مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشی

آخرین خبر رسمی تعویق کنکور ۹۹

آخرین اخبار تعویق کنکور سراسری 99

صحبت های وزیر بهداشت در مورد تعویق کنکور ۹۹

با اعلام دکتر سعید نمکی در صفحه اینستاگرامی و از آنجایی که نمیتوان در زمان باقی مانده دستوالعمل ها و پروتکل های لازم کنکور برای کنکور 99 را رعایت کرد بهتر است کنکور ۹۹ به تعویق بیفتد و با برگزاری کنکور مخالفم.

تا زمانی که مسوولان برگزاری بتوانند تمام ضوابط لازم به منظور حفظ سلامت داوطلبان را به خصوص از نظر فضا و مکان فراهم کنند وبهتر است کنکور به تعویق  بیافتد.

ویدیو توضیحات وزیر بهداشت سعید نمکی در مورد تعویق کنکور


توضیحات رییس سازمان سنجش درباره دلیل تعویق در برگزاری کنکور ٩٩

ابراهیم خدایی در مصاحبه ای اعلام کرد با توجه به دو شرط جدید وزارت بهداشت و تغییر پروتکل های بهداشتی امکان برگزاری کنکور در زمان قبلی برای سازمان سنجش مقدور نیست.

دو شرط وزارت بهداشت یعنی  فاصله ی 2 متری داوطلبان از یکدیگر و اشغال تنها 20 درصد سالن ها در شهر های گرمسیر ممکن است باعث لو رفتن سوالات کنکور شود زیرا در فاصله گذاری های جدید باید پلمب سوالات باز گردد.

پس پیشنهاد سازمان سنجش این است که یا پروتکل ها مانند ازمون کارشناسی ارشد باشد یا سازمان سنجش نمیتواند در موعد مقرر کنکور را برگزار کند این موضوع به اطلاع وزیر علوم دکتر غلامی نیز رسیده است.


توضیحات وزیر علوم دکتر غلامی در مورد تعویق کنکور سراسری 99

دکتر غلامی وزیر علوم علام کرد با توجه اظهار نظر وزیر بهداشت زمان بیشتری نیاز داریم،این زمان مورد نظر به دو دلیل است:

دلیل اول) افزایش فاصله 1 مترو 60 سانتی متر به دو متر که در نتیجه سازمان سنجش به وقت بیشتری نیاز دارد

دلیل دوم) به علت افزایش حوزه های کنکور سراسری باید پلمب بسته های سوالات کنکور باز شود و مجدد  بسته بندی گردد که سازمان سنجنش در زمان باقی مانده قادر به انجام آن نیست.

دکتر غلامی در ادامه افزود سازمان سنجش باید حداقل زمان مورد نیاز خود را در ستاد ملی ملی کرونا مطرح کند تا به تایید نهایی برسد،این مساله ممکن است تا شنبه به طول بیانجامد


تحلیل مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار

با توجه به صحبت های فوق به نظر میرسد کنکور تا اطلاع ثانوی به تعویق می افتد اما همچنان باید منتظر خبر رسمی ستاد ملی کرونا باشیم،برای پیگیری خبر های بعد به صفحه ی اخبار کنکور یا همین پست مراجعه کنید.

زمان دقیقی از تاریخ مجدد کنکور مشخص نیست و باید منتظر اعلام نظرهای بعدی بود که در همین پست اطلاعا رسانی میگردد.

داوطلبی میتواند در کنکور موفق تر باشد که بجای توجه به حواشی از زمان به وجود امده نهایت استفاده را ببرد و با اجرای درست جمع بندی کنکور و استفاده از آزمون شبیه ساز کنکور ۹۹ به بهترین شکل این مسیر را به اتمام برساند.

بروزرسانی ۲۱ مردادماه

ستاد ملی کرونا با تعویق کنکور مخالفت کرد،بر اساس بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت با همکاری استانداری ها،مراکز فرهنگی،ورزشی و فرهنگی برای تامین فضا،کنکور سراسری در همان زمان قبلی یعنی 29 مرداد تا 1 شهریور برگزار میگردد.

نوشته های مشابه

38 دیدگاه

  1. سلام.احتمالش هست اصلا به تعویق نیوفته و لغو بشه و غافلگیر بشیم؟یا تعویق قطعیه و فقط تا چه زمانی مشخص نیست؟

  2. اینا اصلا تکلیفشون با خودشون مشخص نیست فقط با سرنوشت ما بازی میکنن با یه جلسه بی خودی و کسل کننده…

  3. سلام. میخواستم بگم این کشور هرکی هرکیه. حالم از این سیستم به هم میخوره.

  4. آقای افشار بازم انگیزه میدین بهمون ؟ یا خودتونم دیگه بریدین از این همه …. تو این مملکت؟ کلمه ی انگیزه و امید دیگه معنیش عوض شده اینجا )))):

  5. سلام استاد جان. وقتتون بخیر وشادی
    استاد من پشت کنکوری99 ام و توی همه طرح های کلاس مشاوره تونم شرکت کردم.اما لعنت بهم که اصلا هیچی هیچی کار نکردم و فقط اهمال کاری کردم و استفاده نکردم از وقت وفرصت هام. با توجه به اینکه هیچی نخوندم و لای کتابو باز نکردم و به معنای واقعی صفر کلوین هستم( توی رشته تجربی) با توجه به خبر تعویق جرقه ای توی دلم زده شد که شروع کنم و کار کنم اما با محبت مسولین آینده نگر(!) امیدم نا امید شد. استاد میدونم شاید عوض نشم و هیچ وقت به رشته دلخواهم نرسم ( اما واقعا دلم نمیخواد به عنوان تنبل و اهمال کار زندگی کنم و بمیرم) فقط میخوام فارغ از نتیجه کار کنم تا رتبه درب و داغون 5 رقمی فعلیم رو به رتبه آبرومند تبدیل کنم و شایدم خدا بهم نگاه کرد و تونستم یه جای خوب قبول شم و چون یه هوویی تصمیم گرفتم که دیگه حداقل امسال دوباره پشت کنکور نمونم و از فضای کنکور فاصله بگیرم ((( ازتون خواهش میکنم که یه (ویس شروع از صفر توی این 10 روز باقی مونده) توی کانال کلاس مشاوره بزارین چون اونجا ثبت نام کردم و ( بهترین کارایی که میشه توی این 10 روز انجام داد رو بگین و مباحث بهمون پیشنهاد بدین و بگین کی آزمون بزنیم و خلاصه بهمون #سرنخ# بدین. میدونم ممکنه حرفم احمقانه باشه و همه بگن تو 10 روز نمیشه هیچ کاری کرد ولی من دنبال اون @شخصیت@ هستم. هر چند که میدونم هنوزم خیلی دانش آموز شروع صفری داریم ولی تو رو به ایام محرم و امام حسین به فکر ما باشین و یه جرقه دیگه بزنین ان شاالله که حضرت زهرا(س) ازتون راضی باشه. و بهترین کارایی که میشه از الان برای جمع کردن امتیاز توی کنکور کرد رو بگین.)))) با آرزوی بهترین ها براتون

    1. دوست عزیز.دین و زندگی خ خوب بخون
      ادبیات روزی چنتا قرابت بزن با ارایه و اگر میتونی خلاصه تاریخ ادبیات هارو بخون.عربی روزی ۱۰ ۱۵ تا تست ترجمه بزن
      اختصاصی هات هم اگر تجربی هستی چنتا شکل و مطالب خ مهم هر فصل رو بخون.اگر تجربی بودی بگو بت بگم کدوم فصل هارو
      شیمی لقمه مفاهیم و تعاریف خودش ۳۰ درصده
      باور کن رتبه ۲۰ هزارو میشه ۵۰۰۰ اش کرد .چون هرچی بخونی یادت میمونه

    2. البته خوبه که استاد افشار پاسختون رو بدن اما من برای درس های تخصصی چندتا فصل تقریبا روون معرفی میکنم که 13 تا تست تو کنکور داشتن. فکر کنم تجربی باشین. من ریاضی ام و از درس زیستتون خبر ندارم. اما بقیه درسها:
      شیمی : سه فصل یازدهم رو بخونی میشه 13 تا تست کنکور 98
      فیزیک دما و گرما + الکتریسیته ساکن + مغناطیس و القا + نوسان و امواج = 13 تا تست تو کنکور 98
      ریاضی: دنباله + معادله نامعادله + لگاریتم + حد و پیوستگی + آمار و احتمال = 13 تا تست تو کنکور 98
      فارسی هم تا اونجایی که میتونی قرابت کار کن + پنج تا فیلم علم بیان آرایه های ادبی هامون سبطی رو ببین چون تو تستای آرایه تشبیه و مجاز و استعاره و کنایه رو قاطی نکنی تقریبا هفتاد درصد راه رو رفتی.
      عربی هم یه فیلم ترجمه ناصح زاده از آلا رو ببین. تدریس + حل تمام تست های ترجمه 93 تا 96 (بنظرم)
      دینی هم به خودت بستگی داره که چقدر بتونی بخونی
      برای زبان هم لغات سه سال رو بخون هشت تاست. سی و دو درصد! لغات کنکور تقریبا همه شون از کتاب درسی میان.

      1. سلام محمد جان، خیلی ممنونم از اینکه راهنمایی کردی، اُمیدوارم که تویِ زندگی بهترین ها برات رقم بخوره.

    3. آقا امیر جان تو چرا خودتو گول میزنی تا ۲۰۰سال سیاه دیگه هم نمتونی درس خون بشی

  6. یعنی چی هر دقیقه یه چیز میگید چرا برای یک بارم به نظر داوطلبان احترام نمیزارید و یک نظرسنجی نمیزارید ببینیم کیا موافق تعویق هستند کیا نیستند؟!

    1. سلام . نظر بدی نیست . کاش وده سنجش بصورت نعتبر و رسمی اینکار می کرد حداقل یکبار امسال که داستان ۹۵ ٪ موفق هستند نخواد پیش بیاد

    1. سلام
      تعیین حوزه امتحان دست شما نیست و بر اساس آدرس محل سکونت و شهر محل زندگی تعیین میشه

      1. سلام استاد یه پیام رو گوشیم اومده درمورد کارت ورود به جلسه ی که 28م باید برم بگیرم
        و در مرود اونایی که کرونا دارن هم گفته تا 25م فرم رو کامل کنم منظورش اینهکه اونایی که کرونا دارن توی سیستم ثبت بشن و در غیر این صورت دیگه نمی خواد کاری بکنن درسته؟؟؟؟؟
        در مورد کارت ورود بجلسه آیا باید اقدام اضافه تری هم کرد یا فقط از 28م به بعد باید برم و کارتمو بگیرم وکار دیگه ایی نمی خوادبکنم ؟
        ممنون

  7. ⁦☠️⁩⁦خیلیی اظطراریه سوالم☠️⁩
    سلام اگه ممکنه زوووود جوابمو بدین من امروز بهم گفتن مشکوک به کرونا باید برم ازمایشpcr بدم که جوابش۲۵ام داده میشه حالا اگه مثبت باشه ومن مبتلا باشم و باتوجه به اینکه فرم خوداظهاری سنجش هم تا۲۳ام مهلتش تموم میشه؛من نمیتونم کنکور شرکت کنم؟؟

    1. سلام
      فعلا در فرم خود اظهاری چیزی ننویسید
      اگر قطعی شد خدایی نکرده اونوقت در باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه در ارتباط باشید و مشکل با آنها در میان بگذارید

  8. سلام استاد…از خدا خواستم یک فرصت دوباره بهم بده ولی نشد…قسمت نبود…من شروع صفر کنکور انسانی ام…درواقع 99چهارمین کنکورمه…96-97-98تجربی شرکت کردم ولی رتبه های خوبی کسب نکردم…من هم کنکور هنر ثبت نام کردم و هم کنکور انسانی…. به کنکور انسانی امید چندانی ندارم چون صفر کلوینم…ولی برای کنکور هنر واقعا نمیدونم میتونم این مدت چه رتبه ای کسب کنم..به نظرتون این یک هفته رو فقط عمومی بخونم بهتر نیست؟؟هدفم فرهنگیان بود….استاد من نمیخوام مثل یک شکست خورده از میدان کنکور خارج بشم…

    1. عمومی و حفظیات تخخصی انسانی خیلی زیاده حتی در هفته آخر هم قابل ارتقا خواهد بود

  9. استاد من99چهارمین کنکورمه…تنها درسی که از اول دبیرستان دوست داشتم و تنها رشته ای که دوست داشتم دبیری ریاضی بودش ولی متاسفانه پیگیرش نشدم…سه سال کنکور تجربی شرکت کردم و امسال اومدم انسانی که واقعا تا الان چیزی نخوندم…حالا نمیدونم چکار کنم…من از علاقم فاصله گرفتم و دیگه فرصتی برای رسیدن بهش ندارم…دارم داخل باتلاقی که خودم درست کردم غرق میشم…کاشکی هیچ وقت نمیرفتم تجربی….

    1. سلام استاد حرف شما رو قبول دارم…حرفامو نمیتونم در قالب یک پیام بگم…بعداز کنکور حتما ازتون مشاوره خواهم گرفت…ولی الآن واقعا نمیدونم چکار کنم…3روز دیگر کنکور هنر و 4روز دیگر کنکور انسانی برگزار خواهد شد ولی من اصلا امادگی شرکت در این ازمون ها رو ندارم…اعتماد و حمایت خانواده رو از دست دادم..دیگه بهم اعتماد ندارن…واقعا در طی این 4سال از لحاظ روحی داغون شدم…هم دلم میخواد دوباره کنکور تجربی شرکت کنم…هم با خودم میگم تو که تغییری نکردی و تغییری هم اتفاق نخواهد افتاد…ولی اینو همیشه میدونم تا لحظه اخر عمرم حسرت درس خوندن روی قلبم خواهد ماند…مادرم میگه تو دیگه نمیتونی کنکور قبول شی…خوب اگر قرار باشه من برم دانشگاه یه رشته ای درس بخونم…به نظرتون بعد 4سال فقط مدرک بگیرم خوبه یا اینکه یک سال دیگه هم کنکور شرکت کنم و تمام تلاشم رو انجام بدم که رشته خوبی قبول بشم؟؟

  10. سلام…استاد شروع صفری نیستم…سال سومیه که میخام تجربی نظام قدیم بدم….امسال تقریبا هیچی نخوندم….اما به طرز عجیبی قادر به پاسخگویی خیلی از سوالاتم…پارسال 8000 منطقه دو شدم…امسال خیلی افسرده بودم و منفی نگر….اما حالا که یه هفته به کنکور مونده واقعا قصد تغییر خودم رو دارم…عمومیام در حد 80 درصد و اختصاصیا در حد 40 یا 50 توی کنکور 95 البته زیستم 64 شد….حالا استاد این یه هفته شب و روز درس بخونم میتونم پزشکی روزانه بیارم یا احتماش صفره؟…

    1. از الان تا کنکور زیست و شیمی و ادبیات و دینی چون شامل مباحث توصیفی هستند رشد بیشتر اتفاق خواهد افتاد

  11. استاد اگه دین و زندگی ای رو که همه بالا میزنن
    داوطلب پایین بزنه (پنجاه شصت) خیلی به رتبه اش لطمه میزنه؟
    اینکه خب درصد دین و زندگیش پایین میمونه که سرجاش
    چون همه بالا میزنن یه آسیب دیگه ای هم وارد میکنه؟
    دین و زندگیم ضعیفه و چون تخصصی ضریبش خیلی بیشتر از عمومی هاست دارم تخصصی میخونم به جای دین و زندگی.

    1. سلام
      میانگین درس دینی بالا هست و کم زدن دینی باعث افت رتبه خواهد شد
      البته با دیگر دروس هر افتی قابل جبران هست

  12. استاد من از ادبیات ،زبان فارسیم و آرایم خیلی خوبه
    حالا توی این فرصت باقی مونده تا کنکور برم سر وقت لغت املاء وتاریخ ادبیات یا سروقت قرابت معنایی؟؟؟؟؟؟؟

    1. تاریخ ادبیات + لغات آخر کتاب درسی ها
      دریافت فایل صوتی و تصویری همایش شب کنکور (زمان برنامه ۳ساعت) اینجا را کلیک کنید
      کد تخفیف ۳۰٪ : 6060

  13. سلام استاد وقتتون بخیر
    ۱.استاد ب نظرتون امکان داره کنکور امسال در حدکنکور ۹۴ سخت باشه؟؟؟
    تجربی قدیم

  14. سلام آقای افشار، استاد جان همون طور که خیلی از بچه ها پرسیدن بالاتر که شروع صفر هستن و میخوان این چند روز مونده به کنکور ۹۹ عوض بشن،و خیلی هاشون واقعا نیت به تغییر کردن، منم همین شرایط رو دارم و نمیخوام برای سال ۱۴۰۰ پشت کنکور بمونم،ممکنه ((مباحث تست خیز و خوب)) از درس ها رو بهش یه اشاره بکنید؟ و اینکه کدوم درس هارو بخونن؟ چون دیدم شما جواب خیلی کُلی دادین به همه اگه میشه زیر کامنت من جواب بهتر میدین که بقیه هم ببینن؟ آیا این استراتژی خوبه که فقط بریم تست کنکور بزنیم؟ آیا همه تست هارو بزنیم؟ میشه لطفا راهنمایی کنین که از الان تا کنکور بهترین کارا چیه؟
    مرسی، آقای افشار سوال فوری عه لطفا جواب بدین.

    1. سلام
      خیلی کلی گویی خوب نیست
      نمیشه اظهار نظر قطعی کرد
      هر شاخه ای بحث خودش داره
      استعداد خودت و راه باز کن همیشه اولویت داره در بازار کار

  15. چرا واقعا بعضی از آدما انقده خودخواهن پس منی که شب و روز درس خوندم و از تفریحاتم گذشتم برای کنکور وآسم هم دارم و نمیتونم به مدت طولانی ماسک بزنم و اگه کرونا هم بگیرم میمیرم دوست عزیز چرا اینجوری میکنین من پدرم کارگره دیگه نمیتونم سال بعد کتاب های نظام جدید بخرم که بتونم کنکور شرکت کنم ای خدااااااااااااااا دردمو فقط به خودت میتونم بگم یا الله شمارو به علی فقط به فکر منافع و جیب خودتون نباشید

    1. سلام
      الان وقت منفی فکر کردن نیست
      هرچیزی هم که تسلط داشتی فراموشت میشه یهویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا