مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیویدیو

با توجه به تعویق هنوزم میشه تو کنکور ۹۹ موفق شد؟ (سه ماه آخر کنکور)

از اونجایی که کنکور عقب افتاده از خرداد هم میشه تو کنکور 99 موفق شد؟

نقش مهم سه ماه آخر برای موفقیت داوطلبان کنکور

بسیاری از داوطلبان کنکور از بنده به عنوان مشاور سوال می پرسند که استاد این سه ماه آخر چیکار کنیم که بهترین نتیجه را برای کنکور دریافت کنیم؟

بسیاری از دانش آموزان داوطلب دیگر که از تسلط کمتری برخوردارند، می پرسند که چگونه انگیزه داشته باشیم برای خواندن و تلاش کردن؟ آیا دیر نشده است؟

نکات مهم برای موفقیت در سه ماه آخر کنکور 99

در جواب به همه ی این سوال ها بنده نکاتی را ذکر می نمایم:

نکته اول) داوطلب کنکوری ما نباید به این موضوع فکر کند که دیر شروع کرده ام؛و باید این جمله را فراموش کند.گاهی برخی از شما داوطلبان ،کنکور را جدی نمی گیرید و با خودتان می گویید که اگر قبول نشدم میرم فلان کار را می کنم و یا می گویید حالا که دیر شده است و من تلاشم را می کنم ولی اگر نشد هم مشکلی ندارد و سال بعد می خوانم و از این قبیل فرار کردن ها برای خودتان درست می کنید.

این نوع طرز فکر مشکل دارد و شما هرگز نباید نا امیدانه با خودتان رفتار کنید.اگر نزد مشاور تحصیلی بروید و در فضای کلاس و کنار سایر کنکوریان قرار بگیرید آن وقت متوجه خواهید شد که موضوع را  تا چه حد جدی نگرفته بوده اید و هرگز دیر نشده است و هنوز کلی فرصت در انتظار شما است.

نکته: امسال به دلیل عقب افتادن کنکور 99، فرصت بیشتری نیز برای داوطلبان متوسط رو به پایین کنکوری فراهم شده است.

نکته دوم) شما به عنوان داوطلب کنکور، جمله ی از فردا شروع می کنم را باید به طورکامل فراموش کنید.از همین لحظه و از همین ساعت شروع به خواندن کنید و راه فرار برای ذهن خود، با این جمله درست نکنید.

خودتان را بلاتکلیفی در 3 ماه پایانی کنکور نجات دهید

نکته سوم) دانش آموزان داوطلب کنکوری عزیز شما هرگز نباید بلاتکلیف بمانید،یعنی این که به خود نگویید حالا چه کنم؟ چجور شروع کنم؟ اصلا از کجا شروع کنم؟…در این خصوص حتما به مشاور رجوع کنید و یا حتی با یکی از دوستان با انگیزه و کنکوری خودتان صحبت کنید.

نکته چهارم) کنکوری ما،حزب باد نباشید.به طور مثال با خود تصمیم می گیرید فلان آموزشگاه که قول تضمینی آموزش داده است برویم و در کلاس هایش شرکت کنیم و یا دوست داوطلب تان در کلاس های آنلاین شرکت کرده پس شما هم تصمیم می گیرید در آن ها شرکت کنید و یا پکیج تضمینی آموزشگاه دیگری را  خریداری می کنید و از این قبیل تصمیم های حزب بادی می گیرید.

حتی اگر دوستان داوطلب شما برای خودشان برنامه دارند و یا منابع خاصی در نظر دارند دلیل بر این موضوع نیست که این برنامه برای شما هم مفید خواهد بود و باید همان برنامه را پیش بگیرید.

نکته: داوطلبان کنکوری، تنها خودتان باید برنامه ریزی مستقل که برای شما مفید خواهد بود را برای خود تعیین کنید.

تفکر بازنده در سه ماه پایانی نداشته باشید

نکته پنجم) طرز فکر تلاش گر بودن و در عین حال بازنده بودن برای داوطلبان مانند ویروس است.یعنی داوطلب فکر کند چه بخوانم و چه نخوانم دیگر دیر شده است و شانسی برای قبولی در کنکور ندارم.

یا خودش را با داوطلبانی که زودتر شروع به خواندن کرده اند و در آزمون های آزمایشی شرکت کرده اند و تراز های بالایی گرفته اند،مقایسه می کند و فکر می کند در مقابل آن ها شانس خود را از دست داده است؛ و با خود فکر می کند تلاش می کنم اما امیدی ندارم.

داوطلب کنکوری عزیز، همین حالا شروع به خواندن بکن و صبور باش!این موضوع که سایر داوطلبان زمان بیشتری گذاشته اند دلیل بر این نمی باشد که شما شانس خود را از دست داده اید افزایش تراز آزمون نیاز به تلاش و استمرار دارد.

شما می توانید در زمان کمتر به همان نتیجه ی دلخواه نیز برسید.مانند بعضی از ورزشکار ها که در سن بالاتر و بعضی دیگر از آن ها در سن پایین تر و زودتر به مدال دست پیدا می کنند.

هر روز بهتر از دیروز باشید

نکته ششم) هر داوطلب کنکور باید نسبت به دیروز خود بهتر باشد.فرقی نمی کند شما روزی ده ساعت درس می خوانده اید یا روزی بالای پانزده ساعت! این مسئله مهم است که اگر می خواهید در زمان کمتری نتیجه بگیرید حتما باید نسبت به شرایط قبل خود پیشرفت کرده باشید.به طور مثال نسبت به قبل خود ده دقیقه بیشتر تست بزنید و یا ده دقیقه کمتر بخوابید و به طور مستمر افزایش ساعت مطالعه داشته باشید.

نکته: فرمول کیفیت نسبت کار به زمان است.هر چه مخرج (زمان)کم بشود، بازده و کیفیت بالاتر می رود به افزایش کیفیت مطالعه خود توجه داشه باشید.

برای موفقیت در کنکور وسواس نداشته باشید

نکته هفتم) دواطلب کنکوری عزیز هرگز وسواسی نباشید،یعنی چی؟ یعنی حتی اگر کم تسلط دارید نگران نباشید و بدانید که با حل تست و تمرین درست می شود؛ حالا اگر مدام دنبال فیلم ها و dvd های آموزشی مختلف بگردید و بترسید بی شک خسته شده و کم می آوردید.

مستقیم سراغ درس نامه بروید و فرمولی که تست را حل می کند مطالعه نمایید و یا بهترین روش این است که تست ها را با حل و پاسخ نامه ی آن ها بخوانید و همین طور پیش بروید تا دیگر خودتان تست های بعدی را پاسخ داده یا حل کنید.

وسواس در انتخاب بهترین منابع کنکور

نکته هشتم) در مبحث منابع مختلف افراط نکنید!  داوطلبان کنکوری، همین حالا به سمت کتابخانه ی خود بروید و تنها کتاب ها و بهترین منابع جمع بندی کنکور را که می خواهید مطالعه کنید نگه داشته و باقی منابع را از کتابخانه خارج کنید.

داوطلبی که برای مطالعه منابع مختلف را ببیند دچار استرس و وسواس شده و نمی داند کدام را بخواند و یا گاهی روی درس خاصی با افراط زمان گذاشته و تست می زند و وقت نمی کند بعضی از درس های دیگر را بخواند و یا تست بزند.

بنده به هشت نفر از زتبه های تک رقمی مشاوره داده ام از جمله رتبه 1 کنکور 98 و همه ی این رتبه های برتر کنکور منابعی که مطالعه می کردند همین منابعی بود که بیشتر داوطلبان دارند فقط روش و نحوه ی مطالعه شان فرق داشت یعنی قلق خودشان را می شناختند.

نکته: داوطلبان کنکور برای موفقیت مد نظر خودتان، تنها کافی است همین اندک منابعی خاصی را که در اختیار دارید تمرین و تکرار کنید.

روش درست استفاده از کلاس های آنلاین

نکته نهم) داوطلبان کنکوری که در کلاس های آنلاین شرکت می کنید؛ حواس تان باشد که همه ی مباحث در این کلاس ها درس داده می شود یا نه! و گاهی ممکن است در این کلاس ها دو مبحث سنگین پشت هم آموزش داده شوند و لازم نیست شما هم زمان با کلاس آنلاین پیش بروید.

مبحثی که اول آموزش داده می شود را ببیند و زمانی که مطمئن شدید مباحث قبلی را کامل متوجه شده اید، فیلم مبحث بعدی را به صورت آفلاین ببیند؛ همان طور که بارها گفته ام در کنکور کیفیت مهم تر از زمان است.

در سال کنکور طمع کار نباشید!

نکته دهم) کنکوری نباید طمع کار باشد، یعنی متاسفانه برخی از مشاوران یا آموزشگاه ها دنبال طعمه هستند و وعده های توخالی مانند تضمین صد در صد قبولی و امثال این موارد را می دهند.اگر شما طمع کنید و به دام این گونه از موسسات بیافتید علاوه بر هزینه ی مالی، زمان طلایی خود را هم از دست می دهید.شما مسیر خود را با تلاش و بدون وسواس پیش بروید تا به رتبه ی دلخواه و یا بهتر است بگوییم به بهترین حالت خود برسید.

نکته یازدهم) به عنوان داوطلب با افرادی که مناسب نیستند صحبت نکنید: برخی افراد یا برخی از داوطلبان که خودشان کم کار هستند ممکن است به شما بگویند فایده ندارد و الان دیر است یا هر مسئله ی دیگری که شما را نا امید کند و اثر نامطلوب روی شما بگذارد بیان کنند.

داوطلب عزیز از الان تلاش کردن را شروع بکن؛ تا بعد ها حسرت نخوری و اگر حسرتی در گذشته است؛ اکنون وقت جبران است.

برای موفقیت در 3 ماه مباحث را مدیریت کنید

نکته دوازدهم) برای داوطلبان کنکور مدیریت مباحث بسیار اهمیت دارد.یعنی داوطلب روی مباحث و درس هایی که کم تسلط دارد و در آن ها ضعیف تر است بیشتر وقت بگذارد و با مرور زمان و پیدا کردن تسلط مناسب درس های دیگر را نیز به صورت  جمع بندی شناور پیش برده و خود را بسنجد.

پیشنهاد بنده این است که به سایت ما Alirezaafshar.org مراجعه فرمایید و اگر در نقطه ی صفر هستید از پنجاه تست روان و آسانی که در سایت قرار داده ایم شروع به مطالعه کنید و اگر کم تسلط هستید از بین کم تسلطی های خود دروس و تست هایی که ما به صورت زنجیره ای پیشنهاد داده ایم را انتخاب نمایید.

نتیجه گیری پایانی موفقیت سه ماهه در کنکور ۹۹

داوطلب کنکوری باید از سه ماه آخر کنکور نزدیک به کنکور خود نهایت استفاده را بکند و به این فکر نکند که تا الان بد خوانده است و این را بداند که سایر داوطلبانی که بیشتر زمان گذاشته اند هنوز به چیزی بیشتر از آن ها دست نیافته اند، و فقط تا این جای کار خوب پیش رفته اند.

در حال حاضر نه رتبه ای و نه دانشگاهی مشخص شده است و شما نیز می توانید در همین زمان اکنون به رتبه مورد نظر خود برسید.با مثالی گفته های خود را تمام می کنم:

در مستندی از زبان مربی منچستر بیان شده است  که زمانی با یک تیم حرفه ای بازی داشتند و در نیمه ی اول سه تا گل از این تیم عقب می مانند و بین دو نیمه مربی به بازیکنان خود می گوید تنها روی گل اول تمرکز کنید. وقتی نیمه ی دوم بازی از راه می رسد بازیکنان گل اول را می زنند و کمی روحیه می گیرند و سپس گل دوم را می زنند و بعد از آن انگیزه ی بیشتری در تیم به وجود می آید و در آخر با همان انگیزه و گل اول بازی را پنج به سه از تیم حریف می برند.

 

مشاوره کنکور مرتبط : آموزش جمع بندی کنکور99

مشاوره تحصیلی دوران کنکور : همزمانی جمع بندی کنکور و امتحانات نهایی دوازدهم

مشاوره کنکور دوران جمع بندی : بهترین روش مدیریت زمان در آزمون

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد موفقیت 3 ماهه کنکور 99 با توجه به تعویق کنکور

دانلود ویدیو آموزشی

نوشته های مشابه

126 دیدگاه

  1. درود بر شما..ایا امسال هم حداکثر سوالات از مباحث مشترک طرح میشه؟…نظام قدیم تجربی هستم…اقای افشار خیلی استرس دارم اگه جواب بدید ممنون میشم.

    1. سلام
      طبق پیش بینی خیلی از اساتید و تجربه سال گذشته سازمان سنجش ، بله

      1. سلام استاد افشار
        خواهرم سال ۹۰ کنکور انسانی داده و حالا توی این فرصت باقی مانده می خواد کنکور ۹۹ نظام جدید شرکت کنه . من ویس شروع صفر انسانی کلاس مشاوره بهار رو گوش دادم آیا خواهرم باید دقیقا طبق اون پیش بره یا باید تغییراتی رو هم بوجود بیاره.
        ۱-خواهرم برای کسب تربیت معلم باید حداقل درس ها رو بالای ۶۰ بزنه من خودم فکر می کنم که تمام تمرکزش رو بذاره روی همون ویس اولی تا مطمئن باشه که بتونه به این جایگاه برسه.
        ۲-خواهرم لیسانس علوم تربیتی داره آیا از طریق این مدرک هم می شه به معلمی هم رسید ؟
        ممنون استاد

        1. سلام
          طبق برنامه پیشنهادی رشته انسانی برای کنکور ۹۹ که در کلاس مشاوره تحصیلی فصل بهار وجود داره عمل کنند با آموزش های آن جلو بیان ؛
          ۱ ) موافقم
          ۲ ) مسیر سختی هست و بهتره کنکور بدهند و تربیت معلم قبول شوند

      2. درود به شرفتتان آقای افشار
        بی شک برترین مشاور کنکورید با اختلاف
        امید خیلی از بچه های شهرستانی و قشر محروم جامعه هستید.با این صحبت های خوبتون خون تازه به رگام تزرق کردید.ایشالله با تاثیری که صحبت هاتون در من گذاشت،یه روزی برسه منم بتونم مثل شما باعث موفقیت افرادی از جنس خودم بشم.در جواب زحمات شما میتونم،تو این روزا از خدا بخوام که شما رو همیشه با انرژی و حال خوب نگه داره.با تشکر

  2. سلام استاد من نظام قدیمم وچندسالی از درس دور بودم میخوام پرستاری بیارم حتی شده آزاد، چه عیبی داره من ریاضی وفیزیک رو صفر بزنم وبجاش تمرکزم رو زیست وشیمی باشه؟ اینقد استرس فیزیک رو دارم نمیتونم سمت هیچ کتابی برم.

    1. موافق نیستم
      هیچ درسی صفر نزن و حداقل هایی از هر درس کار کن حتما

  3. سلام سطح سوالات کنکور امسال رو چقدر در نظر بگیریم که بتونیم متانسب با اون تلاش کنیم و سر جلسه هم شوکه نشیم!

  4. سلام استاد …ببخشید میخواستم بپرسم برا ما که نظام قدیم هستیم و تازه قراره شروع کنیم چطوری میتونیم از جمع بندی شناور استفاده کنیم…قبلش از برنامه 50 روزه استفاده کنیم یا چی …میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام
      وقتی حدود نیمی از مباحث را مطالعه کردید بعد سراغ جمعبندی شناور برید تا ببینید مباحث گذشتته با تسلط خوبی هستید یا نه

      1. ممنونم از راهنماییتون…بعد میشه بگید که از ازمون های جامع عمومی یا اختصاصی درس به درس کی میتونم استفاده کنم؟

  5. سلام استاد …ببخشید میخواستم بپرسم برا ما که نظام قدیم هستیم و تازه قراره شروع کنیم چطوری میتونیم از جمع بندی شناور استفاده کنیم…قبلش از برنامه 50 روزه استفاده کنیم یا چی …میشه راهنمایی کنید؟

  6. سلام استاد خسته نباشید من میخوام از الان شروع کنم برا کنکور البته صفر نیستم از دی تا اسفند خوندم ولی این دوماهه هیچی نخوندم. به نظرتون الان چه جوری کار کنم ؟ منبع جمع بندی بگیرم یا با همون منابع کامل کار کنم ؟

    1. سلام
      چیز جدیدی هزینه نکن و نگیر و با همان منابع قبلی خودت کار جلو بیار

  7. سلام…خسته نباشید…تجربی نظام قدیم هستم…پارسال حدود ۴-۵ ماه البته به صورت پراکنده (از اول مهر) درس خواندم و رتبه ام در منطقه دو حدود ۷۰۰۰ شد…دانش آموز استعداد های درخشان بودم….همه به من برای قبولی پزشکی در یک دانشگاه تاپ امید داشتند اما من خودم باور نداشتم البته با وجود اینکه همیشه در مدرسه بهترین بودم….برای امسال تقریبا چند مبحث مهم را خوانده ام….به نظر شما این ایام باقیمانده را فیکس تایم بخوانم میتوانم پزشکی( رتبه زیر ۲۰۰۰) بیاورم؟…با تشکر از راهنمایی های شما استاد گرانقدر

    1. شدنی هست
      قدر این ۳ ماه آخر خیلی بدانید میشه اندازه ۶ ماه هم کار کرد داخلش

    2. سلام تواین صفحه ازنکته دهم به بعدبرای من نمیادوصفحه خالیه ودیگه اینکه هرکاری میکنم ویس کارگاه وسواس برام بازنمیشه وفقط ارورمیده

  8. سلام استاد
    آیا بردن کورنومتر شر جلسه ی کنکور مجاز است؟؟یا نه؟؟

    1. ساعت کرنومتر دار اشکال ندارد .
      خود کرنومتر در برخی حوزه ها دیده شده که ممانعت کنند

  9. سلام استاد…سال سوممه کنکور تجربی میدم .سال اول دوازده هزار…سال دوم دوروور شش هزار شدم…البته توی دو سال قبل خیلی نامنظم درس خوندم…خیلی فیلم میدیدم و وقت تلف شده داشتم…امسال هم خیلی دچار افسردگی شدم و تا حالا تقریبا چیز خاصی نخوندم…البته وقتی نگاه به تستا میکنم خیلیاشون یادمن و میتونم صحیح پاسخ بدم…از بهمن آزمون دادم…واسه آزمون اولش فقط پنج شنبه قبل درس خوندم و ترازم 5800 شد….بعدیا هم خب دیگ مجازی شد…نمیدونم چرا از شروع کردن میترسم و همش تعلل میکنم…میشه لطفا واقعیتو بگید…اگه این سه ماه رو تمام انرژیمو بزارم میتونم رتبه زیر دوهزار ببیارم؟؟؟

    1. سلام
      اگر با همه وجودت و با همه عشق بخوانی و معامله نکنی برای موفقیتت حتما میشه

  10. سلام استاد
    من دروس پایه رو مخصوصا زیست صفرم. یه راهنمایی میکنید چجوری بخونمشون.مرسی

  11. استاد سلام
    آیا برای رفتن به تربیت معلم باید سن حداکثر ۲۲ سال باشه یا با هرسنی می شه؟

  12. سلام استاد. من شروع صفر تجربی قدیمم ، یعنی بودم . الان یه هفتس شروع کردم روزی 16 ساعت میخونم و کم کم دارم بهش عادت میکنم ( با اینکه دارم از سردرد میمیرم الان ، ولی مهم نیست بذار یا بمیرم یا درست تمومش کنم ) استاد سوالی که میخوام بپرسم از نظر 99 درصد جوابش قطعا نه هست . ولی میخوام بدونم میتونم از الان تو همین 90 روز به دندون تهران برسم ? من نگاهم نگاه معامله ای نیست ! ولی ناامیدی شدید گاهی به سمتم میاد . اگه شما بهم بگید نمیتونی مهم نیست من بازم میخونم .. ولی اگه بگید میتونی برسی اونموقع با امید میخونم!! میدونم هیچ چیز قطعی نیست و شما هم نمیتونید با اطمینان بگید میارم یا نه !! ولی اون احتمال یه درصد را برای موفقیتم بهم میدید یا نه??!! با تشکر فراوان.

  13. سلام من یازدهمی هستم میخواستم بدونم تو این دوران کرونایی که نمیشه تابستون کلاس رفت پس اگه میشه بگید کلاس های انلاین خوب هستند یا نه باید کلاس توی تابستون توی اموزشگاه رفت و اگرم کلاس های انلاین خوب هستند کدوم دبیران من

  14. سلام استاد جان خیلی ممنونم که پاسخگو هستید. نماز روزه‌هاتون هم قبول حق ^_^ ببخشید بنده دوازدهم تجربی هستم و امسال خوب نخوندم و بخاطر هدفم تصمیمم رو گرفتم که پشت بمونم البته از اون موقع که این تصمیم رو گرفتم دارم جدّی و با ساعت مطالعه‌ی بالا میخونم فقط نمیدونم الان که قراره پشت بمونم جمع‌بندی شناور انجام بدم یا فقط پیشروی کنم؟

    1. سلام
      هر کاری لازمه برای کنکور ۹۹ انجام بده و قبل از کنکور ۹۹ خودت رو پشت کنکوری ۱۴۰۰ندون ؛ وقتی از الان بگی پشت کنکور می مونم راحت این ۳ ماه کم کاری میکنی
      جمع بندی شناور و گزینشی خوانی مباحث ارزشمند سرلوحه کارت قرار بده

  15. سلام استاد افشار، من دانش اموز نظام قدیمم. تا الان خوب پیش رفتم ولی هر چی خوندم یادم رفته و حس میکنم هیچی بلد نیستم تو این ۳ ماه میتونم دوباره از اول بخونم. میخوام فکر کنم صفرم، این درسته؟

    1. یکماه مباحث تست خیز و روان تر بخوان و با تست پوششی مرور کن ؛ بعد استارت جمعبندی شناور بزن ( شناور باعث میشه قبلی ها چک کنی که بلدی یا نه و بعد بری سراغ مطالعه مباحث جدید حتی)

  16. سلام استاد من یه کم گیج شدم اخه به بعضیا گفتین (درسنامه) رو از منابع کامل بخونن و بعضیا از منابع جمع بندی بخونن. چجوریه؟
    من شروع صفری ام . البته یه دوماه تو پاییز خوندم .

    1. سلام
      اگر درسنامه منابع جمع بندی خواندی متوجه شدی نیاز به استفاده از منابع مفصل برای آموزش نیست و فقط تست بیشتر از منابع جمع بندی بزن
      اگر متوجه نشدی حتما با گزینشی خوانی (انتخاب فصل های تست خیز) با منابع طی سال آموزش ببین و تست بزن

  17. سلام استاد خدا قوت : 1) ببخشید اگه من برای ادبیات فقط لغات اخر کتاب را همراه با همه ی تست های کنکور از 93 به بعد همه ی رشته ها را کار کنم کافیه ?! 2) برای لغات عربی و زبان همون لغات کتاب کافیه ?! 3) برای تاریخ ادبیات چیکار کنم? تست کنکور کفایت میکنه?! 🌺🌹❤️ ( تجربی نظام قدیم)

    1. عربی لغات آخر کتاب کار کنید
      زبان انگلیسی لغات خود کتاب درسی + لغات خارج کتابی که در قالب درک مطلب و کلوز تست ها در سالهای اخیر آمده است
      ادبیات حتما کتاب مبحثی لغت و املا بگیرید

  18. سلام وقت بخیر.استاد.من در تاریخ 98/11/20برای کنکور ثبت نام کردم اما الان که وارد سایت شده بودم برای مشاهده اطلاعات تاریخ ثبت نام رو99/2/25ثبت کرده در حالی که این تاریخ اصلا ثبت نام کنکور وجود نداشته….تروخدا کمک کنید خیلی استرس گرفتم

    1. سلام نگران نباشید . شاید درج تاریخ ۲/۲۵ مشکل خود سایت بوده
      در حال حاضر که سایت باز هست چک کنید که اطلاعات ثبت نامی درست و همه چیز درست باشه
      بخصوص رشته ای که قرار کنکور بدید و نظام آموزشی

  19. سلام استاد خسته نباشید…دیپلم تجربی دارم و میخوام کنکور انسانی نظام جدید شرکت کنم…شروع صفرم و پایه درسی ضعیفی دارم…عذاب وجدان اینکه اینهمه پدرو مادرم هزینه کردند.عذاب وجدان اینکه این همه سال عمرم تلف شد و به هدر رفت( سه سال کنکور تجربی شرکت کردم) ولم نمیکنه.این همه کتاب نخونده…این همه مطلب جدید خصوصا منکه تغییر رشته ای هستم و چیزی حتی ده درصد کتابامم نخوندم…هدفم فقط فقط دبیری هستش…اینکه چه درسی باشه فرقی نمیکنه…دلم میخواد اخرش خوب تموم شه…دلم میخواد والدینم رو خوش حال ببینم…بزرگترین آرزوم قبولی در کنکوره..جوابتون به این سوال خیلی خیلی برام مهمه…میشه منم برای کنکور 99یه مثال و یک نمونه باشم؟؟که برای سال بعد بگن دیدی فلانی تو سه ماه موفق شد؟؟میشه معجزه ای که خدا ازش حرف میزنه تو این سه ماه اتفاق بیفته؟؟استاد نظرتون رو میخوام بدونم…من کسی هستم که تا الان حرف زیاد زدم ولی…حالا میخوام این سه ماه کولاک کنم…نه اینکه بگم میخوام روزی13-14ساعت درس بخونم نه…میخوام اگر 10ساعتم درس میخونم مفید باشه…امکانش هست بعداز جوابای کنکور بیام بگم استاد بالاخره شد…بالاخره آرزوم و هدفم محقق شد…

    1. سلام استاد من دیپلم تجربیم رو در نظام قدیم در سال96گرفتم…و برای امسال تغییر رشته دادم و برای کنکورم انسانی نظام جدید ثبت نام کردم.

      1. حتی بدون تغییر رشته هم می تونستی منکور انسانی نظام جدید امتحان بدی

  20. سلام استاد. عشقی بخدا . ببخشید برای دروس مفهومی تا کی اجازه داریم که مبحث جدید بخونیم?! تا سه هفته مونده به کنکور اشکال نداره?! البته منظورم در خلال جمع بندی شناور هست.

  21. سلام استاد خسته نباشید … من فارغ التحصیل نظام جدیدم از مهر شروع کردم و خوب پیش رفتم میتوم ببینم نسبت به پارسال بهتر شدم اما دو هفته ای هست که یه حسی دارم میدونم خیلی مهمه این سه ماه ولی انگار دیگه انرژی ندارم میانگین ترازم 5700 هست منطقه 3 هستم خواهش میکنم ازتون واقعیت رو بهم بگید اگه از الان تا اخرش تلاش کنم میتونم داروساز شیراز رو بیارم؟ اگه آره چقدر؟ تو ازمون های قلم چی که یه هفته فرصت هست خیلی دلم میخواد که نقاط ضعفم رو جبران کنم اما حتی برای مرور هم وقت کم میارم نظرتون چیه؟ واینکه زمین شناسی که ازمون ها نمیدن من چجوری بخونمش؟

    1. ی قدری از درس فاصله بگیر اگر خسته شدی و بعد مجددا عالی برگرد به سمت کار و همه توان و تلاش خودت بذار برای بهترین شدن
      مباحث کم تسلط برحسب روش جمع بندی کنکور شناور ، اساس و سرلوحه کارت باشه

  22. سلام استاد خسته نباشید
    من چند روزه شروع کردم ولی توی درسهایی مثل شیمی و ریاضی مشکل دارم و کندم
    میتونم از فیلمهای نکته و تست استفاده کنم بجای دیدن تدریس جامع؟؟؟

    1. بله موافقم . اگر برات سرعت تدریس زیاد و یا برخی فصول سخت بودند خودت آفلاین مباحث تسا خیز و روان تر مد نظر قرار بده فقط

  23. سلام استاد . روز خوش . ببخشید کف میانگین درصد برای قبولی در دندانپزشکی چند درصد هست ? یعنی ما میانگین درس ها را چند درصد بزنیم که خیالمون راحت باشه دندون میاریم?!

  24. سلام
    میخواستم بپرسم ایا ما حتما باید جمع بندی همه دروس رو با هم شروع کنیم مثلا ممکنه ی درس رو خوندش زودتر از ی درس دیگه تموم بشه یکی دیگه دیرتر باید چه کار کنیم؟

    1. آزمون جامع کلی باید از همه دروس باهم بزنید . اما برای دوره با تست و جمعبندی تک درس هر درسی که زودتر به پایان رسید در اولویت بذارید

  25. سلام استاد روزتون بخیر..و ممنون از اینکه وقت میگذارید به سوالاتمون جواب میدید…استااد من دیگه خسته شدم از اهمال کاریام…به عبارتی دیگه کارد به استخوان رسیده…خیلی دوست دارم بخونم ولی همش فکرهای منفی به سرم میزنه که وقت کمه و نمیشه و نمیتونی….من دیپلمم رو سال 96در رشته تجربی گرفتم…سه سال کنکور تجربی شرکت کردم…ولی امسال برای فرهنگیان اومدم رشته انسانی نظام جدید ثبت نام کردم ولی تا الآن هیچی نخوندم…پایه درسی ضعیفی دارم…به نظرتون امیدی هست امسال قبول بشم؟یا قید دانشگاه فرهنگیانو برای همیشه باید بزنم؟و همیشه حسرتشو بخورم؟؟

    1. سلام
      مشکل بچه هایی مثل شما زمان نیست که بگم امیدی هست یا نه
      مساله اینه ی روز ۱۲ ماه و یکروز ۶ ماه و امروز ۳ ماه وقت داری تا کنکور
      پس مشکل تکرار عادت اهمال کاری و اراده ضعیف خودت بوده که باید هرچه سریع تر درست و روبراهش کنید
      برای تغییر هیچ وقت دیر نیست

  26. سلام استاد میگن کنکوریوم مهروماه این 20درصد حذفیات دوازدهم رو در چاپ جدیدش تاثیر داده …ایا این خبر راسته؟؟برای دور دنیا گاج هم چنین اتفاقی میفته؟؟

      1. سلام استاد…چندتا سوال راجع به منبع جمعبندی کنکوریوم و دور دنیا داشتم…
        1-کنکوریوم اومده یه بسته اصلاحیه رو برای کتاباش قرار داده و تست های مربوط به اون 20درصد دوازدهمو حذف کرده و تست جدید جایگزینش کرده…
        2-دور دنیا داخل پاسخنامش ننوشته هر تست از کجا اومده…و خیلی سخته که ما بخوایم تست های مربوط به اون 20درصد دوازدهم رو پیدا کنیم و تست جدید جایگزینش کنیم…
        با توجه به این دومورد کدوم کتابو بگیریم بهتره؟؟میخوام کنکور انسانی نظام جدید شرکت کنم و شروع صفرم و پایه درسی ضعیفی دارم

          1. من هنوز کتاب نگرفتم…ولی از نظر درسنامه و سطح تست شما گفتید کتابای گاج بهتره…حالا نمیدونم چکار کنم؟؟شما میگید کنکوریوم بگیرم؟؟

          2. سلام استادبا توجه به اینکه فایل اصلاحیه برای 37دوره کنکور عمومی کتاب کنکوریوم درنظر نگرفتن…برای دوره های کنکور عمومی از رشته های دیگرگاج رو سفارش بدیم یا کنکوریوم؟ممنون از اینکه وقت میگذارید و پاسخ میدید

          3. عمومی باید همه جا خواند و حذفیات کنکور شامل فقط عربی و دینی و ربان و ادبیات حذفیات مدارند . بنظرم گاج عمومی بگیر که تعداد تست های جامع بیشتری دارد

          4. استاد ببخشید من دوباره پیام میدم…ولی کنکوریوم و گاج که تعداد تستاشون باهم برابره…هر دو 37دوره کنکور عمومی دارند…ببخشید من به مشاور دسترسی ندارم برای همین مجددا از شما سوال پرسیدم..ممنونم

          5. میخواهید بخرید کنکوریوم مهر و ماه ولی اگر گاج دور دنیا هم داری قابل استفاده است
            وظیفه من اینه شما رو دو بیهوده ۲ خرجه نکنم

          6. من واقعا از اینکه شما به فکر همه کنکوری ها هستید و بدون هیچ توقعی به سوالاتمون جواب میدی واقعا ممنونم…من تا الآن هیچ کتاب جمعبندی نگرفتم…بنا به گفته شما میخوام برای 12دوره کنکور انسانی -کنکوریوم-و برای 37دوره کنکور های عمومی گاج سفارش بدم…چون شروع صفری هم هستم برای دینی خط ویژه سفارش بدم…ممنون از پاسخ هاتون…

  27. سلام استاد خسته نباشید
    من فارغ التحصیل نظام جدیدم تجربی…‌ و تقریبا صفرم و حدود یک هفته‌ای هست ‌ شروع کردم
    من ب شدت ت دروس محسباتی مثل ریاضی فیزیک مشکل دارم و وقتی فیلم دیدم متوجه شدم ک خیلی بهتر متوجه میشم تا با دررسنانه و تمرکز بهتری هم دارم …..و اگر روزی سه تا فیلم از درسی مثل شیمی ببینم روز ۴۰ام تموم میشه هر سه پایه و بقیه دروس اختصاصی ام همینطور و عمومی عا در یه ماه ب اتمام میرسع اگر با فیلم بخونم
    من هدفم پرستاریه همدانه….آیا شدنیه؟؟با روزی ۱۰ ساعت اوکیم ولی سعی میکنم بیشتر کنم ساعت مطالعمو….فقط اگه میشه یخورده گسترده تر توضیح میدین؟

    1. سلام
      فیلم ببین اما ۱) فقط از مباحث گلچین شده و ۲) حتما بعد از دیدن فیلم حل تست و تمرین داشته باش

  28. سلام هدمت استاد افشار و کادر مشاوره ای با تجربه ایشان.
    استاد تقریبا کل اختصاصی ها رو کامل خوندم مینگین تراز قلم چیم برا اختصاصی ۵۸۰۰ بود ولی عمومی ها رو اصلا نخوندم.
    اگه از الان بخوام شروع کنم میتونم پزشکی قبول بشم.
    منطقه سه هستم و هر پزشکی باشه مشکل ندارم (ملی،پردیس،ازاد ).
    الان باید چه طوری بخونم تا همه مباحث با هم تا اول مرداد تموم شه ؟؟؟!!

    1. جدی کار کن
      جمع بندی شناور آغاز کن . همه توان خودت بذار . انشاله میشه

  29. یه سوال دیگه استاد با توجه به اینکه وقت کمی تا کنکور مانده (۸۰روز) به نظر شما برای قبولی در پزشکی استفاده از روش سه روز یکبار ضروریه ؟؟!!
    نمیگم هیچی ولی نمیشه ماه اخر رو ازمون مطابق کنکور حل کنم و سپس کتاب ها رو مرور کنم و از سه روز یکبار استفاده نکم؟!

  30. سلام اقای دکتر واقعا ممنون وقت میزارید و جواب میدید لطفا جواب سوال من رو هم بدید خیلی نگرانم
    من سال ۹۱ کنکور دادم رشتمو دوست نداشتم و انصراف دادم رشته فیزیوتراپی دوست دارم متاسفانه تازه ۲ ماه هست شروع به خوندن کردم ولی واقعا مرتب هر روز خوندم الان درصدام در این حد هست لطفا صادقانه بگید موفق میشم افزایش بدم و فیزیوتراپی قبول بشم یا امیدی نیست؟؟
    ادبیات۴۰..دینی۶۰..زبان۴۰..عربی۳۰..ریاضی ۲۰..فیزیک۱۴..شیمی۳۳..زیست۳۰
    ممنون🌹🌹

  31. سلام اقای دکتر ببخشید شما خبر دارید ازمون اخری سنجش به صورت انلاین برگزار میشه یا حضوری؟؟؟؟تماس گرفتم پاسخگو نبودند
    ممنون

  32. سلام ببخشید اقای دکتر به نظر شما در حالت کلی سهمیه ۵ درصدی بهتره یا منطقه ۳؟؟با کدوم شانس قبولی بیشتر افزایش پیدا میکنه؟؟ممنون

  33. من واقعا از اینکه شما به فکر همه کنکوری ها هستید و بدون هیچ توقعی به سوالاتمون جواب میدی واقعا ممنونم…من تا الآن هیچ کتاب جمعبندی نگرفتم…بنا به گفته شما میخوام برای 12دوره کنکور انسانی -کنکوریوم-و برای 37دوره کنکور های عمومی گاج سفارش بدم…چون شروع صفری هم هستم برای دینی خط ویژه سفارش بدم…ممنون از پاسخ هاتون…

    1. سلام
      چون انسانی هستی و درس حفظی هم زیاد داری اشکال نداره با منابعی که گفتی کار کنید
      بعدش ختما تست های کنکور خوب بزن

  34. سلام استاد خسته نباشید
    من تا به این لحظه کل عمومیا رو مطالعه کردم و روشون مسلطم ولی برای تخصصیا تقریبا 50 درصد مطالب رو خوندم ولی یادم رفته و واقعا استرس دارم و به شدت نگرانم
    من با دی وی دی تا اینجا جلو اومدم به نظرتون برای این درسای تخصصی که یادم نمونده مثلا برای هر مبحث دو روز یا سه روز بذارم و تمومش کنم همراه با تستاش یا نه روی روزا پخشش کنم و با مرور عمومیا؟
    من میخوام 45 روز برای اینکارا وقت بذارم و مرداد آزمونای جامع کار کنم
    تجربی نظام قدیم هستم
    ممنون میشم راهنماییم کنید که کدوم روش درست تره
    با توجه به اینکه زمان امتحانات مدرسه دو روز یا سه روز روی فقط یه درس تمرکز داشتم و خوب میخوندم و نتیجه ی خیلی خوبیم میگرفتم کدوم روش رو پیشنهاد میکنید من احساس میکنم اگه تو روزا درسامو پخش کنم یادم میره ولی اگر فشرده بخونم و تستاشم بزنم فراموشیم کمتره
    لطفا بگید آیا امکان قبولی من در رشته ی پزشکی با این میانگین درصد ها وجود داره؟
    عمومیا رو میانگین تقریبا بین 80 یا 90 درصد میزنم ولی تخصصیا تقریبا 40 درصد….

    1. البته اگر درصد تخصصیامو به کف 60 الی 70 برسونم امیدی هست برای پزشکی؟

    2. سلام
      همه دروس پخشش کن و متنوع خوانی داشته باش در طول روز + سعی کن در دورام امتحانات تا جایی که میشه دروس را تستی جمعش کنی

  35. ســــلام استاد خسته نباشین
    من پشت کنکور نظام جدید تجربیم پارسال اولین کنکورمو هیچی نخونده بودم ۳۰ هزار شدم امسال سه ماه تابستان رو خوندم ولی از نظر منبع و برنامه مشکل داشتم و از اونموقع دیگ کلااا نخوندم
    الان از اردیبهشت شروع کردم و دارم با کیفیت میخونم بنظرتون امیدی ب قبولی پرستاری یا مامایی منطقه ۱ هست؟؟؟

  36. سلام استاد…فقط یه سوال دارم…خواهش میکنم بگید میشه یا نه…کسی که صفره صفره…همه درساشو تو ازمونا صفرمیزنه…انسانی نظام جدیده…میتونه رتبه زیر 1000بیاره
    ؟؟

    1. خودت قضاوت کن چرا صفری و بعدش هم اراده کن برای بهتر شدن و بهترین بودنه

      1. میخوام کولاک بخونم…برای اولین بار تو عمرم خستگی برام معنی نداشته باشه…فقط میخوام بدونم میشه یه نفر در این دوماه بهترین باشه و به رتبه زیر 1000برسه؟و یه سوال دیگه اینکه برای دبیری دانشگاه فرهنگیان چه درصدایی لازمه؟انسانی نظام جدید…منطقه سه هستم…علی اباد استان گلستان…

        1. کولاک نشون بده با عمل ، خبر موفقیتت انشاا… گوش فلک کر کنه

  37. سلام…انگار همین دیروز بود که اولین کنکور تجربی( سال96 ) شرکت کردم…3سال گذشت…3 سال کنکور تجربی شرکت کردم…ولی…هیچ کاری نکردم…شهریور98تصمیم گرفتم کنکور انسانی نظام جدید شرکت کنم…انگیزه بالایی برای شروع داشتم…بزرگترین هدفمم خوشحالی پدرو مادرم بود…کلی منبع گرفتم…کلی هزینه کردم…10ماه گذشت ولی بازم هیچ کاری نکردم…الان فقط دوماه به کنکور مانده…امسال اخرین سالیه که میتونم برای فرهنگیان شرکت کنم…دیگه فرصتی ندارم…دیگه انگیزه ای برام نمونده…وقتی به گذشته نگاه میکنم فقط حسرت برام میمونه…فقط میگم ای کاش برمیگشتم به همین فروردین که گذشت…تو باتلاقی گیر کردم که دارم غرق میشم…نمیدونم..با خودم میگم این دوماهم اگر بخونم میشه به هدفم برسم؟دلم نمیخواد تسلیم بشم ولی مگه میشه در دوماه به رتبه عالی رسید؟؟شما میگید این دوماه رو خوب بخونید که اگر برای کنکور1400موندید تغییر کرده باشید…ولی من فقط این دوماهو دارم…اگر بخوام برای کنکور1400بمونم باید دوباره برگردم تجربی…اونوقت بقیه چی میگن…نمیدونم اصلا اجازه دارم پشت کنکور بمونم یا نه…بیشتر دوستام سه ساله رفتن دانشگاه ولی من هنوز قبول نشدم…

    1. سلام
      اگر در همین فرصت ۲ ماهه تا کنکور ۹۹ تغییر کردی برای ۱۴۰۰ پشت کنکور بمان و اگر نه مخالف این هستم که بخواهی وعده سر خرمن به خودت بدی و چون زمان داری به خودت بگی تغییر خواهم کرد ( از فردا و شنبه و … )

    2. من فقط همین دوماهو وقت دارم…باید بتونم تو همین دوماه از سطح صفر خودمو به رتبه حداقل زیر2000برسونم…نمیدونم شدنیه یا نه…ولی اصلا روم نمیشه به پدرو مادرم بگم که من میخوام سال بعدم کنکور بدم…اگه بخوام پشت کنکور بمونم کنکور1400میشه پنجمین کنکورم…

      1. سلام
        به این چیزا الان فکر نکن چون وقت طلایی خودت تلف میشه برای پیشرفت های عالی
        فقط تمرکز خودت بذار برای عالی بودن این ۲ ماه تا بهترین اتفاق بیقته

  38. سلام…ایا ثبت نام دوتا ازمون سنجش واجبه؟؟نمیشه سوالاشو دانلود کنیم و از خودمون ازمون بگیریم؟؟

    1. سنجش و همه آزمون ها سوالاتش در کانال هتی تلگرامی پیدا میشه ولی چیزی که مهم هست اینه که تعاونی سنجش قول داده که آزمون ها حضوری برگرار کنه و همین امر خیلی کمک کننده اس برای بودن در جو جلسه و کم شدن استرس ها

  39. سلام استاد شما کسی رو دیدید که در وقت دوماه از سطح زیر صفر خودشو رسونده باشه به رتبه زیر1000؟انسانی نظام جدید ثبت نام کردمو کنکوری99هستم…صفر کلوین هستم…خیلی در حفظ مطالب حفظی مشکل دارم…ولی اگه این دوماه روزی12-13ساعت درس بخونم میتونم فرهنگیان قبول بشم؟

  40. سلام استاد من متولد18/2/1378هستم … ایا کنکور 1400هم برای فرهنگیان وقت دارم؟

          1. سلام استاد میشه لطفا دوباره راهکارتون برای رفع وسواس فکری رو بگید؟واقعا بدبختم کرده….جوابتون نصفه داخل بخش نظرها اومده ولی قسمتی که سوالمو پرسیدم ثبت نشده…

          2. باید مشاوره بگیرید تا محور وسواس فکری شما بررسی بشه

  41. سلام استاد…من شروع صفری ام …امروز تازه شروع کردم…انسانی نظام جدید.. چندتا سوال برام پیش اومده….شما گفتید شروع صفری ها متن کتابو نخونند ولی مثلا من برای جامعه شناسی گاج دارم و یه سری از مطالب متن کتاب درسیو نیاورده داخل درسنامش…اینجوری مشکلی پیش نمیاد؟؟دوم اینکه در این تایم باقیمانده علاوه بر تست پوششی باید کوییزم از خودمون بگیریم؟؟

    1. سلام
      در خلال کتب جمعبندی مهمترین نکات قید شده اند و تا حد زیادی کفایت میکنه
      مرداد برای دوره آخر محض احتیاط متن کتاب درسی را هم بخوانید

  42. سلام…برای خوندن فلسفه حتما باید منطقو بلد باشیم؟؟برای جامعه شناسی و علومو فنون حتما باید از پایه دهم شروع کنیم؟؟

    1. سلام . نیاز نیست حتما منطق دهم بلد باشید
      برای علوم و فنون باید از دهم شروع کرد ولی جامعه شناسی خیر

  43. سلام
    استاد به نظرتون بازم به تعویق میندازن کنکورو؟
    اگه بندازن حدودا کی میوفته؟

    1. تعویق کنکور به آینده با توجه به خنک شدن هوا و پیش بینی گسترش بیش از پیش ویروس کرونا منطقی نیست ؛ سخنگوی سنجش : با حوزه های کنکور بیشتر ، با فاصله های بیشتر داوطلبان امتحان خواهند داد

  44. سلام استاد خسته نباشید…انگاری همین دیروز بود خبر تعویق کنکورو دادن و شما این فیلمو گذاشتید..ماهایی که شروع صفری بودیم چقدر ذوق و شوق داشتیم…ولی منکه خیلی دیر فهمیدم انچیزی که این وسط باید تغییر بدم خودمم نه شرایط اطرافم…حیف و صد حیف از بابت وقت گرانبهایی که رفت…105روز شد60روز و الان 38روز مونده به کنکور…ازتون مشاوره و راهنمایی میخواستم…من سه سال کنکور تجربی با میانگین رتبه 37000منطقه 3شرکت کردم…امسال برای فرار از اهمال کاری اومدم انسانی نظام جدید ولی همون آشو همون کاسه….نمیدونم الان تا کنکورو چکار کنم….اصلا نمیدونم امسال انتخاب رشته انجام بدم یا نه…برای مهرماه میخوام یه جلسه مشاوره باهاتون بگیرم ولی الان نمیتونم….سوالم اینه از الان تا کنکور و از کنکور تا شهریور من چکار کنم…آیا این40روز واقعا امیدی هست برای قبولی در فرهنگیان منطقه سه؟من پایه درسیم خیلی ضعیفه…خیلی سردرگمم و هیچ برنامه ای ندارم…همین امسال حدودا دومیلیون کتاب گرفتم…اگه امسال قبول نشم دیگه حتی روم نمیشه با پدرومادرم روبه رو بشم…

    1. همیشه گفتم که بودن یا نبودن زمان مشکل خیلی از ماها نیست
      زمان کم یا زیاد یک تغییر فیزیکی هست . باید شیمیایی عوض بشی تا بتونی خودت تو زندگی پیدا کنی

  45. دختر خانمی که 99چهارمین کنکورشه…ولی به دلیل اهمال کاری قبول نشده…حالا تصمیم به عوض شدن گرفته ولی پدرومادرش دیگه اجازه نمیدن برای کنکور1400بخونه باید چکار کنه؟؟ایا کنکورو بیخیال بشه و دنبال یه حرفه بره یا اینکه با همه موانع بجنگه و برای کنکور 1400بخونه؟؟سه سال کنکور تجربی داده و امسال کنکور انسانی شرکت کرده…و پایه درسی ضعیفی داره…

    1. سلام
      کنکور انقدر بزرگ نیست که ۴ ساله نتونی جمعش کنی و اگر نتونستی انگار خودت نخواستی و اشتباهات گذشته را تکرار کردی من تو سیکلی که شما افتادی پیشنهاد می کنم اگر ۹۹ دانشگاه نرفتی مجدد کنکور ندهید

  46. سلام استاد…خسته نباشید…سال سومیه که میخام کنکور بدم…تجربی نظام قدیم…پاسال 7000 منطقه دو شدم…ولی پارسال خیلی نخوندم…طوریکه حتی پنجشنبه قبل کنکورم تلویزیون دیدم…امسالم والا زیاد نخوندم…شاید یه ماه…البته مباحث خیلی واسم آشناس…طوریکه میتونم تقریبا 50 درصد مطالبی که نخوندم رو هم پاسخ بدم…کنکور 94 خارجم دادم درصدام این شد…ادبیات 92…عربی 83…دینی 87…زبان 96…ریاضی 46…زیست 59…فیزیک 57…شیمی 64
    یعنی عمومیام قویه…حالام که یه ماه مونده تصمیم جدی دارم نهایت تلاشمو بکنم…به نظرتون ممکنه زیر 2000 شم…راستش دلیل تعللم این همه مدت فکر به گذشته و تلویزیون نگاه کردن واسه فرار کردن از مشکلات بود…ولی حالا فهمیدم که فرار تا کی؟!!!….باید واقع بین بود….اما هی به خودم میگه تا حالا که نخوندی…الانم دیگه وقتی واسه قبولی پزشکی نمونده…بی خیال…کلا نرو دانشگاه…واقعا اگه پزشکی نیارم دیگ دانشگاه نمیرم…لطفا راستشو بگید…نیاز نیس الکی دلداریم بدین…با تشکر از پاسخ شما

    1. سلام
      به نظر منم دیگه فرصت آخرت هست و باید همه توان خودت بذاری تا بتونی به موفقیت برسی
      همه وسیله های سرگرمی که همیشه هم هست رو بذار کنار و محکم و قوی فقط کار و تلاش خودت کن تا بتونی خودت به بهترین نحو برسونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا