مشاوره خصوصی علیرضا افشار
برنامه ریزی تحصیلیبرنامه ریزی تحصیلیمشاوره صوتیمقالاتمنابع و آزمون

مباحث مشترک و غیر مشترک نظام قدیم و جدید کنکور 99

هر کتاب چقدر در نظام جدید تغییر کرده است ؟ ریز تغییرات کتب درسی نظام جدید

مباحث مشترک و تغییرات کنکور نظام جدید نسبت به کنکور نظام قدیم ۹۹

اهمیت مباحث مشترک نظام قدیم و جدید از آنجایی است که اکثریت سوالات کنکور 99 از این مباحث مطرح خواهد شد و داوطلبان کنکور در هر دو نظام قدیم و جدید باید توجه ی ویژه ای به این مباحث داشته باشند و در برنامه ریزی های خود اهمیت مباحث مشترک نظام جدید و قدیم را بیش از پیش پر رنگ کنند .

همچنین بچه های نظام جدید برای تست بیشتر میتوانند به سراغ منابع نظام قدیم برای مباحث مشترک مراجعه کنند و با روش های تست زنی آموزش داده شده تعداد تست های خود را افزایش دهند .

داوطلبان نظام قدیم هم باید با تمرکز ویژه و بیشتر مباحث مشترک هر دو نظام را مطالعه کنند چون تمرکز طراحان سوال بیشتر بر روی این مباحث است و اینکار باعث افزایش کیفیت مطالعه کنکور می شود.

مباحث مشترک و غیر مشترک ادبیات فارسی در کنکور نظام قدیم و جدید

همانطور که می دانید ادبیات فارسی شامل 5 یا 6 مبحث میشود قرابت معنایی، آرایه های ادبی، زبان فارسی یا دستور زبان،تاریخ ادبیات،املا و معنی واژه

در دو مبحث قرابت معنایی و آرایه ادبی در منابع محدودیتی نداریم  و پیشرفت این مباحث به حل تست و تمرین مکرر بستگی دارد پس می توان به سراغ منابع کنکور نظام قدیم هم رفت.

برای بخش های معنی واژگان، املا و تاریخ ادبیات می توان گفت در نظام جدید بحث کاهش پیدا کرده و خیلی از تاریخ ادبیات و واژگان کم شده است و البته تعدا کمی واژه نیز اضافه شده و نیازی به مطالعه منابع قدیم نیست.

مباحث مشترک و غیر مشترک زبان فارسی

 

زبان فارسی نیز کم حجم شده است و بخش هایی وجود دارد که بین هر دو نظام امتحانی مشترک است مانند جملات چند جزئی، جمله، هسته و وابسته ها، حروف ربطی، حرف های اضافه و نقش های تبعی

برای درس زبان فارسی بهتر است بر روی گروه های اسمی ،وابسته ها و انواع واژه ساده،مشتق و مشتق مرکب بیشتر تاکید کنند، بخش هایی مثل تکواژ و واژه حذف شده و مبحث ویرایش را تقریبا در نظام جدید دیگر نداریم و طراح سوال علاقه ای به طرح از آن ندارد.

بخش هایی مانند کلمات هم آوا و یا جناس تام و ناقص که به همسان و غیر همسان تغییر نام داده اند.

پشت کنکوری های نظام جدید هم توجه کنند که برای بحث معنی واژگان، تاریخ ادبیات و املا از کتاب های جدید استفاده کنند چون تغییراتی پیدا کرده است.

نظام قدیم ها هم به غیر از قرابت معنایی و آرایه های ادبی، معنی واژگان، تاریخ ادبیات و املای خودشان را بخوانند و برای زبان فارسی هم تمرکز ویژه ای بر روی مباحث مشترک داشته باشند.

مباحث پیشنهادی : افزایش تراز در آزمون ها

مباحث مشترک و غیر مشترک دین و زندگی در کنکور نظام قدیم و جدید

در دین و زندگی نظام جدید 12 درس سال دهم،12 درس سال یازدهم و 10 درس سال دوازدهم داریم در حالی که در نظام قدیم 16 درس سال دوم، 16درس سال سوم، 10 درس پیش دانشگاهی داشتیم.

از آنجایی که درس دین و زندگی جزو دروس توصیفی است تاکید می کنیم به خصوص در متون حفظی از منابع خود استفاده کنید و به علت ریز و موردی بودن سوالات در هر نظام امتحانی که هستید حتما منابع خود را مطالعه کنید.

فارغ التحصیلان نظام جدید نیز به علت تغییرات منابع بهتر است کتب درسی جدید را تهیه کنید.

دینی دهم سال چاپ ۹۶ ، دینی یازدهم چاپ ۹۷ ، دینی دوازدهم سال چاپ ۹۸

مباحث مشترک و غیر مشترک زبان انگلیسی در کنکور نظام قدیم و جدید

در نظام قدیم  برای زبان انگلیسی 6 درس سال سومو 10 درس در سال پیش دانشگاهی داشتیم اما در نظام جدید 4 درس در سال دهم و مجموعا 6 درس در سال یازدهم و دوازدهم داشتیم.

شاید روی کاغذ به نظر مباحث کاهش پیدا کرده باشد اما از نظر حجم مطالب کاهش چندانی در درس زبان انگلیسی نداشته ایم و حتی در بحث واژگان و اصطلاحات افزایش نیز داشته ایم ولی در بخش گرامر مقداری از مطالب کاهش پیدا کرده است.

پس به بچه های نظام جدید پیشنهاد می شود به غیر از بحث کلوز تست و درک مطلب از منابع نظام قدیم استفاده نکنند و همچنین بچه های نظام قدیم هم می توانند از کلوز تست و درک مطلب منابع نظام جدید استفاده کنند.

البته در درس زبان انگلیسی برخی جا به جایی های مباحث صورت گرفته که پیشنهاد می شود با مشورت اساتید یا مشاوری که تمامی سر فصل ها را بررسی کرده است اقدام به استفاده از منابع کنکور نظام قدیم کنید.

مشاوره منتخب : مدیریت زمان در آزمون

مباحث مشترک و غیر مشترک عربی در کنکور نظام قدیم و جدید

می توان گفت عربی کمترین تغییر را در بین دروس را داشته است و در اکثر قسمت های این درس تنها چینش مطالب عوض شده است البته باز هم حذفیاتی در نظام جدید داشته ایم مثلا قسمت سخت معلوم و مجهول درس هشتم سال دوم و درس 6 سال دهم زمانی اذیت کننده میشد که با معتلات ترکیب شود اما از آنجایی که در نظام جدید معتلات حذف شده پیچیدگی خاصی ندارد حجم منصوبات هم مقداری کاهش یافته است.

مباحث مشترک و غیر مشترک زمین شناسی در کنکور نظام قدیم و جدید

در نظام قدیم زمین شناسی در دو سال سوم و پیش دانشگاهی داشتیم اما در نظام جدید تنها سال یازدهم زمین شناسی داریم با حجم کمتر، البته در این مقطع از سال خواندن زمین شناسی زیاد پیشنهاد نمی شود در صورت مطالعه حتما از مباحث مشترک شروع کنید.

مباحث مشترک زمین شناسی: کهکشان راه شیری، انرژی زمین گرمایی، ذخایر زمین (نفت، گاز و زغال سنگ و…) ،آب های زیر زمینی، آبخانه، آبدهی، صفحات زمین و زلزله و گسل، نیمرخ های خاک،کانی ها و سنگ های ارزشمند مانند فیروزه،الماس و زمرد

تمرکز زمین شناسی نظام جدید بیشتر بر روی زمین شناسی ایران است.

اهمیت زمین شناسی برای رشته های زیرگروه 2 (داروسازی، شیمی و زمین شناسی) است.در اوایل سال تحصیلی بسیاری از داوطلبان کنکو تجربی تنها به پزشکی و دندان پزشکی فکر می کنند اما هر سال در هنگام انتخاب رشته عده ای از اینکه زمین شناسی را مطالعه نکرده اند و نمی توانند در رشته ی داروسازی نیز قبول شوند پشیمان می شوند.

مباحث مشترک و غیر مشترک ریاضیات تجربی در کنکور نظام قدیم و جدید

در ریاضیات رشته ی تجربی حذفیات زیادی داشتیم و این حذفیات عمدتا از بخش های سخت تر است و می توان گفت در درس ریاضی کار آسان تر شده است.

نظام قدیمی ها توجه کنند که همه ی مطالب را باید بخوانند اما حذفیات نظام جدید را کمتر و یا با تست های کنکور و اگر احیانا قصد حذف مبحث خاصی را داشتند از این بخش ها حذف کنند.

حذفیات ریاضیات تجربی نظام جدید: مبحث انتگرال به صورت کامل، هندسه فضایی، هندسه مختصاتی خیلی کمتر شده است و تاکید بر روی نقطه و خط است و در بخش صفحات تاکید بر روی دایره است. دنباله ی پیش دانشگاهی (همگرایی و واگرایی ،کران داری و صعود و نزول) حذف شده است،ماتریس نیز از دیگر بخش های حذفی است،بخش هایی از کاربرد مشتق حذف شده است.

تمرکز در ریاضیات تجربی نظام جدید بر روی ریاضیات پایه است مباحثی مانند معادلات و نامعادلات،تابع و حد است البته به علت ارتباط مثلثات با این مباحث بهتر است بر روی مبحث مثلثات هم تسلط داشته باشید.

در نظام جدید هندسه در کتب ریاضیات ترکیب شده است و کتاب مجزا ندارد،بخش هایی از آمار نیز حذف شده است.

مباحث مشترک و غیر مشترک شیمی در کنکور نظام قدیم و جدید

در درس شیمی مسائل کمتر شده است مثلا از بخش استوکیومتری تنها دو تیپ درصد خلوص و بازده ی درصدی باقیمانده است، از تیپ مساله های فصولی مثل سینتیک هم کاهش یافته است.

حفظیات شیمی نظام جدید افزایش یافته و تلاش بر روی کاربردی تر کردن شیمی است مانند نحوه ی تشکیل عناصر، غنی سازی ایزوتوپ ها، هوای مایع، تقطیر جزء به جزء ، لایه اوزون، یون های آب اشامیدنی،اثر گلخانه ای،بیو شمی یا شیمی سبز، توسعه های پایدار(کاربردهای شیمی سبز) ، تروپوسفر و تراوا که متاسفانه نمونه سوال زیادی از این بخش ها نیست پس تمرکز بسیار بالا و مطالعه زیادی بر روی متن کتاب در این بخش ها داشته باشید.

فارغ التحصیلان نظام جدید در درس شیمی نیز به علت تغییرات منابع بهتر است کتب درسی جدید را تهیه کنید.

شیمی دهم سال چاپ ۹۶ ، شیمی یازدهم چاپ ۹۷ ، شیمی دوازدهم سال چاپ۹۸

مباحث مشترک و غیر مشترک فیزیک تجربی در کنکور نظام قدیم و جدید

در فیزیک نور و آینه و عدسی حذف شده است، فیزیک اتمی ساختار هسته نیز حذف شده است. مباحث نوسان، موج، صوت و امواج الکترو مغناطیس نیز خلاصه تر شده است و بخش مدار نیز ساده تر شده است.

برخی قسمت ها در فیزیک رشته ی ریاضی همچنان پابرجاست اما از فیزیک رشته ی تجربی حذف شده است مثلا شکافت هسته ای و گداخت هسته ای تنها در فیزیک رشته ی ریاضی است و از فیزیک تجربی حذف شده است همچنین برای سقوط آزاد،حرکت دایره ای،تداخل امواج همین اتفاق افتاده است.

البته بخش هایی هم به فیزیک نظام جدید اضافه شده که بیشتر ساختار توصیفی دارند مثلا مدلسازی فیزیک که  بی شباهت به مدلسازی در آمار و احتمال نظام قدیم نیست سازگاری یکاها، تخمین مرتبه بزرگی، حرکت براونی، اصل ارشمیدس، شار در حرکت که بخش های سنگینی نیست.

البته فصل اندازه گیری و بردار هم بسیار فصل مهمی است که در نظام قدیم وجود داشت و در کتب جدید حذف شده است ولی تمامی داوطلبان باید مباحث آن را بلد باشند چون در بخش های مختلفی کاربرد دارد.

مشاوره پیشنهادی : آموزش جمع بندی کنکور

مباحث مشترک و غیر مشترک زیست شناسی در کنکور نظام قدیم و جدید

ژنتیک پایه پایه تقریبا حذف شده است، دودمانه یا شجره نامه، سه شاخه گیاهان، سه فرمانرو حذف شده است، ویروس، باکتری و قارچ آغازیان به طور کامل حذف شده است، پیدایش حیات،ت کامل ها که شامل سه فصل می شد تجمیع شده و یک فصل شده است،در ژنتیک جمعیت هم مساله ای بر خلاف نظام قدیم وجود ندارد.

بخش هاس اضافه شده به زیست: تامین اکسیژن و مواد مغذی قلب که به فصل گردش مواد اضافه شده است،انواع روش های تنفس در جانوران، جزئی نگری و کلی نگری، نگرش بین رشته ای، اخلاق زیستی، فناوری نوین زیست شناسی،ژن شناسی، خدمات بوم سازگان و همینطور تامین انرژی های تجدید پذیر ،وزن مناسب و توده بدنی،نایدیسی اضافه شده اند.

فارغ التحصیلان نظام جدید در درس زیست نیز به علت تغییرات منابع بهتر است کتب درسی جدید را تهیه کنید.

زیست دهم سال چاپ ۹۶ ، زیست یازدهم چاپ ۹۷ ، زیست دوازدهم سال چاپ ۹۸

برای دسترسی به کتب درسی کنکور می توانید به پست منابع کنکور 99 اعلام شده از سوی سازمان سنجش+دانلود مراجعه کنید در فایل صوتی زیر نیز بسیاری استاد علیرضا افشار با جزئیات بیشتر به بررسی مباحث مشترک نظام قدیم و جدید پرداخته اند.

نوشته های مشابه

82 دیدگاه

  1. سلام استاد …
    خدا قوت
    ببخشین من نظام قدیم تجربی شروع صفرم هستم..به نظر شما میتونم قرابت معنایی رو از روی کتاب نشر الگو نظام جدید کار کنم؟؟
    یااینکه باید حتما منبع قدیم باشه!!!!
    لطفا منو راهنمایی کنین

    1. استاد خسته نباشید . استاد به نظرتون با تسلط کامل رو دروس نظام قدیم میشه برای کنکور ۱۴۰۰ تو کنکور نظام جدید شرکت کرد.

      1. برای زیست و شیمی باید منابع نظام جدید بگیره چون نحوه بیانش فرق کرده

  2. سلام وقت بخیر من نظام قدیم انتخاب کردم باید مباحث مثل ویروس و قارچ و باکتری ک از نظام جدید حذف شده کمتربخونم و مباحث نظام جدید کارکنم؟

    1. سلام
      این قسمت ها جز مباحث غیرمشترک هستند . سوال خواهند داشت اما مثل سال های ۹۷ و قبل از آن
      بخوانید اما آخر و کمتر

      1. ‌سلام استاد مننظام قدیم اخرین کنکور شرکت کردم وتمام کتب نظام قدیم رو دارم.
        برای کدوم درسها بهتره کتب جدید بگیرم!
        یا کلا از اول کتابهای نظام جدید بخرم؟توروخدا راهنمایی کنید ممنون

        1. سلام
          زیست و شیمی و دینی تهیه منابه نظام جدید ضروری و ضرب الجعلی می باشد

  3. سلام من چهار سال پشت کنکور بودم و از رتبه های خودم راضی نبودم تا پارسال ک دیگه رفتم رشته ی میکروبیولوژی دانشگاه آزاد خوندم و یکسری موارد دوباره باعث شد که به کنکور فکر کنم و بشینم دوباره بخونم و امیدوارم این دفعه ب هدفم برسم ؟من ک منابع نظام جدید رو ک مطالعه کردم خیلی از منابع ما حذف شدن خیلی راحت تر شدن بنظرتون من موفق میشم بنظرتون میتونم مامانمو خوشحال کنم بنظرتون خسته نمیشم ؟

    1. کنکور در نظام جدید ساده تر شده اما برای موفقیت در کنکور جدای منابع و زمان خوب باقی مانده و تصمیم شما باید اراده استمرار برنامه ها و تلاش ها را داشته باشید

  4. سلام استاد دنباله برا کران دار ‌و… برا رشته ریاضی هم حذف شده ؟ چ حذفیاتی از ریاضی در رشته ریاضی و تجربی مشترکه لطفا ب من ایمیل کنید تا متوجه پاسختون بشم ⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

  5. سلام استاد ببخشید من دی وی دی عربی میثم فلاح رو خریداری کردم مال نظام قدیمه ولی من نظام جدیدم به نظرتون اگر استفاده کنم به مشکل بر می خورم

  6. استاد ببخشید قسمتی از منصوبات که نوشته واضح نیست می شه بگید کدوم قسمت منصوبات حذف شده؟

  7. سلام استادعزیز من فارق التحصیل نظام قدیم هستم و میخواستم بدونم احتمالش هست که کنکور ۱۴۰۰ هم نظام قدیم وجود داشته باشه یا نه خواهش میکنم جواب بدین ممنون از لطف شما .

  8. سلام استاد.خداخیرتون بده ک راهنماییمون میکنین.من توانایی خرید کتاب نظام جدید ندارم و فرمودین ک فقط سه ماه اول میتونم از منابع نظام قدیم استفاده کنم. میشه لطفا ی راهنمایی کنین بعدش باید چجور پیش برم ک هزینه کمتر ولی مطمئن داشته باشه؟مندفقط و فقط پزشکی میخوام چون قبلا پرستاری خوندم

  9. سلام استاد گرامی

    راستش من امسال سال سوم هست کنکور تجربی میدم نظام قدیم هستم

    امسال خونوادم خیلییی امید دارن بهم ولی متاسفانه نخوندم …. احتمال زیاد داره بتونم برا کنکور 1400 راضیشون کنم و آخرین سالمو کنکور بدم.. کنکور1400 میخام نظام جدید امتحان بدم الان سردرگمم که چیکارکنم این 45 روز نظام قدیمم هرچی رسیدم بخونم یا نظام جدید؟؟ آخه نوع سوالات انتخابیم تو سایت سنجش نظام قدیم زدم و امکان ویرایش هم نیست!!!! بنظرتون من 45 روز محکم نظام قدیم روزی 10ساعت بخونمم خوبههه یا ضرر میکنم و باید نظام جدید بخونم؟

    میترسم نظام قدیم 45 روز بخونم وقت برا کنکور سال 1400 از دستت بدم

    توروخدا کمکم کنیددد

    1. سلام
      این ۴۵ روز آخر بخوان برای اینکه ببینی آیا واقعا تغییر میکنی یا نه
      خیلی سخت گیرانه اس که بشه بهت فرصت کنکور مجدد داد با این فرصت سوزی هایی که قبلا داشتی
      ولی بازم نمیخوام ناامیدت کنم . اگر رتبه ات در همین ۱/۵ ماه نصف چیزی که الان هستی کردی من به شخصه باهات موافقم
      موافق پشت کنکور ماندن هستید یا خیر ؟

    2. سلام ببین منم همین مشکل رو دارم الان ب خاطر کرونا ممکنه نرم برای کنکور و بذارم برای سال ۱۴۰۰.بعد موندم ک قدیم بخونم یا جدید.تصمیم گرفتم تا وضعیت رفتن سر جلسه ام مشخص نشده مباحث مشترک رو بخونم ک اگر نرفتم سال بعد نظام جدید بزنم این ۴۵ روز هم چیزی از دس ندادم.

  10. سلام استاد من داوطلب انسانی نظام قدیمم یسری دی وی دی اموزشی تهیه کردم مربوط به درس عربی وزبان‌خارجه اما دی وی دی هامربوط به نظام جدید وچون رشته دبیرستانم چیز دیگه ای بوده عربی وزبان رودر دوران دبیرستان اموزش ندیدم وخودم میخوام بخونم اگر دی وی دی های نظام جدید روببینم وکنکور نظام قدیم روبدم مشکلی پیش نمیاد خواهش میکنم جواب بدین خیلی سردرگمم

    1. سلام
      برای مباحث مشترک مشکلی ندارد
      البته مباحث قرابت و ارایه ادبیات هم میشه از نظام قدیم استفاده کن

  11. سلام .وقت بخیر ببخشید من کنکوری نظام جدید ۱۴۰۰ هستم به نظرتون اگه بخوام دی وی دی های ریاضی نظام قدیم رو کار کنم به مشکل برمیخورم؟؟البته اونایی که گفتین حذف شده رو نخونم…میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

  12. سلام روز بخبر من کنکوری۱۴۰۰تجربی هستم اگه بخوام سی دی های نظام قدیم ریاضی تجربی رو کار کنم به غیر حذفیات ،مشکل داره؟؟؟؟؟

  13. سلام استاد خسته نباشید
    من تجربی نظام قدیم هستم میخواستم توی این مدت باقی مونده فیزیک کار کنم البته تا الان کار نکردم و صفرم میخواستم بدونم اگه از کتاب جمع‌بندی فیزیک نظام جدید استفاده کنم به ضررمه؟یا بیام از کتاب های چهار جلدی مال نظام خودم هستش استفاده کنم؟؟؟؟ بیشتر مشکلم کمبود زمان و نمی‌خوام اشتباه تصمیم بگیرم که ضرر کنم …

    1. خز ویژه یا مهر و ماه فیزیک تهیه کنید
      چند فصل کم تسلط قبلی / ساده تر کار کنید

      1. ممنون از پاسختون فقط یه سوال جمع‌بندی فیزیک خیلی سبز بهتره یا مهر و ماه؟؟؟

          1. استاد پیرو سوال این خانوم اگه فیزیک تجربی نظام جدید کار کنه یعنی می‌تونه سوالات نظام خودش که قدیم رو جواب بده ؟؟؟ می‌تونه درصد خوبی کسب کنه ؟؟؟

          2. قدیم و جدید بین ۲۰ الی ۲۵ درصد تفاوت با هم دارند و چون هنوز خیلی از مباحث مشترک هستند میشه گفت منابع مشترک هم جواب می دهد

  14. سلام استاد خسته نبشید
    استاد توی رشته ی ریاضی مباحث معادلات مثلثاتی و همچنین رسم نمودار هم حذف شده؟ هندسه تحلیلی و گسسته شون چطور حذفیات داشته؟آخه اکثر مطالب این مقالهدر مورد رشته تجربی هست

    1. سلام
      بله
      تحلیلی هم دوران مقاطع و خط کامل حذف شده
      مقاله برای هر دو رشته هست

  15. سلام استاد خداقوت .ممنون میشم پاسخ بدید .
    استاد ،من نظام قدیم تجربی ام ازتون در سایت پرسیده بودم برای برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 شما گفتید احتمالش هست و .. من امسال شرایط شرکت در کنکور رو ندارم ، اتفاقاتی برام افتاد که شیمی و فیزیک و ریاضیم رو نمیتونم امسال پاسخ بدم در کنکور و نمیتونم به هدفم برسم حتی پرستاری نمیشه.. برای همین نمیتونم شرکت بکنم . اگر کنکور نظام قدیم بگزار نشه سال بعد ، من توان مالی و حمایتی ندارم که منبع نظام جدید تهیه کنم … اما استاد بخدا نمیتونم از هدفم دست بکشم و از فکرش بیام بیرون . برای همین گفتم سال بعد حتی نظام جدید هم باشه شرکت میکنم منتهی مبتونم از کتابهای خودم از کتب تست و کتب درسی عمومی هام و فیزیک و ریاضیم استفاده کنم و تنها مباحث حذفی رو نخونم؟؟مطلب جدیدی نیست در نظام جدید در ابن دروس و همش کاهشی بوده؟؟و زیست و شیمی هم بتونم کتاب درسی یه دانش اموز که کنکور داده رو بگیرم و بخونم و ازمون هم نمیتونم برم اصلا نه حامی دارم و نه توان مالی .. ممنون میشم بهم بگید استاد .فقط همون دو درس شیمی و زیست تغییر کرده و میشه با تلاش و خوندن کتاب درسی به نتیجه رسید ؟و دانلود تستای قلم چی و زدنش در خانه؟
    تنها امیدم اینه که برگزار بشه نظام قدیم به والله بی عدالتی در حق ماها ..

    1. درکت میکنم چون منم دقیقا شرایطم مثل شرایط تو هست عزیزم به مرز جنون رسیدم یعنی اگر تمدید نشد فقط خودکشی میکنم.

      1. سلام اقای دکتر بعضی ازمشاورها میگن اگه کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰تموید بشه دیگه بامنابع محدود نظام قدیم نمیشه پزشکی قبول شد
        لطفانظرشماچیه؟؟؟؟؟

        1. قبول شدن یا نشدن کنکور ربطی به نظام خاصی نداره و امسال در کنکور ۹۹ دیدیم که کلا به هر دو نظام سخت گیری کردند

  16. سلام استاد .خواهش میکنم پاسخ بدید خیلی اضطراب دارم و به کمکتون نیاز دارم
    استاد ازتون پرسیده بودم گفتید احتمال برگزاری کنکور نظام قدیم درسال 1400هست .. استاد من نظام قدیمم و نمیتونم امسال کنکور شرکت کنم شرایطی پیش اومد.. استاد من نه حامی دارم نه توان مالی ولی عاشق هدفم هستم .تروخدا بهم بگید اگر خدایی نکرده نظام قدیم برگزار نشه میتونم با کتاب درسی و تست های خودم عمومی ها و ریاضی و فیزیک رو کار کنم ؟؟و برای زیست و شیمی فقط باید کتاب نظام جدید بخونم؟؟تازه اونم بتونم کتاب درسی از کسی جور کنم و نهایت تلاشم یکی دوتا کتاب تست دست دوم بخرم برای شیمی و زیست حتی از قیمت کتاباشون بی اطلاع ام . با این اوصاف میشه سال بعد با این کتابای خودم و اون دو کتاب نظام جدید به رتبه ی خوب و حداقل پرستاری فکر کنم؟یا پزشکی؟؟
    استاد لطفا پاسخ بدید.دعاتون میکنم.

    1. اگر کنکور ۱۴۰۰ فقط در نظام جدید برگزار بشه بهتره همه منابع خودت نظام جدیدی کنی

      1. ببخشید دکتر تورو خدا فقط منو راهنمایی کن سر این موضوع من دانش آموز نظام قدیم و میخام حالا واسه ۱۴۰۰جدید کنکور بدم همه کتابای درسی نظام جدید رو تهیه کردم+کتابای کمک آموزشی جدید رشته تجربی
        فقط ریاضی و فیزیک رو موندم چیکار کنم
        تورو خدا استاد بگین حالا من چجوری بخونم این ریاضی و فیزیک رو. میتونم با‌کتابای کمک آموزشی قدیم واسه جدید این دو تا رو بخونم یا ن خاهشا کمک کنین

  17. استاد من نمیتونم .. خیلی محدود هستم … طبق تحلیل شما فقط شیمی و زیست خیلی تغییر کردن که!
    پس با خوندن منابع قدیم خودم به جز شیمی و زیست پرستاری هم سال بعد نمیارم؟ :((
    چند درصد ممکنه نظام قدیم بگزار بشه؟ از استرس دارم میمیرم .چون امسال نمیتونم شرکت کنم
    ممنونم از پاسختون استاد

      1. سلام خسته نباشید
        میخواستم بدونم چند درصد نظام جدید و قدیم باهم فرق دارن مخصوصا تو درس زیست و شیمی میشه دقیق بهم بگید ممنون میشم

        1. سلام
          همین پست که کامنت درج کردید دقیق مطالعه کنید متوجه خواهید شد
          حدود ۲۵٪ حجم شیمی در نظام جدید کمتره

  18. ممنونم استاد عزیز که وقت میذارید و پاسخ میدید خیلی ممنونم .دعاتون میکنم .
    چشم همینکارو میکنم .
    استاد به قسمت پاسخگویی سایت سنجش پیام دادم و گفتن : (با سلام طراحي سوالات در ازمون 1400 بر اساس منابع نظام جديد خواهد بود در صورتي كه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو تصميم جديدي در اين مورد اتخاذ نمايد مراتب از طريق سايت به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.)
    استاد امضا به دیدبان شفافیت و عدالت هم دادم ..اگر اسمش دیدبان عدالت هست پس حتما فکری به حال ما نظام قدیما هم میکنن ! نیت کردم اگر نظام قدیم برگزار بشه با همون مبلغ ناچیزی که دارم که میتونم دو سه تا کتاب نظام جدید برای شیمی و زیست تهیه کنم برای زمانی که یک نظام بگن تنها برگزار میشه ،نیت کردم اون مبلغ رو برم کتاب تست بخرم برای کسی که مستحق هست و کنکور نظام جدید تازه میخواد بده و بهش هدیه کنم . اگر نظام قدیم برگزار بشه این کار رو انجام میدم هرچند همش 250تومن هست تقریبا … فقط به خدا دلم گرمه همین !
    بازم متشکرم از پاسختون .لطفا اگر شمام میتونید که برای جمع اوری امضا کاری انجام بدید تروخدا دریغ نکنید ممنونتون میشم .

  19. من نظام قدیم تجربی ام
    همه درسا صفر هستم بجز زیست که در حد هشتاد هستم تمام فاگوزیستا دی وی دی زیست حرف اخر و.. رو خوندم.
    الان چون بقیه درسا رو صفرم میخوام نظام جدیدبدم.به نظرتون زیستم قربانی میشه یا همون قدیم بمونم؟؟؟؟

    1. هر درسی که با کتاب کمک درسی متوجه نشدی برو سراغ فیلم آموزشی و کلاس آنلاین

  20. سلام خسته نباشید ممنونم از تمام زحمات و لطف های شما استاد عزیز که این همه وقتی که برای پاسخگویی می ذارین🌹
    استاد از مباحث پایه و ریز ریاضی نظام قدیم مثل قدر مطلق و معادلات و جزء صحیح و.. می شه برای تمرین واسه کنکور نظام جدید استفاده کرد؟؟

  21. سلام.خسته نباشید…اگر در سال 1400 اگر کنکور نظام قدیم تمدید بشه میخوام همون قدیم شرکت کنم..به نظر شما من میتونم تو درس انگلیسی از کتاب درک مطلب به زبان ساده دکتر اناری واسه نظام “جدید” مطالعه کنم یا بگردم کتاب نظام قدیمشونو پیدا کنم؟؟؟؟؟؟من هیچکدام از این دو کتابو ندارم،اصلا توصیه شما چیه؟؟؟

    1. سلام
      بله درک مطلب زبان و قرابت و آرایه ربطی به نظام خاص ندارند میشه ازش استفاده کرد همه جوره

  22. سلام استاد اینک میگن اگ واسه سال 1400 نظام قدیم برگذار بشه باز هم برین نظام جدید،چون نظام قدیمیا دیگ نمیتونن رتبه زیر 1000 بیارن بخاطر نوع مقایسه و کلا اشتبااه نظام قدیم بمونی راست؟؟؟؟؟؟؟

  23. سلام استاد به نظرتون احتمال داره که سنجش نظرش رو درباره ی برگذاری یا عدم برگذاری کنکور نظام قدیم دوباره تغییر بده.

    1. سلام تجربه تعویق ثابت کرد بعید نیست اما بهتره وقت خودتونو هدر ندید

    2. سلام خسته نباشید
      من نظام قدیم هستم و میخوام کنکور نظام جدید بدم کتاب زیست مطابق سال تحصیلی گرفتم ولی کتاب کار مطابق با سال تحصیلی نتونستم بخرم ومقداری با خود کتاب متفاوته به نظر شما مشکلی نداره ؟

  24. سلام ببخشید میشه مشترکات و حذفیات نظام قدیم و جدید دروس تخصصی رشته ریاضی رو هم بزارید

  25. سلام وقتتان بخیر
    نظام قدیم به کجا رسید؟
    کنکور۱۴۰۰ چه خبر میشه آخرش
    متشکر ازپاسخ سبزتان…یحیوی

  26. سلام استاد
    من تغییر نظام دادم
    واسه کلوز کتاب پت و مت نظام قدیم دارم
    میتونم از همین استفاده کنم یا باید نظام جدیدشو بگیرم ؟؟؟؟

  27. سلام استاد خسته نباشین. بالاخره کنکور ۱۴۰۰ فقط نظام جدید برگزار میشه؟ و اینکه اگه تنها با نظام جدید باشه زیستش رو میشه با لغت های فارسی که گذاشتن خوند و به خاطر سپرد و باید کتاب کمک درسی هم بگیریم یا با با فگوزیست نظام قدیم میشه خوند؟

  28. سلام خسته نباشید من سال 95دیپلم تجربی گرفتم .سال99نظام قدیم امتحان دادم رتبم شد59000اگه امسال بخوام بخونم نظام جدید امتحان بدم .بنظرتون میتونم رتبه خوبی بیارم ؟میشه راهنماییم کنید؟

  29. سلام خسته نباشيد من نظام قديمي هستم و ميخوام امسال كنكور نظام جديد بدم ميخواستم ببينم ميشه دروس عمومي رو از كتاب هاي نظام قديم بخونم و دروسي مثل زيست و شيمي رو از كناب هاي نظام جديد بخونم

    1. سلام
      واجب ترین تغییر در دروس زیست و شیمی و دینی هست که باید قبل از هر چیزی و اول همه اتفاق بیفته

  30. سلام خسته نباشید
    برای کنکور ۱۴۰۰ میشه کتابهای دهم چاپ امسال رو استفاده کرد؟

  31. سلام خدا قوت. با تشکر از مقاله مفید مباحث مشترک.
    برای کنکور 1400 تجربی نظام جدید به نظر شما میشود از منابع نظام قدیم (با محوریت نظام جدید) برای ادبیات ،عربی، شیمی، ریاضی و فیزیک بصورت مکمل نظام جدید استفاده کرد؟ لطفا توضیح بفرمایید در این 3 درس تداخلی با نظام جدید پیدا میشود؟

    1. ریاضی و عربی و فیزیک رو بدونی چی ازش کم شده خودت میتونی از منابع قدیم هم بخوانی

  32. سلام وقت بخیر
    آیا بیماران خاص مانند ام اس دارای سهمیه مناطق هستند در صورت لزوم چگونه باید اقدام کرد؟ داشتن سهمیه چقدر تاثیر در قبولی داره؟

    1. سلام
      در دفترچه ثبت نام کنکور تیک میزنید
      سهمبه ای مشابه منطقه ۳

  33. سلام اقای افشار من برا مبحث نوسان میتونم از فیلم های الا برا نظام قدیمش استفاده کنم؟؟ من نظام جدیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا