مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

شرایط تغییر رشته دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد

مراحل تطبیق نمرات در دانشگاه آزاد

دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد چگونه می توانند تغییر رشته دهند؟

دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اگر قصد تغییر رشته خود در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد را دارید ، مراحل 5 گانه که در ادامه بیان می شود را با دقت مطالعه بفرمایید که از تغییر رشته و انتقال دانشگاه و شرایط آن اطلاعت کافی را کسب کنید .

گام اول) مراجعه حضوری برای موافقت دانشگاه مبدأ و مقصد

با توجه به این اصل که دانشگاه های مبدأ و مقصد باید با تغییر رشته شما موافقت کنند باید در گام اول فرم تقاضانامه برای تغییر رشته را تکمیل کنید .

شما می توانید با مراجعه به واحد آموزشی دانشگاه خود ، فرم تقاضانامه برای تغییر رشته تحصیلی خود را دریافت کرده و آن را تکمیل کنید و از طریق شورای آموزشی نتیجه ی درخواست خود را پیگیری کنید.

گام دوم) تحویل مدارک 6 هفته قبل از آغاز ترم تحصیلی

درگام دوم باید مدارک خود را تحویل واحد آموزشی دهید . به منظور اقدامات لازم برای تغییر رشته الزامیست مدارک خود را شش هفته قبل از آغاز ترم تحصیلی جدید تحویل واحد آموزشی دهید .

گام سوم) ارسال پرونده دانشجویان یک هفته بعد از تقاضا به واحد دانشگاهی

در گام سوم جهت پیگیری تقاضای خود به واحد آموزشی دانشگاه مراجعه کنید . تقاضای شما باید تا حداکثر یک هفته پس از ارائه فرم تقاضانامه تکمیل شده ، توسط واحد آموزشی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته باشد.

پرونده تکمیل شده ی شما به همراه ریز نمراتتان به گروه آموزشی مورد تقاضا  یا  شورای آموزشی واحد دانشگاهی ارسال شده باشد.

گام چهارم) اعلام نتیجه بعد از 2 هفته بررسی شورای آموزشی

در گام چهارم جهت پیگیری نتیجه تقاضای خود به واحد آموزشی دانشگاه مراجعه کنید . نتیجه ی درخواست شما باید تا حد اکثر دو هفته پس از ارائه مدارک توسط واحد آموزشی به گروه یا شورای آموزشی ، به اطلاع آموزش واحد دانشگاهی برسد .

اگر با تقاضای شما برای تغییر رشته موافقت شده باشد ، تمامی مدارک شما توسط واحد دانشگاهی برای تصویب نهایی به سازمان مرکزی ارسال می شود .

گام پنجم) دروس گذرانده شده معادل سازی شود

در گام آخر جهت مطلع شدن از تصویب نهایی تقاضای خود به واحد دانشگاهی مراجعه کنید . تصویب نهایی تقاضای شما باید تا حداکثر یک هفته قبل از شروع نام نویسی توسط سازمان مرکزی به واحد دانشگاهی اعلام گردد .

اگر با در خواست شما برای تغییر رشته موافقت شده باشد ، نوبت به معادل سازی دروسی که گذرانده اید با رشته جدیدتان می باشد تا نیازی نباشد که دوباره این درس هارا بگذرانید .

توجه: در اخر باید این نکته را ذکر کنیم که تغییر رشته کار راحتی نیست و به خصوص برای رشته های پرطرفدار کنکور در صورت اینکه در هنگام اتتخاب رشته ی کنکور با وجود کسب نمره ی لازم در رشته ی مورد نظر رشته ی دیگری را انتخاب کرده باشید کار شما راحت تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا