مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

آماده شدن برای بازگشایی مدارس بعد از تعطیلی کرونا

بهترین برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس بعد از کرونا

برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس بعد از کرونا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ های داوطلبان کنکوری و دانش آموزان در این برهه‌ی زمانی باز شدن مدارس و شرکت کردن آن ها به صورت حضوری و فیزیکی سر کلاس‌های درس می‌باشد.

حال باید رویکرد هر فرد را با این موضوع سنجید تا هم دانش آموزان از این مسأله نفع ببرند و هم اینکه آنها را دچار چالش و تقابل با مدرسه برای عدم حضور و شرکت سر کلاس ها و امتحانات مدرسه نکنند.

با توجه به اینکه اکثر رتبه برترها هرساله از میان دانش آموزان سال دوازدهمی هستند که با وجود مدرسه و کلاس های درس و کنکور و آزمون توانسته‌اند به موفقیت دست یابند پس می‌توان گفت که شرکت کردن در مدرسه و کلاس‌های درس به هیچ عنوان مانع موفقیت در کنکور و رتبه برتر شدن نخواهد شد.

به خصوص که تعداد افراد رتبه برتر از میان دانش آموزان سال دوازدهمی که داوطلب کنکور سراسری بوده‌اند بسیار بیشتر از تعداد فارغ التحصیلان است. شما می‌توانید در مدیریت کنکور و مدرسه برای سال دوازدهمی‌ ها بیشتر در این مورد مطالعه کنید.

رعایت و دانستن برخی نکات برای حضور در مدرسه و کلاس درس داوطلبان ضروری است

حضور در کلاس درس چه به صورت مجازی و چه حضوری اجباری است. به طوری که طبق قانون اگر هر دانش آموز از 15 الی 16 جلسه هر ترم حدود بیشتر از 3 غیبت داشته باشد می تواند از جانب مدیر و معلم مدرسه برای شرکت سر جلسه‌ی امتحان محروم شود. پس غیبت غیر موجه در ترم 1 یعنی محرومیت برای آزمون امتحان نوبت اول. این مورد باعث به وجود آمدن مشکل جدی می‌شود بطوری که دانش آموز علاوه بر از دست دادن نمره‌ی آن امتحان به اندازه ای برای امتحان نهایی تلاش کند که بتواند ترم اول را جبران کند.

توجه: پس شرکت کردن و حضور در مدرسه و کلاس درس اجباری است. اما می‌توان با مدیر و معلمان مدرسه نسبت به دروسی که در آن قوی‌ تر هستید تعامل داشته تا بتوانید آن ها را نگران آینده‌ی تحصیلی خود کنید که آنان بتوانند بیشتر با شما راه بیایند.

با بازگشایی مدارس داوطلبان کنکوری چه کارهایی باید انجام دهند؟

با توجه به اینکه مدت زمان تابستان کاملا در اختیار دانش آموزان بوده اما با آغاز فصل پاییز با کمتر شدن محدودیت های کرونایی علاوه بر کلاس‌ های کنکوری، آزمون‌ های مدرسه را نیز می‌ بایست با آن‌ها به پیش ببرند.

در این زمان یکی از مهمترین کارها تطابق برامه آزمون های با کلاس های آموزشی است تا دچار عقب ماندگی برنامه های خود نشوید نباشید.

داوطلبان کنکور برای موفقیت باید چه نکاتی را در مدرسه رعایت کنند؟

مورد اول) از زمان‌های مرده‌ی خود بیش‌تر استفاده کنند. این زمان‌ها مدت زمان زنگ‌های تفریح مدرسه، راه رفت و آمد مدرسه، زمان‌های خوردن ناهار و شام  و یا حتی سرویس مدرسه و از این قبیل است. استفاده از این زمان ها می تواند به داوطلب بسیار کمک کند.

توجه: داوطلب می‌بایست آستانه‌ی تحمل و خستگی خود را بالا برده تا بتواند همزمان کلاس‌های مدرسه و درس و همچنین ساعات استراحت در سال کنکور خود را به گونه ای مدیریت کند تا اختلالی در روند مطالعه‌ی وی به وجود نیاید.

مورد دوم) توجه به  آموزش های تشریحی اساتید و معلمان مدرسه باعث می‌شود که داوطلب در هنگام مراجعه به درس‌نامه‌ی کتب تست و تمرین آن مبحث را روان‌تر و زودتر فرا گرفته تا بتوانند سریع‌تر از آن مطلب عبورکنند. زیرا کار تشریحی قوی می‌تواند پایه‌ی کار تستی باشد. این نکته را دانش آموزان مناطق محرومی که با سطح تشریحی معلمان مدرسه خود توانسته‌اند به پایه‌ی تستی قوی برسند و رتبه برتر نیز بشوند به ما بارها ثابت کرده‌اند.

 دانش‌آموزان با رعایت چه نکاتی می‌توانند علاوه بر موفقیت در آزمون‌های مدارس، در کنکور نیز بتوانند یکی از رتبه‌های برتر  شوند؟

گوش دادن به مطالب تشریحی مدرسه باعث می‌شود که داوطلبان کنکوری امتحانات دی ماه را به خوبی از سر گذرانده و پشت بند آن بتوانند به حل تست و تمرین از آن مباحث بپردازند. پس شرکت در کلاس‌های درس مدرسه باعث می‌شود که دانش آموز نگران پاس کردن آزمون  و امتحانات دی ماه نبوده و برای امتحانات نهایی خود نیز موفق‌ترعمل کنند. توجه داشته باشید که دانش آموزان می‌توانند علاوه بر امتحانات دی ماه برای کنکور هم آماده شوند.

داوطلب حتی از کلاس های تشریحی ساده نیز می بایست نهایت استفاده را داشته تا در بحث تستی به وی پیش زمینه مطالعاتی قوی‌ایی بدهد و بهتر عمل کند.

اگر دانش آموز از مدارس نمونه دولتی، سمپاد و یا مدارسی باشد که کلاس های درس و کنکور را هم‌زمان پیش ببرد می‌بایست درس‌نامه و نکات درسی و آموزش را سر کلاس فراگرفته و در منزل فقط به حل تست و تمرین بپردازد.

عدم توجه به مطالب آموزشی و درسنامه در سر کلاس درس باعث می شود که داوطلب در منزل دو برابر زمان گذاشته و هم درسنامه را از ابتدا فراگرفته و هم به حل تست و تمرین بپردازد. این همان اتلاف زمان است. حتی فارغ التحصیلان نیز می‌بایست با فیلم ها و مطالب آموزشی همین روند را در پیش بگیرند. همچنین برای موفقیت بیشتر می‌بایست ساعات مطالعه برای کنکور را افزایش دهید.

نکته: به هنگام تداخل برنامه های آزمون و مدرسه می بایست از مشاور کنکور خود کمک گرفته تا بتوانید اولویت مطالعه ی خود را بهتر بیابید.

در انتها شما برای موفقیت بهتر در کنکور علاوه بر شناخت صفر تا صد کنکور 1401 ، نیاز به یک برنامه ریزی خوب برای کنکور نیز دارید. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده و بتواند شما را در راه خود برای موفقیت در مدرسه و کنکور یاری کند.

مشاوره پیشنهادی : مطالعه کدام مباحث در پاییز اولویت دارند ؟

ویدیو علیرضا افشار همراه با توضیحات تکمیلی در این مورد

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. 🌼شیمی و زیست دهم
    ریاضی معادلات و توابع
    عربی اسم و فعل و ترجمه
    فیزیک حرکت یا فشار وو گرما (دهم)
    آرایه تشبیه و استعاره و مجاز و ایهام🌼

    سلام استاد وقت بخیر…شما پیام بالا رو در جواب یکی از دوستان گفته بودین که گفته بود نظام قدیم و شروع صفری هستش و باید از کجا شروع کنه…

    حالا سوال من اینه …ماهایی که نظام قدیم هستیم…شروع صفر با پایه درسی ضعیف هستیم…باید از برنامه آزمون جدابشیم؟یعنی دوازدهم رو نخونیم؟پس دوازدهم رو کی شروع به خوندن کنیم…تا ازمون ۲۴ دی ما ۶۶ روز وقت داریم…چجوری ۷تا آزمون رو بگنجونیم داخل این چندروز

    1. برنامه ریزی خصوصی میخواهید مشاوره ماهانه ثبت نام کن
      هرماه ۸ جلسه تلفنی برنامه ریزی
      ۱۲ دوره آزمون
      هر روز چک عملکرد درسی

      این زنجیره های شروع هر درس هست و با توجه به ضعف و قوت فرد میشه به وی پیشنهادات بعدی را نیز داد

  2. سلام استاد.من شروع صفری ام و نطام قدیم تجربی.۲۲سالمه…هی میخوام شروع کنم به درس خوندن ولی یاد گذشته میفتم…با خودم میگم تو داخل ۸ماه نمیتونی موفق بشی…وقت کمه…چجوری فقط با کتاب تست میشه موفق شد؟

    1. بگی نمیتونی و نخواهی بخوانی ۸۰ ماه هم بهت وقت بدهند کمه و اگر بخوای کار کنی همه جوره میشه موفق شد

  3. اگر بخوایم برنامه ی آزمونمون رو ده روزه بریزیم ماها ک شروع صفریم…بازم باید طبق ویس برنامه ریزی دو روز آخر رو خالی بذاریم….و یک باکس از هر درس رو هم نادید بگیریم؟خب اینجوری ک حجمی ک میخوایم بخونیم خیلی زیاد میشه

    1. سلام
      بلکه باکس خالی برای جبران به مبنای روز برنامه ربطی نداره و حتما باید وجود داشته باشه

  4. سلام استاد افشار واسه لغت املا با چه جوری این مبحث رو خوند و من با روزی نیم ساعت کار کردن این مبحث بازم ضعیفم و معنای کلمات نمیتونم سر آزمون درست به یاد بیارم چیکار کنم آیا قلق خاصی داره یا نه؟؟
    توی مبحث املا قوی هستم و تنها مشکلم به یاد آوردن معنای لغت هسته…

    1. سلام
      درس به درس اول معنی واژگان و قرابت و سپس آرایه اشعار و در اخر املاها بخوان
      فعلا کار مبحثی و فله ای نکن تا دیماه که ترم اول تمام شد

  5. سلام استاد، دوازدهم تجربی هستم و صفرم. از الان تا اوایل دی رو گذاشتم برای امتحانات ترم ۱ دوازدهم (۲هفته، در سطح کتاب)، از دی تا بهمن مطالعه پیش نیاز‌های دوازدهم (مطالعه برای کنکور) و از بهمن میخوام با مدرسه بیام جلو در کنارش عقب افتادگی ها رو هم جبران کنم‌. اینکارم درسته؟

    1. سلام
      با کمک مشاورت الان انتخابی پایه کار کن و در خلال امتحان فقط دوازدهم بخوان و تا جایی که میشه هم تستی جمعش کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا