مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

حتما باید درس ها را در عید نوروز تمام کنیم؟

جمع بندی و تمام کردن دروس کنکور در عید نوروز الزامی است؟

برنامه کنکور هیچکس در عید نوروز نباید یکسان باشد

شاید جزو کسانی باشید که به تازگی در اسفند ماه یا فروردین شروع صفر کرده اید و یا شاید با برنامه 50 روزه کنکور  شروع به مطالعه دروس کرده اید. اما باید به این نکته دقت کنید که برنامه ریزی عید نوروز یک چیز شخصی است و باید شخصی سازی شود.

برنامه های یکسانی که بعضی از معلم ها یا مشاوران کنکور برای همه به طور یکسان تجویز میکنند به خصوص در عید نورو کاربردی ندارد.

همانطور که همیشه در شخصی سازی برنامه ریزی کنکور تاکید داشتیم ، شما باید بات توجه به پایه درسی خود و نقاط ضعف و قوت این برنامه را شخصی سازی کنید و بعد از هر قسمت اجرای برنامه از خود آزمون بگیرید.

نکته مهم: از برنامه های یکسان که برایب همه تجویز شده است و برنامه های غیر شخصی پانسیون های مطالعاتی دوری کنید.

روش مطالعه اصولی و درست تمام کردن دروس در عید نوروز

اول از همه باید بدانید که اولویت در عید نوروز با دوره و مرور کم تسلطی ها است نه تمام کردن دروس و جمع بندی کامل، البته برای دانش اموزان قوی که تسلط خوبی بر روی دروس دارند میتوان برخی از دروس را نیز تمام کرد.

دانش آموزان قوی سال دوازدهم که مدرسه را تمام کردند یا با برنامه مشاور خصوصی کنکور پیش میروند، میتوانند آزطمون های جامع را شروع کنند چون امتحانات نهایی را در پیش دارند و باید مدیریت زمان مناسبی برای ایام جمع بندی خود داشته باشند.

تنها در حالتی میتوانید دروس خود را در عید تمام کنید که کم تسلطی از مباحث قبلی نداشته باشید و تست زنی کنکور به صورت کامل در مراحل قبل انجام شده باشد.

نکته مهم: جمع بندی دروس باید به صورت فشرده خوانی و با آزمون ترمیبی و تست زنی همراه باشد. اگر درسی تمام شد به حل آزمون های جامع تک درس بپردازید.

شروع صفری ها در عید نوروز چگونه درس بخوانند؟

شروع صفری ها به هیچ وجه به فکر تمام کردن دروس در عید نوروز نباشند. اولویت شروع صفری ها با پیشروی دروس به صورت اصولی و با حل تست است.

شروع صفری ها نباید اسیر هیجانات شوند چیزی که بیشتر از تمام کردن دروس اهمیت دارد تسلط به مباحثی است که میخوانید،بدون رسیدن به تسلط کافی نمیتوان به سوالات کنکور پاسخ داد.

منابع مناسب کنکور در عید نوروز

اولویت منابع کنکور در عید نوروز با منابع قبلی است، برسی تست های علامت دار در منابع و آزمون های آزمایشی بهترین منبع برای ایام طلای عید نوروز است.

برای درسنامه خوانی در عید نوروز بهترین روش خواندن خلاصه نویسی هایی است که انجام داده اید و یا حل مجدد و مطالعه  پاسخنامه تست های علامت دار.

جمع بندی نهایی در مورد تمام کردن دروس در عید کنکوری ها

اولویت درس خواندن در عید نوروز افزایش تعداد تست هایی است که در هر درس کنکور پاسخ میدهید مثلاا اگر به 20 سوال درس ریاضی پاسخ میدادید با پیشروی یا تسلط بر روی مباحث کم تسلط این عدد را به 30 برسانید.

اینکه جمع بندی درس های کنکور به بعد از عید موکول شود ایرادی ندارد به شرطی که به دروسی که مطالعه کرده اید تسلط داشته باشید.

به هیچ وجه از برنامه و روش دیگران تقلید نکنید و استراحت در عید نوروز خود را مدیریت کنید.

مشاوره پیشنهادی : برنامه ریزی نوروز کنکوریها

ویدیو علیرضا افشار در مورد تمام کردن دروس کنکور در عید نوروز

دانلود ویدیو آموزشی

از اینکه با ما همراه بوده اید بسیار سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. سلام استاد
    من از جهت پایه در سطح متوسط رو به بالایی هستم بنا به مشکلات خانوادگی( بهانه نیست ) نتونستم نیمسال اول خوب باشم
    صفر نیستم و حتی 20 30 درصد دوازدهم هم مطالعه کردم قبل عید
    اما هدفم رتبه 2 رقمی هستش ( شاید حرفم بنظر مسخره بیاد و بگید خب باید تلاشتو میکردی ) اما باور کنید همچین آدمی نیستم استاد از موقعی که شرایطم برگشته دارم جدی مطالعه میکنم
    خواستم بدونم این کارم درسته که :
    دارم جدی مطالعه میکنم با برنامه ریزی تا آخرین روز … اما اصلی ترین هدفم برای سال بعده و اینکه چون تایمم بیشتره سرد بشم یا بگم وقت هست اینجوری نیستم و از همین الان ماکزیمم در حال تلاشم حتی برای همین امسال!
    ولی با توجه به وضعیت درسیم میدونم نمیشه و چون میدونم تایم از دست رفته چقدر سخته جبرانش برای سال 1402 بشدت در حال تلاشم تا بهش برسم
    آیا کارم درسته؟
    سپاس گزارم

    1. سلام
      الان اسم سال ۱۴۰۲ نیار
      عید هست و سال جدید و شگون نداره بهش اینجوری نگاه کنی
      مباحث کم تسبط و سپس قسمت های تست خیز و ساده هر درس در برنامه بذار و خودت بالا بکش
      موفقیت برات اتفاق خواهد افتاد انشاله

      https://alirezaafshar.org/%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88-%d9%85%d8%a7%d9%87/

  2. سلام استاد لطفا منو راهنمایی کنید من دانشجوی ترم ۳ میکروبیولوژی آزادم ، سهمیه ۲۵ بودم که از بین رفت با قوانین جدید… استاد شما چند جا گفته بودید این قانون احتمالا امسال اعمال نمیشه اما رئیس کل بنیاد گفت دیگه امیدی نیست من کلا نا امید شدم من از اواسط اسفند میخونم استاد گفتن دانشگاه ها حضوری میشه من نمیدونم باید چیکار کنم برم دانشگاه یا نه میترسم سهمیه اعمال نشه این ترمم از دست بدم خواهش میکنم راهنماییم کنید خواهش میکنم بگید امسال امیدی به اعمال سهمیه هست؟

    1. در حد پاس کردن درس های ترم بخوان
      یا اگر تاحالا مرخصی نگرفتی و مشروط نشدی این ترم کلا حذف کن

  3. سلام، خسته نباشید من یک مشکلی که دارم این هست که با وجود دانستن نکته سوال به ان دقت نمیکنم مخصوصا در درس زیست شناسی به طوری که اگر سوال را اشتباه پاسخ دهم سپس بذون اینکه به پاسخنامه نگاه کنم متوجه اشتباه خودم میشود چه راهکاری پیشنهاد دارید؟! با تشکر از توجهتان

    1. سلام
      تست های زیست در کنار سایر دروس ترکیبی و زماندار بزن تا ذهنت تراکم و فشردگی و زمان تنگ و خستگی تمرین کنه
      مثلا اخر شب ده تست از هر درس تخصصی بذار مجموعا بشه ۴۰ تست و در تایم ۴۰ دقیقه نهایت بزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا