مشاوره خصوصی علیرضا افشار
انتخاب رشتهمقالاتویدیو

اعلام علاقمندی ها ، وضعیت مجاز به انتخاب رشته

بررسی وضعیت مجاز درر انتاب رشته کنکور

اعلام علاقمندی ها و وضعیت مجاز به انتخاب رشته کنکور در کارنامه

در ادامه  دو قسمت قبلی تحلیل و ارزیابی کارنامه ی کنکور یعنی تحلیل ، ارزیابی و خواندن صحیح کارنامه و معدل کتبی و تاثیر مثبت معدل در کارنامه ی کنکور به بررسی قسمت اعلام علاقمندی ها بر اساس تقاضا نامه و همچنین وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف هر یک از گروه های آزمایشی می پردازیم.

اعلام علاقمندی به پیام نور و غیر انتفاعی

اگر به تحصیل و انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی ابراز تمال کرده باشید و کارت علاقمندی در هنگام ثبت نام خریده تهیه کرده اید در این قسمت از کارنامه مشخص شده است.

البته برای دانشگاه شبانه ، پردیس خود گردان یا بین الملل و آزاد نیازی به خرید کارت علاقمندی ندارید و نگران آن نباشید.

معمولا دانشگاه پیام نور یا غیر انتفاعی برای کسانی است که رتبه ی خوبی ندارند یا می خواهند سال سوم کنکور دهند و از معافیت تحصیلی استفاده کنند و از شرایط مشمولیت خدمت خارج شوند.

باید این نکته ذکر شود که برای مشمولیت خدمت ثبت نام در دانشگاه های مختلف تفاوتی ندارد تنها از این حیث که دانشگاه های پیام نور شهریه ی کمتری دارند و معمولا در برخی شعب بر روی حضور فیزیکی دانشجو اصراری ندارند به سراغ آنها برای بحث نظام وظیفه می روند.

مطلب پیشنهادی: انواع دوره های آموزشی ( روزانه ، شبانه و…) و انواع دانشگاه (سراسری ، آزاد و…)

کارمندی در کارنامه ی کنکور

همچنین اگر در زمان کنکور کارمند یا بهیار بر حسب ضوابط دفترچه بوده اید نیز در این قسمت معلوم است. قسمتی تحت عنوان سهمیه کارمندی یا بهیاری تعریف شده است و در برخی از رشته ها و یا مقاطع امتیازاتی دارید.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته کنکور در کارنامه

این قسمت از کارنامه حاوی اطلاعات بسیار مهمی است مجاز بودن در قسمت دانشگاه های روزانه و نوبیت دوم به این معنی نیست که در هر رشته ای که بخواهید قبول می شوید بلکه معنی آن این است که حداقل یک جا برای شما از بین تمامی ظرفیت های دانشگاه های روزانه و شبانه موجود است این ظرفیت ممکن از در هر رشته یا دانشگاهی باشد.

ممکن است در دانشگاه های روزانه مجاز باشید اما در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم مجاز نباشید علت آن این است که دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شرایط خاص خود را دارند مثلا ماکزیمم نمره ی کل زیر گروه های شما باید حداقل 6500 باشد یا معدل کتبی در کارنامه کنکور باید 14 به بالا باشد.

مطلب پیشنهادی: مصاحبه رشته های نیمه متمرکز (دانشگاه فرهنگیان و…)

دانلود نسخه ی کم حجم

انتخاب رشته کنکور 98 استاد افشار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا