مشاوره خصوصی علیرضا افشار
دوران جمع بندیدوران جمع بندیمشاوره صوتی

راهنمای انتخاب بهترین کلاس های جمع بندی نکته و تست 1400

برای ثبت نام کلاس نکته و تست باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به زمان پیش رو و برنامه ریزی برای نیمسال دوم کنکور بسیاری از اساتید و مؤسسات آموزشی کلاس هایی تحت عنوان نکته و تست برگزارمی کنند که دراینجا یک جمع بندی کلی درباره ی این کلاس ها را باهم صحبت خواهیم کرد.

انواع کلاس های نکته و تست کنکور سراسری:

کلاس های همایش نکته و تست

به طور متداول و مرسوم، همایش ها از یک موضوع و یک درس که مبحث مهم و تست خیز نیز بوده انتخاب شده و با یک دوره ی آموزشی فشرده همراه با حل تست و تمرین و یک جزوه که استاد در نظر می گیرد برگزار می شوند.

این کلاس ها تمامی مباحث کنکور را پوشش نخواهند داد اما درجایی که داوطلب به صورت مبحثی و موضوعی با آن مشکل دارد را پوشش می دهند. این کلاس ها نیاز به داشتن یک دانش حداقلی از موضوع مربوطه می باشند که عمدتاً با ساعات بالا و در طول یک الی دو روز برگزار می شوند.

حسن این مدل از کلاس ها داشتن حق انتخاب برای مبحث مورد نظر می باشد. مثلاً کلاس درک مطلب زبان و… اما چون تمامی پایه های تحصیلی به صورت فشرده در این کلاس ها برگزارمی شود باعث عدم فعال بودن برخی از داوطلبان بخاطر افت رادمان آن ها می شود.

در کل از نظر بنده کلاس های همایش از بهترین انواع کلاس ها می باشد که در مطلب مقایسه ی منابع آموزشی (کلاس کنکور یا دی وی دی؟) به طور کامل تر آن را بررسی کردیم.از انواع کلاس های همایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مورد اول) کلاس های جمع بندی پایه کنکور و مبحثی

این کلاس ها در زمان یک الی دو هفته به کنکور سراسری برگزار می شوند. برای دروس مختلف نیز در این مدت زمان کل مطالب کتاب ها را جمع بندی کنکور می کنند که با حل سؤال از طرف اساتید کلاس پیش می رود.

وجود کلاس های همایشی محور مانند آیات و احادیث کنکور و از ین موارد به شدت توصیه می شود.

مورد دوم) کلاس های جمع بندی مدل نکته و تست

شیوه ی برگزاری این کلاس ها به گونه ای است که به طور مثال درطی 10 هفته هر هفته یک کلاس 3 الی 4 ساعته که مثلاً فلسفه و منطق رشته ی انسانی را جمع بندی می کند است و این کلاس ها با بودجه بندی اساتید پیش می روند. دراین مدل ازکلاس ها مانور بیش تری در بحث آموزش داده می شود.

این کلاس ها برای بالا بردن درصدهای داوطلبانی که بدون حضور درکلاس های درس اساتید به طورخودخوان پیش رفته اند نیزمفید می باشد. زیرا فاصله ی زمانی بین جلسات برای مطالعه و تست زنی کنکور مناسب می باشد.

همچنین این دسته از کلاس ها جایگزین مناسبی برای کلاس های کنکور طی سال که مطالب را به کندی پیش می برند نیز می باشد. پس به طورکلی مطالب گفته شده در کلاس های فشرده نکته و تست دقیقاً مشابه همان مباحثی است که در طول سال گفته می شود.

نکات بسیار مهم شرکت در کلاس های نکته و تست آنلاین کنکور سراسری

چه کلاس کنکوری برای دانش آموزان متوسط رو به بالا و قوی مناسب است؟

به داوطلبان و دانش آموزانی که در سطح متوسط رو به بالا و یا عالی هستند کلاس های همایش مبحثی مانند حل مسائل شیمی و… را در مؤسسات مختلف با اساتید خبره پیشنهاد می دهم.

آیا کلاس نکته و تست برای دانش آموزانی که در هیچ کلاسی شرکت نکرده اند مفید است؟

برای داوطلبانی که درهیچ کلاس درسی شرکت نداشته اند کلاس های نکته و تست با یک تدریس آموزشی محور اما فشرده را پیشنهاد می دهیم.

اما اگر داوطلب درکلاس های آموزشی درطول سال شرکت کرده باشد یا از فیلم های آموزشی کنکور استفاده کرده باشد شرکت درکلاس های نکته و تست لزوم چندانی نخواهد داشت.

کلاس های نکته و تست برای چه کسانی ممنوع است؟

پس به طور کل کلاس های نکته و تست برای دو دسته از داوطلبان ممنوع می باشد. اول دانش آموزانی که محتوای آموزشی خود را به خوبی فرا نگرفته اند و همچنین داوطلبانی که دارای سطح خوبی بوده و درکلاس های درطول سال آموزشی شرکت داشته اند.

همایش های فشرده و چند روزه کنکور در چه صورتی مفید است؟

کلاس های همایش فشرده یک یا چند روزه بیشتربرای دروس عمومی با محتوای حفظی مناسب است که زمان برگزاری آن ها عمدتاً منتهی به هفته های مانده به آزمون کنکور سراسری می باشد.

دانش آموزان پایه هم باید در کلاس نکته و تست شرکت کنند؟

توصیه بنده به دانش آموزان پایه این است که درکلاس های جمع بندی و نکته وتست شرکت نکنند و دچار تبلیغات مؤسسات کنکوری نشوند.

اردوهای مطالعاتی نوروزی به چه صورت است؟

این کلاس ها در شرایط موجود به صورت آنلاین برگزار می شوند. اما اصل این اردوها و فلسفه ی برگزاری آن ها به این صورت خواهد بود که می بایست در فضای مناسب برگزار می شد اما در شرایط فعلی ویروس کرونا این اردوها و رفتن به پانسیون ها پیشنهاد نمی شود.

بیشتر کارکرد این اردوها دورکردن داوطلبان از فضا و شرایط دید و بازدیدهای نوروزی بوده است. باتوجه به این وضعیت بنده نیز شرکت دراین اردوها راپیشنهاد نمی دهم.

اگر اصرار بیش از حد برای شرکت در این دوره ها را دارید میتوانید به مطلب تحلیلی انتخاب اردو مطالعاتی عید نوروز مراجعه کنید.

اگر شرایط شرکت در کلاس نکته و تست را نداشتیم چه کنیم؟

برای داوطلبانی که شرکت درکلاس های ذکر شده دربالا مقدور نبوده است می توانند از بهترین منابع جمع بندی کنکور 1400 موجود نیزاستفاده کنند، مانند موج آزمون و الگو.

اما اگردانش آموزنیازبه یک منبع آموزشی جمع وجورنیزداشته باشد منابع مهر و ماه وخط ویژه گاج نیزگزینه های مناسبی هستند زیرا مطالب را به صورت فشرده بازگو می کنند. منابعی مانند لقمه ی مهروماه، نشر الگو و خیلی سبز نیز کارکرد همایش محور دارند و مطالب را مبحث بندی شده بازگو می کنند.

مشاوره پیشنهادی : شخصی سازی برنامه اسفند تا کنکور1400


فایل صوتی کامل استاد علیرضا افشار در مورد کلاس های نکته و تست را از دست ندهید


نوشته های مشابه

36 دیدگاه

  1. سلام استاد. خدا یار و یاورتون.
    استاد راه حل افزایش سرعت چیه؟
    من 170 تست در روز دارم.
    بنظرتان اگه منبع اولیه برای شیمی مثلا مبتکران رو دوبار کار کنم تا برسونمش به زمان نرمال کنکور جواب میده؟

    1. اول حل تست تکراری و بالا بردن تعداد تست ها به کمک برنامه های قبلی
      دوم حل تست های مروری زماندار و ترکیبی از برنامه های قبلی

  2. سلام استاد خسته نباشید.
    بنظرتون فرقی بین کلاس های نکته و تست امسال و پارسال فرقی وجود داره؟
    من فقط برای ریاضی و فیزیک میخواستم استفاده کنم

  3. سلام استاد بنظر شما تا کی کل 3پایه رو تموم میکنیم خوبه؟؟؟ و جمع بندی رواز کی شروع کنیم ؟؟/؟من پشت کنکوری انسانی م باتوجه به حجم خیلی زیاد انسانی مشاورم میگه باس تا عید تموم کنی اما من واقعن کشش روحی و جسمیشو ندارم .بنظرتون تا اواسط اردبیهش تموم کنم خوبه؟؟؟//

    1. اواخر فروردین خوبه
      البته برخی دروس انسانی (تک کتابی ها) مسلما زودتر جمع خواهند شد

  4. سلام استاد عزیز
    شما بهترین منابع رو در هر سطحی معرفی کردید و این عاللییی بود به نظر من
    اما خب چرا پیشنهاد نمیدید استادارو برا هر سطح خب اگه به تبلیغ باشه که کتاب هم میشه همون تلیغ ناشر بابا سخت نگیرید خواهشا یه مشاوره خوب بذارید خیلیا هستن که اسمشون زیاد شنیده نشده ولی خیلی شنیده شده از دانش اموزای رتبه خوب که کارش درست بوده
    اگه لازم به تماس شخصی و تک جلسه هست تا زنگ بزنم در این مورد صحبت بکنیم ؟

    1. سلام
      خیلی سبز یا گاج همه برای شروع بهتره کار کنند\
      مشاوره = مشورت است و نه تبلیغ

  5. سلام آقای افشار من الان حدود یه هفته هست که تو طرحتون شرکت کردم ولی..خیلی عقبم رشته تجربیه ب نظرتون با شما اگه خصوصی کار کنم میتونم رشد خوبی داشته باشم و تو این مدت پزشکی قبول شم

    1. سلام
      همه توان خودت بذاری حتما اتفاق خوبی میفته / تنوع درس و تست زیاد کار کن و تحلیل عملکرد درسی های ( شماره های ۱ تا ۸ ) گوش کن

  6. سلام استاد افشار امیدوارم حالتون خوب باشه …
    ۳ تا سوال داشتم امیدوارم راهنماییم کنید …
    *برای کسی که از اواسط بهمن ماه برای کنکور جدی شروع کرده تا چه زمانی وقت داره پیشروی در دروس داشته باشه؟
    *چه زمانی باید شروع به جمع بندی کنه ؟
    *و سوال آخر هم اگر آزمون آزمایشی شرکت نکرده جمع بندی با سوالات کنکور سال های قبل(مثل کتاب دور دنیا در۴ساعت) کافیه؟
    با تشکر از شما

    1. سلام
      تا اواسط اردیبهشت ماه مباحث تست خیز و روان تر ( زنجیره های ارزشمند ) را بخوانید و سپس برید سراغ جمع بندی شناور

      1. سلام استاد . انشاالله علی یارتون باشه.
        یه سوال.
        میشه مبحثی که خیلی برام غول و ترسناک شده، (نه اون مبحثی که موقتا مشکل دارم)، رو یک نیمروز یا یک روز کامل وقت بدم فقط به اون تا ترسش بریزه؟ با توجه به اینکه ترس از اون مبحث باعث میشه از اون درس بخصوص بترسم و تو برنامه نگذارمش؟؟

        1. سلام
          خرد خرد بخوان و کم کم ازش تست بزنی ترس زودتر میریزه

  7. سلام من دانشجوهستم تایکم میخوام بخونم یکی لزکارهای دانشگاه به روند خوندنم گند میزنه مثلا هفته پیش امتحان داشتم بعد یک هفته فاصله بود تاامدم یکم شروع کنم به خوندن باز به خاطر امتحان ۲۹دوباره کنکور روگذاشتم کنارمیترسم ۲اسفند کلاس هاشروع بشه بازیک هفته بخونم دوباره کنکور روبذارم کنار دارم دیونه میشم به نظرتون برای ترم آینده فقط سرکلاس هاباشم برای خوندن جزوه های دانشگاه بذارم زمان امتحان چون اولین امتحانم از۱۲تیر شروع میشه یعنی بعد کنکور مثلا از۸تیر برار دانشگاه بخونم که الان تمرکزم روی کنکور باشه،وهی شل کن سفت کن نخونم وجدی بخونم چشم آب نمیخوره امسال که هیچی سال دیگه هم پزشکی نمیارم تغییرهایی کردم ازلحاظ عادت هایی که خوب نبوده وبه کمک خداتونستم کامل بذارمشون کنار ازوقتی که دانشگاه میرم ولی الان وقت تلف کنی های دیگه ای برام پیش امده مثلا باید تک تک چت های گروه های دانشگاهیم روبخونم میدونم بدردم نمیخوره ولی هی میگم شاید یک خبر مهمی باشه راستش خیلی هم چت میکنن یعنی اگر بشینم پای گوشی شاید ازشام وناهاروخواب هم بیفتم

  8. سلام استاد من که آزمون گزینه دو میرم میتونم کوئیز های شمارو توی کلاس مشاوره زمستان حل کنم؟

    1. اگر با برنامه کویزها هستی حتما برای خودت حلش کن
      چون سوالاتش هم متنوع هستند

  9. سلام استاد میخوام بپرسم میشه به تست از کتاب سخت نردبام رو 3 تست بشماریم؟
    و در کنارش تست ساده هم بزنیم؟

  10. خیلی خیلی معذرت میخوام یعنی میتونم یع تست نردبام که سخته رو 3 تا تست بشمارم؟

  11. سلام وقت به خیر
    میگن نکته هایی که برای 1400میگن در کلاسهای تی ان تی ،بر اساس سختی کنکور 99هستش.
    یعنی اینکه ،سطح نکته و تست های الان بالاتر رفته ،و با توجه به هزینه کلاسها امکان شرکت در کلاسها وجود نداره
    میتونیم از کلاسای نکته و تست پارسال برای کنکور 1400استفاده کنیم؟
    ممنون از لطفتون🌹🌹🌹🌹

  12. سلام…شما همایش چه استاد هایی رو برای درس شیمی و فیزیک پیشنهاد میدین؟

      1. نه منظورم استاد هایی هستن ک کلاس برگزار میکنن مثلا بابایی و یحیوی و…

  13. سلام وقتتون بخیر من حتما نیاز دارم که کلاس نکته و تست زیست برم بنظر شما کدوم استاد فرهمند نیا چلاجور ارامفر یا هر استادی که بنظر شما بهتره؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا