مشاوره خصوصی علیرضا افشار
روانشناختیروانشناختیویدیو

چرا نباید از الان به پشت کنکور ماندن و کنکور 1402 فکر کنیم؟

چرا نباید پشت کنکور بمانیم؟

هر ساله با نزدیک شدن به کنکور خیلی از کنکوری ها تصمیم می گیرند که پشت کنکور بمانند و حتی در سر جلسه کنکور هم حاضر نشوند و همگی انس وال را دارند که پشت کنکور بمانیم یا نه؟

این افراد همواره برای شروع به مطالعه به دنبال نقطه عطف هستند و فکر می کنند که اگر زمان زیادی داشته باشند حتما موفق می شوند و زمان باقی مانده بسیار کم است و برای موفقیت در کنکور کافی نیست.

نقش ابزارهای کمک آموزشی و شرایط در گرفتن نتیجه مطلوب یا نامطلوب در کنکور

یکی از نکاتی که بسیار مهم است این است که مسئولیت اصلی کنکور با خود فرد است و آزمون آزمایشی، کلاس، استاد، مشاور خصوصی کنکور و …فقط ابزارهای کمکی هستند و هرچقدر هم که بد باشند به تنهایی باعث شکست دانش آموز نمی شوند و حتی دانش آموزی که از این نظر در شرایط خوبی قرار ندارد و به عنوان مثال به کلاس خوب دسترسی ندارد می تواند با تلاش خود این کمبودها را جبران کند اما مشکل این است که او حتی وظایف خود را هم به طور صحیح انجام نمی دهد.

اعتراف اکثر پشت کنکوری های ناکام

خیلی از افرادی که پشت کنکور می مانند دقیقا همان افرادی هستند که در کنکور سال قبل از مدت ها قبل از برگزاری کنکور قصد پشت کنکور ماندن می کنند و اعتراف می کنند که با وجود تایم زیاد و اطلاعات بالا از نحوه مطالعه، برنامه ریزی کنکور و …. باز هم مطالعه نکردند و شرایط کنکور پارسال مجددا برایشان تکرار شده و باز هم به همان نقطه ای رسیدند که نزدیک به کنکور هستند اما مطالعه ای نکردند.

درنتیجه به دنبال پاسخی برای سوال ” از الان شروع کنم می رسم یا نه؟ “ می گردند و جون همان آدم با همان افکار، رفتار، تلاش ها و … هستند شرایطشان تغییر نکرده است.

شروع از همین لحظه و از همین الان برای کنکور

توصیه ای که به همه کنکوری هایی که اوضاع خوبی ندارند می کنم این است که در هر شرایط و سطح درسی که هستند شروع به مطالعه کنند و مباحث روان تر از هر درس را مطالعه کنند. در این صورت 2 حالت ایجاد می شود :

حالت اول) فرد رتبه قابل قبولی می آورد و حتی تصمیم می گیرد که انتخاب رشته کنکور سراسری کند و همین امسال وارد دانشگاه شود.

حالت دوم) فرد تصمیم به ماندن پشت کنکور می گیرد که در این صورت چون مباحثی را مطالعه کرده است پس برای کنکور بعدی از سطح صفر شروع نمی کند و چندین پله جلو می افتد.

شرط اصلی برای اجازه پشت کنکور ماندن

اگر فردی از همین الان با تمام قوا مطالعه کرد و بعد از کنکور هم تا زمان اعلام نتایج مطالعه کرد حق دارد پشت کنکور بماند و یک بار دیگر شانس تلاش کردن داشته باشد. اما اگر فرد حس کرد که نمی تواند تلاش کند و جدیت ندارد باید در زمان انتخاب رشته، از فرصت استفاده کند و بهترین رشته ای که قبول می شود را انتخاب کند و همان سال وارد دانشگاه شود.

مشاوره پیشنهادی : تکنیک مدیریت زمان در آزمونها

ویدیو توضیحات تکمیلی استاد علیرضا افشار در مورد اینکه چرا نباید به کنکور 1402 فکر کنیم؟

 

دانلود ویدیو


نوشته های مشابه

63 دیدگاه

  1. سلام این دقیقا وضعیت شرایط منه کنکوری99 بودم هیچی نخوندم و موندم برای 1400 و دقیقا همون شرایط 99 الان برا امسال تکرار شد و من با موندم و معدل 10 نهایی ،دی ماه شروع کردم بخونم برنامه ریختم اما امروز فردا کردم شد اسفند هم همینطور و الان هم شد خرداد، اما الان تغییر کردن رو شروع کردم و روزی یکساعت میخونم یک هفته هست شاید خیلی کم باشه اما از تغییر نکردن بهتره ، اما الان نخوندن های گذشته و اینکه 1400 رتبه ام چه رتبه ای میشه منو اذیت منه مهم تر از اینکه واکنش خانواده چی میتونه به این مسئله ،من حاظرم این یک ماه بالا 14ساعت بخونم و رتبه زیر 30هزار بیارم اما مطمئن نیستم میترسم از اینکه بخونم اما اخرش چیزی نشه،استاد لطفا راهنماییم کنید

    1. زمان چیز درست نمیکنه و پشت کنکور موندن بدون تغییر یعنی تکرار گذشته

      پس تغییر کن و دل بده و عالی باش تا بتونی خودت برسونی

    2. سلام وقتتون بخیر آقای افشار این سایت شمارویکی از دوستان بهم معرفی کردن و گفتن از شما راهنمایی بگیرم من فکر میکردم سختیا رو فقط فقط خودم دارم چون 😓 که هرسال برام تکرار میشه و نتونم بخون واسه کنکورهمش مشکل پیش میومد منم بیشتر خودمو اذیت میکردم و از درس فاصله میگرفتم که تا به الان که دیگه کار از کار گذشته و وقتی واسه قبولی نمونده😓 خیلی خیلی دوست دارم قبول بشم اما به هرکسی که میگفتم راهنمایی کنه اولویتشون مشاوره بود و مشاوره کلی هزینه داشت و منم توان پرداخت نداشتم 😓 من موندم چیکار کنم 😓 سردوراهی گیر کردم . من ازدواج کردم و از خونوادم کلی دورم و ۲۱ سالمه همش به خودم میگم سال اینده بخونم و تلاش کنم اما با تمام وجودم دوس دارم قبول بشم نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین 🙏🏻🙏🏻😓 نمیدونم منی کع نخوندم واسه کنکور من امسال تغییر رشته دادم از تجربی به انسانی واسه قبول شدن فرهنگیان من از خونواده دورم و اونا فکر میکنن به کوب دارم میخونم 😓و هرسری تماس داشته باشیم بهم میگن میخونی و… منم بهشون میگم اره اما همش دروغه😭😭 خسته شدم نمیدونم چیکار کنم 😭😓😓
      لطفا کمکم کنید 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
      درسته میدونم سال اولی که کنکور دادم میشه سال ۹۸و تا امسال که بخوام کنکور بدم مصمم نبودم و میشه چهار سال کنکوریم اما با این وجود و شرمندگی نه تو روی بقیه شرمنده روی خودم شدم که از همه چیزو بدتر اینه شرمنده خودت باشی 😓 دوازده سال زحمت کشیدم چ فایده که الان تلاشی نکردم 😭😓😓

      1. اگر شرایط زمتنی خواندن داری استارت بزن برای کنکور
        این حسرت می مونه برات
        یکبار خوب بخوان و دیگه قطع نکن تا نتیجه بگیری ازش

        1. سلام وقتتون بخیر
          من پشت کنکوری هستم کنکور اولم سال ۱۴۰۱ بود که هیچ نخوندم و امسال هم تا همین دو هفته پیش هیچی نخوندم اما الان دارم میخونم و از ۷ ساعت شروع کردم تا ۹ ساعت رسیدم ایا اگر من بمونم پشت کنکوربرای سال سوم میتونم پزشکی بیارم
          لطفاً جوابمو بدید ممنون میشم

          1. تا موقع انتخاب رشته بخون
            اگر تغییر کردی و واقعا خوب خوندی بمون و اگر نه برو دانشگاه
            پشت کنکور موندن چیزی درست نمیکنه

  2. سلام ممنون از مطالب خوبتون،ببخشید اون حداقل کف که برای کنکور امسال فرمودید برای افراد شروع صفر، میتونه رتبه ده هزار باشه؟

    1. بستگی داره به پایه درسی قبلی + مدل و حجم کاری که انجتم میده

  3. استاد من از اواخر فروردین شروع کردم و سال سومی هست کنکور میدم و ازمونهای جمع بندی که میزنم دروس مثل عربی و ادبیات و دین بالای ۴۰ درصد میزنم آیا میتونم در این تایم باقی مانده این دروس را به ۶۰ الی ۷۰ درصد برسونم؟

    1. دینی و ادبیات حتما میشه
      جامع کنکورهای عمومی سایر رشته ها بزنید

  4. سلام استاد من نظام قدیم بودم.بنابه دلایلی هیچییییی نخوندم.تازه کتاب خریدم.هدفم پرستاری آزاد هست.حتی جایی مثل کرمان.امروز استارت زدم.هوشم بشدت بالاست.واینجوریم ک با یک بار خوندن یادمیگیرم.وچون خیلی خوب میخونم حتی بدون تست هم میتونم پاسخ بدم.ینی ممکنه به پرستاری ازاد برسم؟

  5. استاد جانم من انقدر از شما انگیزه گرفتم و خوندم که خودمم باورم نمیشه.ایشالا بعداز کنکور یه روز میام دیدنتون نه برای برنامه ریزی فقط برای اینکه ازنزدیک ببینم اونیکه اینجوری برام ناجی بود کیه؟
    استاد فقط یه چیزی بنظرتون تایم خواب رو تواین یکماه چجوری کنم که نه انرژیم کم شه نه خیلی زیاد بخوابم اخه میخوام هیچ ثانیه ای رو ازدست ندم؟

    1. عزیز هستید
      عالی و پر قدرت بخوان و از هیچ تلاشی دریغ نکن حنما موفق خواهید شد

      1. سلام وقتتون بخیر
        من پشت کنکوری هستم کنکور اولم سال 1401بود سال اول هیچی نخوندم سال دومم که امسال بود هم باز مطالعه نکردم از هفته پیش استارت زدم سرم به سنگ خورده و میخوام پزشکی بیارم از ساعت مطالعه 7ساعت شروع کردم و به 9 ساعت رسیدم به نظرتون میتونم به پزشکی برسم سال سوم ؟ لطفا جواب بدید به جوابتون نیاز دارم

        1. سلام
          برای شروع که ساعت مطالعه بدی نیست ولی حجم کار و تعداد تست و عملکرد های خودت خیلی خیلی اهمیت داره و باید روی اونا حساب باز کنی و روز به روز بهترش کنی تا در نهایت بتونی خودت برسونی

  6. سلام استاد
    منم دقیقا همین شرایطو دارم و منتظر بودم کنکور امسال تموم شه شروع کنم برا 1401 بخونم.
    شما میگین با اینکه زمان خیلی کمه ولی از الان شروع کنم کم کم بخونم که اگه پشت هم موندم به مطالعه عادت کرده باشم؟!!

    1. بله شروع کن تا تغییر کنی و بعد بمون پشت کنکور
      این منطقی تره

  7. سلام استاد، وقتتون بخیر
    من کنکوری ۱۴۰۰ هستم
    برای کنکور جدی نخوندم و تا آلان مباحث دوازدهمم رو خوندم و تست نزدم براشون ، و کلاً وضعیت خوبی ندارم ، درصدام خیلی پایینه. ولی نمیدونم تا یه روز خوب درس می خونم ، یا حتی یه نصف روز اونچنان خیال پردازی می کنم و آرمانی فکر می کنم برای دانشگاه و شغل و … جوری که مثلاً رتبه تک یا دو رقمی کنکور شدم ، و کلاً تمرکزم از دست میدم ، تا یه آزمون تو یه درس درصدم رشد میکنه اینجوری میشم، انگار به این درصد ها و رتبه های کم راضی میشم ، در صورتی که می خوام یه دانشگاه خوب برم و این جور کار کردن اصلاً من رو به اونجا نمی رسونه، اصلاً ؛ خیلی حالم بد میشه به این خاطر ، چطوری خودمو کنترل کنم ؟ 😔
    سپاس از توجهتون

    1. سلام
      به آخرش از اللن فکر نکن
      کم تسلطی هات کم کن و هر چه سریع تر بیشتر و بهتر بخوان و خودت روبراه کن با جامع شناور

    2. سلام وقت بخیر
      استاد رتبه امسالم ۵ هزار شد.هدفم پزشکی یا دندان هست، از تغییرات کنکور جدید میترسم که بخوام پشت کنکور بمونم، از طرفی هم وقتی به هر رشته ای جز این دوتا نمیتونم علاقه داشته باشم و میترسم این منو خیلی پشیمون کنه…به نظر شما چیکار کنم؟
      انقدر به این فکر کردم که حس خفگی بهم دست داده

  8. سلام استاد ممنون که وقت میزارید جواب میدید من فارغ التحصیل تجربیم خیلی وقت نیس تموم کردم کتابها رو (کتابهای درسی خوندم دیگه نمیخوام درسنامه بخونم)الان بنظرتون چجور تست بزنم از کتابهای دور دنیا ازمون جامع بزنم یا اینکه بیام کتابهای کمک آموزشی خودم رو تست بزنم اگه مال خودم رو تست بزنم به چه صورت مثلا ضریب دار باشه چجور باشه استاد ؟

    1. روش جمعبندی شناور پیاده کن و جامع هات شروع کن
      بین هر ۲ آزمون جامع برگرد از هر مبحث یک قسمت بخوان و مسلط شو

  9. سلام استاد خسته نباشید استاد شما هرچی گفتید من برعکس انجام دادم الان میخواهم یکباره شده به حرفتون گوش بدم استاد من خیلی خیلی کمال گرا هستم مثل میگم به خودتم که چطوری نفر اول کنکور افغانستان 4ساعت میخوابه چرا باید هفت ساعت بخوای بعد تازه اینو وقت میگم بیشتر میخونم استاد می‌دونم شما میگ وقتی یه چیزی میخواهی باید کاری کنی و به تعداد تست و ساعت مطالعه گیر ندادی زیاد باید فقط تلاش کنید استاد میشه منو راهنمایی کنید چطور ی شروع کنم البته من صفر نیستم توی امسال خیلی اشتباه کردم مثل من شروع خیلی تمرکز کم همش بخودم درگیرم که استاد افشار گفته با با چشم درس خوان ولی من از اصلا نمیتوانم به نظر خودم وقتی صدای بلند میخوانم کم تر حواس پرتی میشه استاد من توی تصمیم توی هر کاری همش تردید دارم می‌دونم اشتباه بد ازتر
    استاد میشه راهنمایی کنید مرسی

  10. سلام استاد من ۹۹ کنکور دادم و موندم برای ۱۴۰۰ ولی اصلا مطابق انتظارم پیش نرفت،الان از اسفند درس و آزمون و رها کردم از طرفی اصلا شرایط یکسال دیگ موندن رو ندارم
    استاد من معدلم بالای نوزده شد پایه درسیم بدک نبود من نمیخوام هیچ جوره این یک ماه پایانی رو از دست بدم میشه راهنماییم کنین من مثلا برم کنکور ده سال اخیرو بخونم و جواب هرسوال رو یاد بگیرم بهتره یا اینکه طبق اون اولویت های پست موفقیت ۵۰ روزه ک توی سایت هست مطالب پرتست و شروع کنم به مطالعه؟بعد مثلا یک هفته اخرو بذارم برای ازمون جامع
    خیلی سردرگمم استاد گاهی فکر میکنم این خنده داره ک یک ماه به کنکور تازه دارم به خوندن مطالب فکر میکنم،بنظرتون با خوندن مطالب پرتست میشه رتبمو به ده هزار برسونم؟رادیولوژی میخوام
    پیشاپیش ممنونم از پاسخگویی تون

    1. سلام
      نیاز نیست ۱۲ ماه سال خوب باشی
      الان هم عالی باشی میرسی

  11. سلام استاد خسته نباشید.برای داوطلبی ک وضعیت چندان خوبی نداره توصیه میکنید کنکور ده سال اخیر و فقط بخونه یا مطالب تست خیز و مطالعه کنه و تست بزنه؟؟لطفا جواب بدین ممنونم🙏

  12. من وضیعت درسی خیلی خوبی داشتم تا قبل از عید حدودا زیر۵۰۰منطقه بودم اما از بعد از عید افت کردم و الان احتمال میدم تو کنکور زیر۲۰۰۰بشم تمام افت بعد از عید من بخاطر فکر کردن به رتبه ای هست که قراره بیارم (من فقط یه رشته هدفم هست که اونم فقط یه دانشگاه داره و کف قبولیش حدودا زیر۲۰۰-۲۵۰هست)من رتبم کف قبولی نشه واقعا هیچ فکری در مورد رشته های دیگه ندارم و توان پشت کنکور موندن هم ندارم و تمام انگیزه ام که رسیدن به رشته بود از بین رفته و عملکردم خیلی ضعیف شده طوریکه گزارش دروغ به مشاورم دادم و اینقدر حجم دروغ ها سنگینه و بعضی فصول رو سطحی مرور کردم که حتی نمی دونم اونم حجم رو چطوری رفع اشکال کنم گیر کردم وسط زمینو هوا نمی دونم چی کار کنم ؟ فقط پشت کنکوری شدن خیلی اذیتم میکنه

    1. نگران نباش
      هنوزم همه چی یادت هست
      معامله نکن فقط و دل بده حسابی به کار و برو سراغ روش جمعبندی شناور 1400 و تا میشه خیلی سریع و فشرده با حل تست مباحث کم تسلط خودت احیا کن

      https://alirezaafshar.org/%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/

  13. سلام استاد من دوازدهم ریاضی ام و نهایی دارم…برنامه جمع بندی قلمچی خیلی آرمانیه و از 2 خرداد شروع کرده و مثلا برای فردا هم که امتحان نهایی داریم مشخص کرده کنکور بزنیم!! که ما ساعت 8 سر جلسه نهایی ایم! مشاور مدرسمون میگه برای نهایی بخونیم و بعد آزمون تستهای همون درسی که نهایی داشتیم رو بزنیم و یه روز درمیون آزمون جامع عمومی! من بین این دو موندم و نمیدونم باید چیکار کنم؟
    از اون طرف هم دوستم میخواد پشت کنکور بمونه و من خیلی تحت تاثیرش قرار گرفتم ولی میدونم که من آدم پشت کنکور موندن نیستم و همین یه سالم خیلی اذیت شدم هم خودم هم خانواده ام و نمیتونم تحمل کنم این شرایطو!

    1. برنامه جمع بندی قلمچی برای دوازدهمی ها درست نیست چون نمی توانند متنوع خوانی کنند در خلال امتحان
      کاش قبل از نهایی جامع شروع می کردید ( حداقل ۴ تا )
      ۲ تا جامع هم در فرجه سلامت و علوم اجتماعی میزدید و حدود ۱۰ تا جامع هم بعد هر امتحان

      https://alirezaafshar.org/%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c/

  14. سلام استاد حرفهاتون راست راسته و مو لا درزش نمیره ولی استاد چجوری تغییر کنیم؟؟؟ من و شاید اون پشت کنکوریهایی که گفتید به خدا میخواییم تغییر کنیم و میدونیم برای رسیدن به هدف باید تغییر کنیم میدونیم چه چیزی برامون مفیده و چه چیزی برامون نادرست و نامناسب همه چیز رو میدونیم ولی باز هم همون کار هایی که در خلاف جهت هدفمون هست رو انجام میدیم و کار هارو به تعویق میندازیم یه جورایی سادیسم داریم انگار و من کم کم دیگه باورم شده که من مریضم چون این کارها واقعا کار یه ادم عادی نیست چرا باید یه ادم از یه سوراخ 10 بار گزید ه بشه و اتفاقا درس عبرت بشه و سرش به سنگ بخوره ولی باز بره و از همون سوراخ گزیده بشه ؟؟این مرض نیست؟؟ استاد خواهش میکنم اگه میشه در این مورد لایو بزارید و یا ویس و توضیح بدید چون من کانال شما رو دارم و دنبال میکنم حرفهاتون رو خواهش میکننم کمک کنید که من و امثال من چجوری باید تغییر کنیم ؟؟قدم اول چیه ؟؟ ممنون ازتون

    1. ده ها ویس و لای و حررف زدم در این موارد
      مشاوره تک جلسه بگیرید ( واتساپ ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳)
      یا از کانال سوال و جواب استفاده کن
      soal_javab_ostad_afshar

  15. سلام استاد تو رو خدا صادقانه جواب بدین من یه فارغ ااتحصیلم و 24 سالمه کنکور امسال رو ثبت نام کردم ولی چیزی نتونستم بخونم به خاطر کرونایی که گرفته بودم و بعدش هم به خاطر بی انگیزگی به دلیل بالا بودن سنم میخواستم ببینم من تو این یه ماهه تا کنکور از سطح صفر میتونم حدودی چه رتبه ای بیارم با توجه به زمان کمی که دارم اگه از امروز با ساعت مطالعه خیلی بالا و با تمام انرژی بخونم میتونم رتبه ی 16000 منطقه دو رو بیارم رشته ام هم تجربی هستش . اگه نمیتونم بیارم بگین چون میخواستم کنکور رو نرم سر جلسه تا نتیجه ی بدم بعد کنکور حالم رو بدتر نکنه. خیلی ممنون از این که وقت میزارین.

      1. سلام استاد من امسال پشت کنکور هستم سال قبل خوب نخوندم اما امسال با حرف اخر خوندم چون دیر شروع کردم (البته خودم تقصیری نداشتم ) و به فیلم نگاه کردم الان عقب افتادم نمی‌دونم چیکار کنم هنگام مرور کردن هم همش فکرم درگیره که کامل نمیتونم تمام نکات رو مرور کنم تورو خدا کمکم کنین به ازمون ازمایشی هم نرفتم الان فقط به فکر سال بعد هستم و اینکه یه مشاور بگیرم و مرتب به ازمون ها برم

        1. سلام
          پایه درسی خودت خوب بساز
          نه صرفا با فیلم دیدن بلمه با تست زیاد حل کردن

          از مهر با برنامه آزمون پیش برو
          طرح کلاس مشاوره تابستان باشی نیاز به گرفتن مشاور خصوصی نداری

  16. سلام آقا دمت گرم خیلی دوستون داریم تو این چن روز خیلی مطلب میگذارید خواهش میکنم تا کنکور برا روحیه مون خیلی مطلب بذارید یه کلیپ چن دیقه ای که مارو به تلاش دعوت میکنین فوق العاده روم تاثیر میذاره
    خیلی خیلی ممنونم ازتون

    1. سلام استاد افشار من امسال پشت کنکوری ام و کنکور چهارممه آخرین دوره نظام قدیم. همیشع این عادات بدمو ترک نکردم و همون آدم قبلیه بودم فقط خودمو گول زدم و گول بقول شما سراب زمان رو ب خودم زدم من حتی دی ماه هم با شما یک ماه مشاوره گرفتم ولی گفتم خیلی برنامه سنگینه و خودم بخونم پله پله میام بالا و وضعم بهتر میشه ک ای کاش اینکار رو نمی کردم و الان هم شرایطم با یه شروع صفری فرقی نمیکنه و واقعا اگر این چند هفته رو خوندم و اون حداقل رتبه رو آوردم باز بهش فکر میکنم بنظرتون برا رتبه58 هزار 99 بخواد عالی کار کنه این یه ماه رو و به اون استاندارهایی ک گفتین عمل کنه رتبه15 هزار میتونه اون حداقل باشه یا خیر؟ ممنون از پاسخ گوییتون

      1. سلام
        حتما موفق میشی
        جدی و عالی بخوانی موفق میشی حتما
        فقط جامع زیاد بزن و شناور بیا جلو

  17. سلام استاد من امسال پشت کنکور هستم سال قبل خوب نخوندم اما امسال با حرف اخر خوندم چون دیر شروع کردم (البته خودم تقصیری نداشتم ) و به فیلم نگاه کردم الان عقب افتادم نمی‌دونم چیکار کنم هنگام مرور کردن هم همش فکرم درگیره که کامل نمیتونم تمام نکات رو مرور کنم تورو خدا کمکم کنین به ازمون ازمایشی هم نرفتم الان فقط به فکر سال بعد هستم و اینکه یه مشاور بگیرم و مرتب به ازمون ها برم

  18. سلام استاد وقتتون بخیر
    استاد بنده دانشجو هستم و اطلاعی از تغییر منابع ندارم ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏
    برای کنکور ۱۴۰۱ میخوام آماده بشم و هدفم پزشکی هست ، در رابطه با کتاب تست نظام جدید ، میتونم از کتاب تستایی که اکثرا چاپشون برای سال ۹۷ هست و تعدادی هم سال ۹۸ استفاده کنم؟ یا تغییر داشتن و این تغییرات لطمه میزنن به من برای رسیدن به آنچه میخوام؟ از تغییرات کتابها اطلاعی ندارم واقعا. اگر تنها زیست و دینی رو طبق گفته ی دوستی تهیه کنم ، میتونم مابقی منابع تستی رو از همون کتبی که چاپشون برای ۹۸_۹۷ هست استفاده کنم یا باید همه رو تهیه کنم و کتاب نو بخرم؟؟

    1. سلام
      برای منبع شروع ازشون استفاده کن ولی چون گفتی ۹۸ و حتی ۹۷ هم داری برای منبع دوم و حل تست بیشتر حتما برو سراغ منابع چاپ جدیدی که شهریور میاد بازار و شامل تست های کنکورهابی سال 1400 هم میشه

  19. سلام استاد. خسته نباشید. ببخشید من میخواستم برای 3 روز یکبار چند کنکور خیلی سبز رو کار کنم و دوازده آزمون داره. به نظرتون کل وقتمو بذارم 12 تا رو کار کنم یا مثلا فقط 6 تاش رو کار کنم و برم به جاش آزمونهای موسسات دیگه کار کنم؟

  20. سلام اقای افشار وقت شما به خیر. بنده رشته مشاوره در دانشگاه فرهنگیان خوندم و ترم اخرم. برای کاردرزمینه مشاوره تحصیلی اساتیدمان اصلا مطالبی مانند شما را به ما یاد ندادن . فقط نظریات خوندیم! خیلی کاربردی نبودن و حس می کنم چیز زیادی نمی دونم . در کل قصد دارم مثل شما مشاوره تحصیلی بشم خیلی استرس دارم اطلاعاتم را از کجا اپدیت کنم خدانکرده اطلاعات غلط به بجه ها ندم. میشه راهنمایی ام کنید.
    من مطالب سایت شما را دنبال می کنم ایا همین کافیه؟ دیگه چه منابعی را برای اپدیت کردن اطلاعاتم باید بدانم؟ لطفا کتاب در زمینه مشاوره و.. معرفی نکنید چون خیلی تو دانشگاه خوندم در مورد اصول مشاوره دادن و بلدم. کتاب های استاد شفیع ابادی را حفظم.
    لطفا سایت ها و پیج هایی که خیالم راحت بشه اطلاعاتم را کامل و امدیت می کنه معرفی کنید بهم که خدا نکرده اطلاعات غلط به بچه ها ندم
    خیلی می ترسم چون کنکور مقطع حساسیه
    سایت خودتون را بررسی کنم کافیه؟

    1. سلام
      فعلا از محتوای سایت و کانال تلگرام سوال و جواب استفاده کن

      بزودی یک دوره برای آموزش مشاوران تحصیلی هم میذارم که خیلی قراره به کارتون بیاد

  21. سلام وقت بخیر

    ببخشید من فارغ التحصیل 1400 ام تجربی ؛ امسال خداروشکر از مرداد پیوسته خوندم نوسان و توقف کم داشتم میانگین مطالعه 9 تا11 ساعت بوده ، قبل عید رتبه ماز در منطقه میشدم بین 1200 تا 2000 اما سه ازمون اخر شدم به ترتیب 800-700-490 بنظرتون به این رتبه ها میشه اعتماد کرد ؟ و نه اینکه بگم دیگه کار تمومه ، بیشتر برای اینکه امید زیادی بگیرم میشه تو کنکور هم به این رتبه رسید ، بعد جسارتا همش این حسو دارم خوندنم از اول سال عالی نبوده و … همش هی میگم قرار نیست برسم و من بد خوندم اصولی نخوندم و… خیلی اذیتم میکنه
    ممنون

  22. سلام وقتتون بخیر آقای افشار این سایت شمارویکی از دوستان بهم معرفی کردن و گفتن از شما راهنمایی بگیرم من فکر میکردم سختیا رو فقط فقط خودم دارم چون 😓 که هرسال برام تکرار میشه و نتونم بخون واسه کنکورهمش مشکل پیش میومد منم بیشتر خودمو اذیت میکردم و از درس فاصله میگرفتم که تا به الان که دیگه کار از کار گذشته و وقتی واسه قبولی نمونده😓 خیلی خیلی دوست دارم قبول بشم اما به هرکسی که میگفتم راهنمایی کنه اولویتشون مشاوره بود و مشاوره کلی هزینه داشت و منم توان پرداخت نداشتم 😓 من موندم چیکار کنم 😓 سردوراهی گیر کردم . من ازدواج کردم و از خونوادم کلی دورم و ۲۱ سالمه همش به خودم میگم سال اینده بخونم و تلاش کنم اما با تمام وجودم دوس دارم قبول بشم نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین 🙏🏻🙏🏻😓 نمیدونم منی کع نخوندم واسه کنکور من امسال تغییر رشته دادم از تجربی به انسانی واسه قبول شدن فرهنگیان من از خونواده دورم و اونا فکر میکنن به کوب دارم میخونم 😓و هرسری تماس داشته باشیم بهم میگن میخونی و… منم بهشون میگم اره اما همش دروغه😭😭 خسته شدم نمیدونم چیکار کنم 😭😓😓
    لطفا کمکم کنید 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
    درسته میدونم سال اولی که کنکور دادم میشه سال ۹۸و تا امسال که بخوام کنکور بدم مصمم نبودم و میشه چهار سال کنکوریم اما با این وجود و شرمندگی نه تو روی بقیه شرمنده روی خودم شدم که از همه چیزو بدتر اینه شرمنده خودت باشی 😓 دوازده سال زحمت کشیدم چ فایده که الان تلاشی نکردم 😭😓😓

    1. سلام
      تمرکزت جمع کن
      وقتت باز کن

      این دوتا هر موقعی داشتی به کنکور دادن فکر کن و احتمال موفق شدن داری

  23. سلام استاد.
    من رشتم تجربیه. دروس اختصاصی شیمی و فیزیک و ریاضی من عالیه اما توی زیست مشکل دارم و آزمونام معمولا از 40 تا 60 هست.
    توی عمومی ها کم کاری داشتم، مثلا لغت های ادبیات و زبان مشکل دارم و خب به خاطر این که درک خوبی از عمومی ها نداشتم اینجوری شده. الان موندم که میشه تقریبا عمومی ها رو توی این 50 روز به 60 تا 70 برسونم یا نه. بازده خوندن من وقتی میخونم خوبه تقریبا 80 درصد مطلبو میگیرم از هر درسی اما خب سرعتم توی خوندن کمه. با این حال ممنون میشم یه راهنمایی کنید که من با این شرایط میتونم برسونم خودمو به کنکور 1401 یا خیر.
    با تشکر….

    1. سلام
      آزمون جامع زیاد کار کنی و خودت خوب رشد بدی حتما میشه
      اگرچه رشد درصد برای بالاتر از ۶۰ درصد ی قدری دنگ و فنگ خاص خودش داره ها ولی خب صبور باشی و رفع اشکال خوب کنی درست میشه

  24. سلام آقای افشار ، خسته نباشید ، من واقعا به کمکتون نیاز دارم…
    حقیقتش من امسال (۱۴۰۱) که کنکور داشتم ، اصلا درس نخونده بودم ، و در حدی می خواندم که امتحانات اوکی باشه ، و مادر و پدرم فکر میکردند که من خوب درس خواندم … الان كه رتبه ام اومده (۵۵۱۸۰رتبه سهمیه كل (منطقه ۱)) رفتن به دانشگاه روزانه هم برام غیرمجاز خورده…. برای آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی اینا اگه خیلی خوب بخوام قبول شم فکر کنم یه رشته خوبه آزاد که پزشکی باشه و نزدیک تهران هم باشه هست…ولی احتمالش هم هست که پذیرش نشم…ولی من آزاد دوست ندارم… می خواهم بمونم سال بعد قشنگ بخونم تا خانواده ام هم با من خوشحال باشن و آبروشون نره… من دانش آموز درس خونی ام اگه پشت درس بمونم ولی میترسم شرایط کنکور برای ۱۴۰۲ طوری باشه که اصلا به نفهم نباشه…. واقعاً می‌خوام پشت کنکور بمونم و بخونم ، خوبم میخونم اگه بمونم ، ولی سر اینکه سال ۱۴۰۲ کنکورش چطور میتونم باشه خیلی دلهره دارم…. فکر های مختلف میکنم ولی ریسک بالا داره… تو رو خدا لطف کنید یه راهنمایی کنید بهم بگید پشت کنکور موندن برای۱۴۰۲ خوبه یا نه؟ تصمیم درست چیه..؟ آزاد برم…؟ یا بمونم واسه ۱۴۰۲؟ عمومی ها قطعی حذفه…؟ در کل برای کسی که ۱۴۰۱ کنکور داده.. پشت کنکور موندن برای ۱۴۰۲ خوبه براش یا بد؟ تو رو خدا یه توضیح بدید ، لطفاً.. من خیلی به کارتون ایمان دارم لطفاً بهترین راه رو بهم بگید

  25. سلام وقتتون بخیر
    من پشت کنکوری هستم کنکور اولم سال 1401بود اصلا مطالعه نکردم صفر صفر امسال هم همینطور تا دو هفته پیش که از 6ساعت شروع کردم تا 9ساعت هم رسیده ایا اگر پشت کنکور بمونم با سطح صفری که دارم میتونم پزشکی بیارم
    لطفاً جوابمو بدید

    1. سلام
      به ساعت مطالعه نیست
      باید تعداد تست و حجم کار و زنجیره های خوب بیاری جلو

  26. سلام آقای افشار
    من امسال کنکوری هستم و می‌خوام از امروز شروع کنم
    پایم خوبه و امسالم تو امتحانات نوبت اول
    معدل 19 رو کسب کردم
    آیا از الان که ۴ ماه مونده بخونم پزشکی قبول میشم؟

    1. مبحث های گلچین و خوب بخوانی و از هر درس خوب و زیاد تست بزنی و جانانه کار کنی حتما حتما میرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا