مشاوره خصوصی علیرضا افشار
تست زنی و دورهتست زنی و دورهویدیو

برای کنکور اولویت با تست های کنکور سرسری است یا تألیفی ؟

برای تست زنی کنکور تست های تالیفی مهم تر است یا تست های کنکور سراسری؟

اینکه باید تنها تست های کنکور سراسری یا حل کنیم یا به سراغ تست های متنوع و رنگارنگ تالیفی بهترین منابع کنکور بازار برویم یکی از پرتکرار ترین و چالش برانگیز ترین سوالات کنکور است.

قطعا هر کدام از این دو دسته بندی کاربرد خود را دارید و هیچ داوطلبی تنها با تست های تالیفی و یا تنها با تست های کنکور سراسری نمیتواند به تسلط کافی بر روی مباحث برسد پس باید راه و روش تست زنی کنکور ترکیبی از این دو دسته تست باشد.

شروع مطالعه برای کنکور با سوالات کنکور سراسری یا با تست تألیفی ؟

برای مطالعه ی دروس تحلیلی داوطلب می بایست ابتدا از جزوه ی درسی مطالب آموزشی را فرا گرفته و برای دروس توصیفی برخی داوطلبان با کتاب های درسی و گروهی دیگر از جزوه و یا درسنامه ها استفاده می کنند.

سپس داوطلب می تواند در مرحله ی بعد به سراغ حل تست های سراسری و کنکور های چند سال اخیر که با شیوه ی نظام جدید طراحی شده اند یعنی سال های 98 و 99 و 1400 برود.

نکته مهم: حل تست های کنکور سراسری سال گذشته جهت داشتن ایده و روش طراحی سؤالات، بسیار برای داوطلبان کنکور سراسری حیاتی و لازم است زیرا برخی اوقات سؤال کنکور سؤال های کنکور سال شما را حل می کند که این نکته را در دروس عمومی می توان مشاهده کرد.

تست های مناسب برای دروس عمومی و تخصصی کنکور سراسری

برای تسلط به دروس عمومی حل تست های کنکور سراسری راهگشا و برای تسلط به دروس تخصصی هم تست های تألیفی و هم تست های کنکور سراسری لازم است.

پس همانند تفاوت در روش مطالعه دروس تخصصی و روش مطالعه دروس عمومی تست زنی این دو درس نیز متفاوت است.

نکته مهم: برای دروس تخصصی وتست های تألیفی مرتبط با آن در آزمون آزمایشی گزینه دو و برای دروس عمومی سؤالات آزمون آزمایشی سنجش مناسب است.

تست های مناسب برای هنگام مطالعه و جمع بندی کنکور

تست های تکمیلی تألیفی که در آخرهر فصل آمده است سؤالات مناسبی برای جمع بندی شناور کنکور داوطلبان می باشد. پس به هیچ عنوان از ابتدا به سراغ اینگونه تست ها و سؤالات نروید.

درهنگام مطالعه ی مباحث آموزشی حل تمام تست های کنکور سراسری واجب است. اما داوطلب می تواند تست های تألیفی مشابه کنکور سراسری را در خلال هرفصل به صورت گزینشی و رندوم حل کند. زیرا تعداد این گونه سؤالات بسیار زیاد است.

برای دروس تحلیلی حل تمامی تست های تألیفی لازم نیست و عدم حل تست ها به صورت گزینشی باعث ایجاد وسواس و درنهایت کمبود وقت وبی سوادی می شود.

داوطلب کنکور سراسری می بایست هم تست های تألیفی و هم تست های سراسری را در خلال مطالعه برای تمرکز بیشتر بر روی تکنیک های تست زنی کنکور کار کند. اما حل فقط تست های کنکور سراسری به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

نکته خیلی مهم: هیچ کدام ازتست های کنکور سراسری را تا دوران جمع بندی رها نکرده و تمام آنها را در حین آموزش حل کنید.

مشاوره پیشنهادی(۱) : تست پوششی چیست ؟

مشاوره پیشنهادی(۲) :  نکات مهم تست زنی کنکور

دانلود ویدیو


نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. حل کردن تست های کنکور چه تالیفی و چه سراسری هیچ فایده ای ندارد چرا که کنکور سال به سال سخت تر میشود یا باید سهمیه داشته باشی یا سوالات را خریداری کنی و یا به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی بروی البته می توان کلا از خیر تحصیلات عالیه گذشت!!!!

    1. سلام
      این حرف درستی نیست
      تست های متنوع بزنید موفق میشی
      شما بعنی می فرمایید هر کسی رتبه میاره امسال که مثلا ریاضی تجربی ها سخت بود و اتفاقا همین درس بالا زده سوال خریده ؟؟؟

  2. سلام آقای افشار، وقت بخیر
    در مورد مهلت انصراف از دانشگاه دوره روزانه برای شرکت در کنکور سال بعد سؤال داشنم
    در دفترچه شماره 1 سال 1399 گفته شده تا بهمن ماه باید انصراف خود را قطعی کنند
    اما در دفترچه شماره 2 سال 1399 نوشته شده تا پایان اردیبهشت

    بالأخره کدام یک مدنظر است ؟

    1. سلام
      تا قبل از نیمه اسفند مد نظر بوده هرسال ولی چون کنکور ۱۳۹۹ بخاطر کرونا ۱/۵ تعویق خورد و ثبت نام مجدد از متاخرین انداختند اردیبهشت و این تاریخ انصراف هم عوض شد

      دقت فرمایید که روزانه ها قبل از ثبت نام در کنکور باید از رشته و دانشگاه قبلی شان انصراف دهند

      1. سلام دکتر من کتابای تخصصیم اکثرا تستای سالای هشتاد خورده‌ای و یا زیر نود ۹۸هست ینی منبعم عوض کنم؟

  3. سلام استاد ازتون نهایت تشکر رودارم که ما کنکوری ها رو به بهترین نحو راهنمایی میکنید

  4. سلام آقای دکتر
    چون خیلی از کتاب های کمک درسی کنکور تجربی بیشتر تست های تالیفیشون یا خارج از کتابه و مربوط به کنکور نظام قدیم و یا سوالاتش هم سطح کنکور نیست اگه از کتاب های کمک درسی فقط تست هایی که از تمرینات کتاب درسی گرفته شده و تستهای کنکور 98 تا 1401 به اضافه تست های کنکور دی ماه 1401 رو کار کنیم و به جای تست های تالیفی کتاب ها،آزمون های آزمایشی مختلف امسال رو کار کنیم خوبه یا نه؟چون آزمون ها به نظر استاندارد تر هستن

    یا اینکه تست های تالیفی کتابها رو که خود مولفین رنگی کردن رو حل کنیم و به جای سایر تست های تالیفی بریم سراغ آزمون های آزمایشی؟

    ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم با توجه به اینکه رئیس سازمان سنجش چندین بار تاکید کرده که کنکور براساس محتوای کتاب های درسی طراحی میشه.با این وجود آیا بازم تست های کنکور قبل از سال 98 مفید هستن یا به جای این ها آزمون های آزمایشی کار کنیم؟

    1. سلام
      کنکور های ازمایشی کار کن وقتی تست های کنکور بلد شدی و کار کردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا