مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

کم هزینه ترین راه برای موفقیت در کنکور

هزینه های لازم برای رتبه برتر شدن و موفقیت در کنکور

در این شرایط اقتصادی و بخصوص امسال(کنکور سال 1399) که این شرایط با شیوع بیماری کرونا نیز همراه شده است ،هزینه های لازم برای موفقیت و رتبه شدن برای کنکوری ها بسیار حائز اهمیت است که به دنبال راحت ترین و کم هزینه ترین راه برای موفقیت در کنکور باشند.

به سبب همین شرایط ، ما مشاوران بر خلاف سایر سال ها تنها %10 افزایش نرخ داشته ایم.بنده از شرایط بسیاری از شاگرد های کنکوری خود که دچار اوضاع مالی مناسبی نیستند و یا بسیاری از داوطلب های دیگری که برای به دست آوردن خرج کنکورشان ، مجبور هستند در کنار درس به کار پاره وقت نیز بپردازند؛ مطلع هستم .

هزینه کردن لازم است یا سرعت موفقیت را سرعت میدهد

در جهت تایید و احترام به این گروه از کنکوری های تلاش گر و با انگیزه این نکته را ذکر می کنم که برای موفقیت در کنکور ، ممکن است اگر داوطلبان به طور درست از امکاناتی که پیش روی خود دارند استفاده کنند ، شاید آن امکانات بتوانند کاتالیزگر باشند اما هرگز واکنش دهنده نخواهند بود.

برای مثال یکی از دوستان اساتید بنده ماجرایی را تعریف می کرد که یکی از شاگردانش در کلاس آنلاینی شرکت می کند که به او وعده ی این را می دهند که تست ها و تکنیک های تست زنی آموزش داده شونده دراین کلاس ، در هیچ آموزشگاه و یا منابع دیگری آموزش داده نخواهد شد و قبولی در کنکور با شرکت در این دوره تضمینی می باشد…

اما وقتی خود استاد در همان کلاس آنلاین شاگردش برای بررسی صحت آن شرکت می کند ، متوجه می شود استادی که آن دوره را آموزش می دهد، خود مؤلف کتاب تستی نیز می باشد و تمام تمرین ها و   تست هایی که در آن دوره  مورد بحث قرار می داده است (به غیر از جواب دادن به سوال هایی که شاگردانش در زمان خلوت بودن کلاس می توانستند از او بپرسند…) در خود کتاب آموزشی آن استاد نیز وجود داشته است.

در نتیجه هر بحثی که در آن دوره آموزش داده می شده است ، در کتاب آموزشی نیز بوده است و در نتیجه پرداخت هزینه ی بیشتر برای شرکت در آن کلاس و دوره چندان ضروری نبوده است.

فرق استاد و مشاور برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی اساتید : برای اساتید ، تنها موفقیت داوطلبان در درسی که خود آن را آموزش می دهند، دارای اهمیت است. یعنی استاد هر درس خود را تنها مسئول همان درس برای داوطلب می داند و باقی دروس و برنامه ریزی داوطلبان برای او از اهمیت خاصی برخوردار نیست.

به طور مثال یک استاد شیمی به شاگردی از خود که در کنکور درس شیمی را %80 تست بزند ،  افتخار می کند در صورتی که همان شاگرد ممکن است باقی دروس تخصصی را  تنها %20 یا %30 درکنکور تست زده باشد.

برنامه ریزی مشاوران : مشاوران کنکور ، خود را مسئول تمام دروس و شرایط داوطلبان می دانند و برای آنان برنامه ریزی کنکوری داوطلبان نیز بسیار حائز اهمیت است.

به طور مثال بنده به عنوان مشاور و تجربه ای که در تمام این سال ها به دست آورده ام ، می دانم که گاهی حتی وجود امکانات زیاد برای یک داوطلب (منابع کنکور ، کلاس های کنکوری و ….) می تواند هم از او چه به صورت فیزیکی و چه روانی بسیار وقت بگیرد و در نهایت منجر به این مسئله شود که داوطلب به صورت پراکنده خوانی دروس را بخواند و هم می تواند باعث سردرگمی بیشتر داوطلب در برنامه ریزی کنکوری و مطالعه ی درست شود.

البته ممکن است گاهی بعضی از مشاوران نیز وجود داشته باشند که تبلیغات بکنند محصولات مؤسسه ی خاصی را خریداری کنید و یا تنها از بنده مشاوره بگیرید و …

در نتیجه شما به عنوان داوطلب باید این مسئله را بدانیدکه همه ی تبلیغات بعضی از آموزشگاه ها ، اساتید و یا مشاوران که به گوش تان می رسد ، در اصطلاح بیشتر بازار گرمی می باشند.

آسان ترین  و راحت ترین روش برای مطالعه ی کنکور

پیشنهاد بنده برای آسان ترین و راحت ترین و کم هزینه ترین روش مطالعه برای کنکور این است که :

هزینه اول مورد نیاز برای کنکور: منابع کمک درسی

 داوطلب بهتر است برای شروع کنکور ، روی منابعی که به صورت تستی هستند و اکثریت داوطلبان نیز آن ها را دارند هزینه کند. ( قبل تر در مورد انتشارات مختلف کتاب های تستی مفصل توضیح داده و در سایت قرار داده ام اما به طور کل کتاب های تستی گاج و خیلی سبز را توصیه می نمایم.)

زمانی که دواطلب در تست زنی کنکور و تمرین کتاب های تستی منابع اول کامل مسلط شد برای تمرین و آشنا شدن بیشتر با نمونه سوالات و تست ها ، می تواند به دنبال منابع تستی دوم و سوم برود و برای آن ها هزینه نماید.

هزینه دوم مورد نیاز برای کنکور: آزمون آزمایشی

داوطلب هزینه ی دوم را بهتر است که برای آزمون های آزمایشی کنکور انجام دهد (حتی اگر این آزمون های آزمایشی به صورت آنلاین باشند و از شباهت کمتری  با فضای آزمون کنکور برخوردار باشند ).

به این علت که آزمون های آزمایشی باعث ایجاد تلاش و تکاپوی بیشتر در داوطلبان کنکور می گردد و حتی گاهی داوطلبان را با نمونه سوالات و تست های بیشتری آشنا می کند که ممکن است نیاز به تهیه ی کتاب های تستی کمتری برای او شود.

اگر داوطلبی دچار سختی مالی یا شرایط خاصی باشد که امکان شرکت در آزمون های آزمایشی برای او مقدور نباشد ، می تواند در اینترنت به دنبال این نمونه سوالات آزمایشی کنکوری بگردد.

نکته بسیار مهم : از نظر بنده به عنوان مشاور ، داوطلبان کنکور تنها با تهیه ی منابع آموزشی و شرکت در آزمون های آزمایشی می توانند به موفقیت در کنکور دست یابند.

هزینه سوم مورد نیاز برای کنکور: مشاوره کنکور

هزینه ی سوم برای مطالعه ی کنکوری درست و موفقیت در آن ، بهتر است صرف داشتن مشاور مناسب برای داوطلب شود. البته در حال حاضر حتی مشاوره های رایگان نیز در فضای اینترنت بسیار موجود می باشد.

اگر چه برخی از مشاوران برنامه ی کنکوری را به صورت نمونه کار به داوطلبان می دهند (به طور مثال مشاوری که خریداری برنامه ریزی کنکوری یک ماهه ی خود را تبلیغ می کند…) که این گروه از مشاوران را تایید نیز نمی کنم اما در مقابل بعضی از مشاوران دیگری نیز وجود دارند که آموزش و برنامه ریزی ی درست را به داوطلبان ارائه می دهند. (برنامه ای که به داوطلبان آموزش می دهند نمونه کار نیست و اصل کار است.)

خوشبختانه در حال حاضر وجود مشاوران درست بسیار زیاد می باشد… بنده خودم به عنوان مشاور از این افتخار بهره مند هستم که تعداد بالایی از سوال و جواب های کنکوری (در کانال سوال و جواب ) و هم چنین جواب های متنی به علاوه ی live  ها و بحث ها و فیلم های آموزشی بسیاری در سایت و فضای مجازی مربوط به خود را داشته باشم. یعنی اگر داوطلبی برای برنامه ریزی و مطالعه ی درست کنکوری نیازمند به مشاوره خصوصی کنکور باشد و از طریق ما اقدام نماید ، بدون شک به صورت رایگان می تواند از مشاوره ی صحیح کنکوری برخوردار شود.

نتیجه گیری پایانی هزینه ها و مخارج کنکور

کلام آخر از بنده که مشاور بسیاری از رتبه های برتر کنکور نیزه بوده ام ، برای موفقیت در کنکور این است که دواطلب باید در مرحله ی اول حداقل هزینه را برای کتاب های تستی و منابع نماید و به کمک اراده و تلاش خودش قدم به جلو بردارد و سپس در مرحله ی دوم در آزمون های آزمایشی شرکت کند و در مرحله آخر از تجربه های مشاوران بی طرف استفاده نماید که ویژگی های آن در مطلب بررسی شده است.

حتما نیازی به هزینه برای کلاس و همایش نیست!

این نکته را باید بدانید که مطالب آموزشی هر استادی که در کتاب تست او موجود است و سال های زیادی را برای آن کتاب نیز زحمت کشیده است ، همان مطالبی است که در کلاس های آموزشی نیز مطرح می گردد و با یک دیگر تفاوت چندانی ندارند.(علم همان علم است.)

گاهی به بسیاری از شاگرد هایی که قصد شرکت در همایش های بنده را داشته اند ، توصیه کرده ام که نیازی به این مسئله نیست حتما مسافت طولانی ای را برای شرکت در همایش مورد نظرتان طی کنید و می توانید از voice گرفته شده از آن همایش و یا فیلم های آموزشی دیگر بنده نیز استفاده نمایید. به طور مثال اگر داوطلبی بخواهد عقیده ی بنده را در باره ی تست پوششی بداند ، می تواند تنها با گوش کردن  به 3 یا 4 تا از voice های بنده در بخش مشاوره صوتی کنکور که در تمام این سال ها آموزش داده ام ، به یک چارچوب کلی برسد.

برای مثال رتبه اول کنکور سال قبل بنده ، از شهرکوچکی در استان فارس بود و از شهر های بزرگی مانند تهران، اصفهان یا شیراز نبوده است و به غیر از معلم مدرسه ی خود به امکانات دیگری نیز دسترسی نداشته بوده است و با این وجود توانست رتبه ی یک کنکور را به دست بیاورد ؛ و یا در مثالی دیگر بیان کنم که یکی دیگر از شاگردان بنده که دارای وضعیت مالی سختی بوده است و تنها امکان بهره مندی از مطالب آموزشی رایگان بنده را داشته است… توانسته با همین حداقل ها رتبه ای زیر 4000 را کسب کند.

مشاوره پیشنهادی (۱) : هر درس را چند ساعت در هفته بخوانیم ؟

مشاوره پیشنهادی (۲) : چگونه هنگام مطالعه انگیزه هایمان را بالا ببریم ؟

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد هزینه ها و مخارج لازم برای کنکور

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

40 دیدگاه

  1. دقیقا کاری که من دارم میکنم رو گفتید استاد ولی استاد فقط بحث هزینه اش نیست اصلا حس خیلی خوبی داره با کمترین امکانات بهترین نتیجه رو گرفتن ما اوضاع مالی مونم خوبه خداروشکر
    ولی من افتخار میکنم که با یکسری کتاب تست و حداقل ماجرا و کار و تلاش خودم بیشترین وبهترین نتیجه هارو میگیرم واقعا دم شما ومشاور هایی مثل شما که اموزش رایگان هاشون خیلی کمکمون میکنه رو هم میبوسم و دمتونم گرم

    1. برای کنکور داستان هرچقدر پول بده همان قدر آش میخوری صادق نیست و خیلی از رتبه برترها این موضوع را نقض کردند
      مهمترین کس در موفقیت فقط و فقط خودتی

      1. بله دقیقا همین طور است مخصوصا الان که اکثر مدارس غیر حضوری است و فقط اراده دانش اموز همرام اوست به قول خودتون
        انگیزه ایی که از درون باشه اثر بخشه و انگیزه از درون حاصل یک روز عالی درس خوندنه

  2. سوالی ندارم استاد.فقط میخواستم این دفعه تشکر کنم ازتون ممنونیم به خاطر همه ی زحماتتون

      1. سلام استاد
        خسته نباشید
        من کنکور ۹۹ نظام جدید تجربی دادم ولی خوب ندادم و میخوام برای ۱۴۰۰ بخونم
        امسال ۴ تا درس اختصاصی رو کلاس آنلاین شرکت کردم که تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت
        میخواستم بدونم با کلاسا پیش برم و درس بخونم و تست بزنم یا خودم جلوتر پیش برم که قبل عید بتونم درسارو تموم کنم؟؟؟

  3. سلام استاد
    منی که حتی نمیتونم کتاب درسیا رو بخرم و ۸ سال فاصله داشتم از درس
    میتونم تنها با پی دی اف کتابا موفق بشم؟
    پی دی اف تمام کمک درسی هارو و تست ها رو دارم ولی کتابشون رو نه

    1. سلام
      کتاب های درسی از pdf ها هم می توان استفاده کرد ولی خب اول برای درسنامه حتما از کمک درسی ها استفاده بشه

  4. سلام استاد
    خسته نباشید
    من کنکور ۹۹ نظام جدید تجربی دادم ولی خوب ندادم و میخوام برای ۱۴۰۰ بخونم
    امسال ۴ تا درس اختصاصی رو کلاس آنلاین شرکت کردم که تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت
    میخواستم بدونم با کلاسا پیش برم و درس بخونم و تست بزنم یا خودم جلوتر پیش برم که قبل عید بتونم درسارو تموم کنم؟؟؟

    1. سلام
      اگر ضعف های شما انقدری زیاد هست که با کتاب های کمک درسی نمیتونی آنها جبران کنی عیب نداره با کلاس آنلاین پیش بری

  5. سلام استاد من تجربی قدیم هستم و امسال میخام جدید شرکت کنم و هزینه کتاب های جدید برام سنگینه
    میتونم از پی دی اف کتاب های تستی که معرفی کردید استفاده کنم و به طور فیزیکی نخرم؟

  6. سلام استاد افشار
    به نظرتون برای سال یازدهم تجربی نیاز است به آزمون آزمایشی؟
    اکر نیازه کدوم آزمون بهتره؟

    1. سلام
      اگر جدی میخوای تستی کار کنی و سطح درسی خوبی داری قلمچی برو از ۱۸ مهر

  7. واقعا این چند روزه با دنبال کردن کاراتون،متوجه شدم هنوز انسان خوب توی فضای سمی کنکور وجود داره…کسایی که واقعا بدون اینکه فقط پول بخوان یا رتبه از دانش آموزاشون انتظار داشته باشن،کمکشون میکنن و بهشون اهمیت میدن.صرف نظر از سطح درسی که دارن.
    من از طرف تمام کسایی که از کمک های شما تا الان استفاده کردن ازتون تشکر میکنم کارتون عالیه.

      1. سلام خسته نباشید
        ممنونم بابت راهنمایی های مفیدتون
        استاد من میخوام تو دانشگاه حسابداری بخونم میخواستم بدونم که تو کدوم کنکور (تجربی ، ریاضی یا انسانی) شرکت کنم تا بتونم از دانشگاه سراسری قبول شم؟ یعنی احتمال قبولیم از کدوم رشته بیشتره؟
        ممنون میشم کمکم کنید🙏

    1. سلام خسته نباشید
      ممنونم بابت راهنمایی های مفیدتون
      استاد من میخوام تو دانشگاه حسابداری بخونم میخواستم بدونم که تو کدوم کنکور (تجربی ، ریاضی یا انسانی) شرکت کنم تا بتونم از دانشگاه سراسری قبول شم؟ یعنی احتمال قبولیم از کدوم رشته بیشتره؟
      ممنون میشم کمکم کنید🙏

  8. سالم ببخشید به نظر شما بهتر هست که تست را در کتاب حل کنیم یا کتاب تست دست نخورده وسفید بمونه؟

  9. سلام خسته نباشید
    ممنونم بابت راهنمایی های مفیدتون
    استاد من میخوام تو دانشگاه حسابداری بخونم میخواستم بدونم که تو کدوم کنکور (تجربی ، ریاضی یا انسانی) شرکت کنم تا بتونم از دانشگاه سراسری قبول شم؟ یعنی احتمال قبولیم از کدوم رشته بیشتره؟
    ممنون میشم کمکم کنید🙏

  10. سلام خسته نباشید چرا پیام من تایید نشد و پاسخ ندادین؟
    من میخوام تو دانشگاه حسابداری بخونم میخواستم بدونم که تو کدوم کنکور (تجربی ، ریاضی یا انسانی) شرکت کنم تا بتونم از دانشگاه سراسری قبول شم؟ یعنی احتمال قبولیم از کدوم رشته بیشتره؟
    ممنون میشم کمکم کنید🙏

  11. سلام استاد من کنکور۹۵ نظام قدیم دادم الان میخوام ۱۴۰۰ شرکت کنم متاهل هستم و بچه هم دارم.توروخدا کمکم کنید چکارکنم؟اصلا میتونم؟؟از کجا میتونم رایگان باشما مشورت کنم؟؟؟

  12. سلام وقتتون بخیر
    من یک سال دهمی تجربی هستم واقعا گیج شدم و نمیدونم امسال باید دقیقا چیکار بکنم چون هدفم هم رتبه زیر هزار هست درستش اینه که ک فقط امسال به تثبیت کتاب درسی و استفاده از برخی کتاب های کمک درسی بپردازم؟ و ازونجایی هم که نمیدونم چیکار کنم یک مشاور تحصیلی خوب باید انتخاب کنم که اونم از طرفی تا الان هرچی شرایط مشاور تحصیلی ها رو بررسی کردم هزینه هاشون با توجه به تعداد جلسات خیلی زیاده مشاورانی هستند که هزینه هاشون منصفانه باشه؟ 😔 و خود شما هم هزینه هایی که دریافت میکنین رو تو این مطلب ندیدم. و یک سوال دیگه میخواستم بدونم کم هزینه ترین آزمون های آزمایشی توی چه رنجی هستند؟
    لطف میکنین اگر راهنماییم کنین

    1. سلام
      مقالات و فیلم های سایت خودم کامل ترین منبع در فضای مجازی هست که میتونه کارت راه بندازه و کمک کنه تا بتونی خودت حتی مشاور خودت باشی و به موفقیت برسی
      به نظر من تا انتهای امتحانات دیماه فقط تشریحی قوی کار کن و خودت تقویت کن از نظر آموزش ساده و بعد برای زیست و شیمی و ریاضی برو سراغ تست زنی
      فیزیک و عربی همچنان تمرین و سوال تشریحی داشته باشی بهتره

  13. سلام و خسته نباشید.
    من یازدهم تجربی هستم و می‌خوام از تابستون به طور جدی شروع به درس خوندن کنم و رسیدن به رشته دندانپزشکی آرزومه اما برنامه ندارم و واقعا امکان اینکه برای مشاور و کلاس هزینه کنم و ندارم . به نظر شماامکان اینکه خودم طوری برنامه ریزی کنم که در عرض سه ماه تابستون بتونم هر دو پایه دهم و یازدهم و بخونم و جمع بندی کنم وجود داره؟
    میشه لطفاً کمکم کنید.

  14. سلام استاد میشه بگید هزینه مشاوره شما چقدر است لطفا همین جا جواب بدید

    1. تک جلسه ای ۱۹۰ ت ۳۰ دقیقه
      ماهانه ۸ جلسه ۸۰۰ت

      واتساپ منشی ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  15. استاد سلام من دانشجوي ترم پنج مامايي هستم ميخام همزمان با تحصيل واسه كنكور اماده بشم امروز ٨آبان هستش چه راهنمايي و توصيه اي بم دارين نميدونم ازكجاشروع كنم كه امتحانات دانشگاهم برسونم لطفا راهنماييم كنيد

    1. سر کلاس دانشگاه درس خوب گوش کن تا نیاز نداشته باشی خیلی در منزل وقت بذاری

  16. سلام خسته نباشید
    بنظرتون برای تسلط به درسهای تخصصی رشته ریاضی تو زمان کم چیکار کنیم؟ ممکنه منابع رو هم بگید؟ ممنون بابت پاسخگویی.

  17. سلام استاد خسته نباشید

    بنده بخاطر کرونا 3سال از درس کلا فاصله داشتم

    الان صفرِ صفرم رشتم‌ هم تجربیه
    بنظر شما چجوری خودمو برای کنکور 1403 یا دی 1402 آماده کنم با کمترین هزینه چون واقعا وضع مالی آنچنانی هم ندارم
    خواهشا راهنمایی کنید 🌹🌹🌹🌹

    1. واقعا میشه برای ۱۴۰۳ حساب کرد موفق بشی تا جایی که الان بهترین زمانه

  18. سلام من می‌خوام برای کنکور دی 1402شرکت کنم منابع رو هم تکمیل کردم تقریبا یک ماهه شروع کردم به خوندن ۱) شرایط مشاوره شما چیه؟
    ۲)اگر هر هفته به تعداد تست هفته قبل 100تا اضافه کنم و تا کنکور سه بار کتابهای تستی رو بخونم با معدل تقریبا 14 میتونم دندانپزشکی بیارم؟

    1. https://alirezaafshar.org/moshavere/

      زمان خیلی داری تا کنکور و همه چیز قابل دستیابی و اتفاق های بد گذشته قابل جبران است اما چیزی که اهمیت داره اینه که تابستان چیکار میکنی
      وقت تلف کنی یا همت و تلاش زیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا