مشاوره خصوصی علیرضا افشار
مقالاتمنابع و آزمون

منابع کنکور سراسری 98

لیست منابع

 

انتخاب منابع کنکور سراسری

معمولا سوالات کنکور های سراسری از کتاب های درسی طراحی می شوند و مطالب ان خارج از این کتاب ها نمی باشد. دانستن منابع کنکور و بهترین انتخاب در این زمینه می تواند به داوطلبین کمک زیادی را در موفقیت شان در کنکور بکند.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد منابع کنکور و چگونگی انتخاب ان ها مطالب مفیدی را در اختیار علاقمندان این مبحث قرار دهیم.

منابع کنکور

منابع کنکور با توجه به تعداد نشریات و موسسات فعال در زمینه کنکور بسیار زیاد می باشد و انتخاب درست می تواند به داوطلبین بسیار کمک کننده و برای شان موثر باشد. البته منابع کنکور برای داوطلبین نظام قدیم و نظام جدید متفاوت می باشد.

بهتر است تا در ابتدا برای انتخاب منابع کنکور به سراغ کتاب هایی بروید که دارای درسنامه بیشتر و تست های متعادل تر هستند و به مرور نیز به سمت کتاب هایی با درس نامه کمتر و تست های تالیفی بیشتر بروید تا با مسایل سخت تر نیز اشنا شوید.

منابع کنکور برای داوطلبین نظام قدیم

برای داوطلبین نظام قدیم که کتاب های ان ها تغییر چندانی نکرده است منابع زیادی وجود دارند و ان ها می توانند از بین تمامی ان موسسات منابع کنکور خود را بررسی و تهیه نمایند. البته به این نکته نیز باید توجه شود که قطعا تمامی منابع یک موسسه نمی تواند عالی باشد و بهتر است تا با بررسی کامل در بین این منابع بهترین ان ها را از موسسات مختلف برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

یکی دیگر از نکات مثبت برای داوطلبین کنکور در نظام قدیم این است که در بسیاری از موارد نیاز به خریداری کتاب های جدید نیست و ان ها می توانند از کتاب های دست دوم که هزینه های پایین تری نیز دارند استفاده کنند.

پس حتما با بررسی و دقت کامل تک تک منابع را برانداز کنید و در صورت مفید بودن برای خود ان را خریداری و استفاده کنید.

منابع کنکور برای داوطلبین نظام جدید

برای داوطلبین نظام جدید نیز با توجه به شرایط منابع کنکور محدود می باشند و شما می توانید با استفاده از همان منابع محدود ولی با بررسی منابع خود را انتخاب و استفاده نمایید. البته منابع کنکور گاج و کتاب های خیلی سبز برای نظام جدید می توانند منابع مناسبی باشد.

پیشنهاد برای انتخاب منابع کنکور

پیشنهاد ما برای انتخاب منابع کنکور برای شروع راحت تر در رشته های ریاضی و تجربی برای درس های ریاضی و فیزیک کتاب های گاج و خیلی سبز می باشد و برای کار کردن تست های سخت تر نیز می توانید به سمت استفاده از کتاب های نشر الگو بروید.

برای درس شیمی نیز می توانید از کتاب های مبتکران برای شروع و در ادمه نیز با کتاب های گاج و خیلی سبز کار را ادامه بدهید.

برای درس زیست شناسی نیز بهتر است تا در ابتدا از منابع فاگوزیست که دارای تست نمی باشد و درسنامه است شروع و بعد از ان به سراغ کتاب های خیلی سبز و نشر الگو بروید که کامل تر و سخت تر می باشند.

برای درس عربی که یکی از دروس عمومی کنکور می باشد داوطلبین می توانند از منابع گاج و یا کتاب های خیلی سبز استفاده نمایند که جزء منابع خوب در این بحث می باشند. برای درس دینی نیز بهتر است از کتاب های گاج که از بهترین منابع کنکور این درس می باشد استفاده کنید و از تست های خوب ان بهره ببرید.

برای درس زبان خارجه نیز منابعی چون کتاب های خط سفید، گاج نقره ای، مبتکران و خیلی سبز می توانند بسیار خوب و مفید باشند.برای بحث تکمیلی در درس زبان می توانید به سراع کتاب شب پره بروید که منبع خوبی برای تکمیل درس زبان می باشد.

برای منابع کنکور درس زبان فارسی نیز می توانید از کتاب های هفت خان، گاج و خیلی سبز استفاده کنید که بسیار خوب و مناسب می باشند. برای افرادی که در این درس ضعیف می باشند کتاب های نشر دریافت پیشنهاد می گردد.

برای رشته علوم انسانی نیز منابع کنکور زیادی وجود دارند که دارای سطح های مختلفی می باشند که بهترین منابع در این رشته برای داوطلبین می تواند کتاب های خیلی سبز و یا کتاب های نشر الگو باشد که بسیار کامل تر است.

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام استاد وقت بخیر
    من شدیدا به وسواس منبع مطالعاتی دچار شدم!
    و از الگوهای پیشنهادی شما هم استفاده کردم اما به جای خیلی سبز ها از نردبام خیلی سبز که سخت تر هست سفارش دادم از نظرتون منبع خوبی هستش؟؟

    1. سلام
      اگر با تست از منبع ساده تر مشکلی ندارید از منابع سنگین تر برای حل تست بیشتر استفاده فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا