامانه لازم است تا کد دسترسی در ذیل کارنامه و کد ملی داوطلب در محل مخصوص وارد شود.

هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 رشته و محل  متناسب با گروه آزمایشی مربوطه اقدام نمایند. امکان انتخاب رشته در گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی، تنها برای افراد مجاز پیش بینی شده است.

تذکر 1 اطلاعیه دانشگاه آزاد:

برخی از اوطلبان با دریافت دفترچه انتخاب رشته، کد رشته و محل مورد نظر را در این دفترچه پیدا نمی کنند. در نظر داشته باشید که تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی تنها برای رشته های با آزمون امکان پذیر است.

بیش از 95 درصد رشته- محل های دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون هستند که در صورت تمایل با مراجعه به سامانه دانشگاه آزاد می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

تذکر 2 اطلاعیه دانشگاه آزاد:

لازم است تا کلیه داوطلبان قبل از پرداخت وجه انتخاب رشته، نسبت به وجود رشته –محل مورد علاقه خود از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته اطمینان حاصل کنند.

برای دریافت دفترچه راهنما نیازی به پرداخت هیچ وجهی نیست و این دفترچه هم اکنون برای دانلود رایگان موجود است.

داوطلبان جا مانده از انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد میتوانند حداکثر تا 2 روز آینده نسبت به ثبت رشته محل های انتخابی خود را ثبت نمایند.

بدیهی است امکان ویرایش کد رشته محل های انتخابی با توجه به اصلاحیه های منتشر شده نیز تا همین تاریخ تمدید شده و ادامه خواهد داشت.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام دهیم یا خیر؟

پیشنهاد ما این است چون ثبت نام دانشگاه آزاد و پذیرش در آن محرومیت از کنکور سال آینده را در پی نخواهد داشت، داوطلبانی که همچنان مردد هستند که پشت کنکور بمانند یا دانشجو شوند حتما انتخاب رشته را انجام داده و بعد از انتشار نتایج نهایی و رصد قبولی مورد نظر نسبت به این مهم تصمیم بگیرند.

تنها انتخاب دانشگاه های سراسری روزانه و عدم ثبت نام محرومیت از کنکور سال آینده را در پی خواهد داشت.

مشمولین نظام وظیفه و ثبت نام در دانشگاه آزاد

همچنین داوطلبانی که قصد پشت کنکور ماندن دارند ولی سن آنها به 18 سال تمام رسیده و امسال مشمول نظام وظیفه می باشند می توانند در دانشگاه های آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و سایر مراکز علمی مشابه ثبت نام کرده و دانشجو شوند تا بتوانند سال آینده در کنکور سراسری ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است برای شرکت در کنکور سراسری نیازی به انصراف از این نوع دانشگاه ها نیست وشما همزمان با دانشجو بودن می توانید در کنکور سراسری سال 99 هم شرکت کنید.

در صورت خبر و اطلاعیه ی جدید شما عزیزان می توانید از طریق بخش اخبار کنکور سایت مرکز مشاوره تحصیلی استاد علیرضا افشار از آن با خبر شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا