مشاوره خصوصی علیرضا افشار
دوران جمع بندیدوران جمع بندیویدیو

مهم ترین نکات حل آزمون های جامع کنکور سراسری 1400

بهترین روش حل آزمون های جمع بندی آزمون سراسری ۱۴۰۰

حل آزمونهای جامع در ماه های پایانی یکی از مهمترین موضوعاتی است که ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده است در این مطلب به بررسی نکات مورد نیاز برای افزایش کیفیت و شبیه سازی کنکور سراسری به آزمون کنکور سراسری میپردازیم

خستگی در آزمون های جامع مطلب مهمی است که در گذشته آن را به طور کامل بررسی کردیم این مقاله نیز یکی از مباحث مهمی است که باعث افزایش آمادگی شما میشود و باعث کاهش استرس در ماه ها پایانی میشود.

مهم ترین نکات حل آزمون های جامع و جمع بندی کنکور

با رعایت نکات زیر میتوانید بهترین بازدهی از معلومات خود در جسله کنکور سراسری داشته باشید پس به تمامی نکات با دقت توجه کنید و آن را پیاده سازی کنید. قبل از هر چیز هم یاتوت باشه تعداد آزمون های جامع بیشتر در دوران جمع بندی کمک شایانی میتونه به شما کنه تا در جلسه آزمون همه مهارت ها را از قبل یاد گرفته و تمرین کرده باشید . پیشنهاد میشه حداقل ۱۵ آزمون جامع برای آمادگی کنکورتون تمرین کنید ؛ دانش آموزان دوازدهمی هم بعد از امتحانات نهایی خود تا روز کنکور هر هفته ۳ جامع کار کنند . (یکروز در میان)

تنظیم ساعت شروع آزمون جامع

این ساعت می بایست استاندارد و منطبق با آزمون سراسری باشد. اما اگر بنا به هر دلیل ساعت آزمون تغییر کرد با تنظیم ساعت مچی خود روی عدد 8 صبح برای داوطلبان گروه صبح و یا 14:15 برای داوطلبان گروه عصر آزمون را شروع کنید. داشتن ساعت عقربه ایی برای پرهیز از اشتباه دیداری در خواندن زمان کارمناسبی است.

ضمنا اگر کنکور ۱۴۰۰ همانند کنکور ۱۳۹۹ بخاطر اجرای پروتکل های کرونایی با نیم ساعت تاخیر آغاز شد ؛ لطفا ساعت مچی خودتان در لحظه شروع آزمون روی ساعت ۸ صبح تنظیم کنید تا با شرایط تمرینی آزمون های جامع در منزل مغایرتی نداشته باشد و از این جهت استرس نگیرید .

ذهن خود را برای فرآیند حل تست آماده کنید

یعنی ساعت خواب و بیدار شدن حل تست و آزمون خود را مطابق با آزمون سراسری منطبق کنید تا هوشیاری و تمرکز حواس داشته باشید.

حتماً دروس عمومی را در ساعت 8 صبح و دروس تخصصی را درساعت 9 شروع کنید. حین آزمون چک کردن پاسخ نامه، بلندشدن درحین آزمون و منقطع زدن دروس تخصصی و عمومی جایز نیست.

اگر مشکل در ساعت خواب خود دارید حتما به مطلب راهکار عملی تنظیم و کاهش خواب در فصل بهار کنکور مراجعه کنید.

پر کردن پاسخ ها در پاسخ برگ استاندارد

این روش بسیار کارا و مفید است تاجایی که هر داوطلب روش هایی برای پرکردن پاسخ برگ خود با تمرین بسیار در آزمون های آزمایشی بدست خواهد آورد. وارد کردن ده تایی یا صفحه به صفحه هم یک موضوع است که باید مورد توجه داوطلبان کنکوری قرار بگیره و از الان برای این مساله تمرین کنند .

تحلیل اشکالات آزمون ها و غلط زده ها

این یک مسأله ی بدیهی است که بعد ازآزمون می بایست اشکالات خودرا چک کنید علی الخصوص پاسخ های غلط را چک کنید زیرا نشان دهنده ی کم تسلطی داوطلب است. روش تحلیل آزمون در این پست توضیح داده شدده است .

حل آزمون های عمومی جامع سایر رشته ها

تسلط به آزمون های جامع دروس عمومی سایررشته ها تاحد بسیاری می تواند داوطلب را برای کنکورسراسری خود آماده کند. اما دروس تخصصی به این روال نخواهد بود ونیاز به حل تست تألیفی دارد. برای حل کنکورهای عمومی از سایر رشته ها استفاده کنید .

این مورد را در مطلب بهترین روش تحلیل پس از آزمون آزمایشی بیشتر توضیح داده ایم.

تنظیم چیدمان دفترچه آزمون جمع بندی کنکور

این روش همان مدیریت و هنر آزمون دادن است. اینکه از چه دروسی می بایست آغاز کرد، پخش زمان آزمون برای دروس مختلف و یا مواردی از این دست که باید تمرین شود. مدیریت جلسه کنکور در یک کلام جوری آزمون بدیم که به ماکزیمم اطلاعاتی که تسلط داریم برسیم  . یعنی با حداقل زمان حتی در سخت ترین درس کنکور امسال بیشترین درصد را بدست آوریم ؛ این مساله محقق نخواهد شد مگر با تلاش بیشتر در حل کنکورهای جامع بیشتر و رسیدن به فرا شناخت .

استفاده از لباس رسمی به خصوص برای دخترخانم ها و چرک نویس کم

برخی از مؤسسات مانند گاج و مهر و ماه دفترچه ی کنکورهای آزمایشی خود را مانند آزمون کنکور سراسری طراحی کرده و از لحاظ ساختاری و فضای محاسبات شرایط استانداردی را برای داوطلب فراهم کرده اند و همچنین داوطلب نیز می بایست به آزمون دادن با لباس رسمی نیز عادت کند. استفاده کن . استفاده از ماسک هم طبق قانون در سر جلسه کنکور اجباری هست و باید از امروز کنکور در شرایط کرونایی را بیشتر تمرین کنید .

ثبت جدول پیشرفت درصد آزمون ها

برای هر آزمون آزمایشی در روش جمع بندی شناور می بایست جدول پیشرفت ها را که شامل کم تسلطی و نخوانده ها و تغییرات آن است تنظیم کرده تا کم تسلطی های خود را به صفر کاهش دهد. حتی برای درصدها نمودار شکسته نیز می توان رسم کرد. این جدول به شما کمک میکند تا اطلاع پیدا کنید در هر هفته با توجه به بررسی روند صعود و نزول پیشرفت هر درس کدامیک از دروس نیاز به زمان و تست بیشتری دارند و اینگونه برنامه ریزی های منطقی تری خواهید داشت .

نکته مهم: حل نکردن آزمون های فاقد پاسخ نامه ی تشریحی توصیه و تأکید می شود.

نکته مهم: آزمون های سال های 98 و 99 را به عنوان آزمون های استاندارد کنکور سراسری مجدداً حل کنید. زیرا استانداردتر می باشند و تا حد ممکن نیز در زمان کوتاه تر انجام دهید.

رتبه های برتر غافل گیر نمی شوند. زیرا تمام این احتمالات را برای خود تجربه و درنظرگرفته اند.

مشاوره پیشنهادی : آموزش کامل جمع بندی شناور

برای توضیحات تکمیلی میتوانید ویدیو علیرضا افشار را مشاهده کنید

دانلود ویدیو


نوشته های مشابه

37 دیدگاه

  1. استاد کسی که عربی و ادبیات و زیر ۱۰ می زنه تو این فرصت مونده تا کنکور چی بخونه؟

    1. تجزیه اسم و فعل و ترجمه و حال و استثنا ( اگر رسیدی مبتدا خبر )

      ادبیات هم لغات و قرابت

  2. سلام استاد بعد از امتحان های نهایی آزمون های جامع کارمیشه و کم تسلطی ها به مسلط تبدیل میشه .آیا واقعا داشتن مشاور توی این ۴ هفته لازمه؟

    1. سلام
      خیر ؛ خودت هم میتونی برنامه بریزی با چیزهایی اینجا در فیلم ها یاد گرفتی

    2. سلام استاد وقت بخیر
      با توجه به زمان محدود باقی مونده تا کنکور و اینکه من برای زیست دوازدهم کتاب رو خوندم و متاسفانه چون درگیر پایه بودم نتونستم تست زیست دوازدهم رو جز سه فصل اول کار کنم
      الان اگر بخوام به تسلط نسبی در این درس برسم به نظرتون چند تست تالیفی از هر فصل کفایت میکنه؟

  3. واقعا سايت شما جذاب ترين سايتى كه تو عمرم ديدم از هر نظر
    ممنون واقعا

  4. سلام استاد وقت بخیر
    با توجه به زمان محدود باقی مونده تا کنکور و اینکه من برای زیست دوازدهم کتاب رو خوندم و متاسفانه چون درگیر پایه بودم نتونستم تست زیست دوازدهم رو جز سه فصل اول کار کنم
    الان اگر بخوام به تسلط نسبی در این درس برسم به نظرتون چند تست تالیفی از هر فصل کفایت میکنه؟

    1. کنکورها کامل بلد باش
      برای تخصصی ها چندتایی تست تالیفی بزنید

  5. سلام استاد من شبها تا خیالم از بابت درسام راحت نشه خوابم نمیبره و هی دلم میخواد مقداری از برنامه فردامم بخونم و ساعت ۲:۳۰الی ۲ میخوابم
    و صبح ها ساعت ۷:۳۰ بیدار میشم و در طول روز خوابالود نیستم
    آیا این مدلی اشکالی داره؟

    1. روی زودتر بیدار شدن صبح خودت کار کن و سعی کن خودت تا جایی که میشه عادت بدی صبح زودتر بلند بشی

  6. استاد من دروس عمومی درصدهام زیر ۲۰ هست و اکثر مطالب را کم تسلطم
    میتونم تا روز کنکور به ۵۰ یا ۶۰ برسونمشون؟

  7. استاد درصد دروس عمومی زیر ۲۰ هست میتونم در این تایم باقی مانده میتونم به ۵۰الی ۶۰ برسونمشون؟
    (بیشتر مباحث را کم تسلطم)

  8. سلام بخشید من هنوز مقداری از دروس مونده که نتونستم تستشونو بزنم به همین خاطر تسلط خیلی کم روشون دارم ایا با این تسلط کم روی بعضی دروس باز هم ازمون جامع یا کنکور حل کنم؟؟

  9. سلام استاد ببخشید میدونم سوالم مسخره هستش ولی خواهشا جواب بدین چون خیلی ذهنمو درگیر کرده . میخواستم بپرسم شما که میگین وقت برای تغییر هست تو یه ماه باقی مونده و تا یه سطحی میشه پیشرفت کرد. ایا میشه از سطح صفر رشته تجربی به رتبه ی زیر بیست هزار منطقه ی دو رسیدتو این تایم؟ من الان دو روزه واقعا تغییر کردم و صبحا از ساعت 6 بیدار میشم و شروع میکنم تا ساعت 11 شب اگه همینطور ادامه بدم میتونم این رتبه رو بیارم حداقل امسال زیاد آبروم نره پیش خانوادم اخه من دو سال پشت کنکورم ولی هیچی نخوندم . ممنوم میشم اگه جواب بدین فقط راستشو بگین نمیخوام الکی امیدوار بشم.

  10. سلام اقای افشار عالی بود.
    به نظر شما تا چه زمانی به آزمون جامع زدن ادامه بدیم؟
    و من از این ترتیب خیلی نتیجه بهتری گرفتم دینی عربی ادبیات زبان زیست ریاضی شیمی فیزیک نظر شما چی هست؟

  11. استاد جان این سوالم خیلی مهمه.شما چه طور دو آزمون اخیر ستجش رو ارزیابی کردید آیا ارزش داره حل کنیم و وقت بذاریم.

  12. سلام استاد
    من جامع ها فقط ۹۸ و ۹۹ داخل و خارجم مونده و درصدام نوسان زیادی داره به نظرتون برگردم کنکورای قبلم را یکبار دیگه بزنم؟
    استاد میخوام جامعه ۱۲ تا الان نخوندم و از اول شروع کردم ۲تا درس مسلط کردم و جلو اومدم الان به نظرتون مبحث جدید نخونم؟

    1. کنکور های ۹۵ تا ۹۹ بزنید
      بعدش فرصت شد تالیفی گزینه دو
      ۵ روز آخر مانده تا شب کنکور هر روزی یکی از ۹۸ و ۹۹ را مجدد بزنید

  13. استاد به نظرتون تو هر درس عمومی و اختصصاصی چند غلظ تو ازمون ها مخصوصا تالیفی مظلوب هست.مثلا تو زیست کنکور بیشتر از 3تا نیست اما کانون 7

  14. سلام استا من تومبحث املا ولغت به تسلط کامل نرسیدم الان تواین مدت باقی مونده به نظرتون برم جمع بندی کارکنم یا لغت انتهای کتابو ؟

  15. سلام استاد من تودرس زبان درصدی که میزنم ۵۲ هست به نظرتون چکارکنم یکم بالابشه برم یکم گرامرآسون کارکنم؟

  16. سلام استاد برای قرابت من صفرِصفر نیستم.
    از نشرالگو استفاده کنم یا تست های کنکور ؟

  17. سلام خسته نباشید
    استاد این آزمون های جامع بعد امتحانات نهایی ادامه بدیم چون شما توی یکی از ویس هاتون گفتید تو دو هفته اخر باید تورق انجام بشه و اگر اره این آزمون های جامع رو تا کی ادامه بدیم که بعدش تورق رو انجام بدیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا