مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

شرایط انصراف از دانشگاه روزانه بدون محرومیت

انصراف از دانشگاه روزانه و شرکت در کنکور 99

شرایط انصراف بدون منع از شرکت در کنکور چیست؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی داوطلبان کنکور که به دنبال مقایسه کیفیت دانشگاه های ایران هستند این است که اگر دانشگاه در دوره روزانه قبول شویم و رشته قبول شده رشته مورد علاقه مان نباشد دگیر هیچ راهی جز ادامه تحصیل در همان رشته و دانشگاه محل قبولی را نداریم ؛ این وضعیت برای پسران بدتر است، چون اگر به دانشگاه نروند باید دم در پادگان را بکوبند و دوسال سربازی را بگذرانند و چه بسا مسیر زندگیشان کاملا تغییر کند. پس بایستی در آموزش انتخاب رشته کنکور نهایت دقت را به خرج داد و با در نظر همه جوانب دست به انتخاب زد .

انصراف دانشجو روزانه و ادامه تحصیل

همیشه دانشجویان این سوال هم برایشان مطرح بوده که آیا پس از قبولی در دانشگاه، اجازه انصراف از ادامه تحصیل را داریم و در صورت داشتن حق انصراف شرایط انصراف چیست؟

در ایام انتخاب رشته کنکور نیز در قالب پست به بیان محدودیت ها و محرومیت های انتخاب رشته پرداخته بودیم.

در این مطلب به بیان توضیحاتی پیرامون این موضوع می‌پردازیم. دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل را دارند، بسته به نوع دانشگاه و دوره آموزشی باید هزینه‌ای را به عنوان جریمه، پرداخت نمایند.

دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل را دارند ، بسته به نوع دانشگاه باید هزینه ای را به عنوان جریمه ، پرداخت نمایند.

محرومیت از کنکور برای پذیرفته شدگان دوره روزانه

داوطلبانی که مورد پذیرش در دانشگاه های روزانه قرار گرفته اند ، به شرط انصراف از دانشگاه محل تحصیل می توانند در آزمون سراسری سال آینده شرکت کرده و رشته های دوره های غیر روزانه را انتخاب کنند.

با وجود محرومیتی که برای پذیرفته شدگان دوره روزانه وجود دارد شرایطی مطابق زیر مطرح است که می تواند امکان انصراف از تحصیل دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور دوره روزانه را فراهم آورد.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در آزمون سراسری دوره روزانه

  •  داوطلبان می بایست پس از شرکت در کنکور سراسری و قبولی ، حداقل تا 2 ترم به تحصیل خود ادامه دهند. چنان چه متقاضیان در ترم 1 یا 2 از دانشگاه انصراف دهند و در آزمون سراسری سال جاری شرکت کنند ، حق انتخاب کد رشته های روزانه را نخواهند داشت.
  • پس از وارد شدن به دانشگاه ، باید 1 سال کامل را پشت سر بگذارید و نمرات ترم 2 شما نیز ثبت شود. سپس با شروع ترم 3 می توانید هماهنگی های لازم را با دانشگاه محل تحصیل انجام داده و مراحل انصراف را طی کنید. بعد از پایان مراحل انصراف ، حضور شما در آزمون سال بعد ، حتی برای دانشگاه های روزانه بلامانع است.
  • مشمولین خدمت دوره ضرورت در تمام دوران تحصیلی خود تنها یک مرتبه امکان انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور همان مقطع را دارند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که مورد پذیرش در دوره روزانه قرار می گیرند ، تا یک سال از شرکت در آزمون ورودی این دو مقطع تحصیلی محروم می باشند.
  • داوطلبانی که مشغول به تحصیل در دوره روزانه مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند ، جهت شرکت در هر آزمونی باید ابتدا انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند.
  • داوطلبانی که مورد پذیرش در دوره های آموزشیهزینه پولی مثل شبانه و یا یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی ، پیام نور ، آزاد ، پردیس خودگردان و مجازی قرار گیرند مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال بعد می باشند.
  • اگر مورد پذیرش در در دانشگاه روزانه قرار گیرید ، چه ثبت نام کنید و چه نسبت به ثبت نام خود اقدامی انجام ندهید ، از شرکت در آزمون دوره روزانه سال بعد محروم خواهید بود.
  • چنان چه جزو دانشجویان دوره روزانه باشید و بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل در آزمون سراسری شرکت کرده و مورد پذیرش قرار گیرید ، قبولی شما باطل خواهد شد. زیرا دانشجویان روزانه باید پیش از ثبت نام در کنکور سراسری ، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند.

شرایط انصراف از دانشگاه برای شرکت مجدد در کنکور مقاطع مختلف

شرایط انصراف از دانشگاه برای شرکت مجدد در کنکور سراسری

دانشجویان دوره روزانه که به منظور شرکت در آزمون سراسری ، قصد انصراف از دانشگاه را دارند باید پیش از هرگونه اقدام برای ثبت نام در آزمون مذکور ، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند. به نحوی که مورد تایید دانشگاه نیز قرار گیرد.

اما دانشجویانی که در دوره های غیر روزانه مشغول به تحصیل هستند و تمایل دارند در آزمون سراسری پیش رو شرکت کنند ، نیازی به انصراف قطعی ندارند. این دسته از داوطلبان آن گاه که به موجب ثبت نام کنکور و شرکت در آن مورد پذیرش در کد رشته محل مورد نظر قرار گیرند ، می توانند ثبت نام خود را نهایی سازند. ضمنا شرایط تغییر رشته و دانشگاه نیز اینجا بیان شده است .

شرایط انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد سراسری

دانشجویان مقطع دکتری و یا کارشناسی ارشد ناپیوسته که مشغول به تحصیل هستند و قصد شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد را دارند ، باید حداکثر تا پیش از پایان مهلت ثبت نام ارشد انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل ، قطعی کنند. در صورتی که بدون انصراف از رشته و دانشگاه فعلی در آزمون سراسری شرکت کرده و مورد پذیرش نیز قرار گیرند ، قبولی آن ها لغو خواهد شد.

شرایط انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در کنکور دکتری سراسری

دانشجویان دکتری جهت شرکت مجدد در آزمون سال جاری ، در صورتی که واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتریباشند ، باید تا قبل از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام دکتری انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند. در غیر این صورت اگر در کد رشته محل مورد نظر پذیرفته شوند قبولی آن ها لغو خواهد شد.

مشاوره کنکور مرتبط : آموزش جمع بندی کنکور99

مشاوره تحصیلی دوران کنکور : نقش والدین در موفقیت کنکوریها

مشاوره کنکور دوران جمع بندی : صفر تا صد تحلیل آزمون

میزان جریمه انصراف از دانشگاه محل تحصیل

دانشجویان انصرافی از دانشگاه ، موظف به پرداخت هزینه ای مبنی بر جریمه انصراف می باشند. اما در چند حالت به این افراد جریمه ای تعلق نمی گیرد.

  1. انصراف از تحصیل در دانشگاه روزانه: دانشجویان دانشگاه دولتی که بلافاصله پس از انصراف ، قصد ادامه تحصیل در دوره روزانه را دارند ، مشمول پرداخت جریمه انصراف نمی شوند.
  2. انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد: دانشجویان دانشگاه آزاد که بلافاصله پس از انصراف نیز ، قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند از پرداخت جریمه انصراف معاف هستند.
  3. انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی: دانشجویان این دانشگاه ها که شهریه ترم های گذشته را تسویه کرده اند ، پیش از شروع ترم جدید باید درخواست انصراف خود را اعلام کنند تا از پرداخت جریمه انصراف معاف شوند.
میزان جریمه انصراف از دانشگاه ها
نوع دانشگاه میزان جریمه
روزانه بسته به رشته ، مقطع و دانشگاه ، برآورد هزینه ای انجام شده و به عنوان مبلغ جریمه به دانشجو اعلام می گردد.
شبانه 1/5 برابر شهریه ثابت
پیام نور 1/5 برابر شهریه ثابت
غیرانتفاعی 1/5 برابر شهریه ثابت
پردیس خودگردان شهریه ثابت تمام ترم های باقی مانده
علمی کاربردی یک شهریه ثابت
دانشگاه آزاد کاردانی: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) * (نصف شهریه پایه)
کارشناسی ناپیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) * (نصف شهریه پایه)
کارشناسی ارشد ناپیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) * (نصف شهریه پایه)
کارشناسی پیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 8) * (نصف شهریه پایه)
دکتری حرفه ای (دامپزشکی): (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 12) * (نصف شهریه پایه)
دکتری حرفه ای (گروه پزشکی): کل شهریه پایه ترم های باقی مانده
دکتری تخصصی: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 7) * (نصف شهریه پایه)
دکتری تخصصی ورودی های 94 به بعد: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 6) * (نصف شهریه پایه)
دستیاری تخصصی: کل شهریه تحصیلی ترم های باقی مانده

 

نوشته های مشابه

49 دیدگاه

  1. سلام،وقت بخیر ممنون از پست کامل وجامعتون،فقط استاد ثبتنام کنکور ۹۹ چه زمانی هست؟؟وکسانی ک قصد انصراف از روزانه رو دارند در چه تاریخی از بهمن ماه باید انصراف بدن؟؟ممنون میشم پایخ بدین

    1. سلام
      دوستانی که قرار هست از روزانه انصراف بدهند بهتره بعد از اتمام این ترم اینکار انجام بدهند . البته با توجه به مهلت ثبت نام کنکور که از اواخر بهمن تا اوایل اسفند می باشد ، شما میتونی تا نیمه اول اسفند انصراف قطعی خودت بدی

    2. سلام ببخشید من یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین چون واقعا حیاتیه🙏🙏
      من دخترم(ینی مشکلات نظام وظیفه و … ندارم) و میخواستم بدونم این درسته که در هر مقطع فقط یکبار میشه از دانشگاه انصراف داد؟؟ینی برفرض مثال کسی ترم پنج از دانشگاه روزانه انصراف بده و کنکور بده و بره دانشگاه روزانه رشته ی دیگه، دوباره میتونه از اون رشته هم انصراف بده؟

  2. سلام.من ۹۸ قبول شدم. اگر امسال رتبه کشوری زیر ۵۰ بشه. میتونم روزانه انتخاب کنم دیگه؟

    1. سلام . بله بصورت کلی و عمومی میتونی اما قانون برای بچه هایی که روزانه ۹۸ قبول شدند چه رفتن ثبت نام کردند و چه نرفتند شرایط خاصی داره
      اگر میخوای کنکور ۹۹ شرکت کنی و دانشجو روزانه هستی باید اول از رشته و دانشگاه فعلی انصراف بدی و بعد با سنجش مکاتبه کنی تا بخاطر قبولی روزانه ۹۸ شما محرومیت انتخاب رشته روزانه یکساله ( کنکور ۹۹ ) لغو بشه .

      اگر برای کنکور ۱۴۰۰ هم بخواهی شرکت کنی هم حتما باید قبل از ثبت نام کنکور دانشجو روزانه نباشی (شرط ثبت نام کنکور ورودی دانشگاه اینه آن لحظه دانشجو روزانه نباشی)

      مشکل نظام وظیفه هم در هر دو حالت نداری

  3. مشمولین خدمت دوره ضرورت در تمام دوران تحصیلی خود تنها یک مرتبه امکان انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور همان مقطع را دارند.
    درود ؛ استاد این بند کمی برایم گنگ بود . من سال ۹۶ در پیام نور ثبت نام و در سال ۹۷ زیست شناسی شهید بهشتی قبول شدم برای ثبت نام در دانشگاه شهید بهشتی از پیام نور انصراف دادم . و الان در ترم چهارم قصد انصراف و دادن کنکور هنر را دارم میخواستم مطمئن شوم که مشکلی از جهت آن یکسال پس از انصراف پیش نیاید . آیا مشکلی هست ؟

    1. سلام
      چون قبلا یکیار انصراف دادی ( انصرافت از پیام نور ) الان دیگه حق انصراف دوم و ثبت نام در رشته سوم را نداری مگر اینکه بری سربازی و برگردی و بعد کنکور بدی و رشته سومت ثبت نام کنی
      پس مشکل نظام وظیفه داری

  4. سلام و درود
    استاد من قبلا پیام نور انصراف دادم‌ و الان دانشجوی ترم۲ پرستاری آزاد هستم میخواستم واسه کنکور۱۴۰۰ نظام جدید دوباره بخونم اگه از پرستاری هم انصراف بدم تحت چه شرایطی( ایست خدمت و موافقت نظام وظیفه استان و …) میتونم رشته جدید رو بخونم؟ حتی اگه بشه برم خدمت و بیام اون رشته جدید رو بخونم امکانش هست؟

    1. لز پلیس +۱۰ سوال بپرسید . هر کنکوری تنها یکبار فرصت برای انصراف داره و بعد با انصراف دوم خدمت سربازی باید بره . پاسخ سوالی که کردید دقیق اطلاع ندارم و به نظرن بهتره در همین رشته پرستاری که خوب هم هست بمونی

  5. سلام خسته نباشید.من میخوام برای بار سوم کنکور شرکت کنم (نظام جدیدم) کنکور 1400من معافیت یک سالم تموم میشه و مجبورم برم سربازی من باید چیکار کنم که بتونم یه سال دیگه هم پشت کنکور بمونم. درضمن من شنیدم سن سربازی به 20سال افزایش پیدا کرده ایا اصلا لازم هست اقدامی کرد من نیمه اولی 80هستم کنکور 1400 میشم بیست ساله .تشکر

  6. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد افشار عزیز
    من متولد مرداد 79 هستم . کنکور 97 اولین کنکورم بود . مهر سال 98 هم پیام نور ثبت نام کردم و 2 ترم مرخصی گرفتم تا برای کنکور 99 بخونم . الان قصد دارم دوباره برای کنکور 1400 بخونم . الان من باید چکار کنم تا مشمول سربازی نشم و بتونم بمونم . منظورم اینه که الان باید دوباره ثبت نام کنم ترم جدید رو و مرخصی بگیرم یا نمیتونم مرخصی بگیرم یا باید واحد بردارم و نرم سر کلاس (که اونم نمیدونم چیه داستانش) یا اینکه میتونم انصراف بدم و بدون مشمولیت سربازی برای سال دیگه بخونم .

    تو رو خدا کمک کنید خیلی سردرگم هستم

    یه دنیا ممنون بابت تمام لطف هاتون

    1. سلام
      برای کنکور ۱۴۰۰ اگر برای سومین بار قراره امتحان بدی حتما دانشگاه پیام نور که هم مرخصی می دهند و هم هزینه کم داره و هم حضور در کلاس اجباری نیست ثبت نام کن و دانشجو باش

      1. سلام مجدد خدمت استاد عزیز
        خیر استاد . کنکور 1400 چهارمین کنکور‌ من میشه و دانشگاه امسال دیگه بهم مرخصی نمی‌ده . به نظر شما حداقل واحد ها رو بردارم ولی سر کلاس نرم . یا اینکه مهر انصراف بدم یا اینکه واحد ها رو برای ترم 3 بردارم و سر کلاس نرم و بهمن انصراف بدم که از یکسال مرخصی اش استفاده کنم .
        یه دنیا ممنون بابت زحمت هاتون

        1. سلام
          دانشگاه حق داره
          حداقل واحد بردار و اتفاقا پاس هم کن
          کامران خان ی خرده هم به خودت بیا و زندگی خودت بررسی کن ببین چیزی بودی که خودت نبودی و باعث شده که این همه مدت پشت کنکور باشی !

          1. سلام مجدد . حق با شماست آقای افشار . اینهمه مدت پشت کنکور بودن واقعا افتضاحه . اما نکته اینجاست که من تا وسط سال 96 اصلا درس نخونده بودم و حتی قصد شرکت در کنکور رو هم نداشتم . همین باعث شد از صفر شروع کنم و این فرایند یادگیری طولانی بشه . ولی الان با وجود مشکلات بسیار شدید خانوادگی ؛ یه هدفی دارم و میخام براش بجنگم .

  7. سلم و خسته نباشید،در صورتی که مشکل شخص دختر ویا پسری بدون مشکل نظام وظیفه باشد،محدودیت تعداد حق انصراف به چه صورت است؟با تشکر

  8. سلام استاد،تعداد حق انصراف برای دختر ها و پسرهایی که معافیت تحصیلی دارند به چه صورته؟همچنان یکبار در طول تحصیل در یک مقطع یا مانعی برای انصراف دوم و سوم در یک مقطع وجود نداره؟

    1. سلام دختر ها خیر،پسر ها در صورت نداشتن مشکل سربازی یکبار

      1. سلام مجدد،استاد الان یعنی دختر ها محدودیتی ندارن ولی پسر هارو متوجه نشدم.استاد یه موردی پسری هست با معافیت دائم،یکبار انصراف داده از پیامنور،سقف سنواتشم مشکل نداره،میخواد بره دانشگاه و کنکورم بخونه،الان بره دانشگاه بعد اگه کنکور سال بعدقبول بشه انصراف دوم بده میتونه دوباره بره دانشگاه،من از پاسخگوی سنجش هم پرسیدم ولی عین متن قانون حق یکبار انصرافو باز گفتن.از خیلی ها پرسیدیم ولی جواب ها متفاوته

  9. سلام ببخشید من یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین چون واقعا حیاتیه🙏🙏
    من دخترم(ینی مشکلات نظام وظیفه و … ندارم) و میخواستم بدونم این درسته که در هر مقطع فقط یکبار میشه از دانشگاه انصراف داد؟؟ینی برفرض مثال کسی ترم پنج از دانشگاه روزانه انصراف بده و کنکور بده و بره دانشگاه روزانه رشته ی دیگه، دوباره میتونه از اون رشته هم انصراف بده؟

  10. سلام استاد وقتتون بخیر من در کنکور ۹۹بهداشت عمومی روزانه پذیرفته شدم در چه صورت میتونم کنکور ۱۴۰۰دوره روزانه در یکی از سه رشته پزشکی دندانپزشکی و دارو تحصیل کنم،آیا رتبه زیر ۱۰۰کشوری باعث لغو محرومیتم میشه؟

  11. سلام من کنکور 99شرکت کردم و دانشگاه دولتی قبول شدم .میتونم کنکور 1400هم شرکت کنم و بعد از اومدن نتایج اولیه و رتبه ها از دانشگاه انصراف بدم ؟یا باید حتما قبل از ثبت نام انصراف بدم از دانشگاه ؟شرایطش چیه؟ممنون میشم بگین.

    1. سلام
      اگر روزانه دولتی هستی باید قبل از ثبت نام کنکور (اواخر بهمن) انصراف بدید

  12. با سلام و خسته نباشید.من امسال روزانه قبول شدم و فقط ثبت نام اینترنتی رو انجام دادم ولی همون هم کامل نشد و نقص مدارک داشتم.کلا اصل مدارک رو به دانشگاه ارسال نکردم.دانشجوی تعهدی هم بودم و تعهدنامه رو هم تو موعد معین شده نرفتم امضا کنم.میخواستم بدونم با توجه به این که حتی ثبت نامم رو قطعی نکردم نیازی به انصراف دادن جهت شرکت در کنکور آزاد و شهریه پرداز ۱۴۰۰ دارم؟

    1. سلام
      بهتره که با دانشگاه در ارتباط باشی که شماره دانشجویی براتون رد کردند یا نه ؛ اگر شماره دانشجویی داشتی اول انصراف بده ار روزانه ای که هستی و بعد برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در اواخر بهمن مشکلی نداری ؛ اگر روزانه باشی نمیتونی در کنکور ثبت نام کنی . رشته های تعهدی هم روزانه بحساب می آیند . البته با توضیحات داده شده فکر کنم الان دانشجو آنها نیستی

  13. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم سوم روزانه هستم
    ورودی ۹۸
    میخواستم انصراف بدم و اقدام کنم برای کنکور ۱۴۰۰
    اگه تا قبل ثبت نام کنکور انصراف تایید بشه آیا باز هم مجاز به شرکت در کنکور ۱۴۰۰ و انتخاب رشته روزانه نیستم؟
    چون خیلی جاها شنیدم که بعد از انصراف یک سال حق کنکور و انتخاب رشته روزانه رو ندارم!!

    1. سلام
      چون ورودی ۹۸ هستید دیگه محرومیت یکساله انتخاب رشته روزانه شما تمام شده و فقط برای ثبت نام کنکور 1400 چون روزانه هستید باید قبلش انصراف بدید و همین کار کنید دیگه هیچ مساله ای نیست

  14. سلام من دانشجوی مهندسی ترم ده هستم
    قصد انصراف رو دارم تا توی یک رشته ی دیگه ثبت نام کنم اما فقط تا شهریور 1400 معافیت از تحصیل دارم و الان هم دانشگاهی ثبت نام نمیکنه
    اگه الان انصراف بدم و بدون کنکور مهر ماه یه دانشگاه ثبت نام کنم مشکلی از نظر سربازی خواهم داشت؟
    ممنونم

    1. سلام
      از آموزش دانشگاه سوال کن سنوات تحصیلی چقدر داری و اندازه ی کارشناسی بهت مجدد وقت میدهند یا خیر
      به نظر من که تمام شده چون ترم ۱۰ میگی هستی

  15. ” دانشجویان دانشگاه دولتی که بلافاصله پس از انصراف ، قصد ادامه تحصیل در دوره روزانه را دارند ، مشمول پرداخت جریمه انصراف نمی شوند.”

    منظور از این جمله اینه که اگه انصراف بدیم و قصد شرکت در کنکور سال بعد رو داشته باشیم، در اون صورت جریمه ای پرداخت نمی کنیم؟

    1. سلام
      در مورد شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان دوره روزانه باید به اساسنامه و قوانین دانشگاه که احتمالا روز اول تایید (امضا) کردید مراجعه کنید
      جریمه ها آنجا قید شده است
      مثلا افرهنگیان هر وقت بخواهی انصراف بدی جریمه سنگینی داره چون شما تعهد به خدمت داشتی و الان داری جا میزنی
      اما روزانه عادی فقط شهریه ای در حدود معادل شبانه برای هر درسی که خوانده باشی در بدترین حالت ممکن ازت میگیرند

      جریمه سیستم های پولی مثل غیر انتفاعی ها ـ دانشگاه آزاد و بخصوص پردیس های خودگردان الگوریتم خاص خودش داره و بیشتره

  16. سلام
    من دانشجوی روزانه ورودی ۹۹ و ترم ۲ هستم و میخوام تو کنکور ۱۴۰۱شرکت کنم و دوباره در دانشگاه روزانه تحصیل کنم.میخواستم بدونم الان میتونم انصراف بدم یا باید حتما ترم دو تموم شه و نمره هام ثبت شه؟

    1. سلام

      باید قبل از ثبت چنام کنکور ۱۴۰۱ از دانشگاهت انصراف بدید (آخر بهمن)

  17. سلام استاد افشار من مدتها بود خبری از شما نداشتم و امشب داشتم واسه گرفتن جواب سوالم در مورد انصراف سرچ میکردم که سایت شما رو دیدم و واقعا خوشحالم که نسبت به چند سال پیش که مطالب مشاوره شما رو دنبال میکردم سایتی با طراحی بسیار زیباتر و باشکوه تر ایجاد کردید. خدا یارتون باشه.
    متولد شهریور 74 هستم و سال 92 توی کنکور شرکت کردم ولی قبول نشدم. یک سال پشت کنکور بودم و سال 93 توی مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی پیام نور شیراز مشغول به تحصیل شدم اما سال 97 انصراف دادم و سال 98 توی کنکور شرکت کردم و مهرماه وارد رشته زبان و ادبیات انگلیسی روزانه دانشگاه شیراز شدم و الان ترم 4 هستم و تا سال 1403 بهم معافی تحصیلی تعلق گرفته.
    سوالم از شما استاد گرامی اینه که اگه امسال انصراف بدم میتونم توی کنکور 1401 شرکت کنم و اینکه آیا محدودیتی در خصوص قبولی در دوره روزانه وجود داره یا نه

    1. سلام
      یکبار هرکسی حق انصراف داشته و شما از این حق استفاده کردید دیگه

  18. سلام وقت بخیر جناب مثلا من امسال ترم 1 اول ارشد دانشگاه روزانه گیلان هستم میتونم انصراف بدم برای 1402 کنکور بدم؟؟قصدم دانشگاه تهران هستش ایا دچار محرومیت میشم؟

  19. سلام استاد من کنکوری ۱۴۰۱ بودم و فرهنگیان قبول شدم ولی حتی ثبت نام اینترنتی هم نکردم
    حالا با توجه به مصوبه جدید مبنی بر لغو محرومیت می تونم کنکور ۱۴۰۲ دی یا تیر شرکت کنم و روزانه قبول شم باید درخواست بدم به سازمان یا نه

    1. سلام
      هیچ اقدامی نیاز نیست چون ثبت نام نکردید
      برای کنکور 1402 بخوانید

  20. سلام.وقت بخیر .تو رو خدا جواب سوالم رو بدید.ا1401 اولین کنکورم بود و رشته بهداشت دولتی قبول شدم.نه انصراف دادم نه ثبت نام کردم.کلا بی تفاوت بودم.حالا چند روز پیش پیامی برام اومده که در کنفرانس رشته بهداشت همون دانشگاه به عنوان دانشجو شرکت کنم.من که دانشجوی اون رشته نیستم پس چرا این پیام برام اومده.الان دارم برا کنکور سال جدید میخونم تمام تمرکزم ریخته بهم اخه اگر انصراف ندم از رشته های روزانه سال بعد محروم میشم.به دانشگاه هم هر بخشش زنگ میزنم میگن نیازی به انصراف نیست .حتی به سنجش هم زنگ زدم گفتن نیازی به انصراف نیست ولی تو مطالب مختلف اینترنت میگردم میگن اگر انصراف ندم از روزانه سال بعد محرومم.دانشگاه هم شهری دور از ما هست.لطفا بگید من چکار کنم الان خواهشااااا

  21. سلام من دانشجوی ترم ۵ هوشبری دانشگاه روزانه هستم اگر قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری رو‌داشته باشم و رشته مورد نظرم رو قبول بشم آیا لازمه که جریمه انصراف رو بدم؟

  22. سلام ببخشید این قانون که پذیرفته شدن در دانشگاه روزانه دیگه نیاز به هزینه انصراف نیست رو جایی اجرا نمیکنن
    من چطور باید اینو پیگیری کنم؟

    1. سلام
      فعلت کخ برای انصراف هزینه میگیرند
      روزانه معمولی کمتر و تعهدی ها خیلی خیلی بیشتر

  23. بعد استاد الان هزینه های انصراف خیلی زیاد شده برای هر ترم 20 میلیون شده (برای رشته های پیراپزشکی روزانه)
    من پرسیدم از اموزش دانشگاه میگن حتنا باید این مبلغ رو حتی بعد از قبولی در دانشگاه روزانه بپردازید
    . ایا راهی برای حل این مشکل هست؟
    ممنون میشم کمکمون کنید

    1. سلام
      دانشگاه ها تنها قسط بندی و وام دانشجویی دارند ولی نه برای انصراف بلکه برای شهریه هر ترم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا