مشاوره خصوصی علیرضا افشار
اخبار آموزشیویدیو

همه چیز در مورد تعویق کنکور 1400

آیا کنکور ۱۴۰۰ به تعویق می افتد؟

تعویق کنکور سراسری 1400 در این روزها یکی از پرتکرارترین سوالاتی که داوطلبان کنکور سراسری با آن مواجه می شوند این است که آیا زمان برگزاری آزمون به تعویق خواهد افتاد یا نه؟ یا تا چه حد می توان به تعویق کنکور امیدوار بود این سوال بعد از اعلام رسمی حذفیات رسمی کنکور 1400 و امتحان نهایی بیشتر از قبل نیز شده.

این موضوع را از چند جهت بررسی می کنیم تا هر فرد در هر زمانی به تنهایی قادر به پاسخ به این سوال باشد و با امیدهای واهی زمان خود را از دست ندهد.

سایت سنجش تنها مرجع اعلام تعویق رسمی کنکور 1400

تنها منبع رسمی اخبار کنکور ، سایت سنجش می باشد. پس تا زمانی که در سایت سنجش به طور رسمی اعلام نشد ما نمی توانیم بفهمیم که کنکور به تعویق افتاده یا خیر. پس به هر خبری در سایت ها، کانال ها و خبرگزاری ها پخش شد نباید توجه کرد بخش اخبار کنکور سایت ما نیز تنها بعد از اعلام رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد.

پرسش از افراد غیر مرتبط با کنکور در مورد عقب افتاد آزمون سراسری

خیلی از داوطلبان با پرسش از افراد مختلف به عنوان مثال نماینده شهر خود در مجلس ممکن است امید به تعویق ببندند. اما نظر یک نماینده به تنهایی کافی نیست و مراحل مختلف باید طی شود تا در مجلس، تعویق کنکور 1400 به تصویب برسد. بعد از آن هم باید در ستاد کرونا با موضوع تعویق موافقت شود.

اخبار سراسری بعد از اعلام سازمان سنجش اعتبار دارد

در کنکور 99 بعد از یک بار تعویق، در اخبار سراسری صدا و سیما اعلام شد که مجددا کنکور به تعویق خواهد افتاد اما پس از چند روز اعلام کردند که کنکور به تعویق نخواهد افتاد. پس باز هم به این نتیجه رسیدیم که تنها منبع موثق، سایت سنجش می باشد.

پس تا زمانی که خبر را با چشم های خود در سایت رسمی سازمان سنجش ندیدید به هیچ خبری ار ارتباط با تعویق یا لغو کنکور گوش ندهید.

جابه جایی تاریخ برگزاری امتحانات سال دوازدهم و تاثیر آن در کنکور

انتخابات ریاست جمهوری در آخرین جمعه خرداد ماه می باشد که خیلی از مدارس خصوصا در شهرهای کوچک، مراکز اخذ رای می شوند و احتمال این که انتخابات به دور دوم هم بینجامد زیاد می باشد. در این صورت در آن فضا نه امتحانی برگزار می شود نه کنکور سراسری1400 . پس احتمال تغییر تاریخ امتحانات نهایی بسیار پایین می باشد اما اگر امتحانات نهایی 1400 به تعویق بیافتد ممکن است به همان مقدار کنکور نیز دیرتر برگزار گردد.

پیچیدگی روند اعلام نتایج کنکور دلیل اصلی عدم تعویق

کنکور سراسری بزرگترین ماراتون علمی کشور می باشد که حدود یک میلیون داوطلب در 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان شرکت می کنند که تصحیح پاسخبرگ آن ها و اعلام نتایج اولیه و سپس انتخاب رشته و اعلام نتیجه نهایی زمان زیادی می طلبد.

پس نمیتوان کنکور سراسری ۱۴۰۰ را با دیگر آزمون های سراسری حتی آزمون کارشناسی ارشد مقایسه کرد.

غیرقابل پیش بینی بودن کرونا

ویروس کرونا کاملا غیر قابل پیش بینی می باشد و ما نمی دانیم موج آخر آن همین موج چهارم می باشد یا خیر و آیا مجددا ویروس جهش یافته جدیدی وارد کشور خواهد شد یا نه .

به عنوان مثال در کنکور 99 تاریخ برگزاری به نیمه مرداد منتقل شد اما شرایط از تاریخ اولیه که نیمه تیر بود به نسبت بدتر بود پس در مورد کنکور 1400 نیز نمیتوان پیش بینی خاصی کرد.

به هم ریختن تقویم آموزشی و مالی دانشگاه ها

اگر کنکور به تعویق بیفتد زمان آغاز به کار دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید به تعویق خواهد افتاد که این موضوع باعث کاهش کیفیت تدریس و آموزش در دانشگاه های روزانه و بی نظمی در تقویم آموزشی تشکیل کلاس ها و امتحانات آنها خواهد شد و همچنین ضرر مالی فراوان به دانشگاه های پولی مثل آزاد، پردیس بین الملل ، پیام نور و غیرانتفاعی می شود.

پس با تحلیل این چند مورد به تنهایی قادر خواهید بود به این سوال که آیا کنکور سراسری به تعویق خواهد افتاد یا خیر پاسخ بدهید.

مشاوره پیشنهادی : آموزش جمعبندی شناور برای کنکور1400

 

دانلود ویدیو


نوشته های مشابه

41 دیدگاه

  1. استاد افشار عزیز شما جزو معدود مشاور های درستی بودید که تا قبل از این مطلب به مساله تعویق وارد نشده بودید، مساله تعویق و لغو و… تمرکز داوطلبان را نابود می‌کند چیزی که پارسال برای من و بعضی از دوستانم با دنبال کردن پیچ های تعویق اتفاق افتاد، ازتون خواهشمندم با همین یه مطلب به این موضوع خاتمه بدید و دیگه بهش نپردازید سپاس فراوان از شما

    1. آرامش ذهنی و تمرکز شما هدف من بود که بخوام در قالب این فیلم خیال همگی تون راحت کنم
      ممنون از شما

      1. ممنون ازتون که ذهنمونو مشغول نمیکنید ، هر وقت تعویق شد براش فکر میکنیم ، فعلا که تاریخ کنکور مشخصه !!!

  2. استاد من سال 95 اولین بار کنکور دادم و تا الان هرسال کنکور دادم دلیل قبول نشدنم درس نخوندنم به نظرتون برای سال 1401 برای پزشکی اقدام کنم و یا امسال توی این چندماه بخونم برای فرهنگیان من معدل بالا تیزهوشان بودم رشته ریاضی

    1. یا امسال یا هیچ وقت
      برای اهمال کاری و تنبلی بیشتر به خودت وقت نده
      همه تلاشت کن تا در این ۷ هفته کار در بیاری

    1. لوکیشن فیلم برداری جدید مبارک استاد🤩
      دمتون گرم مثل همیشه آرامش و تمرکزمون رو بیشتر کردید با توضیحاتتون
      انشالله با نتیجه عالی کنکورمون و در نهایت شخصیتی که امسال از کنکور و زحمتهای شما ساختیم ازتون قدردانی کنیم

  3. استاد حرف ها و مطالبی که شما بیان میکنید ارامش خاطر و تمرکز بیشتری به داوطلبین منتقل میکنه برعکس برخی مشاورین
    همیشه دعاگوی شما هستیم
    سلامت و شاد باشید
    عیدتون پیشاپیش مبارک

  4. سلام استاد
    کنکوری ۹۶ بودم رتبه سال ۹۶ ۱۱۰۰۰سال ۹۷ ۹۰۰۰ سال ۹۸ ۲۴۰۰ سال ۹۹ ۳۱۰۰ امسال از اواخر اسفند آزمون زدن رو شروع کردم و تا الان حدود ۱۵ تا عمومی و ۱۰ تا تخصصی آزمون کار کردم . وقتی آزمون میدم عمومی ها رو معمولا بجز ادبیات که ۵۰ میزنم بقیه رو بالا ۸۰ جواب میدم و تخصصی هم میانگین بالا ۸۰ هستش راستش من از بهمن درس ها رو تموم کردم و فقط آزمون میدم مشکلاتم سر چند تیپ سوال هست و تو هر ازمون فرق می‌کنه الان که من کل سوالات کنکور از ۹۴ تا ۹۹ داخل و خارج رو تحلیل کردم + کتابای فصل آزمون هم تموم کردم برای این مدت ۵۰ روز باقی مانده چکار کنم ( برم رو قسمت هایی که اصلا نمیتونم سوالاش رو کل کنم مثل نیرو و میدان چند بار الکتریکی که خیلی طولانیه و وسایل ترکیبی فشار و گرما تو لوله ها / کلا چند تیپ سوال هستش که خیلی طول می‌کشه حل کنم و همیشه تو ازمون سفید میزارم)
    ادبیات رو میانگین ۵۰ میزنم تو این مدت چکار کنم ؟! کلاس می‌تونه مفید باشه
    الان دو هفته هستش روزی ۲ مجموعه تخصصی آزمون میدم و رفع اشکال میکنم(هر درس ۳۰ دقیقه )+۱ ساعت عمومی آزمون میدم بقیه تایم رو میدم به تست های مجموعه ای و مرور جزوات و کتاب . این روند رو ادامه بدم؟
    سال قبل قلمچی آزمون میدادم ترازم ۶۹۰۰ بود میانگین امسال آزمون ها ثبت نام نکردم فقط بررسی کردم
    ممنون بابت راهنمایی 🔥🔥

    1. از منشی وقت مشاوره ۱۵ دقیقه ای بگیرید
      واتساپ : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

  5. سلام به نظرتون رشته حقوق بهتره یا صنایع غذایی یامدیریت بازرگانی ؟

      1. به نظرتون کدوم دانشگاه آزاد یاغیر انتفاعی تهران برای رشته حقوق خوبه بدون کنکور؟برای مهر امسال.الان صنایع غذایی آزادتهران مرکز هستم میخوام درکنارش حقوق هم بخونم چون میگن درامد مسئول فنی درحد کارگر هست.

        1. آزاد برو برای حقوق
          آزاد تهران مرکز اگر بدون آزمون بود برو
          نشد دانشکاه آزاد تهران شمال حتما هست

  6. درود
    منابع کنکور تجربی 1401 را معرفی کنید و بگید کدوم درسا نسبت به 1400تغییر داشتن.
    سپاس

    1. تغییرات نداشته اند و کلیات منابع کنکور ۱۴۰۱ همین منابع کنکور ۱۴۰۰ می باشد

  7. سلام استاد خاااهش میکنم جواب بدین
    من تو جامع هایی که میزنم درصد فیزیکم بین ۶_۱۲هستش وتاحالا چهار تا جامع زدن(۹۸و۹۹)وفقط مغناطیس و اندازه گیری و یکم از جریان رو خوندم.حالا پیشنهاد شما برای منی که فیزیکم ضعیفه😣😟 واصلنم باهاش حال نمیکنم😔 چیه؟نوسان رو بخونم با اینکه تا بحال اصلا نحوندمش و صفر صفرم؟

      1. به نظرتون بین نوسان و فیزیک هسته ای و گرما کدومش راحت تر بالا میاد؟بااینکه تابحال هیچ کدومشونو نخوندم

  8. سلام استاد
    دوازدهمی های زشته های فنی آیا توانایی شرکت در آزمون کنکور رشته های نظری و آزمون هنر و زبان را دارند یا نه؟؟؟ 🤔🤔🤔

  9. آقای افشار سلام من یه کنکوری ام خواهش میکنم این متن را بخوانید چند دقیقه بیشتر وقتتون رو نمیگیره …. لطفا همگی راجب حرفام نظرتون رو بگین…. دوستانی ک مخالف این موضوع هستند یک جانبه دارن قضاوت میکن و شاید به همه ی جنبه های این درخواست نگاه نمیکنند.. چندین دلیل هست ک مقدم بر بقیه دلایل هستند و نشون میدن ک کنکور باید تعویق بخوره… ۱ مهم ترین دلیل سلامتی ما کنکوری ها و خانواده هامونه.. اینک موج چهارم کرونا تا اونموقع فروکش کرده و با توجه به کرونای انگلیسی و امریکایی و تازگی ها هندی.. واکسن شدن اکثر ما تا اونموقع میتونه استرس رو کاهش بده و ماها با خیال راحت تر سر جلسه حاضر شیم و شاید خیلیا قدرت بدنی مقابله با این ویروس رو نداشته باشن و خدایی نکرده جونشون درخطر بیفته پس هیچی مهم تر از جون انسان ها نیست پس باید اول همه ما واکسن بزنیم بعد نهایی و کنکور بدیم…… ۲ بچه های ۱۲ام ک کل کتاب ۱۲ و نصف ۱۱ رو ک بخش اعظم کنکور هست رو مجازی خوندن با وجود فشار های روحی زیاد ویادگیری خیلی پایین ک اصلا قابل مقایسه با سطح کنکور نیست پس حق مسلم اونهاست ک مثل بقیه ی شرکت کنندگان کنکور وقت کافی برای مطالعه داشته باشن و خودشون رو برسونن چون اونها بیشترین داوطلبان کنکور اند و باید عدالت بین اونها و بقیه شرکت کننده ها باشه…… ۳ انصاف داشته باشیم تو شرایط سخت اقتصادی اکنون خیلیا هستند ک نمیتونن حمایت مالی کنن از فرزندانشون مثل کلاس خصوصی و کتاب های تست و … پس حداقل بهشون زمان بدیم تا اونها هم بتونن ایندشون رو بسازن…… ۴ کسایی ک داخل شهر های مجهز هستند روز ازمون در سالن های دارای سیستم خنک کننده راحت امتحان میدن ولی بچه هایی ک در اوج گرمای تیر توی شهرهای جنوبی و بدون حتی کولر داخل حوضه های ازمون میخوان امتحان بدن ۴ ساعت با ماسک و دستگش و .. ایا تمرکزی براشون میمونه؟؟؟پس به فکر اونا هم باشیم تا عدالت رعایت شه و حقی ضایع نشه…… ۵ بچه های نظام قدیم ک پاییز۹۹ فهمیدن باید کتاب نظام جدید تهیه کنند زمان کوتاهی داشتند و همچنین خیلیا پول خرید کتاب جدید رو سریعا نداشتن و طول کشید تا تهیه کنند…… ۶ کسایی ک همین الان امادگی برای کنکور دارین .. با تعویق چیزی از شما کم نمیشه بلکه اضافه میشه.. درسته خسته شدید ولی به خاطر بقیه ی دانش اموزان میتونین باهاش کنار بیاین.. همه خسته ان به هزاردلیل همو درک کنیم لطفااا ….تا کی قراره قربانی سیاست هاشون بشیم؟؟؟ ..

    1. ۱ ) در حاشیه نباشیم
      ۲ ) پیرو قوانین مسئولان امر باشیم
      ۳) برای کنکور در هفته دوم تیر خودمان آماده کنیم تا غافلگیر نشویم

      در این ویدئو دلایل خودم درباره عدم تعویق کنکور ۱۴۰۰ بر اساس مستندات ارائه کردم ؛ البته برای منه مشاور از نظر بیزینس به نفعم هم میشه اگر کنکور عقب بیفته

    2. دوست عزیز با وجود متن بلندی که تایپ کردین،هرعقل سلیمی متوجه میشه که جواب بیشتر استدلال های شما برای کنکور ،بجزدلیلی که کنکور الان برای سلامتی خطر داره ، اینه که دانش آموزا قبلا به اندازه کاااافی زمان داشتن .
      با این دلایلی که شما آوردین هیچکس قانع نمیشه

      1. تعویق کنکور یا برگزاری در زمانش دست من یا شما نیست
        فقط عده ای با جو دادن به شرایط حساس پچه ها و دادن وعده و وعید باغث انحراف افکار میشن و این زمان هست که برای بچه ها از بین میره

  10. سلام
    آقای افشار همه دارند از پیک پنج می گن اگه قبل کنکور پیک پنجم شروع بشه کنکور عقب می افته یا برگزار می کنند؟

  11. سلام
    آقای افشار کجا می توانم اسامی رتبه برتر شما باهاشون کار کردید ببینم؟

    1. اسامی رتبه های برتری که من مشاورشون بودم جایی لیست نکردم ؛ اعتقادی به اینکار ندارم ؛ گرچه ۸ رتبه تک رقمی از من برنامه گرفتند ولی من صرفا مشاور رتبه های برتر و تک نبودم و از رتبه ۱ کنکور کشور تا رتبه ۶ رقمی کنکور سراسری در کارنامه کاری من هست ؛ مشاور کمک هست نه همه چیز (گول تبلیغات نخورید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا