مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمشاوره صوتی

استفاده عالی از دوران طلایی عید و سه ماه پایانی کنکور ۱۴۰۲

چجوری در عید 1402 بترکونیم و پیشرفت چشمگیر داشته باشیم؟

استـــرس و انرژی منفی ماه های پایانی کنکور

سلام به همه رفقای کنکوری ؛ سال نو شما مبارک ؛ داریم کم کم نزدیک میشیم که به ایام جمع بندی کنکو و ماه پایانی کنکور۹۹ تقریبا همه ی داوطلبان یک نقطه مشترک وجود دارد و آن هم استرس و فشار های روانی کنکور است، این مساله ارتباط زیادی به سطح علمی شما ندارد ممکن از یه داوطلب قوی باشید یا یک داوطلب شروع صفر یا کم تسلط بر روی مطالب کنکور.

چیزی که در این مورد بیشتر اهمیت دارد نتیجه ی این تنش های ذهنی است در این ایام کم کم به دسته ی داوطلبانی که به فکر تسلیم شدن و پشت کنکور ماندن هستند بیشتر می شود.

کنترل فشار های روانی در سال کنکور ایام نوروز و ماه های پایانی

در گذشته و در مطلب لایو انگیزشی اسفند ماه کنکور بررسی کردیم که در همین چند ماه چه کارهای بزرگی می توان انجام داد اگر این لایو را از دست داده اید حتما به فایل صوتی آن گوش کنید این مطلب انگیزشی کنکور تاریخ مصرف ندارد.

اما در این مطلب از دید دیگری به بررسی این موضوع میپردازیم و سوال اصلی این است اگر موفق نشدید چه میشود؟

قبل از جواب دادن به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم این مسیری که در آن متوقف شدید راه میانبری به غیر از تلاش و شروع از نقطه ی قبلی ندارد! هر چقدر هم که در مسیر کنکور توفق کنید و افت راندمان مطالعه شوید یا کند شوید اگر هدف شما موفقیت در کنکور است باید دوباره از همان نقطه شروع کنید پس متوقف نشوید و زمان را از دست ندهید.

تصویر سازی نتیجه پایانی کنکور در بدترین حالت

بدترین حالت ممکن برای شما در کنکور چیست؟ بجای ترسیدن تصویر را بسازید و مواجه شوید

رتبه 30 یا 40 هزار بدترین حالت ممکن برا شما است؟ ناراحتی و قهر خانواده؟ سرزنش و تمسخر اطرافیان؟ قبول شدن رشته های کارشناسی به جای پزشکی؟ رفتن به سربازی یا ترک تحصیل؟

رتبه بد، انتخاب رشته کنکور  بد دانشگاه بد کل این فرایند مگر چقدر طول میکشد؟ قطعا کسانی در شرایط شما در دوره های گذشته ی کنکور هم وجود داشته اند و این سختی ها بالاخره بعد از مدتی برای آنها تمام شده و روند عادی زندگی ادامه پیدا کرده .

کنکور با تمام اهمیتی که در آینده و موفقیت شما دارد تنها بخش کوچکی از زندگی است و تنها راه ممکن نیست پس همه احتمالات را همین حالا در ذهن خود و در بدترین حالت تصویر سازی کنید.

اگر سنگی در کفش شما باشد چه عکس العملی دارید؟ هر قدم را با درد برمیدارید یا سنگ را از کفش در میاورید؟ افکار منفی  و ترس از موفق نشدن در کنکور دقیقا همان نقش همان سنگ را دارد همین حالا با تصویر سازی بدترین نتیجه و فکر به اینکه زندگی تمام نمیشود این سنگ را دور بیاندازید و اشتباهات مهلک در سال کنکور را تکرار نکنید.

از این تصویر در راستای بیخیالی و درس نخواندن استفاده نکنید تنها برای دور کردن انرژی منفی استفاده کنید و کولاک درس خواندن بدون ترس از نتیجه.

 

در این چند هفته پایانی کنکور ۲ راه انتخابی میتوانی داشته باشی

 

راه اول) بیخیال کنکـــور بشی و آینده خودت را بدون کنکور بسازی

 

اگر این راه را انتخاب کردی اطلاع داشته باش که شکست خوردن و بیخیال شدن در سختی ها به عادتت تبدیل نشود چیزی که حتی بیشتر از کنکور در سرنوشت تو نقش دارد شخصیتی است که کنکور از تو میسازد دوس داری یک آدم پرتلاش و سرسخت باشی که در تمامی کارهای زندگی با سختی ها و کمبود ها میجنگد تا به نتیجه برسد یا یک آدم ترسو و شکست خورده؟

فکرش کن که ۱۰ سال بعد كه همو ديديم دوست داري بگی:
راستش يه خروار سريال تماشا كردم، پيگير همه استوری ها و لايو بودم و …كار خاصی نكردم ؛ يا بگی:
حسابی برای رسيدن به آرزوهام كار كردم‼️

با هر چيزي بجنگيد، قويترش ميكنيد.”

“در برابر هرچيز ، مقاومت كنيد،مقاوم ترش ميكنيد”

وقتي با رنج ها و ناراحتي هايي كه در زندگي براتون اتفاق ميافته ، “مقاومت ميكنيد” يا “ميجنگيد” يا “گفت و گوي ذهني” در مورد آن به وجود مياريد انرژي آنها را بيشتر ميكنيد.

اما برعكس آن : وقتي بپذيريد كه رنج در همه ي مقاطع زندگي وجود دارد ، وقتي مقاومت نمي كنيد از انرژي آنها كم مي كنيد.

جواب ها و راهكارهايي كه لازم داريد،در زمانِ بي مقاومتي،در آن زمانِ “هيچ فكري و سكوتِ ذهني” به شما ميرسند ؛ پس به دنبال خودسازی خود باشید . تا آخرین روز کنکور وقت کافــــــی داری

راه دوم) وقتت را هدر ندهی و با نهایت توان به برای کـنکور امسال تلاش کنی

 

اگر این راه را انتخاب کردی در همین امروز زندگی کن وظیفه ی تو برای موفقیت در کنکور همین امشب چیست؟در روز ها هفته ها و ماه های بعد باید چگونه عمل کنی؟

تو این روش باید بدون در نظر گرفتن نتیجه و اینکه آخرش چی میشه و کجای کاری و بقیه چقدر ازت جلوتر هستند و … کولاک تلاش کنی و اگه شکست خوردی، دوباره تلاش کنی و اگه شکست خوردی ۱۰۰ باره تلاش کن! اون‌قدر تلاش کن تا بالاخره موفق بشی و یادت باشه که اگه وسط راه خسته شدی، باید فقط کمی استراحت کنی و هرگز تسلیم نشی ؛ رو کاغذ سرنوشت باید “هدف” با خودکار نوشت و راه رسیدن رو با مداد ؛ چون شاید نیاز بشه راه و روش عوض کرد ، اما نباید قولی که به آرزوهات دادی فراموش کنی. اون قول ، قول رسیدن به آرزوهات هست

چند توصیه مهم برای این چند ماه پایانی

با یکجا نشستن و غصه خوردن هیچ چیز جابجا نمی‌شود ،،، گاهی باید منتظر هیچ کس نمانی ،،، جز خودت ،، خودت را برداری و گامهایت را،،، هیچ جای دنیا را ناشناخته باقی نگذار ،،، بگذار گاهی هم گوش به فرمان دلت دهی ،،، هر چه خواست برایش فراهم کن ،، بگذار به هوای دلت به خودت هم کمی خوش بگذر

عزیزان دل باید حواشی و منفی بافی را کنا بگذارید اخبار و اتفاقات شبکه های مجازی را دنبال نکنید که فایده ای برای شما ندارد و مهمتر از همه مسوولیت کم کاری خود را به عهده بگیرید شرایط اطراف قرار نیست تغییر کند تنها چیزی که تغییرش در دستان شماست خودتان و عملکرد شما است!

امیدوارم ‌همین الان همان تصمیمی رو بگیری که امیدهایت را تقویت کنه؛ نه ترس‌هایت را

اگر به یک طرح درس برا شروع مطالعه نیاز دارید و نکاتی برای شخصی سازی آن و موفقیت در کنکور می توانید در طرح کلاس مشاوره بهار ثبت نام کنید و از برنامه شروع صفر 50 روزه استاد افشار استفاده کنید.

مشاوره پیشنهادی : همایش کنکور نوروز

فایل صوتی مهم و پر انرژی استاد علیرضا افشار در مورد ایام نوروز و موفقیت در ماه های پایانی کنکور

دانلود فایل صوتی

برنامه ریزی خصوصی کنکور در دوران جمع بندی کنکور متناسب با سطح درسی شما برای همه مقاطع و رشته های تحصیلی مستقیم با استاد علیرضا افشار ؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق پیام در تلگرام و ایتا با شماره زیر در ارتباط باشید.تلگرام و ایتا

09358960503

نوشته های مشابه

55 دیدگاه

  1. سلام استاد…تاحالا یه نفرو دیدین که بدون پشتیبانی خانواده بتونه موفق بشه؟من خانوادم واقعا اذیتم میکنن…دو تا داداش کوچیکتر از خودم دارم که از صبح که بلند میشن تا خود شب فقط سروصدا میکنن و اصلا نمیتونم موقع درس خوندن تمرکز کنم…حتی وقتی به مادرم میگم بچه ها رو اروم کن یا صدای تلویزیون رو کم کن بهم میگه درس خوندن و نخوندن تو هیچ فرقی به حال من نمیکنه و به من اصلا ربطی نداره…من هم ناچار موقع درس خوندن موزیک بیکلام گوش میدم…
    واقعا شرایط خیلی سختی دارم…هیشکی پشتم نیست…منم بچه درس خونی هستم بخدا…روزی دو سه بار بخاطر حرفا و رفتارای مامانم تو اتاقم خفه گریه میکنم.
    وقتی همکلاسی هام رو میبینم که با وجود درس خون نبودنشون مادر و پدرشون انقدر پشتشونن گریم میگیره..
    بنظرتون چیکار کنم؟میتونم موق بشم؟

    1. به نظرت چند سال دیگه وقتی به امشب ۲ فروردین برگردی از کدام یک از انتخاب هات خرسندی ؟

      مسئولیت همه چیز و شرایطی که داری پذیرفتی و خواندی و دیدی میشه

      دودوتا چهارتا عوام فریبانه کردی و گفتی ولش کن نمیشه

      1. شما که خوبی من که هی صدام هم میکنن و وقتی هی برم و بیام میبینم ساعت میره بیخیال میشم حالا صدا کردن رو شما میتونی از این گوش گیرای شنا بذاری صدا رو خیلی کمتر میکنه اگر داری که چه بهتر اگر ندارید برید بگیرید داروخونه ها هم دارن در اتاقتون هم قفل کنید تا کسی مزاحمتون نشه نمیدونم امتحان کردید گوش گیر یا نه حداقل از هیچی بهتره

      2. سلام استاد شما عالی هستید.
        واقعا بهمون خیلی کمک میکنید مچکرم امیدوارم همیشه سالم و موفق باشید.
        اجرتون با خدا:)

    2. سلام عزیزم سعی کن حتی در سخترین شرایط درس بخونی تا وقتی که قبول بشی همه ارزش واقعیتو بدونن اینده ی خودت فقط ب خودت ربط داره پس برای اون چیزی که حقته بجنگ…موفق باشی

    3. منم تقریبا این شرایطو دارم سعی کن باهاشون منطقی صحبت کنی و از یه مشاور کمک بگیری اگه درست نشد و شرایطشو نداشتی سعی کن به کتابخونه بری البته نه تو این ایام کرونا😅🤦🏼‍♀️

    4. از این گوش گیرای شنا بذارید اگه ندارید از داروخونه ها بگیرید دارن

  2. عليرضا افشار انگيزشي ترين مشاور كنكور ايران
    استاد خواهش مي كنم راه ارتباطي كه بشه با شما تلفني حرف زد بهم بگيد
    حتي كوتاه (خيلي نياز دارم در مورد انتخاب برنامه ام با شما مشاوره بگيرم)

    1. سلام
      برای گرفتن وقت مشاوره تک جلسه تلفنی (۳۰ دقیقه پرسش و پاسخ) مستقیم با علیرضاافشار
      در با پیامک sms یا واتس آپ whatsapp این شماره در ارتباط باشید
      ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  3. سلام استاد به نظرتون الان با توجه به زمان زیادی که نمونده تا کنکور به نظرتون واسه کسی که تو عربی تقریبا صفره، به نظرتون چطوره بیاد از کتاب جمع بندی مهروماه به عنوان درسنامه و از خیلی سبز به عنوان تست بیشتر استفاده کنه؟!

  4. سلام استاد.من دانش آموز پایه دوازدهم تجربی ام و تا الان واسه کنکور نخوندم اما میخوام دیگه از الان شروع کنم اما دقیقا نمیدونم از کجا باید شروع کنم واقعا امیدی هست ک امسال قبول بشم واسه تست زدن از کجا باید شروع کنم من نه برنامه دارم نه مشاور دقیقا بهم بگید ک چکار باید بکنم.

  5. سلام اقای افشار، در کنکور منحصرا زبان، سطح سوالهای اختصاصی زبان انگلیسی رو چجوری ارزیابی میکنید؟ چقد باید براش وقت گذاشت؟

    1. سلام
      گرامر زبان تخصصی مبتکران و خیلی سبز بلد باش و بعد تا میتونی درک مطلب بزن و دایره واژگان خودت بالا ببر
      دایره واژگان خوب خیلی اهمیت داره . ۵۰۴ یا ۱۱۰۰ واژه بلد باش

  6. آقای افشار من دانش آموز سال یازدهمی هستم.این مدت تعطیلی به خاطر کرونا کلا وقتمو تلف کردم و عذاب وجدان و سرزنش خانواده داره دیوونم میکنه نمیخام این وضعو ادامه بدم اماا یهویی بشینم ۱۰ساعت بخونم سختمه.و اینکه کلا روز هایی که میرم مدرسه انگیزم خیلی زیاده غیر از اون نه تابستون پارسالم بخاطر همین روحیه مسخرم وقتم تلف شد.من پارسال که تجربی رو انتخاب کردم کلی انگیزه داشتم و خودمو دکتر میدونستم ولی امسال حس میکنم پرستارم نمیشم.اگه خوب بخونم میتونم ترازمو زیاد کنم ولی بی برنامه ام یا به برنامه ام عمل نمیکنم….
    حالا من موندمو این بی انگیزگی و وقت کم…
    من ریاضیم خیلی قویه و هر وقت میخام زیست بخونم انگار میخان بکشنم بعضی وقتا حس میکنم راهو اشتباه اومدمو راه برگشتی هم ندارم….
    بعد یه سوال دیگه واسه درس زبان و عربی چه راهی رو توصیه میکنید واسه افزایش درصد؟؟

    1. راه انگیزشی اینه سر نخ خوب خواندن و بدون چشم داشت خواندن و درس را برای درس خواندن تکرار کن و دوباره درس دوست باش
      راه حل عملی هم اینه که با خودت رقابت کنی و سعی کنی ساعت مطالعه و تعداد تست هات با دیروز خودت مقایسه کنی . مثلا چند ساعت مشخص انتخاب کن . مثلا ساعت ۱۰ صبح ، ۱۲ ظهر ، ۱۵ و ۱۸ و …
      و دقیقا هر روز ساعت مطالعه خودت در این ساعت ها چک کن و ببین که عقب افتادگی نداشته باشیو همه چیز برات روبراه باشه .

  7. سلام استاد عزیز
    حرف هایتان بسیار عالی و مفید بود خیلی ممنون انشاا… همیشه موفق باشید.

  8. سوالی ذهنمو مَشغول کرده من نظام قدیم هستم با اینکه دو سال از درس فاصله گرفتم بخاطر افسردگی قبول نشدنم در سال اول امساا خیلی سخت تلاش کردم برای خوندن ولی نتیجه ب خصوصی در ازمکنهای قلم چی نگرفتم و این باعث شد برم و کلاس بگیرم با معلمای خوب اما هنوز نتونستم ب درجه ای از نتیجه برسم چون عقبم و مبحث بندی برای پزشکی برنامه ریزی کردم اما ترس از قبول نشدن منو خیلی غمگین میکنه و همش ارزوی قبولی دارم خیلی میخونم و تلاش میکنم در عین حال بعضی اوغات خیلی ب صورت بی معنی نا امید و افسرده میشم
    مثلا نقطه ضعفم زبانه
    میشه کمکم کنید و میشه بگید ایا واسه قبولی خیلی دیره؟

    1. از مباحث تست خیز و روان هر درس نخوانده و از درس های ناقص خوانده قبلی اولویت های کم تسبط خودت مشخص کن . همان جاهایی که میدونی خیلی زود میتونه رشد کنه برات
      شروع به کار کن
      فرصتش داری
      به آخرش و نتیجه فکر نکن و فقط عالی کار کن

  9. سلام.من توآزمون قلم چی شرکت کردم نمیتونم پیشرفتی رو در خودم ببینم.در عوض من با برنامه ریزی خودم بهتر درس میخونم.نظر شما چیه؟چه کاری انجام بدم؟؟

  10. سلام دوست عزیز.بنده رتبه ی ۲رقنی کنکور سراسری ام.۸تا فرزندیم تو خانواده که من آخرب هستم.قاعدتا مدرم سنش بالا باید باشه.۸۳ سالشه.هر روز به من میگف باید درس رو ول کنی بری کارکنی و خرج خونه رو بدی.من با شعله ی اجاق گازی که مامانم تا صبح شیر میجوشوند واسه ماست درست کردن واسه فروش درس میخوندم.همه ی آآآآآآآآرزوم روز کنکور بود تا رتبه ز برتر بشم.تنها رقیبم خودم بودم.چون بعد عید دیگه مدرسه نمیرفتم.بکی از خواهرام صبببببح تااااا شب آهنگ گوش میداد با صدای روانی کننده که فقط من درس نخونم.با خودم میگفتم ۷ سال دیگه یا من یه کارگرم.یا یه دکتر.برا هییییششششکی ام نه فرقی میکنه نه به حال کسی تاثیری.فقط خودمو خودمم.پس عععییین یه روبات درس خوندم و درس خوندم.شدم نخبه

    1. سلام
      با همه این شرایط اگر درس خواتدن عالی اتفاق بیفته برنده و میتونی خودت برسونی و در کنار همه این سختی ها شیرینی ی رتبه عالی خیلی می چسبه

  11. سلام
    ارادت استاد
    یکی از بهترین مقالاتی بود که از شما خوندم چون راهکار عملی،مکمل مطالب انگیزشیتون بود بخصوص مطلب مربوط به تصویرسازی.
    ممنون از شما و خدا قوت

    1. یکی از راهکارها برای گرفتن انگیزه تصویرسازی ذهنی و طراحی ضمیر ناخودآگاه هست
      فقط به اشتباه خیلی از دوستان اینکار زمانی انجام میدهند که درسی هنوز نخوانده اند و فایده نداره آنوقت
      ولی اگر بعد از یکروز عالی اینکار کنید خیلی براتون میتونه تاثیر مثبت بذاره تا بعدا که افت انگیزه پیش اومد ذهنت ببری سمت درس

  12. استاد ویستون عالی بود دمتون گرم
    خداقوت
    از ایزد منان براتون بهترین هارو ارزو می کنم
    ایشالله سال خوبی داشته باشید

  13. سلام اقای افشار خسته نباشید من ی مشکلی ک دارم اینکه ما ی هایپرمواد غذایی داریم و اونجارو خانوادگی اداره میکنیم و من مجبورم ک برم بارها صحبت کردم ک نمیتونم بیام و میخوام درس بخونم چه منطقی چه باداد ولی بازم مجبورم میکنن اگه هم نرم تو خونه جنگ اعصاب درست میشه و اصلا نمیتونم حتی ی کلمه بخونم اگه بخوامم کتاب ببرم با خودم اونجا بخونم رفت وآمد باعث بهم ریخته شدن تمرکزم میشه واقعا نمیدونم چیکار کنم اگه میتونید راهنماییم کنید لطفااا🙏

    1. با اقوام نزدیک که به خانواده ات نزدیک هستند ، صحبت کن تا کمکت کنند و بتونی وقت بیشتری باز کنی

  14. سلام استاد سال نو مبارک
    ببخشید من دوازدهم ریاضی هستم. ترازم نسبتا خوبه، توی عمومی ها مخصوصا زبان و دینی خیلی ضعف دارم و البته اینم بگم که از 9 ساعت مطالعه من 7.5 برای اختصاصی میره. میخواستم بدونم تو این مدت باقی مونده برا اینکه عمومی ها رو هم ببرم بالا ضمن اینکه اختصاصی ها هم لطمه نخوره باید چند درصد وقتم رو به عمومی اختصاص بدم و چطور عمومی ها رو بخونم؟

  15. من پایه دهم تجربی هستم تا الان تقریبا خوب پیش رفتم ولی اصلا امیدی به قبولی برای پزشکی ندارم خانوادم دوستام همه میگن قبول نمیشم اگه واقعا درس بخونم نتیجه میگیرم با اوضاع سهمیه و…
    مرسی بابت سایت خوبتون

  16. سلام استاد من قبلا خوب می خوندم ولی الان مدتی نمیتونم درس بخونم امروز ۴ فروردین اما من هنوز توی دو هفته از ۲۳ اسفند به بعد فقط تونستم ۱۰ ساعت درس بخونم لطفا کمکم کنید بتونم ساعات مطالعه ام رو ببرم بالا هنوز بعضی از بخش های کتابام مونده به خصوص از پایه

  17. سلام استاد من رشته مهندسی شییمی میخوندم سراسری ولی به دلیل علاقه به رشته دبیری دانشگاه فرهنگیان امسال که سال اولم بود انصراف دادم و میخوام مجدد کنکور بدم .سوالم اینکه بنظر شما برای قبولی در در تریت معلم و دبیری اگر از همین فروردین و این سه ماه پایانی چطور میتونم به هدفم برسم؟؟؟؟

    1. سلام
      مباحث ساده و تست خیز انتخاب کن . ۴۵ روز اونا بخوان و بعدش شروع جمع بندی کنکور۹۹ . اگر جمع بندی شناور کنی مجوز اینو داری که بعد از هر مرحله ازمون مطالعه هم داشته باشی

  18. سلام استاد وقت بخیر .در مورد فایل صوتی که راجع به جمع بندی شناور توضیح دادین سوال داشتم،الان که 13 فروردین هست من چه زمانی میتونم جمع بندی شناور رو شروع کنم ؟ بعد از اخرین ازمون قلمچی 26 اردیبهشت؟ یا زودتر هم میشه؟ چون اگه بخوام از الان شروع کنم دیگه نمیتونم با برنامه ازمون قلمچی پیش برم یعنی این سه ازمون باقی مونده قلمچی را شرکت نکنم و به جمع بندی شناور خودم بپردازم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. کم تسلطی ها و نخوانده های خودتان جلو بیارید .این فرصت وجود داره که بین تاریخ ۱ تا ۸ اردیبهشت اولین آزمون جامع بزنید و خودتون محک بزنید و از همین تاریخ رسما جمع بندی شناور آغاز میشه . نگران نخوانده های احتمالی هم نباشید چرا که با جمع بندی شناور این فرصت را خواهید داشت که در کنار مرور کم تسلطی های قبلی به نخوانده هایتان نیز برسید

  19. سلام استاد..خدا قوت و خیلی ممنونم برای این که امشب من رو از یک سکون نجات دادید، نمیدونم شاید خدا میخواست که من امشب صحبت های شما رو بشنوم و برای آینده ام بهتر تصمیم بگیرم.. 4سال پشت کنکور موندم برای هدفم با تموم سختی هاش کنار اومدم اما همیشه اردیبهشت اتفاقات بد زندگیم رو بهونه میکردم و من رو زمین میزد، یه روز مرتب 14 ساعت میخوندم و یه روز هیچی… این فایل رو بعد از این که شما داخل سایت قرار دادید من دانلود کردم اما بهش گوش ندادم چون یه مدتی ازترس اردیبهشت99 و تکرار سال های قبل تسلیم شدم و از تنبلی های خودم خسته شده بودم و با خودم قهر کرده بودم حتی این هفته آخر دیگه نمازهام یکی در میون شده بود! وعده ها و برنامه های اجرا نشده شد برام یه سیلی بزرگ و زمینم زد تا امشب که دیگه با خودم گفتم: شدی دشمن خودت؟ تا کی میخوای لج کنی؟ اصلا متوجه هستی داری با زندگیت چیکار میکنی؟ پشت سرم عمق درد هایی که شکست داده بودم رو دیدم و گشتم این فایل رو پیداکردم و به تک تک کلمات شما گوش کردم..نمیدونم اما من رو از سکون زندگیم به جاده برگردوندید،باخودم گفتم کاش همون موقع بهش گوش میگردم تا این مدت این همه با ترسم زندگی نمیکردم..هنوزم یکم میترسم اما دیگه نه! نمیخوام بازم با فکر این که نکنه اردیبهشت یه اتفاق بد کنکورم رو نشونه بگیره هدفم رو از دست بدم..شاید خنده تون بگیره که با این وضعیتم خیلی به مثبت اندیشی اعتقاد دارم اما تو زندگیم از سال اول کنکورم همیشه اردیبهشت به بعد یه اتفاق زندگیم رو بهم میریخت که منم کم میاوردم و تمام تلاش هام از دست میرفت وهرسال این ترس باعث میشد دقیقا یه اتفاق دیگه بیاد وسط زندگیم و تکرار و تکرار..امسال این ترس زود تر منو درگیر کرد که امشب به لطف شما بهش پایان دادم..خیلی پر حرفی کردم اما حرف دلم بود و میخوام بگم دیگه اجازه نمیدم یه ترس هدف منو رو ازم بگیره،استاد خیلی سپاس گزارم…من رو به خودم برگردوندید که از ترس هام نترسم❤💐

  20. سلام من دانش اموز سال یازدهم تجربی ام
    سال دهم رو خوب خوندم ولی اصلا تست نزدم و اما سال یازدهم عمومیا
    رو زدم و قوی ام ولی تخصصی خیر
    یا توجه به شرایط اخیر کرونا من سه ماهه نتونستم ریاضی بخونم
    چون کمش شنوایی شدیدی دارم و معلمم درسارو به صورت ویس می فرسته و وقتی هم که بهش گفتم به صورت فیلم درس بده قبول نکردن و به این علت بود که میترسیدن فیلمشون بره گوگل
    چه بهانه مزخرفی و چه معلم مزخرفی
    از بحث دور نشبم میخام از خرداد تا شهریور پایه دهم و یازدهم رو جمع بندی کنم
    به نظرتون امکان پذیره؟ من کرجم و از لحاظ مالی هیچ مشکلی ندارم و میخام پیش مشاور برنامه ریزی درسی با تجربه برم شما کسی رو پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام
      بله امکان پذیر است . الان تمرکز خودت بذار برای تشریحی قوی و عالی سال دهم و اینکه از هیچ درسی و فصلی ترس نداشته باشی ؛ با توجه به مشکلی که داری خودت با منابعی مثل سیر تا پیاز کار کن و خودآموز مطالب بیار جلو

  21. سلام استاد . یه سوال ازتون داشتم . ممنون میشم راهنماییم کنید . من از اول ابتدایی تا سال اخر دبیرستان ( نظام جدید) هرسال شاگرد اول بودم و غالبا هم با معدل بیست . سال اخر اما همه تمرکزم روی امتحانات نهایی بود و اصلا برای کنکور نخوندم … امسال هم از مهر تا بهمن کم وبیش مطالعه میکردم ولی از اسفند با شروع کرونا خیلی مطالعه کم شد طوری که میتونم بگم شاید روزی یک تا دوساعت بود …… الان واقعا حالم بده …. هرچقدر که خانواده و دوستام میگن اگه همین دوماه روهم خوب بخونی قبول میشی من حرف گوش نمیدم …. یعنی راستش باور نمیکنم وفک میکنم الکی میگن ….. البته معلم ها هم همیشه بهم میگفتن پایت قویه چون همیشه برای پرسش ها و بعضی امتحانات حتی اگه نخونده بودم هم نمره کامل میگرفتم … ولی راستش باور نمیکنم که بتونم سه رشته تاپ تجربی رو بیارم ……… میشه لطفا یه مشاوره به من بدید ولی خواهش میکنم واقع بینانه بگید ….

    1. سلام
      وقت کمی نداری
      نمیخوام انگیزشی حرف بزنم که ذوق کنی
      وقت ۲ ماهه برای پشرفت عالی هم خوبه اگر به قصد کشت بخوانی

  22. سلام .خسته نباشید. به یه راهنمایی فوری نیاز دارم. من یه دانش آموز متوسط انسانی هستم و نمیدونم جمع بندی رو چطوری باید شروع کنم؟؟

  23. سلام استاد واسه دانش اموز تراز 5500 انسانی به نطرتون اون برنامه 50روزه رو از عید شروهثع کنیم یا هنوز رو کل کتاب ها وقت بگذاریم

    1. سلام
      اول مباحث منتخب کار کن و بعد برو سراغ بقیه بحش ها
      چون دروس کنکور انسانی توصیفی هستند حتما وقت میشه بیشتر از بقیه رشته ها اینا خواند

  24. سلام وقت بخیر
    استاد بنظرتون خوبه تو دوران عید با وجود کتاب های دیگه اختصاصی هارو فقط از کتاب سه سطحی قلمچی تست زد یا نه؟

    1. سلام
      اگر منابع ساده تر و روان تر کار کردی بله برو سراغ تست از منابعی مثصل ۳ سطحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا